28 Август, 2012 09:16 1 012 12

Фандъкова: Синята зона няма алтернатива

  • йорданка фандъкова-
  • сос-
  • синя зона
Фандъкова: Синята зона няма алтернатива - 1
Снимка: БГНЕС

Платеното паркиране в центъра на града е европейска практика и тя няма алтернатива. Алтернативата е хаос и коли навсякъде, каза пред „Денят започва“ по БНТ кметът на София Йорданка Фандъкова.

Тя обаче посочи, че самите протестиращи имат различни мнения по въпроса с платеното паркиране. Затова и е било взето решение да се забави с месец влизането в сила на тази част от наредбата за паркиране, която засяга живеещите в центъра. Фандъкова обясни, че подкрепя това решение, като по този начин Общинският съвет ще може да вземе решения на база на диалога. "Важно е самите хора да бъдат убедени защо се прави всичко това", каза Йорданка Фандъкова. Тя е категорична, че няма да отстъпи от идеята, че живеещите в центъра трябва да плащат, за да паркират автомобилите си. Колко трябва да се плаща обаче е въпрос на разчети, дискусии и на доказване, заяви Фандъкова и повтори: "Затова че платена зона трябва да има, пак казвам, мисля, че няма алтернатива и мисля, че всички ще се съгласят с това, още повече че няма европейска столица, в която да няма някакъв вид платено паркиране".

Редно е да се обединим около основната цел на промените, а именно ограничаване влизането на много автомобили в идеалния център на града, каза Фандъкова и припомни, че сини зони има от няколко години. Надявам се, не сме забравили какво беше преди синята зона, когато имаше автомобилите по тротоарите, когато пешеходците нямаше откъде да минат, а дори живеещите нямаше как да влязат във входовете си. Според столичния градоначалник, повечето от живеещите в центъра на София одобряват новите правила за паркиране и подкрепят промените.

Важно е хората да имат алтернативи, посочи още градоначалникът. Като такива Фандъкова посочи втория лъч на метрото, което стартира само след три дни и новите буферни паркинги. Три буферни подземни паркинга за над 2800 автомобила отварят врати до края на септември. Вече работи първият такъв на булевард "Цариградско шосе" за 1300 автомобила – това е алтернатива. Всички сме "за" това да има ред, но без да плащаме – това е противоречие, каза още Йорданка Фандъкова.

По повод идеята гражданите да паркират безплатно на буферните паркинги, ако притежават карта за градския транспорт, Фандъкова обясни, че това е идея на председателя на транспортната комисия в СО, която на този етап не е обсъждана. "Мисля, че в момента това, което е предложено и прието от Общинския съвет, е наистина нещо, което стимулира хората да ползват метрото и ги подпомага. Именно – първите два часа безплатни, ако ползваш метрото, след това по 50 стотинки на час за паркинг, който е охраняем, подземен, покрит с всички правила за изграждането на паркинги. Това са огромни инвестиции в паркинги, в градски транспорт и нека не забравяме, че вече няколко години успяваме да запазим стойността на билета от 1 лев – нещо, което в условията на непрекъснато покачващи се цени на горива, е изключително трудно", каза кметът на София. На този етап не се предвижда увеличаване цената на билета за градския транспорт, уточни Йорданка Фандъкова.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 таратор

    1 0 Отговор
    Няма такова нещо, което да няма алтернатива, в противен случай то се превръща в монопол и злоупотреба. Алтернативата са общински паркинги на ключови места на цена съобразена с доходите на хората, а не на спекулативни цени с цел някой да си пълни гушата в съчетание с ефективен градски транспорт и общински велосипеди.
  • 2 Име Фамилия

    0 0 Отговор
    Бесен съм на подобни манипулации!
    Откъде накъде 90% (само за тази година над 35 Млн.лв)
    от средствата за т.нар. "подобряване условията на живот" ще отиват за центъра на София, а накрая само определени хора (т.нар. живеещи там) ще ги ползват.
    ИСКАМЕ ЦЕНТЪР ИЗОБЩО БЕЗ КОЛИ!
  • 3 Владимир Йосифов

    0 0 Отговор
    Важно е как се харчат парите на софиянци, а не плащането на паркомясто пред кооперацията !!!
    Ако събраните от Синя зона пари и абонаментите за паркоместа в София тихомълком се изпращат за ремонт на училища в Перник или друг китен град НЕ съм съгласен !
  • 4 Столичанин

    0 0 Отговор
    Винаги има алтернативно решение! В случая става дума за общински РЕКЕТ. От къде на къде живеещите в центъра трябва да плащат за това че живеят в центъра?! На това му се казва също и ДИСКРИМИНАЦИЯ. Да не говорим, че НЯМА НИТО ЕДИН построен паркинг в центъра т.е. инвестицията на общината е равна на НУЛА!
  • 5 мнение

    0 0 Отговор
    Фандъкова пак не си си написала домашното.
    В чуждите столици са направили подземни паркинги и дори в Париж на 300-400 метра от Айфеловата кула има улички в които може да паркираш БЕЗПЛАТНО.Не всичко е покрито със "зона" като в София.
    Никъде не те дебнат хора с жълти жилетки , които са на хранилка при " Паркинги и грабежи" сега "Градска мобилност"
    Никъде няма да видиш "паяци" с дебели полицаи вътре които също са на хранилка и папакат от таксите.Ако някой спре грешно го санкионират патрулни полицаи , но коли се вдигат само ако блокират движението.
    А паяците Фандъкова от коя фирма ги купувате?
    Тази , която ви даде най дебела комисионна?кажете как мина търга имаше ли обжалване и на какво основание взехте машини неотговарящи на тръжните изисквания.
    Колчета набихте пак взети от ваши фирми.А за толкова години "Синя зона" колко тротоара оправихте в центъра и колко опасни дървета премахнахте?
    А приходите от тази зона потъват незнайно къде.
    Иначе всичко било с грижа за хората.
    И какви са тези преференции?Който живеел в центъра щял да минава по тънка лайсна?
    Или издаваш карти за абонаментно паркиране в зоната за всеки който поиска или всички ще си плащат на общо основание.
    Това че някой има имот в зоната не го прави притежател на парко място.
    Всичко друго е дискриминация и облагодетелстване на група хора на имотен принцип.
  • 6 таратор

    0 0 Отговор
    Ами както казва един познат: " следвай парите и ще разбереш къде е далаверата".
  • 7 Az_

    0 0 Отговор
    Аз предлагам да направят 1000 лева годишно такса за живущите, но с гарантирано място - на който му е скъпо да си разкара колата. Освен това, престой на час за приходящите да стане 10 лева. Облекчаването на движението в центъра ще се усети в рамките на няколко месеца, гарантирано...
  • 8 Торпедо

    0 0 Отговор
    Ей от село София се надигат заради паркинги ако съм аз на тая Фъзньокова щех да ви таксувам и докато спите. Цяло то соло да ви направи синьо.После такса сън такса пешеходец,пак че гласувам за тая.Трябва некой да мори селото и те това е тя!!
  • 9 фичко

    0 0 Отговор
    Оооо и каква е ползата да живееш в центъра ??? само нерви и разправии и на всичкато отгоре не можеш да си паркираш дори собствения автомобил !!!! решението е едно продават си тарикатските апартаменти и бягат с 300 това е решението а не да правят протести!!!
  • 10 гост

    0 0 Отговор
    Всеки който се докосне до парите от стикерите - бял ден да не види
  • 11 гост

    0 0 Отговор
    интересно какво означава, че паркинга на метрото е охраняем???
    случайно някаква отговорност дали се носи ако пък охраната се пропука?
  • 12 Тошев и сие

    0 0 Отговор
    Прокуратурата подхвана "паяка" в Дупница по жалба на адвокатка Дупница. Дело за рекет и терор заради синята зона в Дупница заведе адвокатка, чиято кола била заскобена в центъра на града. Юристката е подала жалба в прокуратурата, че е била изнудвана от организирана престъпна група. В момента прокуратурата разследва сигнала з срещу общинската фирма "Паркинги и гаражи". Йорданка Божкова е категорична, че ще внесе и съдебен иск, независимо от становището на разследващите. Хитрата юристка пуснала жалбата си по чл. 321 за организиране на престъпна група за рекет и принуда. Така пък районните обвинители се принудили да препратят материалите в Специализираната прокуратура по компетентност. Адвокатката не е единствената, която започва битка със синята зона. Хората негодуват, че глобите валят, а няма достатъчно място за паркиране. В града дори върви подготовка за протест пред общината.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове