ФАКТИ.БГ

След пропадането на асансьор: Установиха нарушени мерки за безопасност

Пострадалите са работели в рекламна агенция.

Публикувана: 19 Септември, 2020 09:46
26 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1840
След пропадането на асансьор: Установиха нарушени мерки за безопасност
Илюстративна снимка, БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Трима души – двама мъже и една жена пострадаха вчера, след като се скъса въже на товарен асансьор и той падна. Обикновено подобни съоръжения се използват само за товари, но тримата са се качили, за да не изкачват стълби.

Пострадалите са работели в рекламна агенция. Всички институции, които влязоха на проверка във фирмата бяха категорични, че не са спазени мерките за безопасност и експлоатация, съобщи БТВ.

Прокуратурата започна досъдебно производство по случая.

Вчера в Отделението по ортопедия и травматология на благоевградската болница бяха настанени двама от пострадалите след инцидента с телфера. „Единият е със счупване на петата, а другият с контузия на петата и изписан още вчера“, уточни д-р Пиринчиев.

56-годишният мъж е бил опериран вчера, днес е в стабилно състояние. Подобна травма оказва влияние върху походката.

По-сериозно е състоянието на жената, тя е настанена в столична болница с две счупени пети и прешлен.

Благоевград / България

Поставете оценка на статията:
Оценка 5 от 1 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
газов инжекцион
1 Отговор
Пак българска работа! Трябва някой да пострада,за да си мръднат задниците отговорните служители. Иначе си барат онези работи и си чукат лаф.

Коментиран от #16


Оценка:
-3 +12

да бе да
2 Отговор
Установили били. Че то всичките тия асансьори са за подмяна, ама никой не иска да ги дава парите.
Те заедно боядисване на входа не могат да се разберат камо ли за подмяна на асансьор.

Коментиран от #6, #14, #17


Оценка:
-3 +11

3
Този коментар е премахнат от модератор.
русенец
4 Отговор
Какво правят хора в товарен асансьор? Пак сме над правилата, нали? Лошото е, че има и едни закони на физиката над които не можем да бъдем.

Коментиран от #13


Оценка:
-7 +3

Бен Гън
5 Отговор
Всички асансьорни фирми са рекетьори.Никаква подръжка.Ако нищо не се развали се краде някоя асансьорна част от техниците.След като се получи искания рекет от живущите,същата част пак се поставя.Законодателството слага чадър на това,чрез фирмите ьа лицензиран технически надзор.Те дават всевъзмони идиотски предписания с едничката цел-събиране на пари.На неизпълнилите предписанията,асансьора се спира.

Коментиран от #18


Оценка:
-1 +14

ел техник
6 Отговор

До коментар #2 от "да бе да":


Каква подмяна бе.Асансъора е просто един ел.двигател,редуктор с ремъчна шайба и няколко метални въжета,които разхождат кабината,която се движи по две релси нагоре и надолу.Нищо сложно.

Коментиран от #9, #10, #11, #19


Оценка:
-2 +11

ТОДОР ЖИВКОВ
7 Отговор
ДОБРЕ,ЧЕ ЛОШИЯТ ТОДОР ЖИВКОВ ПРАВЕШЕ АСАНСЬОРИ ЧЕ ДА ГИ ТАРКАЛЯТЕ ОЩЕ ДАЖЕ СЛЕД СРОКА НА ЕКСПЛОАТАЦИЯТА ОЩЕ ПОЛЗВАТЕ ЛОШОТО КОМОУНИСТИЧЕСКО КОЕТО НЕ Е ВЕЧНО КАПИТАЛИСТЧЕТА ТРЯБВАТ НОВИ АСАНСЬОРИ НО НЯМА ДЪРЖАВЕН ЗАВОД ДА ГИ ПОСТРОИ!ФАШИСТКИ БЕЗРОДНИЦИ!

Коментиран от #15


Оценка:
-2 +12

всяко чудо за три дни
8 Отговор
Мина немна време откакто една родилка падна с асансьора.Азначиха се проверки,прмениха закони,бла,бла ...,а след време се същата.„Яко” развитие без ”яко” измиране от ковид.

Коментиран от #20


Оценка:
-2 +4

не е тъй
9 Отговор

До коментар #6 от "ел техник":


За редовия бай Ганьо технически и функционално неграмотен си е бая сложна и непонятна машинария!

Оценка:
-0 +8

Даскал практик
10 Отговор

До коментар #6 от "ел техник":


Повдигателното съоръжение е тип "телфер" Представете си повдигателната система на електрокар и ли мотокар отделена. Вместо хидравлика повдигането става чрез ел. двигател и въже. Използва се в тесни помещения защото повдигането става чрез раздвижване на поставени една в друга метални рамки. В случая съоръжението е било за повдигане на суровини на втория етаж и е имало проектна товароподемност до 100 кг. Застраховка 30 % , значи е могло да вдигне безпроблемно 130 кг. Такив тип съоръжения повдигат хора само чрез използването на специално прикачно съоръжение известно като "кошара" и то ако производителя на повдигателното съоръжени изрично е упоменал това. На практика : Грубо нарушение на правилата за безопасна работа - използване на техническо съоръжение не по предназначение. Отделно: липса на каски, неизползване на "сбруя" при работа над 2 метра. Товарното съоръжение не регистрирано в Държавна агенция за технически и метрологичен надзор. Без контрол подобни съоръжения работят до авариране, както е и станало. " Който каквото си направи сам, никой не може да му направи". е казал народът.

Коментиран от #21


Оценка:
-0 +7

550815
11 Отговор

До коментар #6 от "ел техник":


Каква ремъчна шайба бе ? Ти да не си от тия дето разбират от футбол , политика, че и от повдигателни съоръжения ? Спрете се бе хора. Намерете си мястото и не се надскачайте.

Коментиран от #12, #22


Оценка:
-4 +1

ел техник
12 Отговор

До коментар #11 от "550815":


Казва се фрикционна шайба.Също е консуматив,както пистовия ремък на колата ти(ако въобще си наясно и с колите).

Оценка:
-0 +4

13
Този коментар е премахнат от модератор.
НОВИТЕ БОКЛУЦИ
14 Отговор

До коментар #2 от "да бе да":


каква подмяна бе оли? да не мислиш ,че новите са стока. Още са по-лоши от старите. на нав блок сложиха нов и на 2 месец проверяващите го спряха за износено колело по което се движи въжето. сега се съдят с този който го е поставил но нищо нема да хванат щото мек и бързо се износва. само два месеца. ТИ СИ ЛОБИСТ НА ФАНТОМНИТЕ ФИРМИ С НОВИТЕ БОКУЦИ.

Оценка:
-1 +2

ха ха
15 Отговор

До коментар #7 от "ТОДОР ЖИВКОВ":


Я по по-лека с хвалбите за румънеца Тошко..

Оценка:
-8 +1

Инспектор СПО
16 Отговор

До коментар #1 от "газов инжекцион":


Нищо не разбираш, това е товарен асансьор, вътре не трябва да има хора. Те са без бутониера в кабината и не са под надзор, нито лицензиран, нито държавен.

Оценка:
-0 +4

Инспектор СПО
17 Отговор

До коментар #2 от "да бе да":


Донякъде си прав, асансьорите са за подмяна, но този няма нищо общо с онези по блоковете. Това е товарен асансьор и затова е с едно въже. Не съществува пътнически асансьор в света, който да е само с едно въже. Дори най старите в БГ са с две въжета.

Оценка:
-1 +3

Инспектор СПО
18 Отговор

До коментар #5 от "Бен Гън":


Еееех, като видя лаик да коментира, чак ми става смешно и жалко, едновременно. Я ми кажи разбирачо, каква е връзката между този асансьор и онези по блоковете? Този не е надзорен, затова и никой не го е преглеждал. Прочети малко, преди да се изказваш неподготвен.

Коментиран от #23, #24


Оценка:
-0 +4

Инспектор СПО
19 Отговор

До коментар #6 от "ел техник":


Абе донякъде си прав, но редуктора, въжетата и управлението си имат срок на експлоатация, не са вечни. Освен това, пътническите асансьори имат системи за безопасност, а това което ти описваш е хаспел.

Оценка:
-0 +2

Инспектор СПО
20 Отговор

До коментар #8 от "всяко чудо за три дни":


Чети, това НЕ Е пътнически асансьор и хората нямат място вътре. Тези асансьори нямат системи за безопасност и дори бутониера в кабината, ако въобще имат кабина.

Оценка:
-1 +2

Инспектор СПО
21 Отговор

До коментар #10 от "Даскал практик":


Много си прав, а дано те разберет философите тук. А тези съоръжения изобщо не са под надзор, по закон и наредба. Надзор или разговорното, инспекция, се прави само по желание на собствениците.

Оценка:
-1 +2

Идиоти
22 Отговор

До коментар #11 от "550815":


Мхм и аз му намекнах, че е "разбирач" :)

Оценка:
-0 +1

Бен Гън
23 Отговор

До коментар #18 от "Инспектор СПО":


Наредба за безопасната експлоатация и техническия надзор на асансьори
Чл. 2. Наредбата се прилага за асансьори, предназначени за постоянно обслужване на сгради и строителни съоръжения, и за малки товарни асансьори, наричани по-нататък "асансьори".

Коментиран от #25


Оценка:
-1 +1

Асансьорен техник
24 Отговор

До коментар #18 от "Инспектор СПО":


Товарните платформи не разполагат с клинов механизъм. Това са клинове, които се намират на рамката на кабината. При електрическите асансьори служат ако кабината започне да се движи с по висока скорост от допустимата. Има скоростен по който върви въже, минава през клиновия механизъм и обръща по оптегачката в шахтата. При хидравличните асансьори, клиновете сработват при разхлабено или скъсано въже. Ако случайно недай си боже изтърве клапан на станцията или се спука хидравличен маркуч, то асансьора заклинва през бутилката. Колегата правилно е обяснил нещата. В товарна платформа, хора работа нямат. Има товаро-пътнически асансьори които си минават прегледи и си функционират като обикновенните пътнически. Имат врати, блокировки, брави :)

Коментиран от #26


Оценка:
-0 +2

Инспектор СПО
25 Отговор

До коментар #23 от "Бен Гън":


По нататък чете ли? Пише ли, че се изискват годишни технически преглед за товарните асансьори? Или стигна първа точка и дотам?

Оценка:
-0 +2

Инспектор СПО
26 Отговор

До коментар #24 от "Асансьорен техник":


Точно казано, обобщено от мен, като системи за безопасност. Клинов механизъм, предпазен праг и клапа, за асансьорите без кабинна врата, клапа разхлабено въже. Просто не съм изпадал в подробности, защото едва ли някой от философите тук, знае какво е скоростен ограничител.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
ТОП 5