''Приканването хората да си прехвърлят парите за пенсия в НОИ е като телефонните измами''. Това заяви Даниела Петкова, член на Управителния съвет на Българската асоциация на дружествата за допълнително пенсионно осигуряване (БАДДПО), пред „Дарик“. По думите ѝ в момента сме свидетели на опит за масова измама на българските граждани, които са подвеждани доброволно да си прехвърлят натрупаните средства в НОИ.
„От един месец се активизираха говорители, чиито действия могат да се оприличат на опит за масова измама на българските граждани относно техните пари във втория стълб. Всичко, което тези говорители казват, е лъжа. Първо, доходността не е отрицателна. Второ, таксите не са високи, а са 1% от активите. Не може така безогледно да се лъже! След всяка лъжа тези хора развяват по една хартийка и казват: „Прехвърлете си парите!“. Не може на основание на лъжи да препоръчваш на гражданите да ощетяват сами себе си. Това прилича много на начина, по който действат телефонните измамници“, заяви Даниела Петкова. По думите ѝ защитниците на НОИ правят опити за насаждане на омраза. Поради тази причина Българската асоциация на дружествата за допълнително пенсионно осигуряване вече се е свързала с адвокати, които да защитят правата им.
Петкова добави, че 90% от хората ще загубят, ако си прехвърлят парите в НОИ. Освен това, веднъж прехвърлени към държавата тези средства не се наследяват, както е при частните пенсионни фондове, които изплащат цялата сума на наследниците. Разчетите на БАДДПО показват, че най-високата пенсия от втория стълб за пенсиониращите се догодина ще е в размер на 173 лв.
„Чрез този закон от години се борим парите, които са в универсалния фонд, да се плащат на хората, а не да се прехвърлят в бездънния джоб на държавата“, категорична е Даниела Петкова. Тя обясни още, че доходността за тази година вече е положителна и е преодолян сривът на борсите вследствие на пандемията от коронавирус.
„Толкова е много натрупаната положителна доходност в предходните години, че тези проценти от първото тримесечие на тази година просто намаляват малко натрупването. До момента всичко е компенсирано. Доходността вече е положителна за тази година“, увери Петкова.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Поредната
Коментиран от #70
07:52 29.11.2020
2 Дааа
07:54 29.11.2020
3 БАЙ Х@Й
07:55 29.11.2020
4 цербер
07:57 29.11.2020
5 ЛЛЛ
Коментиран от #46
08:00 29.11.2020
6 Сара
08:01 29.11.2020
7 перничанин
Коментиран от #10, #25
08:04 29.11.2020
8 Охо Бохо
08:04 29.11.2020
9 Бай Курти
Ако и вие дадете такава гаранция хората ще се върнат при вас
Коментиран от #69
08:07 29.11.2020
10 Охо Бохо
До коментар #7 от "перничанин":
Да не те плаша, ама една позната така постъпваше и така и не доживя ни пенсия, ни влога да си харчи. Не е важно колко взимаш, а колко време ще ги получавашКоментиран от #28
08:07 29.11.2020
11 пострадал
Коментиран от #40, #45
08:09 29.11.2020
12 въпросче
Коментиран от #15
08:09 29.11.2020
13 препис
08:12 29.11.2020
14 мъкаааа
08:15 29.11.2020
15 234
До коментар #12 от "въпросче":
Стойте си в НОИ08:16 29.11.2020
16 гост
Коментиран от #21
08:23 29.11.2020
17 гост
Проста трябваше да бъде записано в закона всяка година доходността от Универсалните фондове трябва да е мининум колкото годишната инфлация.
Така щеше да е частно. А пък на който пенсионен фонд не му изнася да се откаже и толкоз.
Коментиран от #57
08:24 29.11.2020
18 БАЙ Х@Й
Коментиран от #20, #75
08:42 29.11.2020
19 Бай Ганьо
08:43 29.11.2020
20 БАЙ Х@Й
До коментар #18 от "БАЙ Х@Й":
Факт 2. Допълнителните фондове не дават ДОПЪЛНИТЕЛНО! НОИ Ви спира 20% от пълната пенсия , а те Ви дават ЧАСТ от тези 20% !08:44 29.11.2020
21 qwerty
До коментар #16 от "гост":
Доколкото съм запознат от догодина ще трябва да започнат да плащат пенсии, а ДЕНГИ НЕТ!!! Това е целия проблем. На позната чичо ѝ в Харисбърг, Пенсилвания работеше след навършване гадините за пенсия, защото фондът, в който си е внасял години на ред $$$$ бил инвестирал лошо и фалирал. Сещайте се тук каква простотия ще бъда в деня, в който отидеш с документите и си поискаш парите???? Тези дни наближават за много хора-кандидат пенсионери. 2021 година ще е под знаменателя избори и фалити на пенсионни дружества08:45 29.11.2020
22 Вярно е само
08:46 29.11.2020
23 Антигерб
Не знам колко е положителна доходноста и колко "малки" са таксите но от години парите ми в тези фондове само намаляват - даже и с процента на инфлацията не ги компенсират.
Самото създаване на тези фондове беше една далавера за наши хора - поредната вратичка в закона да могат нашите хора да забогатяват чрез законна кражба на народа. И тези фондове се справят много добре - крадат като за последно.
Задължително доброволно осигуряване - като чуя този оксиморон и ми става зле но кое не е така в кочината която живеем - застраховки, винетки, здравни и пенсионни осигуровки - всичко е направено за ограбване на народа.
08:49 29.11.2020
24 Insolence
08:52 29.11.2020
25 висок
До коментар #7 от "перничанин":
Знам, че балъците няма да свършат. Ти си доказателството. Събери си извлеченията от 12-те години. Събери всички суми от колона 1-ва, месец по месец , после сравни с последния ред на последното си извлечение!!!! Тогава говори за доходност.Коментиран от #30
09:00 29.11.2020
26 Гост
09:05 29.11.2020
27 Комунист-Ленинец
Коментиран от #39
09:16 29.11.2020
28 перничанин
До коментар #10 от "Охо Бохо":
Прав си, на кой колкото е писано. Просто не вярвам на никой чак толкова, че да си дам всичките осигуровки на него. Жокер, управлението на Жан Виденов и срива на банки, НОЙ и цялата държава. Може и частните да фалират, гаранция няма.Коментиран от #41
09:18 29.11.2020
29 Г Марков НЕ ни занимавай със себеси
09:20 29.11.2020
30 перничанин
До коментар #25 от "висок":
За доходност никъде не съм говорил.Казвам само, че вярвам на НОЙ толкова, колкото и на другите айдуци. За мен по-добре е на няколко места по малко, от колкото всичко на едно място и като фалира или си смени политиката да духам супата.09:26 29.11.2020
31 Стар пенсионер
09:32 29.11.2020
32 Осигурен
Като толкова ви е страх от фондовете, прехвърляйте в НОИ!
Аз в тази черна дупка, повече от необходимото по закон, няма да наливам! Истината е в личната партида, където ми е ясно какво точно има!
Коментиран от #63
09:34 29.11.2020
33 Росен
09:59 29.11.2020
34 Некой
10:01 29.11.2020
35 Adolfo
10:29 29.11.2020
36 Симеон
10:41 29.11.2020
37 ke da
11:02 29.11.2020
38 Порно
Коментиран от #44
11:03 29.11.2020
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 един българин
До коментар #11 от "пострадал":
А В ДЪРЖАВНОТО КРАДАТ С ПЪЛНИ ШЕПИ И НЯМА КАК ДА ГИ ХВАНЕШ, И ПРАВЯТ ОТ ДЪРЖАВАТА ТОТАЛИТАРНА АНТИЧОВЕШКА, ЖИВЯХ ТРИДЕСЕТ И КУСУР ГОДИНИ В ТАКАВА КОЧИНА - МЕРСИ!11:13 29.11.2020
41 Уыт
До коментар #28 от "перничанин":
Дааам ама държавата заеми ще тегли и пак ще раздава пенсии а я виж дали някой ще даде заем на пенсионен фонд та да изплаща пенсии....единственото "хубаво" на тези фондове е ако вземеш да умреш преди пенсия и преди фонда да е фалирал та децата ти да наследят събраните пари!11:22 29.11.2020
42 Стругар
11:47 29.11.2020
43 aman
Затова до последно ще мамят хората и ще ги настройват срещу собствените им спестявания. Много хитро, като за банкянкски селянин
11:55 29.11.2020
44 някой
До коментар #38 от "Порно":
300 лв. от 40 годишна пенсия, за която е плащана вноска от над 16% - 173лв. е 19 годишна пенсия, за която е плащана под 5% вноска.Май не си противоречи!
Коментиран от #68
12:18 29.11.2020
45 Медицинска сестра
До коментар #11 от "пострадал":
Кой контролира какво се случва в частните пенсионни фондове и ако някой контролира дейността им по какви показатели се извършва контрола,?12:22 29.11.2020
46 Медицинска сестра
До коментар #5 от "ЛЛЛ":
И държавата може да фалира.Тогава какво?12:24 29.11.2020
47 Верно ли
12:24 29.11.2020
48 глупости
12:36 29.11.2020
49 Най
Коментиран от #50
13:05 29.11.2020
50 хайде сега
До коментар #49 от "Най":
Риск от фалит на пенсионен фонд в България няма защото е отделно юридическо лице от управляващото дружество. Само управляващото дружество е частно, пенсионния фонд не е. Четете КСО. Ако фалира управляващо дружество, КФН прехвърля съответния пенсионен фонд за управление на друго пенсионно дружество.Вашият колега е умен човек защото 4 години е изкарал със 148 лв. по-малко, но от 2021 ще започне да получава по 173, които всяка следваща година ще се актуализират и увеличават и ще достигнат до над 300 лв. месечно, а вие ще си останете с тези 148 лв. повече само. И кой печели, ако и двамата доживеете до дълбоки старини, което искрено ви пожелавам!
13:24 29.11.2020
51 Ivaan Kostov
14:39 29.11.2020
52 Пламен
14:51 29.11.2020
53 Станимир
16:05 29.11.2020
54 Йо Несбьо
16:23 29.11.2020
55 Мстенли
Коментиран от #56
16:36 29.11.2020
56 леле
До коментар #55 от "Мстенли":
E те това как си го съчини, не е истина само. Дай го този "експерт". Таксите за законово регламентирани.17:15 29.11.2020
57 Хохохо
До коментар #17 от "гост":
Няма как да бъде записано колко да бъде доходността на фондовете, но може да бъде записано, че фондовете се издържат единствено с процент от доходността, а не както е сега, с процент от ежемесечната вноска+годишна вноска.Коментиран от #66
17:22 29.11.2020
58 1927
18:46 29.11.2020
59 Атанасов Кръъъ
19:57 29.11.2020
60 Христо Бонев
20:07 29.11.2020
61 2222
Като си вземат разходи, заплати (добри), палати, коли и т.н., какво остава?
Фондът може и да фалира, и губим парите. Няма как при изпразнена партида, тя да се понапълни отивайки в друг фонд.
Сега фондовете се борят да премахнат наследяването на сумата при смърт. Не се знае какво ще стане.
20:27 29.11.2020
62 Бах
20:31 29.11.2020
63 Мария
До коментар #32 от "Осигурен":
А мислиш ли че нещо има в нея ? Всеки месец ми одържат 50,00 лева - за 12 месеца 600,00 лв. В края на годината ми изпратиха писмо от фонда и салдото ми е увеличено със само 180,00 лв. Къде са ми останалите 420,00 лв не пишат и не казват ?Коментиран от #65
20:44 29.11.2020
64 спиш ли
ИБ: Ето, аз Ви задам въпрос.
ДП: Мисля, че би трябвало да Ви е неудобно да ми задавате този въпрос.
ИБ: Защо? Питайте ме аз колко получавам!
ДП: Защото, ако живеем в демократична държава, личното пространство, личният живот, личните финанси са нещо, което е защитено по закон.
ИБ: Абсолютно съм съгласна. Но понеже около Вас стана един ажиотаж, че Вие сте някакви страшни богаташи, че 200 000 ... И всички осигуряващи си казват: „Аха, те значи с тези 200 000 на месец си купуват по 5 апартамента", според техните представи... В крайна сметка няма нищо да получавате, каквото и да получавате. Не ми отговаряйте!
ДП: Знаете ли откакто беше публикувана тази шокираща информация, но не защото са ни питали, неизвестно откъде...
ИБ: Защо не ги съдите?
21:16 29.11.2020
65 смях
До коментар #63 от "Мария":
Това, че ви удържат от заплатата не означава, че работодателят ви ги превежда в НАП, а ако ги превежда и НАП реши да си приспадне някакви стари задължения на вашия работодател вие може и да не получите никакви вноски нито в ДОО нито в УПФ. Това е държавата - използва фондовете и вашите вноски, за да си събира вземанията, а най-гадно е когато ви ги преведе, но после ви ги сторнира. На мен ми се случи няколко пъти.21:20 29.11.2020
66 Пежо
До коментар #57 от "Хохохо":
Е,точно така би трябвало да бъде-процент от реализираната доходност.А не е,защото този бизнес е създаден в интерес на някого друг,а не на обикновения човек.Дали и всеки може да се вреди на висока позиция,като въпросната честна госпожа,също лесно ще се сетите...21:26 29.11.2020
67 1122333
21:46 29.11.2020
68 Порно
До коментар #44 от "някой":
Бъркаш подхода. Не ме интересуват техните сметки , а какво се взема от тоя , дето е плащал. Пък и няма как да се сравнява разходно приходната система на НОИ с капиталовата на фондовете. Затова всеки си гледа личния интерес.22:44 29.11.2020
69 Гост
До коментар #9 от "Бай Курти":
То НОИ е фалирало. Затова се дофинансира от данъците ни. А парите от частните пенсионни фондове могат да изчезнат единствено със съдействието на държавата (Комисия за финансов надзор).22:51 29.11.2020
70 учуден
До коментар #1 от "Поредната":
Защо държавата не изплаща, парите , на наследника на починалия, това е грабеж посред бял ден.Във Швеция, държавата си плаща сумата, след смърта на ,наследника, на този , който е посочил починалия.
Този документ, се изготвя с влизането на лицето в пенсия.
00:48 30.11.2020
71 Гост
01:49 30.11.2020
72 П..Петров
08:58 30.11.2020
73 Петя
Така всеки ще направи воя информиран избор къде да са му порите.
До момента само приказки и всички сме объркани.
След като ми изчислите пенсията ще реша да си оставя ли парите при вас или ще ги прехвърля в НОИ.
Но май не ви стиска да го направите, защото тогава ще лъсне голата истина какви сте.
09:42 30.11.2020
74 Охо-Бохо
12:34 30.11.2020
75 Памет
До коментар #18 от "БАЙ Х@Й":
500 се отнася към 100 с фактор 5:1Т.е. при 100 000 вложени ще се получи 20 000,а не 40 000
15:13 30.11.2020
76 Пешо
05:18 01.12.2020