В края на управленския мандат на кабинета "Борисов" 3 всички досегашни рекорди за скъпо магистрално строителство у нас бяха счупени, пресмятат от OFFNews. Агенция "Пътна инфраструктура" определи изпълнителя в обществената поръчка за проектиране и строителство на втория лот от новото трасе на магистрала „Струма", който ще преминава източно от Кресненското дефиле.
Става дума за участъка с дължина от 10,4 километра, чието изграждане ще струва на данъкоплатците точно 475 199 280,27 лв. При това сумата е без ДДС. Като сложим и налога излиза, че чисто новият асфалт излиза 570 239 136.32 лева или точно по 54 830 686.19 лева на километър.
Срокът за изпълнение е 1556 дни - повече от 4 години.
За въпросния лот 3.2.2 от платното за София в участъка Крупник - Кресна на първо място е класирана офертата на ДЗЗД „АМ СТРУМА – 3.2.2.", в което участват: „ГБС-Инфраструктурно строителство" АД, „ЕПОС-Емпреза Португеза де Обрас Субтеранеас" АД и „Главболгарстрой Интернешънъл" АД.
Цялата близо 24-километрова нова отсечка от Кресна до Крупник е разделена на два лота, за да може на обекта да се работи едновременно, уточняват от АПИ.
Строителните дейности на лот 3.2.2, както и на първия – лот 3.2.1, ще могат да стартират след изпълнение на ангажиментите, поети пред Европейската комисия. А именно - допълване на екологичната документация спрямо специфичните цели за видовете и местообитанията, предмет на опазване в двете защитени зони от мрежата Натура 2000, през които преминава лот 3.2 на АМ „Струма", намаляване на натиска от трафика върху природата и повишаване на безопасността в отсечката от Е-79 през дефилето.
За лот 3.2.1 също има избран изпълнител от 15 ноември 2019 г. Това е ДЗЗД „АПП ЛОТ 3.2.1, в което са: „ГРОМА ХОЛД" ЕООД, „ЕВРОПЕЙСКИ ПЪТИЩА" АД, „ВОДНО СТРОИТЕЛСТВО – БЛАГОЕВГРАД" АД, „ПЪТПРОЕКТ" ЕООД и ВАХОСТАВ-СК" а.с., но още не е подписан договор за строителство.
Съгласно идейния проект, лявото платно на лот 3.2.2 е участък с дължина 10,4 км. В него е включен и обходния път на гр. Кресна, който е 5,5 км. При км 400 от обходния път на Кресна се предвижда изграждането на площадка за краткотраен отдих, с електричество, вода и канализация. Според идейния проект в участъка са предвидени 4 тунела със системи за пожароизвестяване, вентилация, електроснабдяване, осветление, управление на движението и т. н. Както и 10 виадукта с приблизителна дължина около 3,6 км, 9 пресичания със селскостопански пътища. Чрез пътен възел „Кресна" - при 401-ви км, ще се осигурява движението в посока Кулата, София, път I-1 и връзката на лот 3.2.2 към участъка на лот 3.3 на АМ „Струма".
Другият участък - лот 3.2.1, е с дължина 13,2 км. Достъпът до трасето ще бъде осигурено чрез 3 пътни възела: п. в. „Полето" при 379-ти км, който ще осигурява достъпа от Кулата до селата Брежани и Полето, както и включване в автомагистралата в посока София; п. в. „Мечкул" при 384-ти км, който ще осигурява достъпа от посока Кулата до селата Мечкул и Брежани, както и включване в автомагистралата в посока София; п. в. „Стара Кресна" при 387-ти км, който ще осигурява достъпа от посока Кулата до селата Стара Кресна, Ощава, както и включване в автомагистралата в посока София. В участъка са предвидени 3 тунела със системи за пожароизвестяване, вентилация, електроснабдяване, осветление, управление на движението и т. н. Съгласно идейния проект са предвидени 10 виадукта с обща дължина около 3,5 км, както и 3 броя надлези и подлези. За лот 3.2.1 стойността за изпълнение е 499 999 919,92 лв. без ДДС и срок 1556 дни.
Коментиран от #37
-11 +97
Коментиран от #8, #50
-76 +19
Коментиран от #29, #68
-12 +139
-12 +101
Коментиран от #10, #54, #55
-87 +29
-14 +88
Коментиран от #48, #65
-78 +36
До коментар #2 от "Мечо":
Ами как мислиш се пълни шкафчето ? Ама ти сигурно и Мата Хари мислиш за Пунта Мара !
-13 +69
-11 +65
До коментар #5 от "Събуди се":
Това е гавра бе,55 милиона на км,в океана тунелите са по-евтини,що за заблудена амеба си?!
Коментиран от #15
-13 +76
Коментиран от #13
-69 +17
-54 +30
-1 +25
До коментар #10 от "Лошо ли ти е":
Гавра е да вземат всичките пари от бюджета и да не построят нищо ама найстина нещо ,може би ти си амеба замисли се ако можеш
Коментиран от #19
-24 +20
-8 +43
-8 +39
-6 +61
До коментар #15 от "Събуди се":
Ти си безгръбначен профан!
Коментиран от #20
-6 +19
До коментар #19 от "Ретардирало животно":
Казанотоот червен трол изобщо не ме интересува ,вие мислите под команда чрез опорни точки ,малоумници
Коментиран от #23
-27 +12
-32 +10
-4 +33
До коментар #20 от "Събуди се":
Бенбен ли съм,просто виждам какво се случва и в какъв кенеф живеем.А за такива като теб няма и да коментирам,защото ще ме баннат.
Коментиран от #26
-5 +20
Коментиран от #28
-6 +29
До коментар #23 от "Кой ти каза червен ли съм":
Това че живееш кенеф си е твой проблем и най развитите страни има некъдърници които живеят като теб в кенефи
Коментиран от #33, #63
-19 +10
-0 +16
До коментар #25 от "Рибарче":
Не сме риби знаем кой е коялиционния партньорн на ДПС
-9 +9
До коментар #3 от "Анонимен":
Така строиме ние и много обичаме после да ремонтираме ! Дано да е така още дълги, дълги години начело с мутрокомуниста !!!
-5 +12
-2 +15
-4 +8
Коментиран от #38
-4 +27
До коментар #26 от "Събуди се":
За 20лв в ада ще идеш,момче!Хухахухайауай
-3 +12
Проектът струвал 4,65 милиарда британски лири !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Коментиран от #52
-2 +13
-3 +16
-5 +30
До коментар #1 от "Бат Бойко нощния бандит":
Е това е по-скъпо и от Кримския мост през морето! Баце е винаги номер 1!
-3 +29
До коментар #32 от "Европеец":
Не, не може никой да разследва Боко, защото пере парите на Меркел в Катар! Нашия банкер служи за телепортгиби! Без тулупа Меркел е нищо!
-5 +7
-5 +12
Коментиран от #42
-15 +9
-3 +14
До коментар #40 от "БСП....КОМУНИСТИ СТОЛЕТНИЦИ":
Да откраднат,колкото елбоко и компания!
-4 +6
-4 +10
Така ще е -закономерно и логично е ,щом БЪЛГАРИНЪТ чупи рекорда за ...."НАЙ-ТЪП и ОВЧЕДУШЕН НАРОД " !
-3 +16
-4 +12
-3 +17
-2 +13
До коментар #7 от "Шофер":
Не я обеща Станишев, обещаха я Евгени Чачев и правителството на Костов (1997-2001). Олимпиадата в Атина беше през 2004 г.
-2 +18
-5 +11
До коментар #2 от "Мечо":
Ми съмневай ся
-1 +4
-3 +6
До коментар #34 от "БАЙ Х@Й":
Дмек като махнеш водата и при нас излиза направо без пари
-2 +0
-3 +2
До коментар #5 от "Събуди се":
А бе нещо и ти като македонците! - Преди тях нищо не е съществувало и са началото насвета. - Забравяш че цялата инфраструктура, централи, пристанища, болници, язовири, градове, летища, канализация и прилежащата инфраструктура е построена преди 89 година.
За това не ми обяснявай кой какво. - А иначе като не ти е ясно вземи да провериш цената на кубик на различните видове, чакъл, бетон, хидроизолация и цена за труд. - Леко щке останеш изненадан от резултата! - Стига да не си достатъчно неграмотен да не можеш да се ориентираш за какво иде реч.
-1 +10
До коментар #5 от "Събуди се":
С Гърция, не може да ги стигнем по цена, те са шампиони, но никой не пише колко милиарда вкарват в такива отсечки.
-2 +3
Коментиран от #59, #61
-6 +7
Коментиран от #60
-0 +8
До коментар #56 от "незнайко":
над 50% кражба - както на всякъде ! ГЕРБ трябва да бъдат изринати !
-2 +8
До коментар #58 от "rolangaros":
ама трябва ние да си го извоюваме !
От леглото нестава !
-1 +5
До коментар #56 от "незнайко":
Цената на кубик бетон е от 100 до 140лв и то на дребно! - Лесно мое да се изчисли обема и да се пресметне цената и то на дребно. И цената на арматурата е ясна и тя може да се пресметне и транспорта. - Всичко може да се пресметне и то съвсем бързо за да установим, чу тук става въпрос за КОЛОСАЛНА КРАЖБА
Коментиран от #72
-5 +8
-4 +7
До коментар #26 от "Събуди се":
ти няма ли да се събудиш най-после ? на какви лекарства си ? кой ти дава достъп до мобилни устройства ? хора като теб в нормална държава живеят в бели дрехи в затворен комплекс и си пият хапчетата редовно!!!
-1 +3
-2 +0
До коментар #7 от "Шофер":
Да, ще стане, но на каква цена? Бойко няма построен нито един метър КАЧЕСТВЕН ПЪТ!!! А в най-кризисната година, ние купихме самолети, бойни машини и строи най-скъпия път в света? Кой ще плаща? Ние, народа, не Бойко тиквата мало*мна. Срам сте всички, които го подкрепяте. Срам ме от вас
-2 +4
Коментиран от #69
-3 +3
-3 +2
До коментар #3 от "Анонимен":
Ееее тогъва дай да не правим нищо.Да си седим в кочината и да си смърдим.
-2 +5
До коментар #66 от "Ако имах толкова пари":
Тая магистрала беше учебна :)))).Другите ще са по-качествени. Като знам какъв и беше надзора, а уж сериозни хора...И на мен акъла не ми го побира.Строителите са най-малко виновни. То и тях турците ги бяха събирали от горите май...
-1 +2
-2 +3
АА.....
-0 +2
До коментар #61 от "Варна":
До някъде сте прав, но във виадуктите няма само бетон и арматура !!! Има стоително скеле има адски много чавешки труд и работа на изкопна техника, да не говорим за инженерната дейност !!! Едва ли всичко това може да го сметнете !!! ТОВА НЕ Е БАРАКА С ЧЕТИРИ КОЛОНИ И ПЛОЧА !!!
-1 +2