ФАКТИ.БГ

Трасето по третия лъч на метрото ще остане затворено поне два месеца

Прогнозата е на експерти, участвали в обследването на отсечката

Публикувана: 21 Януари, 2021 23:10
56 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2703
Трасето по третия лъч на метрото ще остане затворено поне два месеца
Снимка: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 2.1 от 17 гласа.

След голямата авария в метрото – поне два месеца трасето по третия лъч ще остане затворено, предаде NOVA.

Прогнозата е на експерти, участвали в обследването на отсечката. Специалисти и тежка техника продължават трети ден да търсят причините за повредата в тунела между станциите „Хаджи Димитър” и „Театрална”.

Професор Стойнев е сред експертите - хидрогеодезисти, участвали в обследването на част от третия лъч на метрото в София преди строителството. За него причината за аварията е ясна.

„Трасето на метрото минава успоредно на Перловска река. Огромното количество вода, което се изля, формира едно много високо ниво на подземните води, промениха параметрите на водоносните хоризонти”, обясни той.

По време на обследването обаче не станало ясно, че може да се стигне до авария с подобни мащаби.

„Ако проучването е правено в един сух период, когато подземните води са били с други нива, дори да се вземат мерки, те се вземат по времето, когато са установени”, добави проф. Стойнев.

След повредата работата в тунела между „Хаджи Димитър” и „Театрална” ще продължи дълго. Назначени са и множество експертизи.

„В момента релсата е отстранена в този проблемен участък, трябва да се изследва плочата и да се изследва останалата конструкция на тунела за евентуални скрити дефекти. Това е сложен процес, свързан и с хора, и с техника. Няма как да стане за 24 часа”, обясни председателят на Транспортната комисия в СОС Карлос Контрера.

Ще се търси отговор на въпросите дали има грешки при проектирането и строителството на трасето. Според експертите може лесно да се избегне възможността от подобни аварии, предизвикани от близката река, в бъдеще.

„Техническото решение не е проблем. А то е - инжектиране на почвата с циментови смеси”, обясни проф. Стойнев.

Подпочвените води от реката наблизо са причина и за течове като този на метростанция „Театрална”, която също е в експлоатация от по-малко от 5 месеца. Там обаче проблемът е по-различен.

„Това са си течове, с покачване нивото на подземните води, водата си намира място , по което да излезе. Има методика, със специални химикали, които се инжектират в зоната, където е течът и той се преустановява”, добави проф. Стойнев.

Заради високите подпочвени води в района на третия лъч, при проектирането се е обсъждала възможност да е над земята. Тя обаче е била отхвърлена заради твърде застроения район между центъра и „Хаджи Димитър”.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 2.1 от 17 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
МАЯМА ХЪРБАВАТА
1 Отговор
3-тия лъч на метрото, направен от г-жа Йорданка Фандъкова. Да се знае. БСП за България не направиха нищо подобно. И няма да направят.

Коментиран от #41, #44


Оценка:
-73 +14

Neo Nac
2 Отговор
Е те това е откраднаха милионите и сега ремонти за милиони!

Оценка:
-4 +68

БИБИ
3 Отговор
ИМАМ НОВО ШКАФЧЕ ДА ПЪЛНЯ , КВО МЕТРО .........!!!

Оценка:
-5 +63

Герак Митко
4 Отговор
Ами като парите отидоха в шкафчето, откъде за метрото.

Оценка:
-4 +55

Гошо
5 Отговор
ХИДРОГЕОДЕЗИСТ??? Тва животно кво е бе? Тихомирчооооо, Тихомирчо, че за зеле не става от вас!!@

Оценка:
-3 +36

Последния Софиянец
6 Отговор
Работата е сериозна.При моста Чавдар е станало езеро.Докарали са багери и копаят огромни ровове.Сигурно реката е наводнила тунела щом е избило отгоре.Добре че няма жертви.

Коментиран от #10, #16


Оценка:
-2 +47

Ivan
7 Отговор
Е това се казва Българска работа.

Оценка:
-1 +40

КВО СТАНА БЕ ГЕРБЕРА4ЕТА???
8 Отговор
Кво стана с вашия просперитет? Оставка за кръсницата на софийската общинска мафия!!!

Коментиран от #20


Оценка:
-3 +50

9
Този коментар е премахнат от модератор.
Чораджията
10 Отговор

До коментар #6 от "Последния Софиянец":


Ко, ко речи?

Коментиран от #11


Оценка:
-3 +4

Последния Софиянец
11 Отговор

До коментар #10 от "Чораджията":


Днес минах по моста Чавдар.Над тунела на метрото отгоре имаше езеро.Реката е избила отгоре.Копаят яко с фадроми.

Оценка:
-3 +30

Бат Бойко нощния бандит
12 Отговор
Комунистите са виновни!

Оценка:
-2 +41

Шкафбанк
13 Отговор
Ние не сме затворени, а отворени за нови постъпления по сметка! Вашата загуба, нашата печалба !

Оценка:
-2 +30

Фандък off
14 Отговор
Аз чекмеджета нямам.
И няма да ви дам да ми ги снимате...

Оценка:
-2 +22

ЖивяхВидях
15 Отговор
Живях в Германия и видях как в една от най-богатите провинции Сименс не можеха да си пуснат шатъл влакчето на гарата в продължение на 10 години ... тъкмо го пуснат работи, счупи се на първата седмица и после с месеци въобще не се движи. Като чух, че в България след 2 работещи лъча ... ще разчитаме на немците да ни правят метрото това ми беше първото изплувало нещо от спомените в Германия.... е оказах се прав в прогнозите.... този лъч ще е съпътстван само с проблеми ... само преди седмици го спираха за 2 дни за да му сменят софтуера ... немците винаги се учат на наш гръб да си правят разработките: то не бяха паспорти (в Германия ги вкараха 10-тина години след нас ... но ние им платихме да се научат) :)
Щом има софтуер ... не поръчвайте нищо от немци, хич ги няма в това. Да механиката има е хубава, но до там :) Това е простата формула, която трябва да знаят управляващите за да ни е мирна главата, ама нали пусто освен всякаква друга сме и немска колония ... каквото фрау каже.

Коментиран от #30


Оценка:
-4 +25

Гласувайте за ГЕРБ
16 Отговор

До коментар #6 от "Последния Софиянец":


Поръчани са нови мотриси, плаващи тип веницианска вапорета за един милиард евро ! Гарантирано от ГЕРБ !

Оценка:
-4 +41

Принципа на СГО
17 Отговор
Първо местим после мислим, но винаги взимам.

Оценка:
-1 +25

Шуши
18 Отговор
Два месеца и четири шкафа 😂

Оценка:
-1 +28

???????
19 Отговор
Интересно тунелът под Ламанша ,как ли не се е наводнил досега?

Оценка:
-2 +44

Любен
20 Отговор

До коментар #8 от "КВО СТАНА БЕ ГЕРБЕРА4ЕТА???":


А любимите ти червенотиквеници кво построиха че не се сещам?

Коментиран от #23


Оценка:
-33 +6

Лелееее
21 Отговор
ква голема река тая Перловската, след Амазонка и Нил на трето място по пълноводие.

Оценка:
-3 +42

Бездомник
22 Отговор
Абе от прованса съм,топло ли е вътре,спят ли хора и полицията оставя ли ги?

Оценка:
-3 +14

КВО СТАНА БЕ ГЕРБЕРА4ЕТА???
23 Отговор

До коментар #20 от "Любен":


Метрото жеше стигнсло по времето на Софиянски до Сердика 2002г - 10 километра от 2007 колко постоихте герберчета? Хората строят 30 км на година вие 20 км 14 години! Колко е един лъч до Обеля и Надежда и един лъч до Млафост???

Оценка:
-2 +27

Сатъра на Хана
24 Отговор
Добре че Перловската река НЕ проби ,че Метрото щеше да стане един голям Аквариум с много удавени рибки в него
......... ............. ............... Въпроса е колко са платили , колко са спестили вместо да приложат правилното техническо решение и колко са откраднали ............ Това ми напомня евтиния чакъл на магистралите и смъртните случаи с евтиния асфалт :))

Оценка:
-2 +32

в гроба да си носите краденото
25 Отговор
Брей, заваляло дъжд и метростанцията потекла, ама то не било проблем, щяли да инжектират почвата около течовете. И така след всеки дъжд ли бе вашата... крадлива?! А хидроизолация не сте ли чували че има, или тя само по проект и по желание се слага?

Оценка:
-2 +28

въоръжендозъби
26 Отговор
Въоръжете се с търпение Шопиянци. Една седмица за ремонт, при гербавите е дълга поне два месеца :)

Коментиран от #31


Оценка:
-2 +20

Смях
27 Отговор
Смях

Оценка:
-3 +15

Риба има ли?
28 Отговор
Возиш си се в метрото и си мяташ въдицата.Гербераска работа.Само пунат чекмеджета.

Оценка:
-2 +21

разбойко
29 Отговор
Чекмеджета ми се пукат, не мога да ги затварям.

Оценка:
-3 +13

Ха ха
30 Отговор

До коментар #15 от "ЖивяхВидях":


Хубаво,но Боко не знае що е Московски Метрополитен за да види над Москва река ли минава,под нея ли .А в Петербург хич не разбират от хидроинженерство,пък и нали си имаме наши ГробГепСтрой.

Оценка:
-1 +21

Само питам
31 Отговор

До коментар #26 от "въоръжендозъби":


А като са казали 2 месеца ремонт това колко години е дефакто?

Оценка:
-1 +17

Фандупкова
32 Отговор
Заради нарасналото благосъстояние на софиянци намалявам цената на метробилета на 5 лева в едната посока.

Оценка:
-2 +14

33
Този коментар е премахнат от модератор.
оня
34 Отговор
А какво хубаво засушаване бе тръгнало лани.Чак тръби пуснахме.Тц тц тц тц .

Оценка:
-1 +13

Простата Кърджалийска пуканка позна.
35 Отговор
Като Ви казваше "Ходи пеша бе!" се смеехте. Ето че думите и са били пророчески.

Оценка:
-2 +23

36
Този коментар е премахнат от модератор.
Centurion
37 Отговор
На Бойко строежите, той строи!!! Единственият повод е да се крадат половината пари от строителството,и то си личи. Любимият фирма Трейс изпълнител на компрометираните строежи,на магистралата Чирпан Ст.Загора,на пътя убиец в Своге,на този участък от метрото,на разлепените и мърдащи плочки по София ,и всичко до което са се докоснали!!!Тука обаче има Европейско финансиране,и се надявам ,на различна развръзка!!!От такова строителство се тъпче шкафа!!!Пак да ги изберете!!!

Коментиран от #46


Оценка:
-2 +12

Софийяски
38 Отговор
Кой ще познае колко милиарда ще струва ремонта?

Оценка:
-2 +16

MmAaHh
39 Отговор
„Aкo прoучвaнeтo e прaвeнo в eдин cух пeриoд, кoгaтo пoдзeмнитe вoди ca били c други нивa, дoри дa ce взeмaт мeрки, тe ce взeмaт пo врeмeтo, кoгaтo ca уcтaнoвeни”, дoбaви прoф. Cтoйнeв.

А когато са правили проучване, не са ли взели предвид и по-лош сценарий? Всяка година в София има периоди с проливни дъждове. И наводнения сме виждали доста. При такива обекти изчисления се правят винаги за най-тежките възможни сценарии. Или са направили компромис със сигурността и качеството, за да заделят средства за чекмеджето???

Оценка:
-1 +14

Ммм...да
40 Отговор
Когато се строи се взимат мерки,извън проучването ! Пример.Ако ,на един мост товароподаемността е 200т.се прави с аванс от 300 ! Този е прост цървул.Много ясно е ,че реката мени дебита си .Важното е било бързото строене и лапане на пари,защото Тиквоча си ОТИВА !

Оценка:
-1 +16

Гербаджия
41 Отговор

До коментар #1 от "МАЯМА ХЪРБАВАТА":


Шматкоооу... Метрото се прави с европейски пари. Няма значение кой е на власт. То ще бъде построено.

Оценка:
-7 +4

Дамм...
42 Отговор
На 30 август, под статията "Най-красивата метростанция" написах, че преводът на имената говори за некадърна работа. Имаше доста коментари, как пък все не можело да се угоди на българина, нарицателни от типа на "трол" (въпреки че изрично уточних, че говоря само от гледна точка на качеството на превода, а не от политически възгледи). В заключение казах: "Преводите на имената на спирките са некачествени, но се надявам това да е единственият кусур. Защото, ако качеството на строеж е същото, в най-лошия случай, може да доведе до инциденти.". Може би сега ще разберете какво имах предвид - ако работата не е доизпипана до най-малкия и незначителен детайл, какъвто в случая е преводът на имената на станциите, вероятността това да се е случило и с други етапи в работата, е огромна. В случая некадърният превод беше просто симптом.

Оценка:
-1 +7

Дедо Пенс
43 Отговор
Експерти, експерти... А Кольо Фичето самоук....

Оценка:
-1 +7

ХидроМетросртройРемонт
44 Отговор

До коментар #1 от "МАЯМА ХЪРБАВАТА":


Бойко Тиквата да ти направи метро, да видиш чудо - Ремонт на ремонта кво са казва... 🐳😃⛵

Оценка:
-2 +7

Мислещ
45 Отговор
Супер, тъкмо до изборите (Минимум, де, иначе аз имам съмнения доколко такава каша може да бъде оправена), да напомня на идиотите, които още "мислят" да гласуват за тиквата.

Оценка:
-1 +5

РЕАЛИСТ
46 Отговор

До коментар #37 от "Centurion":


Май забравихте за Стенли, зетят на Бойко, който без никакъв опит взе машини със заем и започна да строи метрото.

Коментиран от #47


Оценка:
-1 +4

Onq s konq
47 Отговор

До коментар #46 от "РЕАЛИСТ":


Ти си комонизт

Коментиран от #48


Оценка:
-0 +0

РЕАЛИСТ
48 Отговор

До коментар #47 от "Onq s konq":


Интересно. Никой не спори с мен, а всеки ден ме наричат нещо.

Оценка:
-0 +1

123
49 Отговор
Инженер ТОЛУП що е ТО?

Оценка:
-1 +2

ПКП
50 Отговор
ХОДЕТЕ ПЕША БЕ

Оценка:
-1 +2

Коректен
51 Отговор
Ремонта на ремонта на ремонта.

Оценка:
-1 +2

мислещ
52 Отговор
Гледам, че пак са активизирали герберастките тролове, но понеже о**рането вече е тотално, се ограничават предимно с цъкане на минуси и са свели до минимум опитите за замазване на о***анията.

Оценка:
-1 +2

Софиянец
53 Отговор
Гоуемия енженер Братоев де се укри?!

Оценка:
-2 +3

Коректен
54 Отговор
Видими резултати!

Оценка:
-1 +3

Баш Бащицата
55 Отговор
Пълна излъгация с мирис на много пари.

Оценка:
-2 +4

Синдикат на Ало Измамниците
56 Отговор
Толуп банкянски, пак ли са ти виновни комунистите........!??

Оценка:
-2 +5

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Найджъл Фараж
Лидерът на Партията за независимост на Обединеното кралство предупреждава Тръмп да внимава с британския премиер
Елате и си поговорете с Тереза, но не я докосвайте, за Бога. Ще присъствам на срещата в ролята на отговорен възрастен, за да гарантирам, че всичко е наред"

Още бисери
ТОП 5