Лъвов мост не е застрашен от пропадане, това увери Диана Русинова от Института за пътна безопасност по повод зайналите върху съоръжението пукнатини.
„Нищо скандално не е станало. Следващия път, преди да се правят истерии, да попитат какво всъщност е това“, коментира тя.
Пред медиите Русинова потвърди, че не може сега да се предприеме ремонт заради метеорологичните условия. По думите ѝ ремонтът на Лъвов мост е от 2014 г. и е нормално за толкова време да има нужда от ремонт.
На това мнение са и от Столичната община. Оттам обясниха, че няма проектантска грешка. Мостът е направен от отделни блокове. Пукнатините ще се запълнят и коригират. От общината казаха, че има балансиращи фуги за обиране и разпределяне на напрежението. Трафикът на "Лъвов мост" пък е голям.
"Фугите са общо 4, служат за обиране и разпределяне на напрежението, за да не бъде конструкцията компрометирана – а от температурата и натоварването всичко леко се движи. При положителни температури асфалтът си поема напреженията, когато температурите паднат, той става по-нееластичен", заяви инж. Петър Стойчев.
Коментиран от #12, #42, #46
-2 +95
Коментиран от #26
-3 +63
-1 +72
-3 +75
"Така е"...по света мостовете са предназначени,за снимане от туристи само...на групи не повече от 10 души... ;-)
-1 +65
Коментиран от #13
-1 +57
-1 +57
-1 +67
-1 +43
-1 +37
-1 +28
До коментар #1 от "БАЙ Х@Й ‼":
Защото не ГЕ'П а : фирма за метални леярски изделия „Рудолф Филип Вагнер“ – е построила Орлов и Лъвов мост в София, Стамболовия мост в Търново и Желязната църква в Цариград. За строежа му е била използвана изцяло изградена дървена конструкция – скеле, изработено от търновския майстор-строител Стоян Герганов (1865 – 1906). Звената са подавани поотделно
-0 +26
До коментар #6 от "БАЙ Х@Й ‼":
Стамболовия мост има в единия край подвижна част именно за такова разширение /наречена разговорно лагерна или балванки/‼
-0 +30
-1 +27
-2 +35
-0 +37
-1 +31
-0 +34
-0 +32
Коментиран от #51, #52
-3 +16
-0 +21
Коментиран от #58
-0 +27
Коментиран от #64
-1 +38
-17 +3
-1 +13
До коментар #2 от "Голям":
Нее, сега са разбрали, че е ГОЛЯМ, видиш ли! Сигурен съм, че като са го ремонтирали, изобщо не са и предполагали, че ще е толкова голям тоя пусти трафик! И с тези гадни температурни амплитуди в България, толкова непредвидени фактори, вай, вай, вай!
-0 +18
-0 +7
-0 +11
-1 +11
-0 +20
Коментиран от #59
-6 +4
Коментиран от #36, #38
-14 +3
-0 +9
-9 +1
До коментар #32 от "Специалист":
Нормално е да има фуги, ама ДИЛАТАЦИОННИ фуги , а не нацепен асфалт ‼
-0 +12
-1 +11
До коментар #32 от "Специалист":
Работни фуги, лайсна със анкери през 20 сантиметра закотвени във асфалта даскалската по руски откъде да знае такива неща.
-0 +9
За Кюлчев Чекмеджиев и цялата му Шайка от крадливи некадърници.
Коментиран от #61
-0 +15
-0 +8
-1 +13
До коментар #1 от "БАЙ Х@Й ‼":
Ако си спомняш даже един го взривяваха няколко пъти докато го съборят.
Коментиран от #62
-0 +5
-0 +9
-0 +7
-0 +9
До коментар #1 от "БАЙ Х@Й ‼":
Много хубави и емоционални думи. Но неверни. Повечето градежи на Кольо Фичето се паднала при големите земетресения преди Първота св. война. В края на кариерата си той е строял по няколко обекта на веднъж. Т.е. бил е инвеститор, предприемач, консултант. И каквото е падало, са го възстановявали.
А фугите вероятно са запълнени за да не им друса на софиянци на задниците. Само че така не става.
Коментиран от #48, #49, #53
-10 +2
И ТОЧНО. СЕГА И ОНЗИ ДЕН НА МАГИСТРАЛАТА ВСЕ ХУБАВИ НЕЩА ГОВОРИ... КЪТ" ЕКСПЕРТ".... И НЕЯ СА Я ОБРАБОТИЛИ ЯКО СЪС ШКАФЧЕ.
-0 +8
До коментар #46 от "плевен":
Долен лъжец. Не пиши глупости. Инвеститор бил. С коя ръка да се кръстим.
-0 +8
До коментар #46 от "плевен":
Не знаех, че вчера в София е имало голямо земетресение , та мостът се е нацепил така ❗Относно градежите на Уста Колю Фичето, нормално е да имат нужда от поддръжка и ремонти! Въртящите се колони на входа на църквата в Свищов точно показаха гения му и се въртяха до последния ден преди голямото земетресение❗Къщата с маймунката още е атракция в Търново❗ Както много от градежите му ❗ Никой днес не коментира , че ТОЙ си е правил сметката и при градежа не е искал нито грош повече от уговореното❗ А сега #ТОЙ редовно разкешва още и още над предварително договореното‼
-0 +9
-0 +1
До коментар #20 от "РАДИО ЕЛТО":
ГРЪМ И МЪЛНИИ😈
-0 +1
До коментар #46 от "плевен":
...Накрая, лично пред пашата заявява, че мостът ще струва точно 700 000 гроша. Ни повече, ни по-малко! Смаян от дързостта и самонадеяността на Никола Фичев, Мидхат паша отново го пита дали е сигурен в думите си. Тогава прозвучава знаменитият отговор: "Ако, Паша ефенди, не сторя моста до град Бяла за 700 000 гроша и по теркя си, вземи ми главата!"
А Уста Кольо не само изпълнил дадената дума, ами бил и възнаграден богато от турската управа – с орден „Меджидие”. Мостът, чийто строеж започнал през 1865 г., бил завършен окончателно през 1867 г.
В днешно време мостът на Кольо Фичето е запазен в първоначалния си вид, единствената му реконструкция през годините е била след голямо наводнение през 1922-23 година, когато е укрепен със стоманени подпори.‼
-0 +9
-0 +7
-0 +3
-0 +3
-0 +3
-1 +2
До коментар #39 от "Цанков":
ДА ДА , АМИ АКО СМЕТ НЕКА СЕ ОПИТАТ ДА НАПРАВЯТ ТАЗИ ГРЕШКА , И ПОСЛЕ ГИ ЧАКА ЕВРОПИЙСКИ СЪД , ПРЕД ТРИБУНАЛА В ХАГА , ПОСЛЕ СТОЙ ДА ГЛЕДАШ ЦИРКОВЕ , КАКВИТО НЕ Е ВИЖДАЛ ЦЕЛИЯ СВЯТ!!!!!!!!!🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬
-0 +2
До коментар #42 от "Лост":
А МАВЗОЛЕЯ ГО ПОСТРОИХА СТРОИТЕЛНИ ВОЙСКИ ЗА 72 ЧАСА , А ПОСЛЕ НЕ МОЖАХА С ВЗРИВЯВАНЕ ДА ГО СЪБОРЯТ ЦЯЛА ЕДНА СЕДМИЦА , СДС-ТО ПО НАРЕЖДАНЕТО НА ЕВГЕНЙ БЪКАРДЖЙЕВ , ДАВАТЕ ЛИ СИ СМЕТКА НЯКОИ КАК СЕ СТРОЕШЕ ПО ОНОВА ВРЕМЕ (КАЧЕСТВЕНО И ИНЖЕНЕРНО ) СЪС СТРОГ КОНТРОЛ !!!!!!
-0 +5
-0 +1
До коментар #23 от "Вуте":
Няколко от тези ЕЕЕнженери,ако увиснат на орлите ,нещата ще се оправят бързо!
-1 +1
-0 +0
-0 +0
-0 +0