ФАКТИ.БГ

Бивш военен пилот: Не са били спазени мерките за безопасност при учението край Шабла

Той обясни, че е имало възможност да се реагира веднага на неизправната мишена

Публикувана: 18 Юни, 2021 16:11
52 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 6187
Бивш военен пилот: Не са били спазени мерките за безопасност при учението край Шабла
Снимка: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.3 от 24 гласа.

"Не са били спазени мерките за безопасност при учението край Шабла, при което загина пилотът на падналия МиГ-29 (майор Валентин Терзиев, бел. ред.). Не е спазено правилото, когато мишената не е нормална, да не се изпълнява такава задача. По данните, които имам, мишената е била със скъсан парашут и е започнала да пада с голяма скорост, което затруднява прехващачите".

Това коментира пред БНР бившият военен пилот Величко Дерузов, като обясни, че информацията, според която прави изводите си, е от медиите.

Той обясни, че е имало възможност да се реагира веднага на неизправната мишена:

"В командния пункт, където се води учението, самолетите и целта се следят, за да може да бъде насочен прехващачът към нея".

Величко Дерузов изказа увереност, че при всички случаи ръководството на учението е видяло това, но няма обяснение защо не е прекратило полетите:

"Явно ръководството на учението е искало да се докаже пред натовското командване".

Той подчерта, че броят на часовете на полети, които правят военните пилоти, е много недостатъчен:

"В момента нашите летци нямат стабилна подготовка за полети над море - денем и нощем".

Добрич / България

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.3 от 24 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Шкебмак войвода
1 Отговор
Бацо е позор да влиза у затвор

Коментиран от #42


Оценка:
-16 +55

Анонимен
2 Отговор
Този бивш пилот се опитва да ни каже че не са стреляли по мишената а по самолета ли ?

Коментиран от #7, #9


Оценка:
-37 +31

Кофти
3 Отговор
Абсолютно е прав! Жалко за набора:(

Оценка:
-1 +52

Сандокан
4 Отговор
Само не разбирам как намериха биологичен материал на предното място?

Коментиран от #10, #24


Оценка:
-0 +40

шумци
5 Отговор
Комунист ли е този бивш военен пилот и какво влага в това "да се докаже прет натовското командване"? А преди кой да се докаже бе, пред варшавския пакт ли?

Коментиран от #11


Оценка:
-61 +14

Woody
6 Отговор
Значи да разбираме, че в реална бойна обстановка, прехващачът трябва да остави на мира противник, който се движи и маневрира много бързо.....Или да му се обади по радиото да намали,че да се прицели.Нрсериозно е .Нали затова са тренировките и ученията.А професията си е рискова- случват се и фалове.Бог да прости човека.

Коментиран от #16


Оценка:
-14 +35

Не но
7 Отговор

До коментар #2 от "Анонимен":


първата ми мисъл, когато разбрах за случилото се беше защо не е пропуснал мишената? Дори и да е била редовна, след като трябва да слезеш много ниско все пак мирно време е. Голяма работа! Най-много щяха да му помъмрят малко, че сме се изложили на учението, а освен това не съм пилот , но според мен не може във военен самолет да няма висотомер , който да алармира при критично ниско слизане и висока скорост, че е време да се издигнеш и какво толкоз , като се обади това устройство за неприемливия риск, зарязваш мишената, пиеш една студена вода и се връщащ на летището в Графа посран, но жив. Според мен далеч по-добрия вариант е!

Коментиран от #21, #49


Оценка:
-0 +36

АМОН
8 Отговор
Ако този беше истински пилот, трябваше да си отговори на въпроса:

ПОЛИГОНА В ШАБЛА НА ВВС ЛИ Е ИЛИ НА ПВО???

Естествено самолета е бил мишена на полигона на ПВО.

МИШЕНА И ТО ИСТИНСКА НА НОВО ОРЪЖИЕ НА ПВО.

СВЕТЛА МУ ПАМЕТ НА МАЙОР ТЕРЗИЕВ.
ПРЕВЪРНАХА ГО В ЖЕРТВЕНО АГНЕ ПОДНЕСЕНО ПРЕД ОЛТАРА НА АМЕРИКАНСКИТЕ НИ БРАТЯ ПО ОРЪЖИЕ.

Коментиран от #17, #48


Оценка:
-8 +42

1235
9 Отговор

До коментар #2 от "Анонимен":


Точно така

Оценка:
-1 +6

Коментатор
10 Отговор

До коментар #4 от "Сандокан":


Защо да не намерят биологичен материал морето е пълно с риба и какви ли не още живи организми

Оценка:
-3 +9

1235
11 Отговор

До коментар #5 от "шумци":


Пред натовското командване няма нужда никой да се доказва там истината се знае много добре

Коментиран от #19


Оценка:
-3 +10

Абе не знам,но
12 Отговор
Има нещо гнило в Дания". Бог да прости човека! Тази черна кутия,ще е открият, когато открият и съкровището на Вълчан войвода!

Оценка:
-1 +28

.......
13 Отговор
НЕ ПРАВЕТЕ СВОБОДНИ СЪЧИНЕНИЯ ,УРОНВАТЕ ПРЕСТИЖА НА АРМИЯТА И ДЪРЖАВАТА

Коментиран от #15, #31


Оценка:
-20 +9

РЕАЛИСТ
14 Отговор
Проглушиха ни ушите с това" Малко часове летят пилотите". Що един не каже, колко струва на държавата един час полет на изтребител. При тоя хал на държавата, ако летят , колкото трябва, тогава пенсионерите няма да имат пари за храна и лекарства. Армията е паразит, тя не произвежда нищо, а само харчи. И то много.

Коментиран от #18, #29


Оценка:
-27 +19

Centurion
15 Отговор

До коментар #13 от ".......":


Уронва се нещо което го има и реално съществува.Търтеи,паразити и бездарници!

Оценка:
-3 +17

ПРАВ СИ
16 Отговор

До коментар #6 от "Woody":


Защо пилота не е докладвал ЧЕ задачата маневрата трудно ще се извърши и е рискова и да се отмени атаката........

Оценка:
-1 +10

Зайко Байко многознайко
17 Отговор

До коментар #8 от "АМОН":


Абсолютно правилно, това е полигон още от Татово време на ПВО. Имам четири Шабли, две эимни и две летни! Скъсваха ни подметките с отбой, эа бой да се докажат пред Цар Тодор, началника на полигона! Там щяхме да свалиме МИГ -21 , Скабри беше эабравил да включи РПК-то на огледална стрелба и полковник Бумбаров влеэе в РПК то и искаше да го раэстреля лично! Спомени от 3-та Конска 3енитна Батарея оръдие C-60 номер 4711.

Коментиран от #50


Оценка:
-1 +16

И ПРЕДИ
18 Отговор

До коментар #14 от "РЕАЛИСТ":


И СЕГА тия ВЗИМАТ най голями пенсии

Оценка:
-6 +5

Въпрос
19 Отговор

До коментар #11 от "1235":


И каква е истината според тебе, че самолетът е свален с ракета ли?

Оценка:
-3 +7

номад
20 Отговор
с една дума военните са пълни калитковци 8 заранта се събират пият кафе до 10 от 12 обят дремнат до към 3и в 16:30 събират и по домовете

Оценка:
-6 +11

един от стадото
21 Отговор

До коментар #7 от "Не но":


и аз не съм пилот, но такова устройство няма. Чувал си за бръснещ полет, може би и виждал. На клип поне. Но там пилота сам взема решение и е готов да го направи. И го прави успоредно на земя, вода. Ситуацията тука е извънредна/необичайна/и пилота пикира под ъгъл, за да изпълни задачата. Това стана май официална версия вече. Не съм съгласен с нея. При ЖП и авиокатастрофи на- често са ''виновни'' машинистите и пилотите..

Оценка:
-2 +8

Историк
22 Отговор
А като се движиш над водна повърхност се пита какво вижда пилота по отношение къде е земната повърхност.Почти съм сигурен, че без визуален контакт за приборите земна повърхност влиза дъното на водния басейн.Демек пилотът си мисли, че е 100метра над повърхността

Коментиран от #27, #28


Оценка:
-4 +2

ISO ASA BDS ГОСТ
23 Отговор
Значи един парашутист чупи клон на дървото където се закача парашута притеклия се на помощ е без каска и клона на дървото пада и ранява войника на земята който още е в болница сега имаме натовско учение и скъсан парашут на мишената и пак се дава жертва която е в самолета не отговаряш на натовските стандарти има ли патент МИГ 29 в европейската и световната патентна организация или е секретна всичката документация

Коментиран от #26


Оценка:
-1 +5

Гагарин
24 Отговор

До коментар #4 от "Сандокан":


Така нареди главния пилот-разбра ли

Оценка:
-0 +0

25
Този коментар е премахнат от модератор.
един от стадото
26 Отговор

До коментар #23 от "ISO ASA BDS ГОСТ":


по БДС, което го няма всичко е на ред. Като сиренето и кашкавала

Оценка:
-0 +2

Емо
27 Отговор

До коментар #22 от "Историк":


Пилота не гледа навън, особено ако е над море. Губи се ориентация, наистина разтоянието лъже. Има си уреди и по тях се лети - висотомер, авиохоризонт. Това с гледането навън е отпреди 100 г. И пак така, над море се губят много самолети.

Оценка:
-0 +7

The Pest
28 Отговор

До коментар #22 от "Историк":


Отговорът е че пилотът нищо не вижда . Ноща е била безлунна , няма никакви визуални ориентири , когато самолета е в боен режим на прехващане на цел на хедъп дисплея се проектира само информацията от системата за управление на огъня , а навигационните инструменти изчезват . Вероятно пилотът изобщо не е имал време да осмисли факта че мишената пада бързо и не е на височината на която трябва да е .

Коментиран от #32


Оценка:
-0 +7

Joro
29 Отговор

До коментар #14 от "РЕАЛИСТ":


Струва в самисимост от самолета. За Ан-2, лекотоварен бяха 300 долара за час.
Су-22 беше 22 000 Евро на час, затова го свалиха от въоръжение. Той беше за удари по земни цели и разузнаване.
МиГ-29 е 26 000 Евро
МиГ-23 - 20 000 Евро, и тях ги свалиха от въоръжение 2003 г.
МиГ-21 - 6 000 Евро на час, тях поне можеше да ги оставят за обучение, с лек ремонт.
Оттук нататък нищо читаво няма на въоръжение. Но няма да се плашите, не е важно само оръжието, но и човека, който го държи. Втората световна война,при американските бомбардировки над България, според въздушната тактика срещу четиримоторен бомбардировач е можело да се извършва атака минимум от звено изтребители (4 самолета). Обаче още в първия въздушен бой двойка български изтребители свалят 3 бомбардировача от група, която е била общо 24. И в един случай началникът на Изстребителната школа Кръстьо Атанасов заедно с още трима колеги инструктори свалят бомбардировач с учебни малки самолети "Оса", въоръжени със само по една 14.5мм картечница.
Сега положението е много по ос ра но от тогава. 12 часа нальот за 5 месеца. По-малко от 2 часа на месец. Това в авиацията е кръгла нула, колкото да можеш да излетиш и да кацнеш, без да разбиеш самолета.

Оценка:
-1 +7

Реалист
30 Отговор
На човека не му е било писано да живее !

Оценка:
-1 +1

kkk
31 Отговор

До коментар #13 от ".......":


Значи за да "уроним престижа" на армията и държавата първо се налага да викнем багерите и яко да копаем за да го намерим изобщо де е закопан тоя "престиж" дето не съм го срещал нийде от 20+ години, а после ще хванем и лопатите за да го "уроним"

Оценка:
-0 +6

Гост
32 Отговор

До коментар #28 от "The Pest":


Е ти го изкара , че е с вързани очи. Не ми се вярва да няма уреди полазващи височина ау …

Коментиран от #38


Оценка:
-0 +3

приказки
33 Отговор
Стига само приказки! Момчето си замина, а виновните се разхождат с пенсия и заплата и дават интервюта и исказват съболезнования. Стига приказки. Кой е виновен, ражалване и наказание. От общи приказки, държавата е пред изчезване. Всички виновни да бъдат наказани съобразно вината. Следващите да знаят. Вън пенсионерите от армията, само си разхождат униформите.

Коментиран от #37


Оценка:
-0 +11

Историк
34 Отговор
Така преди малко четох материал в онлайн версия на Труд лу беше....от бивш пилот.Та в Миг 29 има система " Наташа".
Представлява включване на сигнал при достигане на 200м. над земята.Самолетът сам започва корекция на височината си под ъгъл 15 градуса.Та много ли е малко ли е.Самолетът се снижава при ъгъл на атака от 30 градуса за 5 секунди при 900км/ч самолетът навлиза в тази критична точка

Коментиран от #39


Оценка:
-0 +1

Историк
35 Отговор
....от височина 1000метра.Т.е при 2000метра има около 10 секунди да атакува целта си

Оценка:
-0 +4

бечев
36 Отговор
Защо командирът на авиобазата и ръководителят на полетите вече не са в затвора?

Оценка:
-2 +4

стефанов
37 Отговор

До коментар #33 от "приказки":


За ваше сведение според логиката на шапкарите,заплатата е най добрата пенсия.

Оценка:
-0 +7

The Pest
38 Отговор

До коментар #32 от "Гост":


Горе долу си е точно с вързани очи , докато атакува мишената следи само нея на проектора , ако си виждал кокпита на МиГ 29 сигурно си виждал че уредите са пръснати на всякъде , не са осветени много добре и е трудно да следиш няколко неща едновременно. Самолетът е пословичен с трудноста си за управление и претовареността на пилота с различни задачи , като това да контролира двигателите и тн. Пилотите понякога инстинктивно не вярват на уредите , особенно малко натренирани като нашите , а и времето за реакция е било много малко със трудна за пилотиране машина като МиГ29

Коментиран от #40


Оценка:
-0 +5

The Pest
39 Отговор

До коментар #34 от "Историк":


Това което наричал "Наташа" е просто женски глас предупреждаващ пилота за опасност. В МиГ 29 няма автоматична система за предотвратяване на сблъсък, която да поема контрол над самолета и да го извежда от критични ситуации както при Ф,-16 .

Оценка:
-1 +6

методиев
40 Отговор

До коментар #38 от "The Pest":


Полетите с МИГ29 трябва да бъдат забранени!Това не е прецедент с тази машина, 2012година един МИГ29 се разби при излитане в Графа,но това много бързо се забрави,защото нямаше умрели.

Коментиран от #41


Оценка:
-5 +3

The Pest
41 Отговор

До коментар #40 от "методиев":


Спирането на полетите не е решение , просто нямаме нищо друго . Логистиката и поддръжката на МиГ 29 е изключително затруднена и това е причината за малкото летателни часове на нашите пилоти . Просто трябваше да се вземе друга машина още преди 10 години . По времето на Станишев бюджетни излишъци от 2-3 милиарда лв се използваха за строене на чешми и пращане на пенсионери на море олинклузив през ноември , вместо за купуване на Грипен , който беше единственият разумен избор тогава . Така беше и през всички следващи управления .

Коментиран от #43


Оценка:
-4 +4

Не е шкембак
42 Отговор

До коментар #1 от "Шкебмак войвода":


Министър а служител на фърчилото.И пак фърчилото е начело а не Боко.Тъй,че там е заровено кучето.

Оценка:
-1 +4

Габровница
43 Отговор

До коментар #41 от "The Pest":


А къде отидоха МИГ23 ако смея да запитам?

Коментиран от #45


Оценка:
-0 +1

Хм...
44 Отговор
Попаднах на подобен случай с МиГ-29 от края на юли 2019 г. в Азербайджан. Нощна тренировка, самолетът изчезва внезапно от радара. Пада на около 70 км. от брега. Паралелно с това руснаците също са имали някакви тренировки с Electronico Warfare System. Около месец по-късно намират останките от самолета и тялото на пилота. Официалната версия е, че самолетът се е сблъсквал с нещо - най-вероятно птица, респ. ято птици, при което пилотът е изгубил контрол над управлението.

Оценка:
-0 +1

The Pest
45 Отговор

До коментар #43 от "Габровница":


Не разбирам за какво му е на някой МиГ-23 през 2021-а ? Един от най катастрофиращите самолети изобщо , признат за не особено успешен още в СССР , каквото и да ти говорят по тв разни пенсионирани пилоти самолета не е сполучлив и това е причината съветите да оставят МиГ-21 на въоръжение паралелно с него . Виж само кои страни ги използват в днешно време. Основните критики към Ф-16 са че е с един двигател и че не е маневрен на ниски скорости колкото МиГ-29 . Е , МиГ-23 е с един двигател и е по неманеврен дори от МиГ-21 . И пак трябваше да разчитаме на Русия за ремонт на двигатели , самолетът е изключително сложен за поддръжка и с много недъзи , за сваляне на двигател се разглабя половината самолет и тн . Освен това никой в СССР не е мислил да проектира и произвежда самолет , който да се експлоатира безпроблемно 40 години , а дори и най новите български МиГ-23 МЛБ бяха по стари от МиГ29.

Коментиран от #46


Оценка:
-1 +0

Габровница
46 Отговор

До коментар #45 от "The Pest":


Колега,може ли да обобщим така,по принцип няма лоши самолети,има лоша поддръжка и лоши пилоти,пак казвам,по принцип говоря.Защо никой не каза нещо за лоши метео условия,за лошо ръководене на полетите,за лоши авиолекари на старта,а се набива на някаква мишена с пробит парашут?Като е имало облаци да са спрели,бе!!!

Коментиран от #47


Оценка:
-0 +0

The Pest
47 Отговор

До коментар #46 от "Габровница":


Съгласен съм , самолетите са си самолети -машини , по добри или по лоши . Да пуснеш неподготвен пилот със изключително сложна машина да обстрелва мишена , която никой не е проверил дали е изправна , през нощ с нулева видимост над морето си е грешка на командването . Според всички стандарти трябва да има разследване и наказани.

Оценка:
-0 +4

Казваш
48 Отговор

До коментар #8 от "АМОН":


че имаш братя убийци, така ли?

Аз съм българин и американските убийци не са ми братя.

Оценка:
-0 +0

Маde in Bg
49 Отговор

До коментар #7 от "Не но":


Ако това е причината за трагедията ,то ти си прав,че е трябвало да"отсвири "мишената ииииии🤬 тези гисподинчовци командирчетата е трябвало да го похвалят за това,защото е запазил своят живот и боеспособността на самолета ,за да има възможност да се реализират в реално бойно действие ,ако се наложи!

Оценка:
-0 +0

50
Този коментар е премахнат от модератор.
Ани
51 Отговор
Мир на душата напилота.
Всичко останало са празни приказки.
Човекът го няма.
Машини ще се купят някога, часовете ще се увеличат, но един човек го няма и има една майка, която ще гледа към небето и ще се пита какво се е случило със сина и. Един син ще расте с празнота в сърцето.
И няма да има никакъв разумен отговор, както винаги се случва.
Мир на на душата на пилота. Истината си е отишла с него.

Оценка:
-0 +2

52
Този коментар е премахнат от модератор.
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове


Ловци на бисери
ТОП 5