Сиренето с над 60 процента съдържание на вода само в опаковка.
Това предвижда наредба, приета от Министерския съвет, която трябва да влезе в сила от есента.
Продуктите ще трябва да са на отделна витрина и етикетирани с точния процент на водно съдържание. Нововъведението предизвика спорове в бранша. Чуха се и обвинения в лобизъм.
Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 30 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ивелин Михайлов
Коментиран от #11, #17, #58
09:00 22.08.2021
2 Раданч Татлъту
Коментиран от #18
09:00 22.08.2021
3 мечо
09:02 22.08.2021
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 МЕНТАК
Коментиран от #19
09:09 22.08.2021
7 1984
Коментиран от #57
09:13 22.08.2021
8 Предложение
Коментиран от #51
09:15 22.08.2021
9 Игор
09:15 22.08.2021
10 Lactobacillus
Коментиран от #12, #20
09:17 22.08.2021
11 коко
До коментар #1 от "Ивелин Михайлов":
Заповядайте и в ретро музея09:19 22.08.2021
12 мечо
До коментар #10 от "Lactobacillus":
на инглииски кашкавал се казва сирене едно и сашто е штом европа го измислила те са казали сирене а то се утнаса за двете сигорно аз така мисла по вапросаКоментиран от #21, #49
09:20 22.08.2021
13 сиси
09:24 22.08.2021
14 -----
09:25 22.08.2021
15 ВиК
09:29 22.08.2021
16 Лост
09:53 22.08.2021
17 Е не е
До коментар #1 от "Ивелин Михайлов":
само там. Върви в мандрата в Соколово и Камен да видиш сирене и чудо! Хубави сирена има навсякъде, но народът налита на евтиното, а после реве, че не е хубаво. Съотношението качество-цена хич ни го интересува, защото не знае какви ресурси се хвърлят в качественото сирене. Угодия няма!Коментиран от #23
09:54 22.08.2021
18 Купувай
До коментар #2 от "Раданч Татлъту":
качествено сирене, бе. Какво си се разпищял тук. И без това условие качествените сирена съществуват. Това, че не ги разпознаваш не е вина на производителя. Ти тук нищо друго не правиш, освен да оплюваш и да пищиш!Коментиран от #60
09:57 22.08.2021
19 Съгласих се
До коментар #6 от "МЕНТАК":
но не знам от какво друго се прави сирене.09:58 22.08.2021
20 Nova
До коментар #10 от "Lactobacillus":
Да, ама не. За вносните тези правила не важат. В наредбите има един текст - тази наредба се прилага само за продукти произведени на територията на РБ,09:58 22.08.2021
21 Ааааа
До коментар #12 от "мечо":
11 грешки в едно изречение ми идват в повече. Бях те игнорирал, ама защо ли ти обърнах внимание сега! Ти и четвърти клас не си завършил! И недей говори, че сирене и кашкавал са едно и също в Европа. Ако ти чукаш камъни някъде там, други са опитали и кашкавал, и сирене в Европа. Аре, къш!10:03 22.08.2021
22 Проверяващите храните са корумпирани
Коментиран от #39, #64
10:06 22.08.2021
23 Ивелин Михайлов
До коментар #17 от "Е не е":
Ами то сиренето в парка идва от там!10:07 22.08.2021
24 дико
10:09 22.08.2021
25 Киро от блока
Коментиран от #48
10:10 22.08.2021
26 Ааааа
Със "сурогати" да храниш населението, което после боледува, натоварваш здравеопазването - това ли е държавна политика!? Колкото е по-здраво населението, толкова по-големи са и ползите за държавата и обществото. Проста работа, но не за прости хора.
Коментиран от #29, #30, #33
10:13 22.08.2021
27 Ааааа
10:24 22.08.2021
28 Трябва
10:24 22.08.2021
29 Nova
До коментар #26 от "Ааааа":
Прав сте, но колко струва 1 кг. Качествено сирене ?Коментиран от #32
10:25 22.08.2021
30 moiraine
До коментар #26 от "Ааааа":
Лошото е, че българинът е дълбоко корумпиран по душа и ген и винаги е готов да си плати/да вземе подкуп, за да наруши правилата или пък да ги използва само за да тормози конкурентите. Никакъв контрол няма да ни оправи, докато не променим мисленето си, а това вече е мисия невъзможна.10:28 22.08.2021
31 mi6osp
10:30 22.08.2021
32 Ааааа
До коментар #29 от "Nova":
Струва около 10лв. Кашкавал качествен в зависимост от промоциите, респективно следите производител, 15-25лв.В същност, основен проблем у нас е бедността, или по-скоро работещият беден. Но въпреки социалната несправедливост, вие като купувач, трябва да сте напълно наясно какъв продукт купувате. Това право в момента ви е отнето.
Дали ще купите килограм имитация, или половинка истински продукт, трябва да бъде Ваше решение и не само! Мислеща държава не допуска подобно цунами на "сурогатни" храни до пазара си.
Би следвало вашите здраве и благоденствие да са от огромен държавен интерес и приоритет.
Коментиран от #35
10:36 22.08.2021
33 Nova
До коментар #26 от "Ааааа":
Промяната на политиката трябва да започне с браншовите организации. В момента те са кухи структури, които са проводник на интересите на опрефелени производители.10:39 22.08.2021
34 На тъмно
10:45 22.08.2021
35 Nova
До коментар #32 от "Ааааа":
10 лева, но цена на едро от производителя в транспортна опаковка. После как продължаваме с цената и опаковката ? Важно е да има дискусия в браншовите организации , но те са кухи структури.Коментиран от #38
10:46 22.08.2021
36 fermera
10:46 22.08.2021
37 мда
10:49 22.08.2021
38 Ааааа
До коментар #35 от "Nova":
Каква е изпълнителната роля на браншовите организации? Никаква! Те не са държавен регулатор. "Утре" аз и вие се обединяваме под шапката на браншова организация и поставяме употребата на извара в баницата, като традиционен и неизменен стандарт.Коментиран от #40
10:52 22.08.2021
39 оня
До коментар #22 от "Проверяващите храните са корумпирани":
Точно тези чиновници крепят тиквата:))Коментиран от #44
10:53 22.08.2021
40 2596
До коментар #38 от "Ааааа":
Именно те трябва да защитават интересите на производителите. Държавния регулатор в случая БАБХ контролира безопасността на храните , а не тяхното качество. Търговската марка е критерия за качествените показатели.За баницата съм съгласна. Те и сега Зоров и Маджаров и още 3 си измислят Традиционно сирене:)
Коментиран от #46
10:58 22.08.2021
41 Сирене с над 60%вода!! И това доживя
Коментиран от #47
10:59 22.08.2021
42 комунистче
11:00 22.08.2021
43 Сирене менте60%вода и палмово масло??
11:01 22.08.2021
44 Nova
До коментар #39 от "оня":
Не, кухите браншови организации. Да е имало протест на млекатите ? Реално асоциациите нямат членове. Председателите им са вечни и си прокарват техните интетереси. С тази наредба ви хвърлят прах в очите. Преди години имаше наредба за палмата и сухото мляко и нищо ?? Напротив вноса на сухото мляко се увеличи.Всички са болклуци и трябва да се изринат
11:05 22.08.2021
45 Грульо
11:05 22.08.2021
46 Ааааа
До коментар #40 от "2596":
"Именно те трябва да защитават интересите на производителите" - абсолютно невярно! Трябва да се защитава интереса на потребителите. Дали ще съществува фирмата ти или не, е въпрос на собствените ти компетенции и пазар. Какво предлагаш на пазара е от национално значение.Коментиран от #50
11:09 22.08.2021
47 Nova
До коментар #41 от "Сирене с над 60%вода!! И това доживя":
В същото време малките мандрички едвам кретат и няма къде да си пласират продуктите. Не забравяйте веригите. Кой ги допусна в центъралните части на градовете.11:09 22.08.2021
48 Дълбокомислещия
До коментар #25 от "Киро от блока":
До правилен извод си стигнал. Само че това е най-доброто, което може да излъчи това племе. Нали знаеш- какъвто народа, такива и политиците. Логично, нали?11:09 22.08.2021
49 Ха- ха
До коментар #12 от "мечо":
Къде си се учил да четеш и пишеш?11:12 22.08.2021
50 Nova
До коментар #46 от "Ааааа":
Ами те затова се наричат БРАНШОВИ . Потребителите си имат. ..Не се настройвате срещу всички производители. Много от тях произвеждат качествени продукти, но няма къде да ги реализират. Веригите ги натискат с цени и те не са конкурентни . За тях проблема стои по същия начин. Ами нека да погледнем и изкупуването на млякото.
Коментиран от #53
11:15 22.08.2021
51 предположение
До коментар #8 от "Предложение":
Ей сега разбрах ,защо и сиренето поскъпна в последно време , след ,като вдигнаха и цената на водата , а не само на горивата ,които от своя страна влияет в/у транспортните р-ди по вноса на сухото мляко и палмовото масло . Само от това е .Коментиран от #52
11:20 22.08.2021
52 Nova
До коментар #51 от "предположение":
Знаете ли че в България има над 300 официално регистрирани мандри? За другите да не говорим. Къде си пласират продукцията защото ние сме малък пазар.Ако толкова мислят какво сирене консумира населението ДА НАМАЛЯТ ДДС на млечните продукти .
11:25 22.08.2021
53 Ааааа
До коментар #50 от "Nova":
Отговорът ми бе в опровержение на това, да се придава значение на Браншовите организации, като заинтересувана страна за високи стандарти на храните. Не, те нямат подобна роля, нито се изявяват, като радетели на тези стратегии.Иносказателно казано, държавата трябва да сложи "чатала" на врата на производители/вносители/пазари, за да се защитят потребители, съответно държавните интереси.
Аз лично предпочитам да видя 5 вида сирене на щанда, но да знам, че са истински, отколкото "разнообразието" от емулсии в момента.
Коментиран от #54
11:29 22.08.2021
54 Nova
До коментар #53 от "Ааааа":
Не държавата а пазара трябва да регулира. Тогава държавата не трябваше да позволява такова строителство на мандри. Но парите от фондовете са апетитни. Тази наредба обслужва интересите на няколко производителя и то е ясно на всички.Как ще контролират вносните продукти с такова водно ?
Коментиран от #70
11:38 22.08.2021
55 сега ли се сетихте
Коментиран от #56
11:40 22.08.2021
56 Nova
До коментар #55 от "сега ли се сетихте":
Не, само от Зоров и Маджаров. Да издадат нова наредба :) Да живее демокацията11:56 22.08.2021
57 Nova
До коментар #7 от "1984":
Да налят ДДС на млечните продукти?12:24 22.08.2021
58 Бацко
До коментар #1 от "Ивелин Михайлов":
Няма да ти стъпа у кирташкия парк повече, тарикатче, което си прави безплатна реклама от коментари. Супер продънено мястоКоментиран от #59
12:29 22.08.2021
59 Nova
До коментар #58 от "Бацко":
Има фермерски пазари например. 935712:40 22.08.2021
60 Раданч Татлъту
До коментар #18 от "Купувай":
А ти откъде знаеш,АЗ какво сирене ям?Да не си ми съпруга?🙉😎13:01 22.08.2021
61 Behemoth
Коментиран от #63
13:08 22.08.2021
62 глоги
13:19 22.08.2021
63 Mova
До коментар #61 от "Behemoth":
Точно така. Производството на сирене и кашкавал е сложен процес, свързан не само с скъпа техника но и сложен технологичен процес по обработка , зреене и съхранение и не на последно място ПОСТОЯНСТВО В КАЧЕСТВОТО. Колко пъти сте купували хубаво сирене и на следващия път то е различно14:04 22.08.2021
64 Да бе
До коментар #22 от "Проверяващите храните са корумпирани":
Не си прав...Ако няма купувачи няма да има и фалшиви продукти..Просто продавачите следват поговорката " Докато има телета ще има и касапи ", това е..Ако сме единни това няма да се случи.Коментиран от #67
15:01 22.08.2021
65 djemmil
Коментиран от #66
15:15 22.08.2021
66 Nova
До коментар #65 от "djemmil":
Какви туби? Те милиони евра се влагат по европроектите за оборудване. В района около Търговище се изляха милони с подкрепата на ДПС16:07 22.08.2021
67 Nova
До коментар #64 от "Да бе":
Точно така. От високото водно страдат не само потребителите , но и много производители.Но за съжаление в БГ цената е водеща.
16:11 22.08.2021
68 Nova
години се внася суровина от Полша, която се преработва по мандрите и се продава за кашкавал. Всъшност този продукт няма нищо общо с Българския кашкавал
16:19 22.08.2021
69 Развийш ли
Коментиран от #71
16:51 22.08.2021
70 Ааааа
До коментар #54 от "Nova":
Пазарът би се регулирал сам, когато има ясни правила. В нашият случай тази мантра не работи! Освен законодателни, нуждаем се и от силен контрол. Контрол митнически, производствен, пазарен.И вече след ефективно извършване на горепосочените мерки, може да говорим за саморегулиращ се пазар, където ще избирате дали кашкавал зрял 30-60-90 дни или вкус, дали бяло саламурено-фета-извара да си купите.
Повтарям, закон и солиден контрол!
Внасяш/произвеждаш/подвеждаш със сурогати в храните 50-100 000лв глоба, запор на имущество, затвор за големи обеми.
Мисля, че е по-евтино да подобриш здравето на нацията по този начин, отколкото да наливаш в черната дупка Здравеопазване, а и ефекта ще е дългосрочен.
От друга страна, някой ще каже, че ограничаваме по този начин чуждите инвестиции/вноса/експорта......Всяка държава членка на ЕС е длъжна да поддържа установените единни стандарти, а дори и да ги надхвърля с по-стриктни мерки (Местно законодателство) не противоречи на приетите норми. Или казано, постигайки най-високи норми никой в Европа или по света дума не може да ти каже.
Дори, ако подходим още по идеалистично в този процес, България би имала шанса да се превърне в "норма" по отношение на тези стоки, отваряйки широко вратите на експорт (пазари за производителите ни) и силно конкурентен туризъм.
Ех, идеализъм ли, национална доктрина ли, все нещо липсва. Преди 50г сме обучавали чужди държави в култура на хранене(земеделие), които в момента са големи износители,
Коментиран от #72
17:04 22.08.2021
71 Nova
До коментар #69 от "Развийш ли":
Само че сиренясалата вода я продаваха ГРОБ17:07 22.08.2021
72 Nova
До коментар #70 от "Ааааа":
Да малко е идеалистично, но Глоби и Силен контрол това е. Относно експорта ние отдавна си загубихме пазарите. Нямаме никаква реклама. Милиони евра се похарчиха за промоции и нищо. Пример Гърците направиха чудеса с ФЕТА. В Гърция се произвеждат над 30 вида сирена. И там се ‘усвояват’ средства но си гледат бизнеса.19:17 22.08.2021
73 Nova
19:46 22.08.2021
74 един от многото
21:55 22.08.2021
75 ЦВЕТЕЛИНА
00:43 10.02.2022