ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.
Протурска статия за ниско интелигентни хора без исторически познания и липса на родолюбие...Не е нужен буквален превод от турски на български,използва се заменящо,предишно име или друго. Отдавна е редно да сменим останалите османотурски имена.Това са например Бургас, Пазарджик (особено диминутивната наставка -джик), Хасково, Кърджали, Ямбол, Кюстендил, Казанлък (от 'мома', ориг. Къзанлък), Харманли (на бълг. 'харман' е гумно или ток).Поне на първо време да се върнат историческите доосмански имена на старите градове - Кърджали - Ахрида, Кюстендил - Велбъжд, Ямбол – Дъбилин.
За новите градове, възникнали по османско време, да се измислят хубави бълг. имена Бургас - Блатен (или Балтен, неметатезирано, като Балатон) или ако не го щат - Воден, Хасково - Клокотница (едноименното село да стане Стара Клокотница - квартал на града), Пазарджик - може Равен, или ако много държат на звученето - Паздерник, славянското име на един от месеците? И други стари имена на месеци плачат да станат градски имена - Руен например.
Доосманските тюркски имена, вкл. и гагаузките, може да не се пипат.
Има много известни стари имена на бълг. градове сега несъществуващи, като Морунец, Слон, Морозвизд, които могат да се рециклират. Типично бълг. градско име било Бялград, имало няколко - сегашният сръб. Београд с унг. име Нандорфехейрвар (Оногундурски бял град), укр. Белгород Днестровски и Болград, рум. Алба Юлия, алб. Берат. Може да рециклираме и имената на стари бълг. градове в съседни
Може да рециклираме и имената на стари бълг. градове в съседни страни (както е направено с новия град Ески Джума - Търговище, от старата влашка столица и бълг. град) - (Нови) Кукуш, Костур, Лерин, Воден...Също да се върнат някои неподходящо сменени в миналото имена, поради неразбиране (от деветнайстомайци) на произхода на старите им имена. Примери: Китен - Урдовиза (тракийско име, не турско и не гръцко), Обзор - Козяк, Монтана (?!) - Кутловица (старо бълг. име). До момента в Турция всички български имена на месности,села,градове са премахнати. Чували ли сте за Малък Самоков? А за Търново, Малиград, Павлово, Лозенград? И да сте чували, днес трудно ще ги намерите на картата, защото имената им отдавна са сменени. Това са стари български градове и паланки, останали в Турция след първата национална катастрофа на България през 1913 г. Добре известно е, че след тази година всички българи от Източна Тракия са изселени на няколко вълни. Последните остатъци от нашите сънародници са буквално изметени от турците през 1926 г., когато остават само няколко стотици семейства в градовете Одрин, Лозенград и Цариград.Тогава този геноцид над българският народ бе мълчаливо наблюдаван от Западна Европа.
Да се сменя всичко.Който иска турски имена да се разходи на стотина километра на юг.И да се махат всички управници назначени от протурската етническа партия ДПС.
Само така между другото.... украинския Болград, няма нищо общо с бялото ! От името на този град се разбира , че там живеят предимно българи или болгари (укр.) с други думи български град .
Има неяснота за името на Монтана - трансформирано е римското име на града... Защо е нужно буквално да се превеждат турските имена, когато стават грозни или неясни на български? Те на турски си остават грозни думи.
"На управляващата партия БСП"Такава управляваща партия БСП не съществува,има управляваща партия ДПС още от първата тройна коалиция.Жалко за тъпите комунисти и дърти чанти които още вярват че БСП съществува,точно такива като тях обричат страната ни на гибел.
След, като в съседните ни страни градове, села и местности с български имена са променени. Не виждам защо в България да не бъде направено реципрочното. Какво толкова...чудо голямо е станало. Лично аз /учил съм турски език/, ще ви дам примери с "български" фамилии-Топалов /нашия шахматист/, от турски-куц,Узунов-от дълъг,Гюзелджов-от хубав,Караджов-от кошута, и много други. И моята фамилия е с турски произход-от много говорещ+умалителното "чи" пак от турски, но с македонското окончание за фамилия-"ски" /а познайте как ми е фамилията/. Но рода ми води началото си от преди 3 века и е бил с фамилия Георгиеви, и преди 174 г. прякора на моите деди става тяхна фамилия. Моят дядо е втори братовчед на Александър Стамболийски, и знам, че не съм нито турчин, нито македонец, а българин. Е друго щеше да съм пра, пра, пра "братчет" на Александър Македонски /как щях да вадя нотариални актове за бившата Персийска империя/, ама не...
Крайно време е да се премахнат всички турски наименования на градове ,села , местности, улици и т.н!Учудвам се ,че чак сега на някой му дойде на ума,че това трябва да се случи!И въпреки всичко се радвам,защото си мисля, че най сетне имаме правителство което започва да работи.
Съгласен съм, че е крайно време да сменят всички тези турски имена на градове, села и т.н. Но някой питал ли се е : колко ли ще струва на данъкоплатеца, това преименуване и колко пари ще отидат на ляво, тоест в джоба на белите якички ?!
Нямате проблеми, мюсюлманите българи ще се изселят в Турция, Босна, Черна Гора, където е по-добре от тук и ще си останете 1 милион православни българи, които са работоспособни, 1 милион подрастващи , 1 милион и половина пенсионери и 1 милион цигани.
Не съм сигурен доколко сте запознати с Николай Хайтов, например, но в своите пътеписи от Гърция той описва и такава смяна на имената - имената на всички онези местности, които до идването на режима на полковниците са носили български имена, а това е чак до остров Тасос! Пътувайки из Европа и аз на това попадам - хора, държащи на националността си - чехите държат да купуват чешки стоки, в далечна Финландия предпочитат домат, произведен в местна оранжерия, и струващ пет пъти над нормалната цена пред онзи, който идва от Мароко Въпрос на патриотизъм, да го нарека! В същото време си признавам с болка, че се чувствам абсолютен чужденец в държавата Булгаристан, просто нищо не е както трябва, чуждият елемент след 700 години робства е прекалено силен, демографският срив е предимно между етническите българи, държавата като държава на етнически еднородно население умира и идват всякакви турчеещи се и розови, зелени, кафяви, то не е и за споменаване! Елементарен факт - миналата година бе първата учебна година с 1/2 първокласници с небългарски произход, а в последните години на казармата какво беше...
КВО ЛИ МИ Е НАРЕД,ТА И К.... МИ ДА Е ОТПРЕД!!?КАЗАЛ ШАРО ДОКАТО ГЛЕДАЛ СЛОНА В ЗООПАРКА.СЛУЖИХ В ДЖЕБЕЛ ПО ВРЕМЕ НА ВЪЗРОДИТЕЛНИЯ ПРОЦЕС...ТРЯБВА ЛИ?????????ВОЛЕН ЖЕЛЯЗКОВ МИ ХАРЕСВА КАТО ИДЕЯ,НО БИХ ПОПРАВЛ ЖУРНАЛИСТА:СВОБОДЕН ЖЕЛЯЗКОВ Е ИДЕАЛНО!
От тази гледна точка го споменавам - в цяла Европа се държи на националното, само там, при вас е национализъм мръсна дума! И как иначе, 700 години робство и още 130 българинът е космополит - част от някакви ориенталски империи, та циганията е някак органически свързана с местния ген. Смях се, когато широко слушаните булгаристански чалги ги срещнах в Ереван и Прага, изтипосани като нещо ориенталско и екзотично...Смях се и в деня, когато видях словашкоговорящият управител на кръчме в Прага да танцува със сервитьорката на фона на 'Доко, Доко''. За 130 години не се откъснахме от Турция, за съжаление...
Факт... ама вчера по радиото хората си го казаха. Сменят ли се имената на селищата и градовете де хората пари за хлеб нямат дет му се вика , наново лични карти, нотариални актове на къщи и апартаменти, документи за местожителство , шоф. книжки от най-малката бъзикня до акта за раждане ще да се сменя.
И закво... примерно за да не се казва Пазарджик а Търговия или Маркет таун. Няма ли да е по-добре така да се каже да позабогатеем и с акъл и с пари в джобовете та да си позволяваме такива удоволствия и екстри да сменяме имена на градове..
Специално аз подкрепям идеята, но не сега да се вкарва в действие. Прекалено висок брой бедни хора има по селата които от милост взимат хляб и сол на вересия от селската бакалия та давай сега и на улицата да остават защото нямат нови нотариални актове за къщите на покойните и аха да ритнат камбаната родители.
Иначе на всички ни дека сме от що-годе по-богатите градове и села ни е добре.. една смяна и айде лупа тупа 200-500 кинта отидеа в хазната и сме чук. А комшията в селото да речем някое врачанско село? Или нейде си по полите на Ст. Планина?
Предатели. Официални турски институции и политици наричат Родината ни булгаристан въпреки че тя си има официално име Република България. Досега нашите управляващи не са пуснали нито една официална нота. Може би се канят и това име да върнат.
България е създадена половин хилядолетие преди на територията ни да нахлуят мюсулманските орди. Тогава е нямало нито едно турско име. Имената в Република България трябва да бъдат Български.
Предателите са безверници и продажници.
В турция не е останало и едно Българско име. Къде са медиите да се борят за тези имена. Например Одрин, Лозенград ит.н. и т. н.
Кой ще се бори за насилственото преименуването на самите Българи на територията на анадолската държава.
Аз също съм за смяна на имената,но не да се превеждат турските имена и да останат пак те в превод на български..А да се поставят нови български имена,имаме толкова герои,царе и радетели за България за да я има.Писатели и дейцина културата,отпреди 09,09.Или целта на политиците е за затриване на българското и за презаписване на нашата история...
Който е за това мое предложение нека ме подрепи!
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Антон Джоглев
Коментиран от #28
09:45 07.01.2014
2 Ayhan Syuleyman
10:07 07.01.2014
3 Симеон Тасев
10:12 07.01.2014
4 Симеон Тасев
10:12 07.01.2014
5 Gencho Myahov
10:33 07.01.2014
6 GETI
За новите градове, възникнали по османско време, да се измислят хубави бълг. имена Бургас - Блатен (или Балтен, неметатезирано, като Балатон) или ако не го щат - Воден, Хасково - Клокотница (едноименното село да стане Стара Клокотница - квартал на града), Пазарджик - може Равен, или ако много държат на звученето - Паздерник, славянското име на един от месеците? И други стари имена на месеци плачат да станат градски имена - Руен например.
Доосманските тюркски имена, вкл. и гагаузките, може да не се пипат.
Има много известни стари имена на бълг. градове сега несъществуващи, като Морунец, Слон, Морозвизд, които могат да се рециклират. Типично бълг. градско име било Бялград, имало няколко - сегашният сръб. Београд с унг. име Нандорфехейрвар (Оногундурски бял град), укр. Белгород Днестровски и Болград, рум. Алба Юлия, алб. Берат. Може да рециклираме и имената на стари бълг. градове в съседни
Коментиран от #10
11:30 07.01.2014
7 GETI
11:31 07.01.2014
8 Симеон Тасев
12:18 07.01.2014
9 brake point
13:20 07.01.2014
10 Владислав Димитров
До коментар #6 от "GETI":
Само така между другото.... украинския Болград, няма нищо общо с бялото ! От името на този град се разбира , че там живеят предимно българи или болгари (укр.) с други думи български град .13:39 07.01.2014
11 comments
от теб,заставам изцяло до теб и получаваш моя+!
13:52 07.01.2014
12 Петко Симеонов
14:25 07.01.2014
13 Николай Николов
14:41 07.01.2014
14 Монго
16:00 07.01.2014
15 comments
Точно,вярно,интересно,любопитно и най-вече-
на роден език!
Браво за което + моя +!
16:24 07.01.2014
16 мечока
17:48 07.01.2014
17 comments
18:22 07.01.2014
18 Бай Иван
18:32 07.01.2014
19 Бхд БхД
19:09 07.01.2014
20 Владислав Димитров
20:04 07.01.2014
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Troll
21:28 07.01.2014
23 Krasimir Petrov
21:37 07.01.2014
24 TODOR STOYANOV
21:40 07.01.2014
25 Krasimir Petrov
21:45 07.01.2014
26 Иракли Иракли
че е нашия ХИТЛЕР,той толкова много хора заблуди .............
21:47 07.01.2014
27 Бхд БхД
22:26 07.01.2014
28 Иван Иванов
До коментар #1 от "Антон Джоглев":
Нямам думи заблуден народ Чакат ни тежки години поне 50 щото сме шматки на следващите избори не пуснете празни бюлетиниКоментиран от #34
23:19 07.01.2014
29 wulkan
01:17 08.01.2014
30 Radoslav Vasilev
Коментиран от #31
01:46 08.01.2014
31 pafch0
До коментар #30 от "Radoslav Vasilev":
Факт... ама вчера по радиото хората си го казаха. Сменят ли се имената на селищата и градовете де хората пари за хлеб нямат дет му се вика , наново лични карти, нотариални актове на къщи и апартаменти, документи за местожителство , шоф. книжки от най-малката бъзикня до акта за раждане ще да се сменя.И закво... примерно за да не се казва Пазарджик а Търговия или Маркет таун. Няма ли да е по-добре така да се каже да позабогатеем и с акъл и с пари в джобовете та да си позволяваме такива удоволствия и екстри да сменяме имена на градове..
Специално аз подкрепям идеята, но не сега да се вкарва в действие. Прекалено висок брой бедни хора има по селата които от милост взимат хляб и сол на вересия от селската бакалия та давай сега и на улицата да остават защото нямат нови нотариални актове за къщите на покойните и аха да ритнат камбаната родители.
Иначе на всички ни дека сме от що-годе по-богатите градове и села ни е добре.. една смяна и айде лупа тупа 200-500 кинта отидеа в хазната и сме чук. А комшията в селото да речем някое врачанско село? Или нейде си по полите на Ст. Планина?
07:14 08.01.2014
32 pafch0
Я сакам на мене да ми е добре, а на Вуте да му е зле.
07:16 08.01.2014
33 ВАСИЛ ДИМЧЕВ
България е създадена половин хилядолетие преди на територията ни да нахлуят мюсулманските орди. Тогава е нямало нито едно турско име. Имената в Република България трябва да бъдат Български.
Предателите са безверници и продажници.
В турция не е останало и едно Българско име. Къде са медиите да се борят за тези имена. Например Одрин, Лозенград ит.н. и т. н.
Кой ще се бори за насилственото преименуването на самите Българи на територията на анадолската държава.
15:04 08.01.2014
34 ВАСИЛ ДИМЧЕВ
До коментар #28 от "Иван Иванов":
Неграмотнико, празните бюлетини се броят като недействителни и гласовете-мандатите се разпределят между спечелилите.Не заблуждавай народа.
15:11 08.01.2014
35 Маргита Тричкова
15:59 08.01.2014
36 ваня панайотова
17:48 08.01.2014
37 Елена Калчева
Който е за това мое предложение нека ме подрепи!
Коментиран от #38
23:36 08.01.2014
38 Този коментар е премахнат от модератор.