Оценяваме подкрепата на „Има такъв народ" (ИТН) за създаване на санитарен кордон около Делян Пеевски и „Ново Начало“, които представляват риск за демокрацията в България, заявяват от коалиция „Продължаваме промяната-Демократична България“ (ПП-ДБ). Отговорът на ПП-ДБ на позицията на ИТН беше разпространен от пресцентъра на коалицията.
Присъединяваме се към инициативата на ИТН за изчистване на избирателните списъци от „мъртви души". Това е важна стъпка към по-честни и прозрачни избори в България, която ще допринесе за укрепване на демократичния процес в страната, посочват още от ПП-ДБ.
„Продължаваме промяната-Демократична България" винаги е подкрепяла и ще продължи да работи за всички инициативи, които водят до по-прозрачен политически процес и по-честни избори в България, заявяват от коалицията.
Вчера лидерът на „Има такъв народ" Слави Трифонов заяви във Фейсбук, че би подписал декларацията на „Продължаваме промяната - Демократична България" (ПП-ДБ) във връзка с „освобождаване на институциите и изборния процес от корупционни влияния”, ако те от своя страна подпишат декларация на ИТН, която касае изчистването на „мъртвите души" от избирателните списъци.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Вейдър
Коментиран от #4
13:10 03.11.2024
2 После
Коментиран от #7
13:11 03.11.2024
3 Българка
13:11 03.11.2024
4 12340
До коментар #1 от "Вейдър":
Ке си Умрът од смех!13:12 03.11.2024
5 И сега кво?
Коментиран от #9
13:13 03.11.2024
6 РПУ ГЕРП
Коментиран от #8
13:14 03.11.2024
7 Не думай
До коментар #2 от "После":
Това се коментираше от години, много преди Тошко да кацне в парламента.13:15 03.11.2024
8 объркАл си се
До коментар #6 от "РПУ ГЕРП":
Мицкоски каза, че в С. Македония имало само 800 българи.Коментиран от #16, #35
13:17 03.11.2024
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 реру
До коментар #9 от "Айде сега":
"... как така се произнасяте за близо 50% от избирателите бе..."Точно това е въпросът... НЕ са 50%, а много по-малко... като изключим манипулациите, пазаруването на дребно и едро на определени секции и т.н.
Коментиран от #12
13:23 03.11.2024
11 И сега кво?
До коментар #9 от "Айде сега":
Пич, доверието на народа е 8 процента за ГЕРБ. Не гледай само гласуващите! Те половината са купени. Или ти искаш неграмотен циганин да ти определя как да живееш? Сполай ти тогава.Коментиран от #13
13:28 03.11.2024
12 Айде сега
До коментар #10 от "реру":
Не им се връзвай на "сметките" без кръчмар. Подкрепям "изчистването" на списъците. Активната регистрация е начина. Също подкрепям санкции за негласуване - това е нарушение на закона. Са лишават от "социални" придобивки всеки, който не е гласувал до тогава, до когато гласува отново. Като си платят за образование, здравеопазване, всички държавни и общински услуги ще се замислят дали да не отделят 10 минути на следващите избори. Иначе % на партии ще бъде почти същия като тежест и след прочистването, но ще е по-голям като абсолютно числоКоментиран от #18, #21, #49
13:28 03.11.2024
13 Айде сега
До коментар #11 от "И сега кво?":
Виж пост 12 да не се повтарям. На мен никой неграмотен циганин или пък грамотен шарлатанин не може да ми определя как да живея. Постарал съм се да го определям аз и мисля, че всеки що годе грамотен и мислещ човек може да направи същотоКоментиран от #55
13:31 03.11.2024
14 ГЕРБ СДС
Коментиран от #20
13:35 03.11.2024
15 оня с коня
Коментиран от #19, #22, #25, #37, #39
13:37 03.11.2024
16 РПУ ГЕРП
До коментар #8 от "объркАл си се":
Ама той Мицкоски трябва да поиска Северно Македонците с български паспорти да бъдат вписани в българската конституция. На зла круша зъл прът се полага.Коментиран от #56
13:42 03.11.2024
17 Иди им обяснявай!
До коментар #9 от "Айде сега":
Първо ги избират, после мислят, ама се борят! Активна борба като кучета за кокал! Без тия някой им определял, ама те определяли, ама седяли кротки и мирни, ама друг път. Сега са свършили някаква работа и толкова! Чак пък санитарни кордони и всякакви такива "ентересни" термини, без! Диспансерите са другаде. Да не се бъркат от личен опит!13:47 03.11.2024
18 Розовото Пони
До коментар #12 от "Айде сега":
Гласуването не трябва да е задължително. 80% са дебилите според проф. Христов.Коментиран от #47
13:49 03.11.2024
19 ГЕРБ СДС
До коментар #15 от "оня с коня":
Ломски много сте изнервен що с Главни пишеш БатеКоментиран от #28
13:54 03.11.2024
20 На фона
До коментар #14 от "ГЕРБ СДС":
че мафията плаща за лъжи срещу ИТН, излиза, че послъгваш!Коментиран от #42
13:54 03.11.2024
21 И сега кво?
До коментар #12 от "Айде сега":
КАТ не могат да си съберат глобите от евтини фишове, а ти ни обясняваш за финансови санкции срещу негласуващи. Глупости. Ми те и депутати и министри не трябва да крадат, ама го правят без никакви санкции.Коментиран от #30, #32
13:56 03.11.2024
22 Ами "мъртви души"
До коментар #15 от "оня с коня":
е термин използван не само за хора починали бре коне! Използва се и за тези които изведнъж се появяват по махали и села от по 1000 човека на един адрес! Разбирам, че си фен на лъжите и кражбите на ГЕРБ, о не всеки е толкова глупав, да има мечта един лъжец като бойко и пеевски да го лъжат и крадат!Коментиран от #24
13:57 03.11.2024
23 Знайко
Слави Трифонов = ИТН, как предлагат на практика да стане изчистването на избирателните списъци?
Може би като се въведе активна регистрация за участие в избори, но ИТН нищо конкретно не са казали как предлагат да стане това.
Коментиран от #26, #27, #31
13:59 03.11.2024
24 ГЕРБ СДС
До коментар #22 от "Ами "мъртви души"":
Браво точно в Десетката14:01 03.11.2024
25 Мъртви
До коментар #15 от "оня с коня":
души са, защото според последното преброяване сме около 7 милиона с пеленачетата и децата, а в избирателните списъци са 6,5 милиона, което е абсурд. Трябва да се въведе активна регистрация, така всички живи в България и в чужбина, могат да заявят , че ще гласуват. Другото важно е да има постоянна изборна администрация, а не партийни членове в СИК. Да се премахне хартиеното гласуване, да се гласува само машинно в секциите, и по пощата дистанционно.Коментиран от #36, #40, #57
14:01 03.11.2024
26 ГЕРБ СДС
До коментар #23 от "Знайко":
ИТН и Слави играят с мафиятаКоментиран от #29
14:02 03.11.2024
27 Ами празни са твоите
До коментар #23 от "Знайко":
Дори инициативата на някой да свърши нещо полезно, се сблъсква с такива като теб да хейтят, вместо да помогнат!Коментиран от #46
14:02 03.11.2024
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 На фона
До коментар #26 от "ГЕРБ СДС":
че мафията плаща за лъжи срещу ИТН, излиза, че послъгваш! И сега защо е този вой! Искат да се види как мафията купува гласове!14:04 03.11.2024
30 Айде сега
До коментар #21 от "И сега кво?":
Абе КАТ си ги събират вече и то доста добре. Друго имам предвид - не да глобяват а да не ползват безплатно нищо. Да си плащат за всяка справка примерно, да си доплащат за лекарства и прегледи и образовани и т.н. всикчо, което се дотира от държавата, вкл. градски транспорт14:04 03.11.2024
31 Знайко
До коментар #23 от "Знайко":
Предлагам да се въведе уседналост, както за местните избори.Според мен право на глас трябва да имат само хората, които пребивават повече от 185 дни годишно на територията на Република България, т.е. плащат данъци и т.н.. И то през всички предходни 3 години, на годината на провеждане на изборите. Трябва да имат избирателни права за българското Народно събрание. Също така и дипломати и съпризите им пратени от българската държава в чужбини, също и студентите учещи в чужбина, но само тези ненавършили 25 годишна възраст. Студенти в чужбина над 25 годишна възраст не трябва да имат изборни права, защото явно не смятат да се въщат в България. Относно дипломатите, децата им ненавършилите 18 годишна възраст нямат право на глас. А „децата“ на дипломатите над 18 годишна възраст, по закон са пълнолетни и вече са отделени от родителите си, живеят самостоятелен живот.
Не е редно някой, който от 3-4 години живее, работи, плаща данъци, осигуровки ... извън България. Някой, който има двойно гражданство, но цял живот живее извън България. Като например живеещи в Молдова, Украйна, Северна Македония, Сърбия, Турция ... Да ми гласува за българското Народно събрание. На практика живеещите избън територията на България са решили, че не искат да са българи. Но са взели паспорт, примерно за да могат свободно да пътуват в ЕС или по друга лична причина, но не и за да живеят в България.
Коментиран от #38
14:05 03.11.2024
32 Айде сега
До коментар #21 от "И сега кво?":
Иначе КАТ е обсолютно ненужна организация и трябва да бъде закрита14:06 03.11.2024
33 Анонимен
14:07 03.11.2024
34 Перо
Коментиран от #41
14:07 03.11.2024
35 РПУ ГЕРП
До коментар #8 от "объркАл си се":
Колко от Северно Македонци, Молдовци и Украинци придобили български паспорти живеят и работят в България? Колко са си купили имот? Колко са регистрирани на един адрес и кой ги е регистрирал.14:09 03.11.2024
36 Знайко
До коментар #25 от "Мъртви":
"Според последното преброяване сме около 7 милиона с пеленачетата и децата, а в избирателните списъци са 6,5 милиона, което е абсурд."Децат и юношите под 18 годишна възраст на територията на България са около 1 млн.
Много е просто, преброяват се само живеещите на територията на България. Но не се преброяват живеещите в чужбина имащи български паспорти. За това в избирателните списъци има 6,5 млн. човека. Само около 6 млн българи над 18 годишна възраст живеята в България и са преброени. Но други около 0,5 млн. живеята в чужбина и не са преброени. Но имат български паспорт и закона, не само че им дава право да са вписани в избирателните списъци, но го изисква.
14:12 03.11.2024
37 ГЕРБ СДС
До коментар #15 от "оня с коня":
Ломски Моля без обиди Довиждане14:13 03.11.2024
38 РПУ ГЕРП
До коментар #31 от "Знайко":
А най лесно и с най малко финансови разходи е, да се гласува само на територията на България, и гласуването да е само на машина.Коментиран от #44
14:20 03.11.2024
39 Розовото Пони
До коментар #15 от "оня с коня":
имаш + от мен14:23 03.11.2024
40 СЕГА
До коментар #25 от "Мъртви":
Аз пък съм за премахване на машинното гласуване. И за само хартиено гласуване. Също съм за премахване на серийните номера, холограмните защити, водния знак ... от бюлетини. всички тези глупости ги направиха БСП и Мая Манолова. ... Достатъчна гаранция за това да не попадне случайна бюлетина в урните е наранен печат, който бива унищожен преди отваряне на урната. Също така може да се направят преброителни центрове, където хората да са по-малко на брой, но по образовани, обучени и опитни.Да машините смятат по-точно и 1000 пъти по-бързо от хората резултата от избори. Но не предлагат гаранция срещу други видове дигитални IT фалшификации. Фалшификациите не ги прави хартиената бюлетина или машината, фалшификациите ги правят хората. Едни хора фалшифицират хартиени документи, други хора хакват и фалшифицират електронни устройства и електронни документи.
Както се видя на тези избори фалшификациите станаха публично достояние само заради видеонаблюдението, а не заради машинното гласуване. Видеонаблюдението и видеозаписа обаче не работеше навсякъде. Предпалам някъде и умишлено.
Както се видя има и пропуски в закона. При явни видеодоказателств, ЦИК не може да поиска отваряне на чувалите на СИК. И не може да направи нов протокол, нито пък може да анулира цял протокол, при явни фалшификации. Ако бъдат анулирани 40-50 фалшиви протоколи издадени от 40-50 СИК превзети от внедрени агенти на Бойко и Делян. Резултата ще се промени и "Величие" ще влезне в парламента.
14:29 03.11.2024
41 Знайко
До коментар #34 от "Перо":
"електронното гласуване"Обясни на тук пишещите ..., че "електронното гласуване" и "машинно гласуване" са много различни неща. Обасни им, че "електронното гласуване" е много по-евтино и по-бързо от машинното. Едно "електронното гласуване", ще изкара резултата след половин час. Така както Тотото, за половин час проверява всички фишове и казва има ли спечелил джакпота.
Въпроса е обаче как ще се гарантира честноста на "електронното гласуване", защото се зане, че у нас проблема е у хората, които управляват машините, у хората, които обявяват резултатите, у хората, които следят за честноста на изборите и за верноста на протоколите...
14:36 03.11.2024
42 СЕГА
До коментар #20 от "На фона":
ИТН е равносилно на ДПС и ГЕРБ. Разликата е само в това, че вожда им не е нито в Банкя, нито в с. Дръндар, а е в едно мазе в кв. Левски. Където привиква Тошко и Балабанов да им налива реплики и опорни точки в празните канчета.Коментиран от #43
14:41 03.11.2024
43 На фона
До коментар #42 от "СЕГА":
че ГЕРБ и ДПС лъжат и крадат, а от ИТН не си видял ни лъжа ни кражба, изглежда не си на вярната страна!Коментиран от #45
14:48 03.11.2024
44 Знайко
До коментар #38 от "РПУ ГЕРП":
"А най лесно и с най малко финансови разходи е, да се гласува само на територията на България..."Най-лесно е да, но само това няма да е достатъчно.
Защото с автобуси, накой като Доган или Пеевски, какт ое ставали в миналото, ще докара от Северна Македония, Турция, Молдова, Украйна ... някакви си "реално чужденци", но с бг паспорти и лични карти да гласуват за него. Освен гласуване само на територията на България, трябва да бъдат изхвърлени от избирателните списъци всички, които живеят, работят ... извън България. Просто трябва българите живеещи извън България да имат друг вид документ за самоличност и да нямат бг лична карта или бг задграничен паспорт.
А дипломатите да гласуват или електронно или с хартиени бюлетини по дипломатическа поща. И да няма командировки, скъп транспорт в чужбина и обратно на машини и да няма секции за гласуване за бг парламент в чужбина.
14:50 03.11.2024
45 СЕГА
До коментар #43 от "На фона":
Не те разбирам какво ме питаш?Лично смятам, че Слави Трифонов и ИТН ме излъгаха, повече от веднъж. Първо обещаваха мажоритарни избори в 2 тура. Влязоха в парламента и забравиха това си обещание. Законопроекта им за мажоритарни избори, внесен още от Мая Манолова в парламента, събира вече 4 години прах. Второ участваха на много изботи без дума да продумат за президентска република, а като влязоха в парламента решиха да премахват парламентарната република и да я заменят с президентска.
Трето Мика Зайкова докато беше актвист на ИТН се скъса да обикаля ТВ и да гпвпри за необлагаем минимум, за прогресивни данъци ... ИТН имаха предизборни обещания/програма/, която бяха подменена с управленска програма писана от Николай Василев, която никой освен той не е чел и която никога не стана публична. Но това, което успях да разбера, че що се отнася до данъците е в пълна противоположност с предизборните им обещамия.
Това отговори ли ти на въпроса за какви ... смятам ИТН и Слави Трифонов. Не съм го написал, защото като напиша какво мисля за някой политик, Факти ми трият коментара.
Коментиран от #50
15:02 03.11.2024
46 Знайко
До коментар #27 от "Ами празни са твоите":
"Дори инициативата на някой да свърши нещо полезно,..."Там е работата, че нищо конкретно не казва Слави Трифонов и то не само сега, да каже нещо конкретно и тогава ще кажа дали го подкрепям или не.
Факт, не съм съгласен Слави Трифомнов да праща 2-ма българи и 1 северомакедонец на космическа/и екскурзия/и.
Аз казвам факти, не хейтя. Ето факт и за БСП на приказки са за социална справедливост, за необлахгаем минимум, за прогресивен данък доход... На практика обаче въведоха "плоския данък". Който днес ГЕРБ и ДПС Пеесвки пазат със зъби и нокти. На практика, БСП нямат законопроект за въвеждане на необлагаем минимум и за прогресивен данък доход. Виждам че за нещата, за които е БСП има внесени законопроекти. Например имат законопректа за личния фалит, имат внесен и станал закон законопроект за връщане на данъци на родители с деца ... Но за промяна на данъчно-осигурителната система БСП нямат законопроект.
Другия проблем за който БСП не говорят е пенсионната система. Смятам, че сегашната пенсионна система на привилегии за милиционери/полицаи, фатмаци, льотчици, багеристи, минситри ... Ощетява мнозинството обикновенни българи и облагодетелства политическата върхушка, милиционерите, военните, въздушните диспечери ...
Коментиран от #52
15:16 03.11.2024
47 ГЕРБ=ДПС=БСП
До коментар #18 от "Розовото Пони":
Гласуването не трябва да е задължително. 80% са дебилите според проф. Христов.И сред тези 80% дебили има 25% "калинки", които полочават добра заплата най-вече защото гласуват за Разбойко и Дебелян.
У нас най-вече гласуват получаващите социални помощи от кметове, простите, необразовани и корумпираните. Умните и моралните българи са отвратени от този фалш наричан бг демокрация и си стоят в къщи.
15:22 03.11.2024
48 Пеперков
ИМА И ДРУГО ТРЯБВА БЮЛЕТИНАТА ДА СЕ ЗАПЕЧАТВА В ПЛИК ПЛИКА С ЛЕПИЛО И БЮЛЕТИНИТЕ ДА СЕ БРОЯТ САМО ВЪВ ЦИК централата под живо и камерно наблюдение.ИЗБИРАТ.КОМИСИИ ИЗ СЕЛА И ГРАДОВЕ ДА НЕ ПИШАТ НИЩО И ДА НЕ БРОЯТ НИЩО И ДА НЕ РАЗПЕЧАТВАТ НИЩО.АЗ НА ПРЕДНИТЕ ИЗБОРИ ХОДИХ ДА ГЛАСУВАМ ПРЕГЪНАХ УШ БЮЛЕТИНАТА ИЗПУСНАХ Я НА ЗЕМЯТА БЕЗ ДА ИСКАМ И НЯКОЙ Я ВИДЯХА КАКВО СЪМ ОТБЕЛЯЗЪЛ ТЯ СЕ РАЗТВОРИ НА ПОДА КАТО Я ИЗПУСНАХ.НЯМА НИЖДА И ОТ МАШИНИ ЧЕ ИМ НАМИРАТ ЦАКАТА.
15:23 03.11.2024
49 Знайко
До коментар #12 от "Айде сега":
Ало тиранина, гласуването е право, а не задължение.В законите пише най-вече какво не трябва да правиш, а не какво да правиш. Сещам се само за един закон в който пише какво трябва да правиш: данъчно-осигурителния закон. Където пише, че си длъжен да плащаш дануци и осигуровки. Но там не пише какво получаваш насреща. Т.е. не знаеш за какво плащаш. Баламосват те че палщаш за образование, здравеопазване, полиция, армия, правосъдие..., но всчико от изборените го няма у нас. Т.е. плащаме данъци и осигуровки за менте образование, менте здравеопазване, менте полиция, менте армия, менте правосъдие...
15:28 03.11.2024
50 Ами не те питам нищо
До коментар #45 от "СЕГА":
Просто да речем не ме кефи някой като вменява лъжи и манипулации.Та да смяташ, че Слави и ИТН. че са те излъгали, е твое право и никой не го оспорва!
Сега за мажоритарните избори, чакаха преброяването, защото без точно преброяване, няма как да направиш истински мажоритарни избори! Такова не се случи! Имаше някаква пародия, която така и не даде официални резултати! И тогава ясно заявиха, че така няма как да се направят истински мажоритарни избори! Явно си пропуснал или пък не си се замислил дали са прави или не!
Факт, че нямаха намерение за президентска република, но като видяха какво се случва с парламентарната, явно са узрели за такъв модел! В което няма нищо лошо! Съвсем демократично и законно попитаха хората искат ли референдум за такъв въпрос и не събраха подписи, с което казаха, че народа засега не иска и повече не те питат! Та кое е тук лъжата?
Мика Зайкова бе експерт към ИТН, а не член! Канеха е по доста телевизии и жената си изразяваше мнението! За един правилно, за друг неправилно. Програмата на Николай Василев, не е само негова и не подменя предизборни обещания! Не знам как разбра, че данъчната политика е различна от техните виждания? Това са внушения! А нестана публична, щото просто не се стигна до там.
Та това единствено ми показа, че правиш внушения и не показва нито лъжа, нито кражба от ИТН, за да правиш внушения, че са едно и също с ГЕРБ и ДПС!
Та както казахме, твое право е да харесваш или не харесваш някой, твое право
Коментиран от #51
15:31 03.11.2024
51 Та както казахме
До коментар #50 от "Ами не те питам нищо":
Твое право е да харесваш или не харесваш някой, твое право да изказваш мнение, но мое право е, когато видя внушения и лъжи, които вредят на страната и семейството ми, да не ги харесвам и съгласявам.15:34 03.11.2024
52 Ами ти кога стигна до конкретното
До коментар #46 от "Знайко":
Него ще го видиш когато се изготви и предложи на останалите в парламента! Сега получи, че след тези изборни измами, това ще е първото което ще поискат в парламента! Това не е било задача преди тези избори, а стана спонтанно важно, на базата на това което се случи на изборите! Хубаво е човек ако не може да помогне, поне да не пречи на добри инициативи, които видно по троловете, не е добре за тези които те лъжат и крадат! Драскайки в унисон с тях, ти не си в подкрепа!15:41 03.11.2024
53 Цуца
15:45 03.11.2024
54 Луд
16:20 03.11.2024
55 само да кажа
До коментар #13 от "Айде сега":
Може и да си определяш сам как да живееш,но това е само в твоите представи!А колкото до другото-държавата ти е определила къде и колко и как да живееш!А че неграмотен циганин,както казваш,ти е определил живота,това се вижда по изборните резултати,особено в махалите!И не можеш да избягаш докато народа не отиде масово да гласува!Тогава и циганите ще започнат да си плащат и ток и вода,образование и всички други "придобивки"на които обикновенния човек няма права!А колкото до ком.12 искам да ти сложа +++++++++++++++++++ и още плюсове!16:26 03.11.2024
56 глупости
До коментар #16 от "РПУ ГЕРП":
говориш!Как да ги запишем като българи,като те са си такива и по паспорт?16:29 03.11.2024
57 само да кажа
До коментар #25 от "Мъртви":
Според данните,9 000 000 лични карти са издадени на българи!В тези девет милиона ЛК няма лица под 18 години!Всички са с избирателни права!Друг е въпроса кой какъв е и как е взел българска ЛК!16:38 03.11.2024