Румяна Милова пред ФАКТИ: Софтуерът за „малкия ринг“ засича даден автомобил един път на ден

4 Декември, 2024 09:02 10 499 52

  • румяна-
  • милова-
  • цгм-
  • софия-
  • забрана-
  • коли-
  • център-
  • замърсяване

Хората, които притежават карта за преференциално паркиране на МПС (б.р. - това е за хората с увреждания), имат право за преминаване и движение в определената зона с ниски емисии на вредни вещества независимо от екологичната група на автомобила, казва директорът на Центъра за градска мобилност

Румяна Милова пред ФАКТИ: Софтуерът за „малкия ринг“ засича даден автомобил един път на ден - 1
Снимка: БГНЕС
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

В София влезе в сила нискоемисионната зона за автомобили в идеалния център на столицата. Това означава, че в така наречения "малък ринг" е забранено за коли от първа и от втора екогрупа. Нискоемисионната зона (НЕЗ) има за цел да подобри чистотата на въздуха и ще важи в периода на зимните месеци - от 1 декември 2024 г. до 28 февруари 2025 г. Какво трябва да знаем… Пред ФАКТИ говори Румяна Милова, директор на Центъра за градска мобилност (ЦГМ).

- Г-жо Милова, в София влезе забрана за движение на коли с екостикер от първа и втора категория в идеалния център на столицата. Какво трябва да знаят хората?
- От 1 декември 2024 г. до 28 февруари 2025 г. важи забраната за автомобили от първа и втора екологични групи в т.нар. „малък ринг“, зоната оградена от: бул. „Васил Левски“, бул. „Патриарх Евтимий“, бул. „Ген. М. Д. Скобелев“, ул. „Опълченска“, бул. „Сливница“. На границите на нискоемисионната зона има поставени табели, които посочват и напомнят откъде започва зоната. В тази зона не се допускат автомобили с екостикери от тези две групи. Това е част от мерките за опазване на чистота на въздуха, приети от Столичната община. Центърът за градска мобилност подкрепя тази политика и имаме определени задачи по нея, които изпълняваме.

- Какво трябва да направят гражданите, които живеят в зоната за платено локално паркиране, имат правото да паркират там, за което са платили, но колите им са от тези категории?
- Гражданите, които имат издаден електронен винетен стикер за локално платено паркиране и живеят в малкия ринг, не е необходимо да правят нищо. Те ползват зоната, както и до момента. Тези, които имат постоянен адрес в зоната на „малкия ринг“, но поради една или друга причина нямат издаден електронен винетен стикер за локално платено паркиране, трябва да подадат заявление и съпътстващите го документи до нас, за да могат да влизат и излизат от „малкия ринг“ спокойно. Към момента има около 450 подадени такива заявления. Процедурата е бърза. Документите, които трябва да ни представят, са като тези за платено локално паркиране.

- В София идва човек от провинцията, но трябва да влезе в тази зона. Какво става? Ще бъде ли глобен и какви са санкциите?
- Нискоемисионната зона важи за всички автомобили, които не отговарят на условията за достъп, без значение къде е тяхната регистрация. Глобата е между 50 лв. и 200 лв. за физически лица, а от 1000 лв. до 2000 лв. за юридически лица. Гражданите, които идват от провинцията и имат работа в района на малкия ринг, трябва да оставят автомобилите си извън него и да използват обществения транспорт.

- Как става засичането на колите. Каква е ролята на ЦГМ в този процес?
- Контролът се осъществява от Столична община направление „Транспорт“, чрез камери и специализиран софтуер, който автоматично извършва проверка в базите данни, за да установи кой автомобил не отговаря на изискванията за преминаване и движение през нискоемисионната зона.

Софтуерът за „малкия ринг“ засича даден автомобил един път на ден. Това се смята за едно нарушение.

Нашето дружество регистрира заявленията и съпътстващите ги документи на гражданите, които имат право за преминаване и движение в определената зона с ниски емисии на вредни вещества, независимо от екологичната група на автомобила.

- Кой и как оформя глобите и как се връчват?
- Целият процес по проверка и санкциониране се извършва от Столичния инспекторат. Те са и тези, които ще уведомят съответния нарушител. Собственикът ще получи съобщение, че неговият автомобил е засечен да се движи в забранената зона и съответно ще му бъде съставен акт за нарушение. Ако водачът не е от София, същите тези документи за санкция се изпращат към съответния кмет на общината. Той има задължението по закон да уведоми нарушителя.

- Как се придвижват хората с увреждания, които имат такива коли?
- Хората, които притежават карта за преференциално паркиране на МПС (б.р.-това е за хората с увреждания), имат право за преминаване и движение в определената зона с ниски емисии на вредни вещества независимо от екологичната група на автомобила. Важното е да знаят, че те трябва да подадат заявление за това при нас в някой от офисите ни.


Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 19 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пич

    109 3 Отговор
    Защо тези мошеници не признават газовите уредби , след като ви накараха да ги вписвате в талоните ?! Защото искат да ви ограбят пладнешки , а въобще не ги интересува екологията !!!
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Ван Дал

    56 2 Отговор
    Кака казва: Снимаме те веднъж- бонус целия ден можеш да си правиш кръгчета из малкия ринг.
  • 4 Сега

    40 1 Отговор
    Инвалидите ще нарастнат! Колко ли ще струва една карта?
  • 5 ТаУмВзе

    39 3 Отговор
    Пак си е Щавия за останките от матрял на територията! Иде реч за едни Милиони Гепия пак! Нали и радари некви нови им купуваха, коли и не знам си още кво и пак матряла си се Гази по кратерите и тва си е.
  • 6 тотал щета

    46 1 Отговор
    А казуса инвалид от провинцията, значи веднъж да дойде до вас да подаде заявление, за да може да идва ...до вас? На практика това се получава.
  • 7 Браво Маро

    10 2 Отговор

    До коментар #2 от "гробар":

    Тоя твой продукт ли е?
  • 8 Укр@инската посланичка

    58 1 Отговор
    Ма сложете знаци за въздушните течения и посоката на вятъра че нямат право да се движат и духат в посока ,,малкия ви ринг,,.
    Направете работна група, комисия от ,,експерти,, а такива имаме много, които с ,,експертизата,, си т.е. с ръце или с дух@не да държат въздуха извън малкия ринг далече от него.
    Да не забравите ,,експертни,, заплати и задължително Коледни бонуси за ,,експертите,, и ,,експертизата,, им
  • 9 Зв.Лалов

    33 0 Отговор
    Бла-бла и дъра-бъра.
    Я обяснете за събираемостта на глобите.
  • 10 Гошо до Последния софиянец

    16 0 Отговор
    Довечера си на митинг за прегрупиране на прокурори. Парите после.
  • 11 Аз движим с тролейо

    21 0 Отговор
    Ама си пръцкам, е камерата го не хваща.
  • 12 Каква статия само

    18 0 Отговор
    Какво трябва да знаят хората!!!
    Че ще им сложим пърмака.
  • 13 СОС и Кмета на София с Поредната

    61 1 Отговор
    Идиотщина! В Ромските квартали отдавна им пушат Комините, горят, стари, гуми, дрехи и Обувки Стари Дограми с много слоеве Боя и всякакви отпадаци, които могат да горят!? Поредната Идиотщина е тази Инициатива! Тези със старите коли няма от Къде да "Усвоят" някакви пари, нито са Държавни и общински чиновници!? Наказвате Бедните, защото не са Крали! Бедните няма от къде да Крадът, зада си купят По нови коли!?
  • 14 Тъпо

    46 3 Отговор
    Тогава за Какво плащаме тези високи данъци, това си истински геноцит.
  • 15 Център за градска дебилност

    36 1 Отговор
    Ниско Емисионни Райони и Екологични Зони, съкратено НЕРЕЗ.
  • 16 Ами

    32 1 Отговор
    Като я гледам, тая лелка разбира от софтуер колкото един миличионер от ядрена физика.
  • 17 Пфф

    41 1 Отговор
    И гледайте "чистия" въздух да не напуска малкия ринг... Хи хи хи.... Циркаджии.
  • 18 Гост

    14 3 Отговор
    Малък ринг голям ринг. Кой му дреме за вашите рингове бе!!!! Всички си влизат и им дреме, щото няма кой да следи. Така и с всичко в тая мижава държава
  • 19 Значи

    42 1 Отговор
    според тази лелка, ако някой си спре високоемисионната кола на границата на малкия ринг и я остави да работи, емисиите някак си ще остават там, а в малкия ринг - чист планински въздух!? Луда работа.
  • 20 🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️

    34 1 Отговор
    Сещате се къде да си сложите софтуера, нали?

    Коментиран от #23

  • 21 Трол

    14 2 Отговор
    Софтуерът засича кои са благонадеждните демократични граждани и кои са комунистически настроените селяни.
  • 22 Знайко

    20 4 Отговор
    Писна ми от привилигировани и от привилигировани.

    Писна ми от талончета даващи право на тиквоизбрани да са над закона. Закона трябва да е еднакъв за всички, еднакъв и за този без идна ръка и за онзи без един крак и за третия без мозък.
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 322

    33 1 Отговор
    Нека ми обясни тази тетка как от Еко 3 свалиха и двете ми коли на Еко 2 ? Променят си наредбата както на тях им харесва. Това първо, а сега второ, 2 коли от една и съща марка с абсолютно еднакви двигатели, просто в различни модели. Едната е Еко 4, а другата Еко 2 ?! Как става този номер?
  • 25 Офффф

    12 1 Отговор
    Чакам не да ме обезщетяваш по шваке колата, а да ми купиш нова "чиста", защото съм я поддържал да е като нова и да я карам още 20г. Продължавайте така и скоро ще дойде момента да се махат егр, катализатори и само права тръба.
  • 26 Офффф

    18 3 Отговор
    И да не забравите да пускате терзиев ухото с неговият ххх+ коня ЧИСТ джип дето бълва 300 грама СО2 на километър. За справка 20 годишен дизел дето не го пускате цапа 50% по-малко, а тези на газ не ги коментирам - маргаритки.
  • 27 Джамбаза

    32 1 Отговор
    Излиза, че пенсионер с Голф2 е по-опасен за екологията
    от журналист с триетажна къща отоплявана на кюмюр.
  • 28 Онзи

    18 0 Отговор
    Ако някой ме вкара с репатрак,и цял ден въртя гуми и хвълрям сажди на жълтите павета,и после ме изкара,това брои ли се??
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Някой

    10 0 Отговор
    4-ти опит за коментар, който да не блокират. Късичък.
    Да прочетат:
    Конституция, чл.6, ал. 2
  • 33 Денисс

    19 0 Отговор
    И защо мълчите за колите с газови инсталации и с 0НУЛЕВИ емисии?
  • 34 Живея в България

    12 0 Отговор
    Кво е тва ,,ринг,,?
  • 35 Дика

    13 2 Отговор
    Какви екостикери, при ГТП вече не лепят такива, отмениха ги, как камерите засичат коя кола в коя екокатегория е?

    Коментиран от #38

  • 36 радецки

    15 0 Отговор
    няма такъв глупав закон...много от колите 2 екогрупа са въглероден отпечатък в допустимите граници и изисквания, единствено защото са до 2007 година производство и с над 250000км пробег... тотална глупост и държавно почалбарство на гърба на народеца! щом дизелите с затапен ЕГР минават за екологични, при положение, че европа искаше до 2030г да ги изчисти въобще от производство, държавицата ни е много затънала...
  • 37 До Аз движим с тролейо

    13 0 Отговор
    Радвайте се до време. Вече има уреди засичащи по цвят и температурна разлика източникйт на подобни социални действия. Кравите в Дания ги обложиха с данък "отделяне на метан". Не се шегувам. Вече се раздават безплатно индивидуални приложения телефони за индивидуален "въглероден отпечатък". В много държави в ЕС, подобни действие подлежат на глоби. В бъдеще ще ви понижат социалният рейтинг, ако сте траен рецидивист, неподлежащ на превъзпитание, ще ви бъде спряно по телефончето или гривничката цифровото евро. С дигитализацията промените идват.
  • 38 радецки

    9 0 Отговор

    До коментар #35 от "Дика":

    номера на автомобила е вкаран в база данни със всичките му параметри и съответната тъпа еко категория...камерката те засича и директно прави проверка... и честито на печелившия. актчето можеш да си го получиш или на вайбъра или по пощата, или като смс съобщение от кат!
  • 39 Не гледат

    12 1 Отговор
    дали колата замърсява, а кога е произведена? Предстои премахване на ДВГ. Първо морковът, редица отстъпки за електричките,, после тоягата за ДВГ.
  • 40 редник

    22 0 Отговор
    "Това е част от мерките за опазване на чистота на въздуха..."

    Не - това е част от мерките за тероризиране на хората!

    АМАН!
  • 41 Въпрос

    10 1 Отговор
    Ако трябва да закараш инвалид до болница в този т. н.,, малък ринг,, как постъпваш, или го пренавяш 160 кг. човек-инвалид от колата в такси, той не може и да ходи, или ходи трудно, на връщане пак така??? Изобщо помислено ли е добре какво правим в такива случаи, или глобите са ни най-важни? Нямали да има изключения за хората с телкови решения, на които им е жизнено важно да посетят болница, център, институция... Не е ли достатъчно с телковото решение и личната карта такъв човек да бъде допуснат в този ринг?

    Коментиран от #45

  • 42 тази работа

    14 1 Отговор
    Започна да мирише на дискриминация. Някои ще се уредят и без да живеят там. Нова корупционна схема е в ход.
  • 43 ОФ цете

    7 1 Отговор
    Всеки депутат и семейството му имат такава карта.
  • 44 Смърфиета

    4 2 Отговор
    Философията на Терзо, наследен от санта Фънда, е бедните да го дγxaτ с малката промяна, че философията на Фънда беще да й ядат полувите органи.
  • 45 Смърфиета

    4 1 Отговор

    До коментар #41 от "Въпрос":

    Терзо неформално ги съветва да минават през люлинския тунел, и бедните да се лекуват в Софиямед, защото сме богата държава.
  • 46 Сега пък ново разделяне на обществото

    7 2 Отговор
    А не....без такива номера! За едни да може, за други да не може! Какви са пък сега тези новоизмислени правила и забрани за по старите автомобили , да НЕ влизали в центъра...??!! Ами не всички могат да имат нови автомобили...!
    Аз като идвам от друг град с по стар автомобил и съм си платил ПЪТЕН ДАНЪК, ВИНЕТКА и застраховка и тех,преглед ЗА да се движа свободно по всички пътища в страната и градовете , ще ме глобяват ли ако влизам в центъра...???
    Ако ще ме глобяват, искам да ми се върнат парите ОТ платения пътен данък !!!

    Коментиран от #48, #50

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Смърфиета

    8 1 Отговор

    До коментар #46 от "Сега пък ново разделяне на обществото":

    На балканский полуостров има един много малък, но мноо просд народ и той за тези е глъстувал.
  • 49 Христо

    2 0 Отговор
    Карам си по Опълченска посока Сливница,като внимавам да не влизам в карето.На кръстовището с Пиротска има знак само на дясно, понеже след това е разкопано.Искам не искам влязох в карето.
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Така Така

    2 0 Отговор
    Само Песъко може да оправи тая държава.Ако че може и да е ухо
  • 52 Василев

    7 0 Отговор
    Спаси София от Спаси София!