Финансиране
Изграждането на тунела под Шипка е предизвикателство за нас, заяви Достал. По думите му чешката Експортна банка има готовност да осигури финансиране в размер на необходимите 200 млн. EUR за проекта със срок на изплащане 14 години и четиригодишен гратисен период. Разбира се, съществуват и други възможности за финансиране, сред които е и публично-частното партньорство, заяви Достал. По подобна схема е финансирано изграждането на тунелни съоръжения в много европейски държави. Последното от тях е 11-километровото тунелно свързване на два града в Исландия, посочи Достал.
Интерес
По информация на Иван Господинов, председател на сдружението Нашето по-голямо Габрово, чиято основна цел е изграждането на тунела под Шипка, в МРРБ вече са депозирани инвестиционните намерения на българска и австрийска компания. Отделно неофициално има заявен интерес и от Сдружението на румънския индустриален капитал. Поради това според Господинов буди недоумение фактът, че все още няма обявен търг за концесия за изграждането на инфраструктурното съоръжение под Балкана.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА