До няколко месеца ще тръгнат пробните влакове до първите 5 спирки от третия лъч на метрото. Те са готови на 81% и предстоят довършителни работи. Очаква се да заработят през септември 2019 г. Това стана ясно по време на инспекция на строителните дейности от страна на кмета на София Йорданка Фандъкова, шефът на „Метрополитен” Стоян Братоев и министърът на транспорта Росен Желязков. Към момента в процес на изграждане са 12 метростанции на участък от 12 км. Те трябва да свържат кварталите „Хаджи Димитър” с „Овча купел” и „Горна баня”, като при последната вече е започнало изграждането на жп гара към Перник. Там ще има и буферен паркинг.
„От станцията на „Красно село” до Орлов мост ще се стига за 7-8 минути. Надявам се повече хора да слязат от колите си когато пуснем участъците от метрото”, каза кметът на София. Тя допълни, че само третият лъч ще обслужва 170 000 души. Общо и трите лъча на подземната железница ще превозват дневно до 500 000 души.
За разлика от първата и втората линия, третата ще бъде максимално обезопасена. „Вече има готовност за монтаж на преградните стени. Когато влакът спира, тогава ще се отварят автоматично и вратите в тези преградни стени, така че няма да има опасност от падане или инциденти”, обясни Фандъкова.
Третата линия е разделена на четири етапа. „Сега строим първи и втори етап – от бул. „Владимир Вазов” през централна градска част, „Овча купел” до жк „Овча купел” и „Горна баня” със съвместна жп гара в „Горна баня”. В момента се подготвят проекти за следващите два етапа – единият по бул. „Владимир Вазов” – 3 км, с 3 станции и другият – „Гео Милев”, „Слатина”, Арена Армеец – Цариградско шосе – 6 км със 6 станции. Като идеята е те да започнат да се строят от 2021 г. и 2024-2025 г. да бъде изцяло завършена третата линия”, каза инж. Братоев.
Що се отнася до първия участък от третия метродиаметър, то там е имало доста проблеми. Основният е, че по целия участък, който е с дължина 8 км, по 3.5 км минават подземи реки, които са на няколкостотин хиляди години. „Това са едни от най-старите реки, където пясъкът е толкова абразивен, че машината вместо едно сменяне на резци, обикновено се налагаше три пъти да се сменят. Това най-малко забавя строителството. В момента тунелната машина преди около 10 дни тръгна от станцията при Орлов мост. Последният участък от театър „Зад канала” и през февруари 2019 г. трябва да приключи работата си”, уточни шефът на „Метрополитен”.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 СССР
17:50 19.12.2018
2 Ник
Коментиран от #8, #10
18:01 19.12.2018
3 Кикимора
22:25 19.12.2018
4 Зорлем
22:56 19.12.2018
5 Истината
Коментиран от #7
03:47 20.12.2018
6 Гост
09:31 20.12.2018
7 hmhmhm
До коментар #5 от "Истината":
Това е едно от малките неща който си заслужава. Иначе са крали в пъти по толкова и нищо. Поне за толкова много пари има нещо. Поне според мен10:39 20.12.2018
8 JEEP
До коментар #2 от "Ник":
Първо - кой ти каза, че са общи? Второ метрото се строи заради безумното раздуване на града от такива приходящи като теб, така че дори да са от общите пари, пак е напълно нормално. Трето - ето малко статистика: През 1878 г. в София живеят едва 11 694 души, от които 6560 българи, 3538 евреи, 839 турци и 737 цигани. По време на соца - до 80-те, 90-те, в София населението се колебае около 1 милион. Основният град в държавата започна да расте след 1990-а. Втори бум в броя на жителите се наблюдава след 2008 г., когато градът официално минава 2 милиона жители. Сега населението е към 3млн. или кажи речи половината от населението на БГ.Коментиран от #9
10:53 20.12.2018
9 Батман
До коментар #8 от "JEEP":
В момента София расте най-бавно в сравнение с всички периоди след освобождението. Никога София не е била 2 млн или 3 млн. Нито официално, нито неофициално.В момента официално е под 1,5 млн. Неофициално може би е дори по-малко, като се има предвид, че много от хората по постоянен адрес в София, са в чужбина. Познавам много такива.
Коментиран от #11
15:35 20.12.2018
10 QU QU
До коментар #2 от "Ник":
КУ КУ15:43 20.12.2018
11 хахаха
До коментар #9 от "Батман":
По-големи глупотевини, като твоите тук, не бях чел! София в делничен ден, заедно с приходящите от близките села и малки градчета, надвишава дори 3 млн! Видимо е с просто око, а що се отнася до постоянните или настоящи адреси, то те нямат, ама абсолютно никакво значение по темата!15:48 20.12.2018
12 Шаран БГ
15:48 20.12.2018
13 Софянец
11:40 22.12.2018
14 qwerty
07:24 23.12.2018
15 666
13:06 24.12.2018