Първите 5 станции от 3-тия лъч са на 81% готови (СНИМКИ)

За 8 минути от Красно село до Орлов мост

Публикувана: 19 Декември, 2018 17:03
15 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2865

До няколко месеца ще тръгнат пробните влакове до първите 5 спирки от третия лъч на метрото. Те са готови на 81% и предстоят довършителни работи. Очаква се да заработят през септември 2019 г. Това стана ясно по време на инспекция на строителните дейности от страна на кмета на София Йорданка Фандъкова, шефът на „Метрополитен” Стоян Братоев и министърът на транспорта Росен Желязков. Към момента в процес на изграждане са 12 метростанции на участък от 12 км. Те трябва да свържат кварталите „Хаджи Димитър” с „Овча купел” и „Горна баня”, като при последната вече е започнало изграждането на жп гара към Перник. Там ще има и буферен паркинг.

„От станцията на „Красно село” до Орлов мост ще се стига за 7-8 минути. Надявам се повече хора да слязат от колите си когато пуснем участъците от метрото”, каза кметът на София. Тя допълни, че само третият лъч ще обслужва 170 000 души. Общо и трите лъча на подземната железница ще превозват дневно до 500 000 души.

За разлика от първата и втората линия, третата ще бъде максимално обезопасена. „Вече има готовност за монтаж на преградните стени. Когато влакът спира, тогава ще се отварят автоматично и вратите в тези преградни стени, така че няма да има опасност от падане или инциденти”, обясни Фандъкова.

Третата линия е разделена на четири етапа. „Сега строим първи и втори етап – от бул. „Владимир Вазов” през централна градска част, „Овча купел” до жк „Овча купел” и „Горна баня” със съвместна жп гара в „Горна баня”. В момента се подготвят проекти за следващите два етапа – единият по бул. „Владимир Вазов” – 3 км, с 3 станции и другият – „Гео Милев”, „Слатина”, Арена Армеец – Цариградско шосе – 6 км със 6 станции. Като идеята е те да започнат да се строят от 2021 г. и 2024-2025 г. да бъде изцяло завършена третата линия”, каза инж. Братоев.

Що се отнася до първия участък от третия метродиаметър, то там е имало доста проблеми. Основният е, че по целия участък, който е с дължина 8 км, по 3.5 км минават подземи реки, които са на няколкостотин хиляди години. „Това са едни от най-старите реки, където пясъкът е толкова абразивен, че машината вместо едно сменяне на резци, обикновено се налагаше три пъти да се сменят. Това най-малко забавя строителството. В момента тунелната машина преди около 10 дни тръгна от станцията при Орлов мост. Последният участък от театър „Зад канала” и през февруари 2019 г. трябва да приключи работата си”, уточни шефът на „Метрополитен”.


България

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Арнолд Шварценегер
Терминатора за някои неудобства да си американски гражданин, но роден в Австрия
Ако бях роден в Америка, щях да се кандидатирам за Белия дом. Защо сега? Защото сега е перфектното време да се включа в надпреварата"

Още бисери