7 Януари, 2020 18:56 11 983 22

София с нови метростанции от април

  • метро-
  • софия-
  • трети лъч
София с нови метростанции от април - 1
Снимка: М. Богданова ©

Няма забавяне в строителните работи по изграждане на третия лъч на метрото в София. Това съобщи за БНР директорът на "Метрополитен" проф. Стоян Братоев. Той посочи, че за част от 12-километровото трасе дейностите са приключили дори по-рано от обявения краен срок - 5 октомври. Към момента остават само изпитанията в участъка от "Красно село" до "Граф Игнатиев". Те са започнали през ноември и ще продължат около пет месеца и половина. Очаква се изпитанията да приключат през април.

Системите на "Сименс" за управление са шест, с три подсистеми - за управление, автоматика и безопасност. Възловите станции, където се пресичат трите диаметъра на метрото, са три, като в момента се работи по две от тях. По данни на проф. Братоев станция НДК II, на бул. "Витоша" и "Патриарх Евтимий", е почти завършена. Там остава да се изгради само връзката със старата НДК. Другата връзка е на Орлов мост - с метростанцията на "Климент Охридски", която също вече е завършена.

Директорът на "Метрополитен" обясни, че всички перони на третата линия са отделени от влаковете с прозрачни отваряеми врати, високи 1.60 м, така че пътниците да нямат достъп до релсовите пътища. Целта е да бъде повишена безопасността.

От първите осем станции, на които се монтират тези подвижни врати, при пет изпитанията са приключили, остава да бъдат проведени в другите три, уточни той.

Другата особеност, която проф. Братоев посочи, е автоматиката за управление. "Машинистът има по-ограничени функции с оглед да се избегне субективният фактор, но в екстрена ситуация той може ръчно да поеме управлението. Синхронизирано е движението на влаковете с отварянето на тези врати на перона, автоматически се отварят от влака, не от машиниста", обясни той.

Предвижда се в пиковите часове влаковете по третия диаметър да се движат в интервал от 5 минути, като при по-интензивно натоварване може да се намали на 4 мин. Толкова е разчетният интервал за час пик и при пускането на втория участък - до "Овча купел".

Очаква се, че по третата линия на метрото ще се придвижват около 200 000 пътници дневно. В първия активен участък ще бъдат около 40-50 000, с пускането на участъка до "Владимир Вазов" потокът вероятно ще нарасне до около 90 000, а от "Красно село" до "Овча купел" - до 130 000.

200 000 души на ден ще бъде пътникопотокът в крайния вариант на трасето.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 17 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Valio

    32 5 Отговор
    Пишеме по два пъти на ден едно и също,защото няма друг матриял......

    Коментиран от #15

  • 2 бай Кольо

    10 11 Отговор
    И поредната порция локомотивни машинисти от депо София ще избягат къде?-В метрото!
  • 3 Цецо

    25 5 Отговор
    Първо беше януари после пишах те Март а сега Април
  • 4 Боли ме хуя гяур

    9 25 Отговор
    Българин да си е Зла съдба туй не е име на народ а болест някаква 🖕😘😆🐈🍌☕

    Коментиран от #7

  • 5 гост

    16 27 Отговор
    метрото и градския транспорт са много скъпи пример мой познат кара на газ и отиване и връщане до работа му излиза 3лв а карта за транспорта е 4 лв освен това стига и се връща за час а с транспорта му е 3 часа смятайте

    Коментиран от #10, #14, #18

  • 6 овча купел

    27 7 Отговор
    нали обещаваха по план до края на 2019 да е гготово цялото??? какво стана след изборите - ами то още година и половина за да има меъро в овча купел... лъжци долни

    Коментиран от #12

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Боико борисв

    6 10 Отговор
    Еиииииииии несе наядоха бееее тези мафиоти измамници такива кога наи после ще е готова влаковата линика ааааа само си пълните дебелите гуши от бедният нарот и от Европа и нищо не вещите ебахти наглите българи крадливи ааа направете нещо бесплатно за народа си де аааа а иначе са длъжни да гласуват за вас за даси пълните гушите аааа но за всичко нещо си има госпот тои щеви накаже по наи жестокият начин мафиоти такива долни сте нация долна сте измамници такива

    Коментиран от #20

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 ппп

    7 1 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    той е изключение а не правило - да си кара колата тогава.Мой приятел с кола му е 5 лв а с метро 2.40.
  • 11 Румбари

    13 3 Отговор
    Защо не направите влакчетата да са на 4 Мин. От 6.30-9.30 и от 16.00-20.00 Нестига че си плащаме доста висока цена а трябва и да се тъпчем като сардини
  • 12 Чук

    5 3 Отговор

    До коментар #6 от "овча купел":

    А те обещаваха и октомври 2018 , ама....))))
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 гост

    19 2 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    аз съм с годишна карта - 1 лв. на ден, пътувам поне по два пъти на ден. Излиза по 50 ст. да отидеш наработа. Всички линии и метро покрива. Само застраховката на колата е по-скъпа, да не говорим ремонти, нафта

    Коментиран от #17, #22

  • 15 Valio

    4 2 Отговор

    До коментар #1 от "Valio":

    Мекаме защото живеемЕ с козите и българският език не ни е силна страна.
  • 16 gkhjkhjkhj

    9 2 Отговор
    Беше септември 2019, после края на годината, сега април 2020. Прави са няма забавяне, само удължаване на срока. Ще го удължават колкото искат и накрая пак ще го открият предсрочно. Обаче хората са си доволни вижте как си я избраха Фандъкова отново.
  • 17 Бачо от Бабачково

    0 1 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    То убуу ма колко са такива като теб от два милиона софиянци?
  • 18 Пътник

    4 4 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    На мене годишната карта ми излиза под 1 лев на ден, стигам до работа за 25 минути макс, и то ако предният влак е минал под носа ми, отделно пред деня също пътувам доста, за да си върша работата, накрая като сметна, за курс давам максимум 20 стотинки. Ако изкарам колата, поне 16 лева дневно ще ми е синята зона, и то ако намеря къде да паркирам, горивото отделно. Най хубавото на метрото обаче е, че вътре няма ромеи, те са над земята, където пътуват гратис.
  • 19 Навални

    4 2 Отговор
    Браво! Злобейте червени подлоги. Само прочетете, колко сте долни и дребнави. И газ да пикаете София вече ще има цели 3 линии.
  • 20 Минчо

    2 2 Отговор

    До коментар #8 от "Боико борисв":

    Е, няма такъв неграмотник. Нищо не можах да разбера, а съм българин. Такива трябва да ги затварят до научаване на езика. Тоя сигурно е ром.
  • 21 Сульо

    2 5 Отговор
    Прости са ГЕРБавите а гнусните софиянци пак си ги избраха.И нека да им става все по гадно. В коя нормална държава в часа пик метрото е на 5 мин? някъде даже са на 30 сек но нормално са на минута. Да ви е честита др.ФАндъкова още повече бели да ви направи и да ви затрие града, че от него произлязоха най-големите проблеми за България след 1879-та
  • 22 Ххх

    1 2 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Сигурно пътуваш и почивните дни, иначе няма да си 1 лев на ден.