1 4291

Ритейлът не е това, което беше

  • иец-
  • ритейл-
  • изложение

На изложение #RETAIL SHOW 2022 ще открием, как се трансформира секторът и какви промени прeдстоят

Ритейлът не е това, което беше - 1

Бягането с препятствия е сред най-интересните дисциплини в леката атлетика. Всяка грешка е решаваща. За да победиш, трябва да бъдеш силен, отлично трениран, комбинативен, ловък, сензитивен и да виждаш поне ход напред. В истинско бягане с препятствия, много от които непредвидени, се превърнаха 2020 и 2021г. за ритейл сектора. Опериращите в бранша, силно засегнат от икономическата обстановка, трябваше да вземат много бързи решения.

Вследствие на демонстрираната гъвкавост, спокойно можем да включим ритейлърите сред отличниците в овладяването на кризисни ситуации. Те оптимизираха наличните похвати и скорострелно внедриха иновативните дигитални продукти, с които се бяха запознали през предпандемичния период на професионалните събития като бизнес изложението #RetailShow, което ще се проведе от 15 до 18 март в Интер Експо Център.

Безспорно, неочакваната икономическа обстановка подейства като катализатор на онлайн продажбите. Интернет търговията отчете ръст от над 50% за 2020г. и 29% за 2021г. И формира 2.5% от Брутния вътрешен продукт на страната ни. Бързото приспособяване помогна на ритейл сектора в края на 2021г. да достигне нивата от 2019г., когато възлизаше на близо 25 млрд.лв.

Реалностите в началото на 2022г.и нуждата от контакта на живо

През последните две години ритейл секторът се промени. Това е безспорно. Сигурно е и, че трансформацията ще продължи в посока на хибридизацията в клиентските нагласи. След светкавичното развитие на онлайн-ритейла, сега ритейлърите наблюдават обратната тенденция – клиентите търсят все повече физическия контакт. Те искат да излязат от онлайн-пространството, да се срещнат с бизнес-партньорите си на живо, които на живо да им представят продуктите си. Съвсем не е изненадваща тенденцията към ръстът на площите в ритейл-парковете. Желанието за среща на живо намира пряко отражение в увеличаването на площите в ритейл парковете от 190 450 кв.м. през 2020 на 237 000 в края на 2021г., по данни на Colliers.

Тенденцията към възстановяване на бизнес-контакта на живо, заедно с прогнозите на анализаторите за продължаващ бъдещ ръст на онлайн-сегмента (15% е предвижданият от Isobar Commerce глобален ръст), обещават стабилизиране в ритейл услугите през настоящата и следващата година.

Картите „жокер“ #RetailShow и Retail Summit от тестето

Какви ще бъдат краткосрочните и дългосрочните тенденции? Какво е бъдещето пред ритейл сектора и кои ще бъдат следващите технологични нововъведения? Едва ли може да се отговори с една дума. Но със сигурност присъствието и участието в #RetailShow – единственият в България бизнес форум, посветен на сектора, ще открехне хоризонтите пред ритейлърите. От 15 до 18 март професионалното изложение ще събере на живо производители, представители и доставчици с клиентите на ритейл – продукти и услуги от сферите на търговията на едро и дребно, хотелиерството, ресторантьорството, търговските вериги, спедицията, логистиката и други.

Директно с професионалистите и визионерите ще можем да се срещнем по време на събитието Retail Summit. Организирано от сп.“Enterprise“ в рамките на изложение #RetailShow, на 15 март събитието ни фокусира върху ритейл сектора, онлайн търговците и актуалните тенденции.

Безспорно, секторът на ритейла, с който са свързани всички икономически браншове, ще се развива стремглаво. Специалистите са единодушни – високите технологии ще продължат да променят ритейла. Но по какъв начин ще се случва това? В отговора ще ни помогне присъствието на изложение #RetailShow, което от 15 до 18 март ще събере сектора на живо.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ети

    0 0 Отговор
    retail = продажба на дребно ... ако се вгледат, а то и трябва, в алибаба, ще видят, че там дават и по 1-2 бройки редом с многото такива :) а тия дето продават само на едро, без да дават на дребно, ги чакат минимални приходи :) ритейла мина в нета отдавна ... по-евтино излиза на търговеца/производителя ... отдавна позволиха дропшипването, а тези дето не го правят, отново ги чака малката доходност :) просто тези дето не дропят и не ритейлват ги мързи да се занимават! искат само на едро :) и получават едни едри шамари :) по-умните си определят ценички за дребно/едро/дропшипинг да има - и си богатеят ...