27 Март, 2024 09:21 84 331 70

Европа ще има свой Суецки канал. Ще се намира само на 270 км от българската граница

  • суецки канал-
  • проект-
  • турция-
  • босфор

Това е един от най-амбициозните проекти на Турция

Европа ще има свой Суецки канал. Ще се намира само на 270 км от българската граница - 1
Снимка: ЕРА/БГНЕС

Един проект – европейски Суецки канал, може да превърне най-близкия до България мегаполис – Истанбул, в световен търговски център. Планът е на турският президент Реджеп Ердоган, който го определя като „луд проект“.

Съпротивата за реализирането на проекта идва от екоактивисти, които се опасяват от негативното му въздействие върху екосистемата на Истанбул. Турското правителство обаче е решено да го реализира и е заложило неговото построяване в своята визия за Истанбул за 2023 и 2053 гг. На преден план излизат икономическите и търговски ползи, които „европейският“ Суецки канал ще донесе на южната ни съседка.

Проектът е на стойност близо 23 млрд. EUR. От тях 12 млрд. EUR са за строежа на самия канал, а останалите 9.3 млрд. EUR е за изграждането на наземната инфраструктура от двете страни на моста. Дължината му ще е 45 км, а ширината ще варира от 400 до 1000 метра. Дълбочината ще достига 25 метра. Предвижда се да се свързва с европейската част на Истанбул посредством 6 моста.

Каналът ще бъде разположен в западната част на Истанбул, като ще свързва Мраморно и Черно море.

Планира се европейският Суецки канал да бъде пуснат в експлоатация през 2027 г. Очаква се, благодарение на стратегическото си местоположение, да привлече значителен брой търговски и туристически проекти.

В проекта е заложено преминаването на най-малко 160 танкера и кораба, което ще облекчи значително трафика по Босфора.

Подробна статистика за средните цени на имоти в България по градове и квартали може да видите ТУК


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 123 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Асен

    52 44 Отговор
    Мечтата на НАТО за Черно море ще се сбъдне !

    Коментиран от #25

  • 2 ХАХАХА

    82 15 Отговор
    Рибата още в морето ние българите сложихме тиганЯ. ХАХАХА
  • 3 ще има глупости

    108 14 Отговор
    Идеята на Ердоган за канала ще е да има правото да събира немалки такси от преминаващите кораби за Румъния и България, понеже от Босфора няма това право. А причината е, изкуствено да създава заетост в турците за нискоквалифициран труд, за да не лежат на социалната система на страната.

    Коментиран от #4, #26, #28

  • 4 Ииии

    167 15 Отговор

    До коментар #3 от "ще има глупости":

    Ясно че не ги долюбваме турците, но не можем да им се сърдим за това. Те защитават интересите на собствената си държава и народ. За съжаление ние и управниците които сме избрали сме далеч от тази идея за България.

    Коментиран от #6

  • 5 Верно ли

    107 15 Отговор
    е втори Суецки бе!? Хайде вземете карта на света и вижте какво свързва Суецкия и какво ще свързва Истанбулския.
    И дали е на 270 или на 27 км.от България, какво ни топли нас?
  • 6 не ми дреме за турците

    80 27 Отговор

    До коментар #4 от "Ииии":

    80 процента от труските стоки за Европа минават с камиони през България. Ще им вдигнем драстично таксите и ще си избием парите, които ще сме принудени да плащаме за преминаването на българските кораби през този канал. Ердоган иска да изиграе театъра, че еколозите не позволяват корабите да минават през Босфора и затова всички да минават през канала. Това не са добросъседски отношения.

    Коментиран от #50, #53

  • 7 Демократ

    238 11 Отговор
    България е единствената посткомунистическа държава на Черно море напълно замръзнала в развитието на инфраструктурата си, защото тъпи ретроградни сили я управляват. Вместо да използваме максимално природните гранични дадености- река Дунав и Черно море за уникална свързаност с околните държави и света, вместо да използваме природните дадености за изграждане на инфраструктурата в държавата, нищо не се случва. 25 години не може да се възстанови римския коридор 8 по проект на ЕС за свързване на Черно със Средиземно море. 25 км. ж.п.линия не можем да изградим към Македония и пречим и на тях. Такава потресаваща простотия,неграмотност и тъпотия няма никъде на Балканите. Умишлено да се пречи на развитието на държавата. За развитието и на туризма отдавна трябваше да има огромна магистрала Истанбул- Бургас- Варна-Констанца. Истанбул и Констанца се развиват непрекъснато, Варна и Бургас са затънали в небитието и се съсипва всичко, за да има необезпокоявани крадци на национално богатство- домусчиевци и тем подобни БКП кадри. Пълна трагедия! Трябва да спасим България!

    Коментиран от #8

  • 8 така е

    76 110 Отговор

    До коментар #7 от "Демократ":

    Пьотр Толстой си го каза - "България сме си я купили!". Затова и стандарта ни на живот не се отличава особеноот този на руснаците. И нищо в България не се случва без одобрението на губернатора - Леонид Решетников и неговия наместник в България - Румен Радев.

    Коментиран от #22

  • 9 Перо

    125 23 Отговор
    Няма друг Президент на Турция, който да е направил такива изключителни инфраструктурни обекти и проекти за реализация: многофункционални мостове над Босфора, най-голямото летище в света, сега огромен канал, пътища и т.н. Просто вътрешната и външна политика му е насочена към благоденствието на сегашните и бъдни поколения, мисли патриотично за страната си с визия, много години напред! Един господ знае, дали ние ще имаме някой ден такъв Президент или Премиер! Парламентарната система не го допуска и генерира противостояние и говорилня!

    Коментиран от #11, #17, #36

  • 10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    26 12 Отговор
    Ердоган е слушал внимателно когато някой каза : " Тогава Турция вероятно ще има втори канал като Босфора!"
    Цитирам по памет😉
  • 11 няма. прав си

    55 67 Отговор

    До коментар #9 от "Перо":

    Колко турски лири беше едно Евро когато Ердоган дойде на власт. Колко турски лири е едно Евро в момента? Опазил ни Господ от ръководство като това на Ердоган.

    Коментиран от #39, #57

  • 12 Умен по цялата глава

    54 9 Отговор
    Конвенцията от Монтрьо ограничава преминаването на кораби на ВМС през Босфора,но през канала ще могат да преминават свободно както Руски в Средиземно море,така и НАТ овски в Черно море освен търговския поток..

    Коментиран от #29

  • 13 Шабан

    82 13 Отговор
    Когато злобата и завистта са основната движеща сила в една държава, то тази държава върви към само затриване! Да обяснявам ли защо!? Или сами ще се усещате! :)
  • 14 Цако Даков

    45 10 Отговор
    Ама чак до Суец ли ще стига!? Айде стига бе! Що не го кръстихте Панамски канал? Или Коринтски? Мисирки неграмотни.
  • 15 а бе целта е една

    46 5 Отговор
    Да се избегнат рестрикциите които има над Босфора.
    Военните ограничения ще зависят изцяло от Турция.

    Коментиран от #16

  • 16 целта е една

    39 14 Отговор

    До коментар #15 от "а бе целта е една":

    Турция да прибира големи такси за преминаване на корабите през канала. Нещо което сега през Босфора не може. А хазната отдавна е празна. Това е нож в гърба на Украйна, Румъния и България, чийто кораби нямат друг път.

    Коментиран от #20

  • 17 Номад

    42 5 Отговор

    До коментар #9 от "Перо":

    За съжаление това си има своите последици, обезценяване на валутата, инфлация, някаква пролет от "демократичните" държави и всичко това за да не се допусне конкуренция на великите сили и пуделчетата им. Те нямат нужда от конкуренция( справка България), а по скоро консуматори и евтина работна сила

    Коментиран от #18

  • 18 мхм

    11 25 Отговор

    До коментар #17 от "Номад":

    При Ердоган колко пъти се обезцени Турската Лира? Може би Ердоган работи за Международното положение и скапания Запад?
  • 19 Географ

    23 10 Отговор
    Европа нищо няма да има. Тя свършва до Босфора, каналът може да бъде от другата му страна.
  • 20 Пици мути

    26 4 Отговор

    До коментар #16 от "целта е една":

    Египет , прибира ли някакви пари от ,,Суецкия ,,
    Сащ от ,,Панамския,,
    Или там са безплатни .

    Коментиран от #21

  • 21 ма да

    32 3 Отговор

    До коментар #20 от "Пици мути":

    Коя е алтернативата на Панамския? А на Суецкия? И да. Прибират пари. И не. не са безплатни.
  • 22 Па така е

    46 11 Отговор

    До коментар #8 от "така е":

    Направиха пътека до Козяк да питат
    с шампоан или сапун да се къпем .
    До дни откриваме пети мост над р. Дунав
    тунели под Шипка и Петрохан .
    И това само за година и половина .

    Коментиран от #24, #44

  • 23 много е тъпо

    18 2 Отговор
    Наливаш значителни средства в някой за да ти прокарва пропагандата и накрая всичко се обръща срещу тебе. Голяма тъпня.
  • 24 аха

    21 5 Отговор

    До коментар #22 от "Па така е":

    И от Козяк какво им казаха?
  • 25 Абе

    26 4 Отговор

    До коментар #1 от "Асен":

    Така е, конвенцията от Монтрьо няма да важи за новия канал.
  • 26 Сериознооо ли

    31 2 Отговор

    До коментар #3 от "ще има глупости":

    не събират такси за преминаване през Босфора??Проектът е от мкого години,но не се реализирва досега,защото ще прецака ландшафта.Инак идеята е да няма изчакване на кораби в двете посоки както е сега,демек еднопосочно постоянно,а таксите ши си вървят така или иначе!
  • 27 Ха ха ха ха

    47 6 Отговор
    И какво? Нарамихме големите кошници и се засилихме да бирем гивеч от Европското канал?! И как решихте, че точно така ще е?! Блажени са вярващите! Той Ердо сън го не лови, да го построи и онея, к0лтурните да маат на аванта. Сметка без кръчмар. Каналът ще Е турски и Турция ще го строи за своя полза и улеснение. Поне техните политици знаят как да си гледат държавните интереси. Не да се навеждат с изути гащи пред "големите" началници и угодливо да гъгнат "Йес!", като наЩе плужеци.
  • 28 Пълни глупости пишеш

    39 3 Отговор

    До коментар #3 от "ще има глупости":

    В момента таксата за преминаване през Босфора е около 4$ за тон товар,т.е един кораб превозващ например 40 000 тона зърно плаща 160 000$ такса.
  • 29 М`чии

    45 10 Отговор

    До коментар #12 от "Умен по цялата глава":

    Каналът ще Е турски и Турската държава ще определя правилата кой, кога, как и зашо. За това и ще го строи. А Ердо знае как да си гледа и осъществява интересите. Мъж с железни топки.

    Коментиран от #30

  • 30 Ветеран от Протеста

    25 6 Отговор

    До коментар #29 от "М`чии":

    Сина на Ердоган през свързани фирми вече е изкупил терени покрай бъдещия Канал и бъдещите мостове над него...
  • 31 Анализатор

    29 10 Отговор
    Реализирали се тоя проект,България да забрави за туризъм по Черноморието.Хотелиерите могат си бутнат бетона.Тук ще гъмжи от кораби на ОТАН.Натиска срещу Русия ще е огромен и ще доведе до инциденти и напрежение

    Коментиран от #32

  • 32 хе хе

    7 8 Отговор

    До коментар #31 от "Анализатор":

    верно ли?
  • 33 В България ще се намира

    24 6 Отговор
    само Глупецкия канал!

    Коментиран от #54

  • 34 херодот

    27 2 Отговор
    Ето това е разликата между умните и глупавите диктатори !!!!!!
  • 35 бай Гъдю

    15 3 Отговор
    А линията Мидия - Енос остава спомен...
  • 36 Бамбука

    35 5 Отговор

    До коментар #9 от "Перо":

    Абсолютно си прав. Всички гениални проекти, които са осъществени, предварително са били считани за лудост, но всички те са се доказали с времето. У нас нищо читаво не се случва през последните 35 години, мисля си, че всички се досещат защо. Ердоган се доказа, че никой не е в състояние да го спре в мечтите и тяхната реализация. Погледнете какво прави Румъния, какви планове, подкрепа има за развитието на пристанище Констанца, а ние се борим колко кръчми да се отворят в пристанища Варна и Бургас.

    Коментиран от #42

  • 37 Цицоманов

    13 17 Отговор
    По-голяма глупост не бях чел. Кое с кое ще свързва ?!! То Мраморно и Черно и сега са си свързани ...
  • 38 Гласоподавател

    35 0 Отговор
    А тунела под Шипка кога???
  • 39 а какво

    6 3 Отговор

    До коментар #11 от "няма. прав си":

    да променили тези числа, политиката на турция ли - вътрешната ли външната ли, знаем ги безмислените статии на дойче зеле

    Коментиран от #46

  • 40 ЕВРОПА ЩЕ ИМА КАНАЛ КОЙТО

    6 7 Отговор
    ЕРДОГАН ОТДАВНА СТРОИ ЗА ДА ИМА КАК ДА ИМ ЗИМА ПАРИТЕ НА ЕВРОМУСЛИМАНИТЕ ................ А НИЕ ЩЕ ИМАМЕ СЪЩО КАНАЛ КОЙТО ПРЕДИ Е БИЛ БЪЛГАРСКИ
  • 41 Някой

    10 12 Отговор
    Турция ще прахоса 23 млрд. Там е земетръсен район, скоро се очаква да стане голямо земетресение там. Това вероятно ще разруши канала.
  • 42 Чечецец

    27 11 Отговор

    До коментар #36 от "Бамбука":

    И какво прави Румъния в Констанца.Сащ строят огромна база на хиляди кв.км.Няма вече курорт и туристи само кравари.И пристанището е тяхно.

    Коментиран от #45

  • 43 Лелята на Каналето

    12 4 Отговор
    И като се радвате толкова много , сещате ли се, че там няма да действа Конвенцията от Монтрьо от 1939 година ?
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Ехеееее

    9 15 Отговор

    До коментар #42 от "Чечецец":

    Как те засяга пряко тебе какво строи НАТО в Румъния?
  • 46 А бре

    8 14 Отговор

    До коментар #39 от "а какво":

    От космоса личи че си ушанка.
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Aлфа Bълкът

    4 16 Отговор
    Един земетръс и бай бай на проекта.

    Коментиран от #55

  • 49 бай Даньо

    3 10 Отговор
    Акакнъ суецки канал . Турция като обеднее още малко работната ръка ще е без пари и като египтяните с кирки и лопати строим славни канали ...
  • 50 Хи хи хи

    9 1 Отговор

    До коментар #6 от "не ми дреме за турците":

    Стратегия на бъгарския бузинес

    Абе дай да му ударя сега теслата / брадвата, че я доди втори път я не
  • 51 Гост

    5 8 Отговор
    Навремето, Громико им предложи да им отвори нов проток, ама те - не. Ха сега, харчете пари!
  • 52 Гост

    20 0 Отговор
    За 23 млрд, тукашните "бизнесмени" само ще му налепят студопор и ще му сложат дограма.
  • 53 Гост

    14 2 Отговор

    До коментар #6 от "не ми дреме за турците":

    Можеш да се обзаложиш, че нашите пр0даФци ще клекнат на султана и няма да му искат и стотинка повече, за такса на камионите му. Бъди сигурен.
  • 54 редник

    10 0 Отговор

    До коментар #33 от "В България ще се намира":

    / В България ще се намира само Глупецкия канал!/

    Повече от 60 години чувам от време на време как ще строим плавателен канал Русе - Варна и наистина е глупаво, че не го построихме...

    Коментиран от #56, #67

  • 55 Чудомир

    11 0 Отговор

    До коментар #48 от "Aлфа Bълкът":

    Три кила пироксилин му е макята. Камък върху камък няма да остане

    бъгарска нагласа
    винаги ще ти обясни, че няма да стане, защо няма да стане ......
    другия вариант
    ще ти обясни подробно как може нещо да се бутне, повреди, счупи......
  • 56 Гхуик

    7 6 Отговор

    До коментар #54 от "редник":

    Икономически не е оправдано.
  • 57 Гражданин

    10 10 Отговор

    До коментар #11 от "няма. прав си":

    Прав си: като дойде Ердоган на власт 4 лири беше 1 евро, а сега е 32 лири=1 евро т.е 8 пъти обезценяване ..Ашколсун Ердогане, хаха...Вежду другото за сведение на всички тъ.паци от Възражзане дето искат " независим БГ лев" , ако не бише валутният борд да държи лева, сега 1 лв. щеше да е равностоен на 9-10 сегашни стотинки т.е. никаква стойност, а и неконвертируем- освен в Турция за обмен, никъде не ни го признават, а ако сме с евро няма да печялят банкита от ревалутиране при всички транзакции и при обмен на влизащите преводи от емигрантите ни, ама кой да проумее от изр.ожд.енските коп.ейки.??
  • 58 И.а

    19 2 Отговор
    Еми правят хората а ние хейтим и ние правим. АМ Хемус 30 години от модерната ни история. България се превърна в жалко копие на държава.
  • 59 Абе

    8 0 Отговор
    Нашите политици маймуняци са по баш от Ердоган те шъ построят тунел от Черно море до Средиземно, както този от Монтана до София
  • 60 На Ердо глупостите

    6 9 Отговор
    Направи мега летище в неподходяща зона и сега и най-опасното летище в Европа. Сега ще прокопае канал и ще лиши Константинопол от вода а и е в земетръсна зона може тази земя в средата да потъне. Тяхна си работа
  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 дядо поп

    7 5 Отговор
    Първото което е , че Европа не иска Турция за член на ЕС. И второ този така наречен "европейски Суец" много ми прилича на моста който строят едни герои на аниматора Доньо Донев!
  • 63 Азззззззз

    5 0 Отговор
    Ердоган явно иска да заобиколи Конвенцията от Монтрьо. Останалото е ала бала.
  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Халваджан

    3 5 Отговор
    И какво му е европейското от Турция пак в Турция ,а турция не е в Европа ,този Ердоган се взе много на сериозно заедно с Путин се мислят за велики .Нека прави канал ,само да не си въобразява че ще къса билети на входа за Черно море .
  • 67 Халваджан

    4 6 Отговор

    До коментар #54 от "редник":

    Или тунел под Шипка.Но за това пък имаме ,,политици"и ,,партии" ,като Възраждане и ИТН съставени от членове със престъпно минало, владеещи шмекерии и далавери с който да превличат най малограмотните и не образовани слоеве на българското общество и да ги използват за собствени цели .Прочетете биографиите на ,,депотатите "на Възраждане 70 % от тях са с най низки морални качества .Завършени престъпници под прикритие и завоалирани с купени дипломи .
  • 68 Халваджан

    1 6 Отговор
    И какво му е европейското от Турция пак в Турция ,а турция не е в Европа ,този Ердоган се взе много на сериозно заедно с Путин се мислят за велики .Нека прави канал ,само да не си въобразява че ще къса билети на входа за Черно море .

    Коментиран от #70

  • 69 Гробар

    9 0 Отговор
    Бас хващам че ще го построят преди тунела под Шипка
  • 70 Между

    0 0 Отговор

    До коментар #68 от "Халваджан":

    Другото Анкара е много по цивилизована ,макар в Азия от Истанбул