Какво се случва с цените на жилищата? Много често анализатори правят прогнози за пазара у нас, отчитайки тенденциите на Запад и в САЩ. Това става особено актуално след кризата през 2008-2009 г., когато сривът на пазара зад Океана бързо достигна и до българския пазар.
Разглеждайки ситуацията в Европа днес може да се направи извод, че цените на имотите ще останат непроменени с тенденция към лек ръст до края на текущата година.
В някои държави, като например Великобритания успокояването на пазара на жилищата е факт. През август пазарът отчете за пръв път лек спад. Последно подобен имаше през април на текущата година. На годишна база, обаче цените продължават да отчитат леко повишение. През август средната цена на жилищата на Острова е била 265 375 паунда, което е с 0.2 по-малко спрямо юли, сочат данните на Nаtіоnwіdе.
Месечното понижение е първо от април насам, независимо, че средните стойности на същите остават най-високи от октомври 2022 г. досега. През миналия месец годишният темп на растеж на цените отчита ръст от 2.4% спрямо 2.1 през юли.
„Bъпpeĸи чe pъcтът нa цeнитe нa жилищaтa и aĸтивнocттa ocтaвaт пoдтиcнaти oт иcтopичecĸитe cтaндapти, тe вce пaĸ пoĸaзвaт и eднa ĸapтинa нa ycтoйчивocт в ĸoнтeĸcтa нa пo-виcoĸитe лиxвeни пpoцeнти, ĸъдeтo цeнитe нa жилищaтa ocтaвaт виcoĸи cпpямo cpeднитe дoxoди. Toвa пpaви взимaнeтo нa дeпoзити пo-гoлямo пpeдизвиĸaтeлcтвo“, казва Poбъpт Гapднъp, глaвeн иĸoнoмиcт в Nаtіоnwіdе.
Πo-paнo тoзи мeceц ипoтeчният ĸpeдитop Наlіfах пpoгнoзиpa, чe цeнитe нa жилищaтa в Oбeдинeнoтo ĸpaлcтвo щe пpoдължaт дa pacтaт пpeз ocтaнaлaтa чacт oт тaзи гoдинa, тъй ĸaтo лиxвитe пo ипoтeчнитe ĸpeдити зaпoчвaт дa пaдaт cлeд peшeниeтo нa Ваnk оf Еnglаnd дa нaмaли лиxвeнитe пpoцeнти. Бaнĸaтa нaмaли лиxвитe oт 5,25% нa 5% пo-paнo тoзи мeceц, ĸoeтo бeшe пъpвoтo нaмaлeниe oт чeтиpи гoдини и пoлoвинa.
He тpябвa oбaчe дa oчaĸвaмe пoвeчe нaмaлeния пpeз cлeдвaщитe мeceци, тъй ĸaтo тeмпът нa инфлaция нямa дa ce въpнe ĸъм виcoĸитe нивa, дocтигнaти пpeз пocлeднитe двe гoдини.
Подробна статистика за средните цени на имоти в България по градове и квартали може да видите ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Не на места
12:56 02.09.2024
2 Млади наивни и глупави
Коментиран от #4, #82, #86
13:01 02.09.2024
3 гробар
13:05 02.09.2024
4 СЕЛЯНИН
До коментар #2 от "Млади наивни и глупави":
Това поучително словоизлияние , вероятно е от човек който живее в апартамента на мама и тати изплатен с ипотека. Хитро, а ...?Коментиран от #8, #29
13:07 02.09.2024
5 Хммм
13:11 02.09.2024
6 Лъжливото овчарче
Коментиран от #83
13:18 02.09.2024
7 Адмирал
13:26 02.09.2024
8 РЗС
До коментар #4 от "СЕЛЯНИН":
Хубаво е някой да ти обясни, че като дръпнеш 400 хиляди ипотека с 5 години фиксирана лихва и 25 години плаваща лихва(която може да стане колкото си иска) трябва да върнеш минимум двойно пари. Също трябва да имаш месечната вноска всеки месец за 30 години инак като ги натрупаш няколко неплатени и отивате цялото семейство при мама.Коментиран от #37
13:29 02.09.2024
9 Цените ще паднат
Коментиран от #13, #16
13:31 02.09.2024
10 Аз Кочо
Мoney bg 17.01.2007 16:31:38
Цeнитe нa жилищaтa в Бългapия мoжe дa ce пoвишaт c нaд 70% пpeз cлeдвaщитe пeт гoдини, във вpъзĸa c члeнcтвoтo нa cтpaнaтa в EC, пpoгнoзиpaт aнглийcĸи eĸcпepти oт нeдвижимaтa aгeнция Ѕіmрlі Grоuр, цитиpaни oт издaниeтo Моrtgаgе Ѕоlutіоnѕ
Money bg 12.07.2008 11:22:30
"Цените на жилищата по цял свят падат, но не и в България"
Медиапул 29 август 2011 15:19
"България е втора по срив на цените на жилища в света.
Коментиран от #20
13:33 02.09.2024
11 Лондон
Коментиран от #12
13:37 02.09.2024
12 Гост
До коментар #11 от "Лондон":
София НЕ е Лондон, вуи смешен си с тези тъпи сравнения. И в Лондон може да се купи апартамент на цената на такъв в Обеля 2Коментиран от #14
13:40 02.09.2024
13 Продължавай
До коментар #9 от "Цените ще паднат":
да чакаш. Аз през това време събирам наем. Наемът ми влезе по сметката точно на 31 докато отмарях в Гърция, тамън да ми плати почивката. Аз не бързам за никъде Да бързат тези дето живеят при мама и тате на 40 и не могат да си позволят да имат семействоКоментиран от #15
13:40 02.09.2024
14 Ти ще ми кажеш
До коментар #12 от "Гост":
Сестра ми едва успя да намери жилище за 600 хиляди паунда преди 4 години (Canada Water). И добре че купиха с мъжа й, щото сега същото е 800 хиляди. Паунда. Успех да намериш жилище на цената на Обеля 2Коментиран от #17
13:41 02.09.2024
15 Тръпчо
До коментар #13 от "Продължавай":
Събираш по 1000 лв макс на месец минус 10 процента данък печалба минус 10 пр минимум ремонти и данъци. Амортизация на имота ти и риск да не го обезкостят. И това САМО ако е зает нон стоп. Хората получават 5 пр доходност от Дцк без да.правят нищо а ти си играеш на рентиер на пълен работен ден! Браво инвеститореКоментиран от #18
13:43 02.09.2024
16 Блажени
До коментар #9 от "Цените ще паднат":
са чакащите защото тяхно е царството небесно!13:45 02.09.2024
17 Аз Кочо
До коментар #14 от "Ти ще ми кажеш":
170 к паунда са 202 к евро.Не знам къде е купила сестра ти ама пак послъгваш вуе, само да те предупредя това не е дом за стари хора, не е споделена собственост и не е търг.
Коментиран от #24, #30, #92
13:50 02.09.2024
18 Събирам
До коментар #15 от "Тръпчо":
към 3.5% чисто след такси, сметки и тн. 80% от времето е пълно (краткосрочни наеми), дал съм го на фирма да ми го менажира да не се занимавам.Но освен 3.5% които ми капят докато си пия узото, получавам 10-15% от покачване на цените на година. По времето на ковид -- 20% на година. Ти с твоите ДЦК взимаш 5% и нищо повече, главницата ти я изяжда инфлацията. Ма ти си знаеш, нали си "инвеститор"
Коментиран от #21, #22
13:51 02.09.2024
19 Тръпчо
Aвтop: mоnеу.bg
02.09.2024 09:05:09
13:54 02.09.2024
20 РЗС
До коментар #10 от "Аз Кочо":
Точно така! Всеки пазар работи на цикличен принцип, абсолютно всеки. Колкото по високо хвърчат цените толкова по брутално ще паднат. Същото важи и за самото забавяне на цикъла. Това се случва винаги, когато не го очакват в едно пренадуване и еуфория. Цените се връщат на нивата малко над това, което са били нормално за дълъг период. Същото ще стане и със златото.Коментиран от #38
13:54 02.09.2024
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Тръпчо
До коментар #18 от "Събирам":
"получавам 10-15% от покачване на цените на година"НИЩО НЕ ПОЛУЧАВАШ ДОКАТО НЕ ПРОДАДЕШ. ТОВА Е ПЕЧАЛБАТА ТИ НА ХАРТИЯ КОЯТО УТРЕ МОЖЕ ДА ИЗЧЕЗНЕ КАТО СЪН БРАТО!
Тази печалба на хартия вече изчезна в повечето западно европейски страни в сащ и канада
Коментиран от #25
13:59 02.09.2024
23 Аз Кочо
Колкото повече притежавате, толкова повече губите в покупателната способност от вашите активи. Инфлацията е данък върху всички, включително притежателите на активи или особено притежателите на активи. Колкото и да купуваш или продаваш или притежаваш си прецакан.
14:15 02.09.2024
24 Да, ама не!
До коментар #17 от "Аз Кочо":
В Лондон живея от много години и центе на имотите, а и на наемите, са безумни. Туй дето си го изнамерил е пълна измама.Коментиран от #26, #31, #39
14:17 02.09.2024
25 Нееееее...
До коментар #22 от "Тръпчо":
Няма да ти продам нищо. Никой не продава!14:20 02.09.2024
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Аз Кочо
14:38 02.09.2024
28 Тръпчо
Ти брато и сестра ти живеете у бутуннец и никога не си и помирисвал Лондон
14:46 02.09.2024
29 Аз може
До коментар #4 от "СЕЛЯНИН":
да живея при мама и тати, но всичко ми е осигурено.Сутрин около 11:00ч мама ме буди с чашка горещо кафе и топъл кроасан. Около 4 часа обядвам като мама ми сервира първо, второ и трето както в ученическите години на зелено училище.
За собствено жилище не ми се налага да мисля, чичо ми е егрен и пенсионер от Кремиковци, щом почине аз ще наследя гарсионерата в Ботунец.
15:31 02.09.2024
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Защо триете
15:47 02.09.2024
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 умен
До коментар #8 от "РЗС":
А на теб някой да ти обясни какво става като не си платиш няколко наема. И да се приготвиш да плащаш доживот наем, който само ще расте(гарантирано от инфлацията). Също така трябва да си приготвиш и всеки месец пари за ток, вода, телефон, интернет и телевизия освен, ако не си от "свободните" и живееш в някоя барака насред полето. Някъде искат и входната такса да плащаш. Нали някъде трябва да живееш или и ти си при мама и тате и те ти поемат всички споменати месечни разходи?Коментиран от #41, #75
15:50 02.09.2024
38 умен
До коментар #20 от "РЗС":
И като всеки цикъл след спад следва растеж.Коментиран от #42
15:51 02.09.2024
39 става
До коментар #24 от "Да, ама не!":
дума за приземен етаж без прозорци.Коментиран от #43
15:52 02.09.2024
40 До вуи
До коментар #36 от "Кочо е на заплата в сайта":
Аре стига стена като вдовица ве, не те ли е срам ве женчо16:03 02.09.2024
41 Тръпчо
До коментар #37 от "умен":
Умен, НАЕМИТЕ ПО ЦЯЛ СВЯТ СА По ИЗГОДНи ОТ ЦЕНИТЕ на имотите Същото е и в бг. Когато цените на имотите паднат ще се тюхкаш че не си стоял на наем а си купил м смешни ценаОсвен това носенето на имот е свързано с разходи а наемите не са.
Коментиран от #44
16:07 02.09.2024
42 Мен
До коментар #38 от "умен":
Да след около 10-20 г ще има пак растеж сега следва срив и едва.ли ще има печат на пари така че растежът може да е минималенКоментиран от #45
16:09 02.09.2024
43 Аз Кочо
До коментар #39 от "става":
Хахаха момче сградата е на два етажа. Сега ще ти покажа цената на коптор на приземен етаж в блок на няколко етажа в софия.Ако беше стъпвал е Лондон щеше да знаеш че сградите там са на по 2 етажа хахахах
Коментиран от #61
16:11 02.09.2024
44 умен
До коментар #41 от "Тръпчо":
По-евтини в текущият момент. Разпъни го в период от 10-15 години и нещата не са така вече. Ако сега плащаш 800 лв за наем и 1000 за ипотека то след 10 години наема ще ти е 1200 а ипотеката остава 1000. Ако купуваш след 10 години наема тогава ще ти е 1200 а ипотеката 1500 примерно. А разходите са смешни - 100-200 лв на година за данък. Както писах, входните такси се поемат от наемателя. Често наемодателите не искат да поемат текущи ремонти по жилището. Ако се изнесе наемателя то наемодателя покрива ремонта с депозита от 2-3 наема при наемането на жилището.Коментиран от #46, #49
16:18 02.09.2024
45 умен
До коментар #42 от "Мен":
посочи в историята такова нещо? Последните 20 години не е така. Вероятно и следващите 20 години няма да е така.Коментиран от #47
16:19 02.09.2024
46 Тръпчо
До коментар #44 от "умен":
Къде не има ипотека от 800 лв??????Това беше преди 3 години бе.
Сега няма под 1500 лв на месец бе.....
Коментиран от #48
16:24 02.09.2024
47 Аз Кочо
До коментар #45 от "умен":
1996 срив след 11 г бум -2007.2008 срив след 16 г бум -2024
Коментиран от #50
16:27 02.09.2024
48 умен
До коментар #46 от "Тръпчо":
числата бяха примерни за да се хване тенденцията и не е 800 лв а 1000 лв в примера ми. Цената спира да расте за теб в момента, в който купиш, но наема продължава да расте.Коментиран от #51
16:28 02.09.2024
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 умен
До коментар #47 от "Аз Кочо":
Да това е цикъла. Въпросът е кога след срива цените са били по-ниски от предходния бум? Както се твърди в коментара, на който отговорих.Коментиран от #53, #77
16:30 02.09.2024
51 Мен
До коментар #48 от "умен":
Цената може и ще падне след като купиш защото на този пазар това е като на всички останали. Наема ще го смениш за.по тънък ако трябва ще делиш с.друг или ще се изнесеш в друг град. Чакам отговор за Лондон където никога не си стъпвалКоментиран от #54
16:31 02.09.2024
52 умен
До коментар #49 от "Няма отговор на това, защо?":
сбъркал си човека докогото си адресил коментара си!Коментиран от #55
16:31 02.09.2024
53 Аз Кочо
До коментар #50 от "умен":
Що се.праиш на.луд бе?2007 Вазов -1800 евро м2 - 2012 Вазов 1100 м2
Докторски 2007 4000 - 2012 1400
Младост 2007 900 - 2012 450
Коментиран от #56, #109
16:33 02.09.2024
54 умен
До коментар #51 от "Мен":
Е нали имало цикличност? Като купиш след срив пак ли пада цената? Четете ли изобщо кви ги пишете!Коментиран от #57
16:34 02.09.2024
55 Мен
До коментар #52 от "умен":
"дума за приземен етаж без прозорци"Не, не съм просто не ти отърва.
Коментиран от #58
16:35 02.09.2024
56 умен
До коментар #53 от "Аз Кочо":
фантасмагории. В младост 2012 НИКОГА не е било 450 евро.Коментиран от #59
16:35 02.09.2024
57 Мен
До коментар #54 от "умен":
28 г е цикъла на този пазар. И от 2008 насам всички се опитват да удължат бума и да избегнат срива, но това все някога ще.стане и ще е грозно този път16:36 02.09.2024
58 умен
До коментар #55 от "Мен":
вярвай си, че сме само 1 човек дето ти опонираме.Коментиран от #60, #63, #84
16:37 02.09.2024
59 Аз Кочо
До коментар #56 от "умен":
Хахахах, да защото си бил на 12 тогава и не знаеш питай баща ти да ти кажеКоментиран от #90
16:37 02.09.2024
60 Мен
До коментар #58 от "умен":
Не братле, вече знам кога с кой споря, вярвай ми.Нищо не ти е ясно но се пънеш като трабант на баир
16:38 02.09.2024
61 Прочети
До коментар #43 от "Аз Кочо":
описанието в обявата. Става дума за приземен етаж.Коментиран от #62, #65
16:39 02.09.2024
62 Прочети какво ти написах
До коментар #61 от "Прочети":
В ЛОНДОН ВСИЧКИ ПОСТРОИКИ СА МАКС 3 ЕТАЖА А пОВЕЧЕТО НА 2.Е и, това там е нормално. В София на.партер им искат вече по 3000 евро и това е СОФИЯ НЕ Е ЛОНДОН ЗА КАКВО ИЗОБЩО ПРАВИШ СРАВНЕНИЕ ТОВА Е СМЕШНО ДА СРАВНЯВАШ СОФИЯ С ЛОНДОН
Коментиран от #64, #67
16:42 02.09.2024
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 ценатана флата
До коментар #62 от "Прочети какво ти написах":
е ниска защото става дума за приземен етаж без прозорци.Виж описанието към обявата и разгледай снимките на вътрешността на апартамента.
Коментиран от #68
16:45 02.09.2024
65 Аз Кочо
До коментар #61 от "Прочети":
Момче в сащ Канада всичко е.копие на.лондон.80 процента от хората живеят в редови къщи на два етажа. Явно никога не си пътувал по света.
Обикновенно собственикът ако притежава и двата етажа пуска квартиранти на ГОРНИЯ, с той предпочита да живее на партера. Отново ти изнасям уроци, стига ти толкова за днес, гола вода си вуи
Коментиран от #66
16:45 02.09.2024
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Или не ти изнася
До коментар #62 от "Прочети какво ти написах":
или не знаеш език, затова не искаш да прочетеш описанието към обявата.Коментиран от #69
16:49 02.09.2024
68 Тръпчо
До коментар #64 от "ценатана флата":
Ти луд ли си бе.Хахахах
Няма имот без прозорци. Просто е снимано така че не се виждат, но просто не ти отърва.
Иди в имот и виж какви дупки се продават е София за 300 к евро
16:49 02.09.2024
69 Тръпчо
До коментар #67 от "Или не ти изнася":
Абе ти добре ли си.ПРИЗЕМЕН ЕТАЖ Е ДА , и това е характерно за двуетажното строителство на острова
Коментиран от #80
16:51 02.09.2024
70 Тръпчо
До коментар #66 от "Когато":
Не ми говори за семейство ти вчерашен льольо....Гледай си бебето и ми сменяй памперса без да ми даваш наклон какво да правяКоментиран от #79
16:54 02.09.2024
71 Ето това е истината
Имало е и наистина умни хора в тая територия, бях започнал да се отчайвам вече, като видя как млади 25-030 годишни надъхани глу пендерчета се радват, че са купили панелки в Люлин за 150 К€ на кредит, ще ядат дръвцето те ама ще е късно, ако знаят какво ги чака още от сега ще тръгнат на продажба, ако евентуално успеят да се отърват от веригите на робството
17:14 02.09.2024
72 Този коментар също
Ето още един умен коментар
Хора, не вярвайте на брокерските писанки по медиите бе, мислете с тия глави, не влизайте сами в тинята
17:17 02.09.2024
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Аз Кочо
В София може да се купи окаяна панелка в обеля на тази цена.
И този факт ли е без прозорци?
Я да видим кви ще измислиш сега, ххахаах
17:38 02.09.2024
75 РЗС
До коментар #37 от "умен":
Нека ти обясня някои факти, за да схванеш огромната разлика между наем и заем. Наемът, в момента е с огромно предимство пред заема. Когато хазяйна ми вдигне наемът, се местя по-далече на по-нисък наем, а ти със заема какво правиш? Принуден си да продаваш, ами ако цените са надолу? Ами, ако не се търси такъв имот? Сваляш цената, за да продадеш бързо. Ами нали си оставил 10 процента депозит. При наемът си плащам сметките, нямам застраховка сграда, поддръжка, данък имот и нам си кви годишни застраховки на уреди против чупене, годишни прегледи на газ, Ел уреди и тн. Хазяйна смени комби бойлер тази година за няколко хиляди. Сега ми вдигна наема и си търся по евтино. А други просто спират да плащат и хазяйна гълта вода за 1 година докато изкара наемателите. Това е в УК. Хазяйна ще се набута с десетки хиляди да те изкара и после трябва да освежи и ако нямаш нищо на твое име, не може да те пипне. Проблема в цялата формула е ниските заплати спрямо цените на жилища и наеми, това не е модел, който може да издържи дълго.Коментиран от #76, #93
17:44 02.09.2024
76 Специално за наемите
До коментар #75 от "РЗС":
Един нов ковид или някакво друго ограничение на учебния процес и на работата в офиси и всичко приключва. Помните 2019-2020 г. какъв срив беше точно при наемите. Наплива на украински "бежанци" също би следвало да приключи скоро, така че, ще се освободят още десетки хиляди жилища. Да не се забравя и че постоянно се строят нови сгради, голяма част от които ще се отдават под наем, а населението в цяла Европа намалява. Нищо хубаво не чака наемодателите, особено тези алчняци, които при най-малки промени на пазара веднага хукват да ти вдигат наема, а после като се обърне тренда започват да се ослушватКоментиран от #78
17:58 02.09.2024
77 РЗС
До коментар #50 от "умен":
Когато има срив, цените по таблиците падат до около 10 процента над предния срив. Ако предния срив е бил 100 лева, цените сега са 220 лева, новия срив се очаква да бъде 110-115 абсолютно дъно. Това е времето да се купува. Печалбата се прави винаги при покупката, говоря за имоти. Даже е по-голяма далавера да живееш в една стая на 500 паунда на месец при 2000 заплата чисто какво е тука, 1200 са ти всички разходи с храна, пътни и тн. И да спестяваш 800 месечно, отколкото да купиш имот при тия цени(на върха) за година спестяваш 9 хиляди, след 10 години си с 90 хиляди в джоба. Купуваш си имот с 2 спални за 70 хиляди в кеш, 10 за ремонт и 10 настрани за ако стане нещо. Ако искаш, едната спалня я пускаш под наем и си плащаш текущите разходи. Не плащаш 100 процента лихви и ако нещо не ти изнася парата в джоба и шапка на тояга.17:59 02.09.2024
78 РЗС
До коментар #76 от "Специално за наемите":
В момента бизнесът е пред колапс, говоря за УК, по лични наблюдения няма почти никаква търговия във всички отрасли. По центъра цели улици стоят празни и хората само минават транзитно, в магазините само разглеждат. Ако ги питаш как е бизнесът, казват намалял е, но само те знаят колко заеми са натеглили да се задържат и да си покрият разходите. Скоро ще започнат съкращения, които водят до банките да глътнат вода. Очаквам големи банки в Европа да банкрутират, защото хората няма да могат да си обслужват кредитите, банките си прибират колите, парите и покъщнината на кредит и понеже им трябват ликвидни пари почват да гонят цените по пазарите и да ги свалят надолу.Коментиран от #81
18:09 02.09.2024
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Тръпчо
До коментар #78 от "РЗС":
"16,5 млн. англичани спират отоплението за зимата и няма да ползват топла вода. Не могат да си го позволят"Лентата 25-08-2024г
18:33 02.09.2024
82 На сит корем
До коментар #2 от "Млади наивни и глупави":
лесно се изпускат га%зове,като имаш жилище е лесно да го кажеш.Но ако си с 2 деца жена и/или възрастни родители и няма къде да живееш,кво прайме аКоментиран от #85
22:15 02.09.2024
83 Плачко
До коментар #6 от "Лъжливото овчарче":
жилищата са скъпи в София,Пловдив и Варна което е нормално.Не е задължително да живееш в тези градове като ти е скъпо.Има толкова други градове в които цените са тънки.В повечето държави пътуват всеки ден по 150 - 250км до работата си.И аз немога да си позволя да карам мерцове и баварки последен модел, и затова карам други марки и не рева по цел ден колко ми е скъпоКоментиран от #89
22:22 02.09.2024
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Плачко
До коментар #82 от "На сит корем":
Седи си на село тогава , никаде не пише че всичкото с царвулето требе да се домъкнете у градо23:17 02.09.2024
86 Тото 1 и Тото 2
До коментар #2 от "Млади наивни и глупави":
И колко да изчакват още хората , ги съветваш ?От години се говори - изчакайте , това е балон , ще се пукне и нищо. Добре е , че нещо ти се иска , но друг е въпроса ще се случи ли и кога !
Коментиран от #87
07:54 03.09.2024
87 Ти си играй тото
До коментар #86 от "Тото 1 и Тото 2":
циклите на пазарите са икономически и нАучно доказани, ама това не е за всяка чутура да го разбере08:31 03.09.2024
88 Брокер но честен (изключение)
09:05 03.09.2024
89 Аз Кочо
До коментар #83 от "Плачко":
Проблемът не е че жилищата в тези градове са най- високи в България. Проблемът е че тези цени са същите и по високи от цените в държави като Англия, Франция, Германия, Испания, Италия, сащ, Канада и т.нЩо се правиш на неразбрал?
10:00 03.09.2024
90 умен
До коментар #59 от "Аз Кочо":
Не, защото тогава се наложи да сменям квартирата, защото хазайката беше решила да продава. 40к евра за двустаен в Орландовци. И се изнесох, защото имаше кандидат купувачи.Ти ми разправяш за 450 евра в Младост. Мокри сънища от детската ти стая! Някъде по същото време един приятел купи на Контракт сити за 800 евро и разправяше, че било тънко.Коментиран от #91
10:13 03.09.2024
91 Аз Кочо
До коментар #90 от "умен":
2013 , съсед в блока в който имам апартамент Младост и давам под наем продаде 86 м2 на 450 м2 за 39 к евро.Разправяй каквото искаш, аз бях приятел с този човек. Даже му помогнах да се пренесе.
Ти си бил с ополи в носа тогава. Питай някой който е бил адекватен тогава да ти разкаже какви бяха цените тогава след като се сринаха от предишните им нива.
Коментиран от #94
10:19 03.09.2024
92 Дейвид
До коментар #17 от "Аз Кочо":
Да, само дето това си е боксониерка, или т.нар. "bachelor suite" (ергенска квартира в превод). Това са най-малко търсеният за закупуване тип жилища, особено в UK и Канада. Отговорът е в названието на типа жилище. Младият неангажиран човек, студент или отскоро работещ, предпочита да живее под наем, което си е логично и практично. Обикновено в западният свят към покупка на жилище се ориентират семейните с повече от 1 дете. И там цените са сериозни и нарастват всяка година. Да се върнем на въпросното " изгодно" жилище. За хората, които са живяли на подобни места е ясно само от външната картинка, че жилището е в стара, най вероятно с дървени подове, сграда и вътре най вероятно е за тотален ремонт. И накрая цената. В най-долният край на обявата пише: "Срок на владение - лизинг". Това означава, че след заплащането на посочената в обявата цена, най вероятно остават N- на брой лизингови вноски, които се покриват от новият собственик. Така, като гледам, крайната цена би се очертала към 220-240 хил. паунда.Коментиран от #95, #97, #98, #101, #103
10:26 03.09.2024
93 умен
До коментар #75 от "РЗС":
Хаха ЮК. Ела в БГ да видиш. Дори не ти прочетох до край коментара. Като видях ЮК и ми стана ясен. Я кажи в Бангладеш как е с наемите от ЮК. Алооуу. В БГ те гонят за 1 месец каква 1 година какви 5 лева студентче. Щял се мести по-далеч и съответно да пътуваш повече до магазини и заведения. Евала страхотна логика. В БГ си плащаш и входната такса(ремонти, застраховки, поддръжки, асансьор и т.н) А данъка в БГ е 100-200 лв на година. И такива хипотези "ако" ги разправяй в час по история ако Левски бил с маратонки и Ботев с каска. Като ти се развали печката в БГ, хазайна ти вика, че ти си я счупил и те кара да му купиш нова. Иначе седиш без печка. Депозит никой не връща а депозитите са вече 2-3 наема. При среден наем 800 лв даваш една заплата(2 наема депозит+ наем+ половин наем за брокера) ей така само за да смениш квартирата. Много е изгодно да знаеш. Стой си в ЮК, че тука ще спиш под лъвов мост.10:29 03.09.2024
94 умен
До коментар #91 от "Аз Кочо":
че приятеля ти се е минал си е негов проблем. Явно те е слушал.Коментиран от #96
10:32 03.09.2024
95 Гюнтер
До коментар #92 от "Дейвид":
Недей да говориш глупости а съпостави цента на м2 в бг с тази която дадох в Лондон. Лондон не може да Асен сравнява със София!10:33 03.09.2024
96 Гост
До коментар #94 от "умен":
Хахахаха не моя приятел а твоят който е купувал на тези цени тогава се е минал хахахахах10:34 03.09.2024
97 Мен
До коментар #92 от "Дейвид":
"Срок на владение - лизинг". Това означава, че след заплащането на посочената в обявата цена, най вероятно остават N- на брой лизингови вноски, които се покриват от новият собственик" Лизинга брато е върху земята. Във Великобритания никой не притежава земята. Това вече ти го обяснявах. В първата обява остават близо 1000 години във вторатба100!+Гледай си копторчето в бг и не коментирай неща които не са ти ясни
Коментиран от #99
10:40 03.09.2024
98 Тръпчо
До коментар #92 от "Дейвид":
"че жилището е в стара, най вероятно с дървени подове, сграда и вътре най вероятно е за тотален ремонт" хихихихАбе всезнайко в Лондон 90.пр. от жилищата са на 70+ години прибави климата. В бг. квадратура та не отговоря на действителността. Новото де продава недовършено да не говорим за какви дупки става въпрос. Същото и за старото. А цените тук по дебели от тези там. В бг 9 пр. живеят под наем в Англия 40+. Извади си поуката колко са рентабилни наемите в бг
10:48 03.09.2024
99 Дейвид
До коментар #97 от "Мен":
Правилно! Това ми напомни още нещо. Че "копторчетата" ми в България вървят със собственост на земята и с правото на строеж върху тази земя - което прави инвестицията ценна.Коментиран от #100, #102
10:49 03.09.2024
100 Затова вуи
До коментар #99 от "Дейвид":
Ти копирах и ти изпратих през тези години около 50 снимки на имоти в държави като САЩ, Канада, Франция Германия Испания Италия Австрия Австралия и т.н където няма това затруднение с земята и всичко е такова каквото е обявено.Ти обаче услужливи забравял за тези снимки и отново пропускаш основния факт а именно че цените на имотите във всички тези държави които са много по богати и развити от бг са същите и в много случаи ПО НИСКИ от тези в България!
11:05 03.09.2024
101 Тръпчо
До коментар #92 от "Дейвид":
Също така услужливо си пропуснал най силното изречение в обявите,"Купувачите в брой са идеална покупка за инвеститори"
Така че не става въпрос за лизинг. Това е крайна цена.
Повтарям : ЛИЗИНГА Е ВЪРХУ ЗЕМЯТА КОЯТО Е НА КРАЛИЦАТА.
11:09 03.09.2024
102 Аз Кочо
До коментар #99 от "Дейвид":
Земята под 90 процента от сградите (без къщите) в бг е на общината. Малка част от новото строителство дава нотариален акт за земята. И ако случайно блока падне ще трябва всички съседи да се съберете и да построите нов блок. Ти сам ще си притежаваш идеалните части и няма да можеш да направиш нищо върху тях без съгласието на 100 пр от съседите ти!11:12 03.09.2024
103 Аз Кочо
До коментар #92 от "Дейвид":
"Това са най-малко търсеният за закупуване тип жилища, особено в UK и Канада. "Моля те да не ми преподаваш уроци за Канада, където съм собственик на апартамент!
Ето ти пример от Монреал за имот 112 м2 РЕАЛНИ БЕЗ тераси, бани локъри и т.н включени в тези 112 м2. Имота се намира на острова в източната част. Цента е 184 000 евро!!!!!!!!!
После погледни какво можеш да купиш в София за толкова, в какъв вид и с колко виртуални несъществуващи квадрата в него!!!
Средна заплата годишна е София по данни на НСИ 27 600 канадски долара след преобразуване. Средна заплата в Монреал 48 000 канадски долара.
Коментиран от #104, #105
11:49 03.09.2024
104 Аз Кочо
До коментар #103 от "Аз Кочо":
Ето имота11:50 03.09.2024
105 Умен
До коментар #103 от "Аз Кочо":
Ич даже не ме интересе кво се продава у Монтреал, аз си купувам у Софеа и си го давам пот наем и си ззимам парички да хода по Сланчев бряг онинклусив и те така а ти си бутай количката на мантастикоКоментиран от #106, #107
12:58 03.09.2024
106 Аз Кочо
До коментар #105 от "Умен":
Най големият балон в света е в Торонто и Ванкувър. Дори там цените с като в София.Средна заплата Торонто 99500 cad, София 27 600 cad , хахахаха. Засрами се и се скрили.
Ето имот в Торонто 68 м2 на цена 210 000 евро.
Комисиона за купувача в Канада НЯМА. В БГ 3 пр за купувача и 3 за продавача.
На тази цена се продават коптори в Надежда целите за ремонт!!!!!
Коментиран от #108
13:15 03.09.2024
107 Аз Кочо
До коментар #105 от "Умен":
Преди години ти обясних че Монреал се изписва Ана български а не МонТреал. Ти брато си неспасяем случай! Хахахах13:18 03.09.2024
108 Корекция
До коментар #106 от "Аз Кочо":
Средна заплата Торонто 78 000 cad,13:27 03.09.2024
109 умен
До коментар #53 от "Аз Кочо":
ех коче, четене с разбиране му е майката. Ще се опитам да обесня като за човек в детска стая. Ти си ми цитирал "някви" цени от бум и последвалия спад а аз питах за предходния бум т.е. бума преди 2007 и спада след 2007.Коментиран от #110
14:47 03.09.2024
110 Аз Кочо
До коментар #109 от "умен":
Погледни всички мои коментари. нямам намерение да повтарям специално за теб.Виж най вече цените в Торонто и Монреал и след това най добре замълчи! Продължаваш да се излагаш.
Коментиран от #111
14:53 03.09.2024
111 Аз Кочо
До коментар #110 от "Аз Кочо":
Виж и средните заплатите в Торонто, Монреал и София.Коментиран от #112
14:55 03.09.2024
112 умен
До коментар #111 от "Аз Кочо":
Кво да им гледам ве , мой познат в държавна работа зима чисти 5 000 лв. без тримесечните им бонуси а служителите са над 3 хилади, отделно има още трийсе хилади такива на държавна работа дет им дигнаха заплатата с хилада лева само таа година , кво ми разпрааш за торонто моронто ве , седи си у децката тука Балгариа се развива яко и сичко се пука от имотиКоментиран от #113, #114
15:02 03.09.2024
113 Тръпчо
До коментар #112 от "умен":
5000 лв е 60 к на година или 46000 cad.Та твоите приятели които са 0.01 от населението в бг с такива заплати казваш могат да си позволят да купят имоти в бг и в Канада, защото цените са същите. Добре а останалите ганюфци с по 2000 лв какво ще купят бе??? В Канада това е средната заплата при цени на имотите като в бг !!!!! Правиш се на луд или просто си ъп!
Коментиран от #115
15:07 03.09.2024
114 Мен
До коментар #112 от "умен":
"Балгариа се развива "Първо граматиката а после развитието. Затова сме на тоя хал от грамотно хора като теб. България потъва а не се развива всички ни заобикалят
15:09 03.09.2024
115 умен
До коментар #113 от "Тръпчо":
Ти ко се праиш на нечул ве , не видиш ли че и КНСБ иска да дига и заплати и сичко и скоро тука нема да има некой , който да зима под 5000 лева бе, стига с таа канада оди си там кат искаш, тука сичко заплати наеми върви нагоре и теб не ти изнася е те това е те , ко ше се разпрааме веКоментиран от #116
15:11 03.09.2024
116 Хм, интересно
До коментар #115 от "умен":
Вуе, извинявай, ама ти наистина ли си завършил УНСС или каквото и да е там висшУ Убразование ?! Иначе си прав за едно, сега в тая политическа тиня доста глупости се правят (като поголовното вдигане на заплати на тунеядците), но бъди сигурен, че е до време. В момента в който нормалността се върне в страната, първото нещо което ще се направи е, да се спре с незаслуженото раздаване на високи заплати на всякакви агенции, служби, службички и темподобни. Нма как всяка година да се теглят милиарди кедити, за да се прави популистка политика с вдигане на заплати. Тия кредити освен че се получават, се и връщат, и то с лихвите. България не я чака нищо добро, защото няма реална икономическа среда и реален бизнес, всичко е делавери. И тях ще ги спрат, или поне ограничат, така че, лесните пари ще свършат. Видно е че нямаш познания в икономиката, затова направо ще ти кажа - подготви се за икономическа криза, безработица, повишаване на лихвите, липса на наематели и срив в цените на имотите. Не ти се върва, или поне не искаш да го приемеш - твой проблем, да не кажеш , че не си предупреден. Приятен ден и ако може по-малко злоба в коментарите ти и....помъчи се да пишеш що годе грамотно, обидно е да ти четем сел..ките остроумияКоментиран от #117
15:20 03.09.2024
117 Аз Кочо
До коментар #116 от "Хм, интересно":
Тоя играе две роли. В едната е образован и уж начетен. Когато го заковат в тая роля превключва на другата, неграмотен, глуповат и т н По този начин се измъква от разгрома в уж интелигентната му роля. След няколко дни се появява в наперената роля когато е попрочел тук там но недочел и така едно и също вече няколко години.Обикновенно играе по тъпата роля. И по рядко начетената....Коментиран от #118
15:46 03.09.2024
118 Мислиш ли
До коментар #117 от "Аз Кочо":
аз пък мисля, че когато пише що годе грамотно не го прави лично той, а женка му или някой друг покрай него, тоя е тотал щета по отношение на граматиката, както и по отношение на анализите и мисловната дейност. Силен е единствено в лакомията сиКоментиран от #119
17:00 03.09.2024
119 Не, сигурен съм че е той
До коментар #118 от "Мислиш ли":
Играе две роли, и внимава за някой детайлиНо от време на време забравя с кои никове е бил остроумен и с кои тъповат.
Коментиран от #121
17:13 03.09.2024
120 До "умен" вуи
Това становище изрази в социалните мрежи Димитър Гетов, специалист в сферата на международния бизнес и финанси, който работи извън България
17:20 03.09.2024
121 Той си е
До коментар #119 от "Не, сигурен съм че е той":
Само че, когато има време някой му прави редакция на граматиката, предполагам съпругата му, която е гражданка. Когато бърза да постне си е той, момчето новодомъкнало се в София като студент и излъгало някоя свястна софиянка19:57 03.09.2024
122 Този коментар е премахнат от модератор.
123 Този коментар е премахнат от модератор.