Алчността е заляла вторичния пазар на жилища

20 Май, 2025 10:21 24 016 95

  • пазар-
  • недвижими имоти-
  • цени-
  • мирослав язов-
  • пловдив-
  • първичен-
  • вторичен

Средните офертни цени в Пловдив са между 2200 и 2500 EUR/кв.м

Алчността е заляла вторичния пазар на жилища - 1
Снимка: М. Богданова

Пазарът на недвижими имоти от началото на годината във втория по големина град - Пловдив, може да бъде разделен на две половини. Едната половина това е първичният пазар - пазар от инвеститорите. "Там нещата продължават да се случват. Продължава да има имоти на изгодни цени, като например двустайни жилища до 80 000 EUR и тристайни на до 120 000 EUR, което е доста поносима цена. Реализират се значителен брой сделки. Като цяло отчитаме стабилен размер на покупко-продажбите на първичния пазар", казва Мирослав Язов, собственик на агенция за недвижими имоти.

Втората част от пазара е вторичен. "Положението там е драматично - сделки почти няма, а цените са фантастични. Цени от 2200 до 2500 EUR/кв.м е напълно нормално за такъв пазар. Апартаментите седят до 6 месеца, дори, според мен ще стоят и повече. Там алчността е заляла всички - и брокери, и собственици. Там или се случват много трудно нещата или не се случват", коментира Язов. Според него, ако човек иска да си купи имот, то шансът му е да го направи от първичен пазар, където продължава да има много добри оферти.

"Пазарът се води от алчност от много хора. Стабилният размер на сделките на недвижими имоти в Пловдив за мен не позволява навлизането на повече хора. Ако преди 2-3 години се падаха средно по 7 сделки на един брокер на недвижими имоти в година, то в момента един новопостъпил брокер може да разчита на 4 сделки за една година, по една на три месеца, което е крайно недостатъчно. В същото време сделките са се увеличили с 1% от миналата година", уточнява Язов.

Вторичният пазар ще стане тотално непосилен за нормалния човек, прогнозира посредникът. До края на годината много трудно ще се сключват сделки на него. "Да не говорим, че като приемем еврото и видим цени от по 3000 EUR/кв.м. и двустайни апартаменти за по 200 000 EUR, колкото всъщност струва в Нидерландия, то тогава имотите ще поседят доста дълго на пазара", прогнозира Язов.

Подробна статистика за средните цени на имоти в България по градове и квартали може да видите ТУК


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 41 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пич

    110 21 Отговор
    Скоро говорих с изпълнителния директор на една банка от топ 5 ! Та , похвали се , че чужденците изискали големи съкращения , но той успял да защити хората си като изтъкнал , че след приемането на еврото се очаква голямо обедняване и бум на лоши кредити и хората ще му трябват. Чужденците се съгласили !

    Коментиран от #7

  • 2 Таккаа

    33 33 Отговор
    Такива цени в Пловдив няма ,само във Варна и София

    Коментиран от #34, #39

  • 3 Шишибойко брос

    58 44 Отговор
    След като братя Шишибойко ви набутат в еврото тези цени, ще ви се сторят подарък, само гледайте мача!

    Коментиран от #74

  • 4 Аз Кочо

    104 16 Отговор
    Вуе, тази статия е показателна за това което се случва тук в България и вече не се случва на запад. Алчността вие ще си изяде с парцалите, защото и първичният пазар ще зацикли. На него са тарикатите които уж купуват евтино а после те са на вторичния пазар където, както пише в статията сделки няма. Тоест сега купувате а после ще продавате но за да продадете ще трябва да свалите Мноооооого цените. Ххаахах
  • 5 Аз Кочо

    113 10 Отговор
    "Продължава да има имоти на изгодни цени, като например двустайни жилища до 80 000 EUR и тристайни на до 120 000 EUR, което е доста поносима цена."

    Само че не смятате липсващите 15-30 м2 от общи части и ДЕБЕЛИНА НА СТЕНИТЕ.

    Не смятате довършителните работи и обзавеждане, данъци и такси придобиване и т.н и т.н..ВРЕМЕ ЗА РЕМОНТА КОЕТО Е ПАРИ.

    Като ги прибавите ще разберете че купувате като на вторичния пазар..

    КАКТО И ДА ПОГЛЕДНЕТЕ СТЕ ПРЕЦАКАНИ КАТО КУПУВАЧИ НА ТОЗИ ПАЗАР В МОМЕНТА.

    Коментиран от #6

  • 6 Аз Кочо

    47 8 Отговор

    До коментар #5 от "Аз Кочо":

    Тук ставаше въпрос за първичен пазар, на дупка и ново строителство
  • 7 така

    40 61 Отговор

    До коментар #1 от "Пич":

    Много сте убедителни четирихилядниците, ама май вашите доходи падат със срива на рублата.

    Коментиран от #9, #37

  • 8 СЕЛЯНИН

    35 77 Отговор
    Не говорим за алчност, а за реалност ! И хората с килийно образование схващат, че спестяванията и се превръщат, в непотребна хартия без никаква стойност. И бъдещето не вещае нищо добро, в подкрепа на хипофизата , че нещо ще поевтинее. Кое точно се очаква да намали цената ?...труда, строителните материали, разрешения...а може би малкото останали читави парцели ще поевтинеят. Не си правете илюзии, че цените ще се върнат в близките десет години ! А, Кочо с неговите прогнози, да си ги пъхне...знае къде.

    Коментиран от #10, #11, #13, #14, #83

  • 9 Пич

    19 50 Отговор

    До коментар #7 от "така":

    Мойте никога ! не падат ! Имам една вълшебна карта , която наричам вълшебна защото не е като твоята с която си купуваш домати и краставици , а такава с която си купуваш автомобили и имоти ! И баланса въпреки това само расте ! Като вълшебната кърпа от приказките , върху която храната никога не свършва !!!
  • 10 Тръпчо

    74 8 Отговор

    До коментар #8 от "СЕЛЯНИН":

    Реалността е описана добре в статията. Тарикат търси дупка за да даде едно 20 к евро, след като дупката стане сграда той тегли кредит, ако ми дадат, за да плати остатъка и след това продава на петорна цена но няма кой да я плати. КУПУВАЧА НЕ ГО ИНТЕРЕСУВА ЦЕНИТЕ НА МАТЕРИАЛИТЕ, НИТО НА ТРУДА АКО ЦЕНАТА Е СМЕШНА НЕ КУПУВА. Ако не ти трябват хартииките.ми ги дай. По добре да получавам 3 пр лихва или дори нула отколкото да загубя 50 пр от главницата когато цента на актива се срине защото няма кой да я плати. Ххахаха

    Вуе пак пак ривеш тука че си се прекарал.

    В Холандия цените са като в Пловдив хахахах

    Коментиран от #38

  • 11 Мен

    62 9 Отговор

    До коментар #8 от "СЕЛЯНИН":

    "подкрепа на хипофизата , че нещо ще поевтинее. Кое точно се очаква да намали цената ?"

    Липсата на сделки.

    Или паническата разпродажба за да се хване по висока цена когато тя започне да пада и продавачите се блъскат да излязат през изхода за да спасят поне част от "инвестицията"

    Не можеш да разбереш нали, хахахах не, не искаш да разбереш.
  • 12 дядо поп

    83 7 Отговор
    Само питам , големите строителни фирми със стотици непродадени имоти , какво плащат на държавата за тях?

    Коментиран от #21

  • 13 Аз Кочо

    37 9 Отговор

    До коментар #8 от "СЕЛЯНИН":

    "А, Кочо с неговите прогнози, да си ги пъхне...знае къде."

    Сащ:

    Спад на годишна база през април:

    Остин: -5,1%
    Тампа: -5.0%
    Сан Антонио: -3,2%
    Далас: -3.0%
    Финикс: -2,8%
    Орландо: -2,7%
    Атланта: -2,3%
    Маями: -2,3%
    Денвър: -1,8%
    Хонолулу: -1,6%
    Роли: -1,4%
    Хюстън: -1,4%
    Сан Франциско: -1,2%
    Сан Диего: -0,9%
    Шарлът: -0,6%
    Сакраменто: -0,6%
    Бирмингам: -0,3%
    Портланд: -0,1%
    Надолу от пиковете през 2022 г.
    Цените в 19 от нашите 33 метрополии са надолу спрямо пиковите си стойности през 2022 г., водени от метрополиите на:

    Остин: -22,8%
    Финикс: -9,9%
    Сан Франциско: -9,2%
    Сан Антонио: -9,1%
    Денвър: -7,3%
    Далас: -6,7%
    Сакраменто: -6,5%
    Тампа: -6,2%
  • 14 Аз Кочо

    43 7 Отговор

    До коментар #8 от "СЕЛЯНИН":

    "
    Слабото търсене на канадски недвижими имоти продължава да тласка цените надолу. Данните на Канадската асоциация за недвижими имоти (CREA) показват, че цената на комбиниран бенчмарк (типичен) имот е отбелязала рязък спад през април.
  • 15 Западна Европа

    48 9 Отговор
    Най-големите спадове от пика:
    Германия: -15,0%
    Финландия: -12,6%
    Швеция: -10,3%
    Австрия: -9,6%
    Франция: -6,8%
    Дания: -5,8%

    Цените на жилищата в Италия са под нивата си от 2010 г. Цените на жилищата във Финландия са паднали до нивата си от 2010 г.

    А цените на жилищата в Испания, след дълбок спад, са само с 5,7% над нивото си от 2010 г. Испания имаше разкошен жилищен балон, който се спука зрелищно, но това се случи преди 2010 г. и спукването се проточи до 2015 г

    Коментиран от #46

  • 16 Купувайте сега

    65 10 Отговор
    2026 - 2027 - 70 процента от дивите селяни няма да могат да обслужват кредитен си ! С тези 1500 -2000 лева заплати ще ми гащите УРААА
  • 17 Вуе

    77 8 Отговор
    Материалите и заплатите поскъпнаха по цял свят но цените на имотите падат.
    В България обаче понеже били поскъпнали цените не падали

    Не вуе, цените и тук ще паднат, България винаги се движи със закъснение от една две години но като стане спадовете да колосални
  • 18 Тропчо

    65 7 Отговор
    Пълен, тотален крах и абсолютна икономическа, социална и банкова катастрофа в Швеция. Там вече банкрутираха десетки строители. В Стокхолм цените на жилищата за 12 месеца са се сринали с 22%. Ситуацията във Франкфурт също е трагична – 16% тотален срив. В Торонто има срив от 15%, в Амстердам – 14%, в Лондон – 14%, в Мюнхен – 14%, в Сан Франциско – 11%, във Ванкувър – 11%, в Сидни – 11%, във Варшава – 9%. Стабилни дестинации като Хонконг също имат 7% спад“,
  • 19 На село

    48 7 Отговор
    В нашето село,имотите вече гонят тези в София.За 500 кв метра двор около 40 хиляди евро.Ако има къща ,става над 100 хиляди.А селото нито е курортно,нито е нещо кой знае какво.

    Коментиран от #20

  • 20 Аз Кочо

    49 9 Отговор

    До коментар #19 от "На село":

    Цените не се определят от пожелателно мислене. Цените се определят от сделки, които са приключили, а без сделка нямаш представа колко струва къщата ти. Тогава цената на сделката е това, което струва, и тази цена на сделката след това става част от данните, това е в белите страни. В България всичко е наопаки
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 1111111

    6 3 Отговор
    Цензура
  • 25 11111111

    4 2 Отговор
    Цензура
  • 26 1111111

    4 2 Отговор
    Цензура
  • 27 Йеронимус БОШ

    11 5 Отговор
    синджира ДРЪНЧИ , КОЗАТА Я НЯМА !
  • 28 1111111

    13 3 Отговор
    Безогледно трият коментари!
  • 29 Алоо, ехооо

    47 6 Отговор
    Кой дава такива пари за туули и киреч в тая пародия на държава бре хахахаа
  • 30 ТИГО

    47 5 Отговор
    Smart Tower на Хладилника средна цена 2500 евро квадрата ,строител ГБС разбирай Шиши ! Оня Ваклин дето едвам събра 50000 лева,завалията представяш ли си колко е беден ! И неговите строежи като на Шиши ! Артекс ,о боже завалиите и те ! Крадци и измамници .В Смарта видях и оная селянка дето е лице със Стоичков на веригата магазини – крадци! Тя откъде може да плати 3000 евра на квадрат да не е издала 10000000 милиона плочи с "Таланта" си???

    Коментиран от #88

  • 31 ТИГО

    41 5 Отговор
    Тук фалити няма да има надценката е 400% ПРОЦЕНТА ! Тук се перат пари със строежите ,милиарди се изпраха вижте по Дружба новите сгради са като Бастилията и половината апартаменти са празни ! Това е като бързите кредити един плаща да имат 10 тина !Краде се като за последно сега реват заради еврото щото увехнаха левовете в частните сметки ,щото ще питат "Абе толкова левове от къде"? Селяните си продават нивите и имотите и искат в Лозенец не в Надежда или Обеля !
  • 32 Първичен

    48 8 Отговор
    Вторичен , няма значение . При разговор за покупка се тръгва минимум 25 % надолу от обявената цена . Няма какво да се правят на ударени брокери,собственици и инвеститори . Това е истината . А има места където може да натиснеш още . Къща в нивата ,без нищо път няюа дотам една гола къща на тапа 300 000 евра . Аре извинявай !

    Коментиран от #33

  • 33 Гост

    48 5 Отговор

    До коментар #32 от "Първичен":

    Остави нивата, в център на София се търсят цени като на имения в Кан а по кварталите се искат цени като в Париж и Лондон.
  • 34 Запознат

    19 11 Отговор

    До коментар #2 от "Таккаа":

    Има, има.... И хора, коита които взимат по няколко на зелено има, но не са на една заплаха като нас.
  • 35 язовеца пак послъгва

    37 4 Отговор
    Според него, ако човек иска да си купи имот, то шансът му е да го направи от първичен пазар, където продължава да има много добри оферти. - ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ!!! Това са апартаменти на зелено, с раздута квадратура (80м2 реално е 40-45м2) и срок на завършване 2028-2030г. Издадени на мазилка, без врати. На ужасно място, без асфалт и комуникации. Ако човек иска истински апартамент, в който да се нанесе и живее, единствен вариант е вторичния пазар.
  • 36 Бойко Българоубиец

    36 8 Отговор
    Перем като за последно 😏 хехе ГЕРБ ПОБЕДА!
  • 37 Икономист

    22 8 Отговор

    До коментар #7 от "така":

    Рублата е повишила стойността си със 62% за 6 месеца 😉
  • 38 Еврожилище

    22 13 Отговор

    До коментар #10 от "Тръпчо":

    По .добре жилище в Холадния и в Европа без това ни бутат на сила към Евросъюза .

    Коментиран от #50

  • 39 Пловдив

    5 4 Отговор

    До коментар #2 от "Таккаа":

    Апартаментът до нас са го обявили за толкова.
  • 40 Людмил

    5 3 Отговор
    точно
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 ФАКТ

    11 2 Отговор
    Бг и пазар аахаахаах
  • 43 Щом има

    16 6 Отговор
    Кой да ги плаща значи не е скъпо,да се вдигат още богат народ е това!
  • 44 Ний ша Ва упрайм

    33 6 Отговор
    ефекта на 2008 га се спука имотното балонче наближава тогава доста лакоми тарикати и народец плакоха!

    Коментиран от #45

  • 45 Плачко

    22 6 Отговор

    До коментар #44 от "Ний ша Ва упрайм":

    Са нема да е кат 2008, по-зле че е
  • 46 Проценти

    7 16 Отговор

    До коментар #15 от "Западна Европа":

    Защо развяваш разни проценти? Я да видим колко прави това в пари. Дори и 20% спадане на цената: имот с цена 250000 Евро ще спадне до 200000 Евро. Е, как ти се вижда? Когато и ако цената спадне с 20%, понеже нямаш 250к Евро ще си счупиш краката от бързане да купиш евтино за 200к Евро. Да? В последните 5-6 години, цените на имотите се повишиха с над 100%, а тук очакваш поевтиняване с 5 -10 - 15%!?

    Коментиран от #51, #55, #56

  • 47 Габровец

    28 2 Отговор
    В Габрово последните две години имаше два нови строежа. Единият от тях на цели три етажа. Това важи за 95% от територията на България.
    А защо не се строи? Защото няма купувачи. Това на вторичният пазар много често са имоти в които никой не живее, на хора които са починали и са продавани от наследници.
    Харесах си един парцел но цената която искат е абсурдална. Нищо чудно че обявата виси от 2021.

    Коментиран от #52

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 или

    13 19 Отговор
    Във Варна , панела е по 2200 евро на кв/м, гръцката от 3500 евро нагоре , Къща с парцел - канал, ток , вода и бетониран път на Траката - около св.Константин и Елена 320 000 . И след влизане в Евро зоната- цените ще избухнат още по-нагоре. Изобщо не се залъгвайте. Инфлацията помита всички очаквания за спад в цените. В България освен единични играчи има и корпоративни който пазарят на едро.

    Коментиран от #67

  • 50 ❤️❤️❤️Бени

    12 15 Отговор

    До коментар #38 от "Еврожилище":

    За 3000 Евро на квадрат в Холандия може да си купиш имот само в накое село на една туба бензин разстояние от голям град

    Коментиран от #54

  • 51 Мен

    21 6 Отговор

    До коментар #46 от "Проценти":

    Вуи, 50 пр. спад на цената нулира увеличение на цена с 100 пр.
    Вие брокерите говорите за тренда. Е тренда е отрицателен, тоест цените продължават да падат и това не е дъното. Последният балон достигна дъното за 5-7 години в зависимост от държавата.
    Сега сме третата година откакто спада започна през 2022г.
  • 52 Кимбо

    19 4 Отговор

    До коментар #47 от "Габровец":

    Всики са в София, Пловдив или Варна. Вече няма други градове. Малките градове се завземат лека полека от малцинствата ако и те не са заминали за Германия

    Коментиран от #53

  • 53 Мен

    13 5 Отговор

    До коментар #52 от "Кимбо":

    В шестте най-големи града живее едва 35 пр. от населението на бг. Другите са по селата и малките градове
  • 54 Тръпчо

    7 3 Отговор

    До коментар #50 от "❤️❤️❤️Бени":

    Глупости, пак лъжеш вуи
  • 55 Гост

    13 6 Отговор

    До коментар #46 от "Проценти":

    Който е купил на върха през 2022 е назад. Говоря за държавите и градовете със спад в цените. Ако продължат да падат ще има хора купили преди 2019 които ще са назад
  • 56 Аз Кочо

    14 5 Отговор

    До коментар #46 от "Проценти":

    "Дори и 20% спадане на цената: имот с цена 250000 Евро ще спадне до 200000 Евро. Е, как ти се вижда?"

    Ако ти си го купил 2020-2022 на 250 к и сега е 200 к как ти се вижда? Като знам че си с кредит още по зле. Имаш да плащаш 30 г за имот който вече не струва това което си платил за него, хахахах

    Ех вуе, елементарни неща не са ти ясни.

    Коментиран от #84

  • 57 Полубогаташите

    16 5 Отговор
    от цялата страна купуват апартаменти в София. Събрал няколкостотин хиляди лева и бърза да купи жилище в което едва ли ще живее. Има цели блокове със собственици от цяла България които не се познават и това е рай за сводниците които предлагат наеми на новософиянците и ги превръщат на бардаци. Две каки за един ден ще изкарат парите за наем на новософиянеца, а домакинът-сутеньор ще печели от другите 29 дни в месеца. Познавам няколко такива новософиянци полубогаташи.

    Коментиран от #60

  • 58 говорих с един

    17 7 Отговор
    новософиянец купил жилище в София за 300 000лв. Как не ти досвидяха тия пари, за какво са ти 2 стаи в София, ти там ли ще живееш(човекът е на 70г.)? Абе друго си е в София, ще отида на театър, опера, мачове...Е, засега съм го дал под наем за 500лв. И за колко време ще ти се изплати, по мои сметки за 600 месеца които са 50г.? Те наемите се вдигат, опита се да се измъкне полубогаташа.
  • 59 Смисълът на жилище

    19 3 Отговор
    се губи, едно младо семейство не може да си купи апартамент. Той става проблем за изплащане цял живот, а за кола, деца, не може и да се мисли. Виновници за това са полубогаташите(повечето несофиянци) пестили и краднали това-онова, а също и работили в чужбина, събрали 300-400 бона и какво да ги правят? Ами жилище в София да завижда цялото село или комшиите от панелния блок. Познавам поне 5-6 такива които веднага ги дадоха под наем на посредници и са доволни, че взимат 800лв.

    Коментиран от #63

  • 60 Аз Кочо

    22 5 Отговор

    До коментар #57 от "Полубогаташите":

    Вие хора сами си го правите. До 2020 не купувахте. А решихте да купите всички сега едновременно. Защо? Защото винаги е едно и също от векове. Когато цените растат всички купуват от страх или за спекула, когато цените падат всички продавате да не загубите. Това е закон от векове- масата купува на пик и продава на дъно.

    Спрете да купувате за няколко години и цените ще си дойдат на мястото.

    Коментиран от #61

  • 61 Според БНБ под дюшеците

    13 8 Отговор

    До коментар #60 от "Аз Кочо":

    у нас има около 80млрд. лева спестени или мръсни пари които трябва да се обменят в евро. Тия пари ще изгорят ако не можеш да докажеш от къде са и затова масово се купуват апартаменти, ниви, злато.

    Коментиран от #62

  • 62 Аз Кочо

    17 3 Отговор

    До коментар #61 от "Според БНБ под дюшеците":

    Спрете с тази партенка.
    Преспите на пари са ЧАСТ от строителите които държат 90 пр. от тези пари, ако изобщо са толкова. Те не купуват апартаменти а придават апартаменти изпирайки тези пари. А хората ги купуват в голяма част с кредит. Един крадец на дребно може да има 50-200к лева които може да изпере с покупката на един имот с кредит и да ги върне на банката за една година. Такива хора са много малко. Истинското пране е на големите строители и фирми а голяма част от тях отдавна са изпрани защото никой тарикат не държи левчета под душека.
  • 63 Тръпчо

    23 5 Отговор

    До коментар #59 от "Смисълът на жилище":

    "работили в чужбина, събрали 300-400 бона"
    Пробвай да ги събереш в чужбина, и там парите не растат по дърветата. А хората които са имали такива доходи са купили там и са се устроили и нямат никакво намерение да се връщат в бг.
    Това са около 2.5 млн души. А населението на България продължава да се топи.
  • 64 Владо Черноземски

    17 3 Отговор
    Kaто гледам как някои смятат за успех това, че цените на имотите са се вдигнали със 100% за 5 години ми става тъжно. За същите 5 години Биткойнът е пораснал с 1000%. Ако имаха малко повече финансова култура щяха просто да си купят една монета и да чакат. Без да разчитат на евентуални купувачи, на Евро на кризи и тнт. А за тези с кредитите без коментар. Целият ти трудов ресурс за едни 20 30 години да отиде за кутийка в Младост примерно....тези хора просто не уважават себе си.

    Коментиран от #65

  • 65 Тръпчо

    23 5 Отговор

    До коментар #64 от "Владо Черноземски":

    Биткойна е един токен за хазарт. Днес е 1000 пр плюс утре може да е нула. Зад него няма нищо освен спекулативните игри на група хора които се надцакват един друг.
    За останалото си прав.

    Коментиран от #68

  • 66 Да........

    16 3 Отговор
    Хем продават стари жилища-коптори за тотален ремонт, хем и цената им космическа!
  • 67 Ха-ха

    16 2 Отговор

    До коментар #49 от "или":

    ТИЯ ЦЕНИ ВЪВ ВАРНА, са от мокрите сънища за продавачите и брокерите. Скъпи имоти има, но не само не се купуват, а дори и огледи не се правят. Има няколко тухлени стари 4-5 стайни в Чайка, на цени над 200000Е. Има ги и ще ги има още години напред, защото никой не желае дори да ги погледне. В Левски и около Базар Левски също се продават /т.е. не могат да се продадат/ няколко големи апартамента - стара тухла. И там - никакви огледи! Имам позната, продава много голям тухлен апартамент /5-стаен/, от 6 месеца не е имала оглед от купувачи. Само фирми /брокери от агенции/ й звънят и й обещават, че ще го продадат за седмица, само че първо да сключи т.нар. заробващ "ексклузивен договор". Ха-ха-ха......
    Гледа цените на другите обяви в сайтовете и не си дава сметка, че на тези цени никой не купува!
    Ако цената й стане приемлива /поне с 25-30% надолу/, ще се подаде апартамента й, ако не............

    Коментиран от #69

  • 68 Владо Черноземски

    4 9 Отговор

    До коментар #65 от "Тръпчо":

    Съветвам те да почетеш малко повече за Биткойна. За 16 години от появяването е запазил и умножил стойността на инвестирания в него фиат хиляди пъти, но нито веднъж не е паднал до 0. Отделно това е актив с ограничено предлагане - само 21 милиона биткойни ще има. Останали са 2 за разпределяне, какво ще стане след това според теб? Биткойнът прилага един от основните закони на икономиката, а именно, че търсенето и предлагането определят цената. Нови имоти могат да се построят, но нови биткойни няма как да се появят.Затова той е дефлационен актив, който наистина съхранява стойност. Много по-ликвиден и лесен за пренос от един апартамент, дори от златото. Но ще минат още няколко години преди масовия Българин да осъзнае тези зависимости и това, че преди 5 години един апартамент в София струваше 15 биткойна, а в момента струва 2...:)

    Коментиран от #70, #85

  • 69 Брокер

    19 3 Отговор

    До коментар #67 от "Ха-ха":

    Така е, във Варна нищо вече не се продава, купувачите наистина търсят цени поне с 25-30 % по-ниски от обявените. Ние, брокерите също искаме по-нормални цени, за да можем все пак нещо да продадем. Но алчността на тия гагаузи е безгранична. Държат космическа цена, и след като не се продаде дълго време, я вдигат още нагоре! Пълна лудост. А се предлагат апартаменти, които са по-зле и от кочина. Не ми е удобно дори да водя на оглед рядко появяващите се мераклии. Пълна скръб! Виждам че вече много от колегите смъкват комисионната от 3% на 2%, че дори и повече! Но и това не помага.
  • 70 Тръпчо

    15 3 Отговор

    До коментар #68 от "Владо Черноземски":

    Имаше около 10000 криптовалути от които повече от 50 пр. изчезнаха. Нито една банка в белия свят не ги признава като актив. А Тръмп преди 2 години определи няколко пъти биткойн като пълна измама. Това е силно волатилен о
    токън който може да промени цената си за една вечер.
    Стрйбълкойна се срина за една нощ преди време доказвайки че това е пълна измама.

    МВФ принуди Ел Салвадор да се откаже от биткойн за да получи пари. Това само говори по себе си що за чудо е биткойн

    Успех с твоите мечти за велика инвестиция!
  • 71 Тръпчо

    7 3 Отговор
    2021

    Тръмп стигна и още по-далеч и предположи, че биткойн е "измама". По тази причина той призова за регулации върху криптовалутите и допълва, че тези регулации трябва да са "много, много стриктни".

    Това не е първият път, в който Тръмп се изказва негативно за дигиталните валути. През 2019 г. той обяви, че "никак не е фен на биткойн и криптовалутите изобщо" и дори намекна за пълната им забрана на територията на САЩ.

    Коментиран от #72

  • 72 Владо Черноземски

    1 10 Отговор

    До коментар #71 от "Тръпчо":

    Малко пропускаш да кажеш, че от 1 година точно този Тръмп, който цитираш обяви държавен резерв в Биткойни на САЩ. Пропускаш да кажеш, че точно шефът на JB Morgan в последната си реч стимулира да се купуват биткойни през банката. Ами Блек Рок? Знаеш ли, че имаt резерв от 550 000 биткойна и пордължават да купуват? Явно и евреите за по-глупави от теб хахаха. Прав си, че някои криптовалути изчезнаха, но биткойнът не е изчезнал, защо така? Най - обичам да споря със старото поколение, много му се иска да е право, но никога не му достигат аргументите. И докато някой чака цената на апартамента да се дигне с 5% на година, друг обира печалби от по 50% или 500% процента в крипто. Забава :))

    Коментиран от #73, #75

  • 73 Тръпчо

    14 1 Отговор

    До коментар #72 от "Владо Черноземски":

    Порови се и прочети каква е целта на Тръмп.
    В резерва на сащ ще има биткойни САМО от конфискувани трансакции. Данъкоплатеца няма да плати и ЦЕНТ за покупка на биткойн
  • 74 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 75 Тръпчо

    9 1 Отговор

    До коментар #72 от "Владо Черноземски":

    Mиниcтepcтвoтo нa финaнcитe щe cъздaдe cлyжбa зa yпpaвлeниe нa peзepвa, ĸoйтo щe бъдe ĸaпитaлизиpaн c Битĸoйн (ВТС), ĸoнфиcĸyвaн oт пpaвитeлcтвoтo ĸaтo чacт oт нaĸaзaтeлни или гpaждaнcĸи пpoизвoдcтвa зa oтнeмaнe нa aĸтиви, cпopeд зaпoвeдтa.

    Няма да се допусне и цент който да излезе от бюджета за покупка на криптовалута

    Коментиран от #76

  • 76 Владо Черноземски

    2 3 Отговор

    До коментар #75 от "Тръпчо":

    Точно така, защото и според тях биткойнът ще стане 0, те ще държат конфискуваните? Няма да купуват за сега, а отделно тръмп купува през частните му компании, включително има и собствена монета. За Блек Рок нищо не казваш, защо купуват като невидели? Защо JP morgan предлага да е посредник? Да не говорим за Майкъл Сейлър и другите частни компании, които трупат колосални количества. Защо Виза картите предлага крипто разплащания? Можеш ли да ми отговориш на тези въпроси? Съмнявам се.

    Коментиран от #77, #79

  • 77 Тръпчо

    13 1 Отговор

    До коментар #76 от "Владо Черноземски":

    Повече нямам намерение да карам алкохолик да се откаже от алкохола или пушач от цигарите

    Това което трябва да разбереш е следното.

    1, Биткойн няма нищо общо с парични средства, а е форма на хазарт. Това беше по-ясно от бял ден

    2. тази форма на хазарт разчита на все повече нови комарджии, които влизат в казиното и наддават с покачване на цената, и че ще бъде задача на всеки да привлече нови комарджии, подобно на гигантска пирамидална схема.

    3. всички тези комарджии в казиното са обединени от единствената цел да повишат цената, за да може всеки да забогатее.

    Тези комарджии не биха залагали един срещу друг или срещу казиното. Те биха влезли в специален хазарт, където всички биха били на една и съща страна, където всеки би направил каквото може, за да повиши цената, за да се обогати един друг.
    Бих продал, защото биткойнът не представлява собственост върху нищо друго освен върху дигиталния обект, не е собствен капитал на компания, недвижими имоти или каквото и да е друго. Биткойнът не произвежда нищо. Няма физическо присъствие, както златото. Биткойнът няма приходи или печалби, не изплаща лихви или дивиденти и няма друг показател, по който да се прецени стойността му.

    Никой не може да каже, че биткойнът е надценен или подценен. Той няма стойност. Просто има цена, а каква ще бъде цената от един момент до следващия се определя от комарджиите, които се опитват да я повишат по всякакъв начин, и от някои от тези комарджии, които осребряват парите

    Коментиран от #78

  • 78 Владо Черноземски

    0 9 Отговор

    До коментар #77 от "Тръпчо":

    Съжалявам, но от това, което си написал излиза, че най-големите финансови играчи в света са комарджии, а само ти си трезво мислещ. Исках да чуя аргументи, но повтаряш едно и също. Пожелавам ти успех и нека лихвите по депозита ти стигне цели 5% на годишна база ;) Току виж си изравнил инфлацията.

    Коментиран от #81, #82

  • 79 Тропчо

    5 1 Отговор

    До коментар #76 от "Владо Черноземски":

    Следователно няма теоретично ограничение за цената. Теоретичният диапазон е между нула и безкрайност. Цената е отвъд идеята дали нещо има или няма смисъл. Тя е просто число. Не е свързана с нищо. Няма дивидентна доходност или каквато и да е друга доходност, няма печалба на акция, няма съотношение цена/печалба, няма процент на капитализация... нито един от показателите за ефективност, които бихме могли да разгледаме, не е приложим.

    И за разлика от златото, което също няма показатели за ефективност, биткойнът няма физическо присъствие. Загубите ли паролата си, биткойнът е изчезнал.
    Хората казват, че тъй като предлагането е ограничено до 21 милиона биткойна, а търсенето е неограничено, това ще доведе цената му до безкрайност.

    Да, може би, теоретично. Но няма нужда от биткойн и търсенето може да се върне до нула, без това да повлияе на нищо в реалния свят, освен на възприеманото богатство на притежателите на биткойн, които не са го продали. Никой няма нужда от биткойн. Това е просто хазартно устройство. Търсенето е изкуствено и това изкуствено търсене може да изчезне за нула време..

    Голямото задължение е всички комарджии в това казино да използват какъвто и да е мегафон, с който разполагат, за да повишат цената. И изглежда, че големите играчи вече са се обединили, най-големите играчи на Уолстрийт, и същества като Тесла, и куп хедж фондове, с огромни глобални мегафони.

    И принципът винаги е един и същ. Купете си малко биткойн тихо, след това направе
  • 80 Тръпчо

    8 1 Отговор
    Съществува обаче един проблем, който периодично се появява отново. От време на време някой се опитва да се измъкне от позицията и да се сдобие с някоя презряна фиатна валута, като например долари. И когато няма достатъчно нови комарджии, желаещи да купят на тази цена, цената пада, докато няма достатъчно комарджии, желаещи да купят. Това е унищожавало биткойн в миналото. Когато това изкуствено търсене изчезне, цената може да се срине толкова бързо, че да ви се завие свят
  • 81 Тръпчо

    8 1 Отговор

    До коментар #78 от "Владо Черноземски":

    Бъфет е най големият УСПЕШЕН инвеститор в света.

    Потърси мнението ми за биткойн.

    Успех инвеститори!
  • 82 Тръпчо

    8 1 Отговор

    До коментар #78 от "Владо Черноземски":

    "Пожелавам ти успех и нека лихвите по депозита ти стигне цели 5% на годишна база ;) Току виж си изравнил инфлацията."

    Инфлацията в сащ е 3.2.пр. в Ез 2.2,

    Бъфет е инвестирал 370 млд в дцк на сащ които му носят 4+ пр.БЕЗ РИСК. С този кеш той може да купи 5 пр от фондовата борса, но не го прави, защо ли?

    Или може би ти си по гениален от него и ще ми обясниш как най успешният инвеститор в света държи толкова кеш и НИКОГА,НИКОГА не би купил и един боткойн???
    Е чакам да ми обясниш твоята версия, не че ще я взема под внимание но поне ще се посмея
  • 83 стоян

    10 1 Отговор

    До коментар #8 от "СЕЛЯНИН":

    До 8 ком - другар явно не си запознат с имотната криза в САЩ 2008 гд - когато се сринаха цените на имотите в САЩ а и Европа
  • 84 Така е

    11 1 Отговор

    До коментар #56 от "Аз Кочо":

    Само тука обезпечението на ипотеката не е единствено имота а всичките ви доходи. А и ви обясняват че лихвата не можела да бъде фиксиран за целия срок на договора не е вярно всичко може но не е изгодно. Така че не ви го пожелавам но след продажба на имота от банката вие пак сте длъжници но вече живеете под наем.

    Коментиран от #86

  • 85 ЦърноДжоре

    10 1 Отговор

    До коментар #68 от "Владо Черноземски":

    Къде го държиш биткойна? Да не пропадне от виртуални крадци или токов удар.
  • 86 За съжаление си прав

    7 1 Отговор

    До коментар #84 от "Така е":

    Сестра ми е в подобно положение от кризата през 2008, хубавото е, че 2027 ще приключи с плащанията за нещо, което и е било отнето и отдавна вече е на друг собственик
  • 87 Дед

    17 1 Отговор
    На бас, че след приемане на еврото ще настъпи ситуацията...Който продал, продал! В момента всичко с възможности и пари в излишък се е втурнал да ги вкарва в имоти. Това е и причината алчността им да е първопричина за ненормално високите цени. В Аликанте на 200 метра от плажната ивица има прекрасни апартаменти за около 150-160к евра, а в БГ за тези пари като гледам нищо не може да се купи.
  • 88 Баз

    10 1 Отговор

    До коментар #30 от "ТИГО":

    120 хиляди евро са четвърт милион лева. Това било понсима цена.
  • 89 Добре де

    15 4 Отговор
    Винаги съм се чудел, защо тази зган купува имоти на тези цени е БГ…..????? Всичко съм вложил в Английски имоти, и рентата е повече от добра. Страните където бизнеса с наемите НЕ е благоприятен е БГ и Румъния. И двете са на първо и съответно второ място в Европа по собственост на имоти . На кой ще ги рентват…???? На малцинствата които останаха или преобладават ли…????
  • 90 Нали знаете какво следва

    7 0 Отговор
    след такава инфлация - пълен RESET. Честито на заробитилте се!
  • 91 Грешка !

    9 1 Отговор
    Алчността е заляла !

    Целия !

    Пазар !
  • 92 ИМАТ ПАРИ...

    0 5 Отговор
    КУПУВАЧИТЕ ,ИМАТ СОБСТВЕН РАЗУМ , САМИ МОГАТ ДА РЕШАВАТ СЪДБАТА СИ.....
  • 93 Само лошото

    5 0 Отговор
    е това, че при тая "ПРАВОВА БЪЛГАРИЯ"да не дойде и това време ПЕЧЕНЕГИТЕ да изтарашат НАДЕЖДИТЕ на инвеститорите.....
  • 94 Пловдив е най-старият град

    0 2 Отговор
    В Европа, нормално е цените да са европейски. Няма Атина, няма Атика, тук се е зародила орфеевата цивилизация. Местоположението определя цената на имота, така че всичко е в реда на нещата. Още се чудя как брокерите не са се сетили...

    Коментиран от #95

  • 95 Вуе пак се превъ збужд аш

    2 0 Отговор

    До коментар #94 от "Пловдив е най-старият град":

    Пазарът на имоти се определя от търсене и предлагане но и от икономически показатели, заплати, инфраструктура сигурност и т.н

    Пловдив в далеч от тези показатели от който и да е град в западна Европа.