Напоследък бях обвинен, в един коментар, че съм изхабил много клавиатури, за да пиша по този тема – темата за древността и дълбочината на българското културно наследство. Наистина смущаващо е, че след всичко изписано по темата, през последните години, много хора все още не знаят какво е имало на Балканите преди идването на Аспарух и основаването на българската държава. Тези пък които знаят, че преди идването на Аспарух, земите ни са били част от римската империя, за повече от шест века, не знаят какво пък е било пред това. И това е така, понеже тема за нашата дълбока древност, е оставена предимно в ръцете на независими изследователи, на патриоти и на хора с всякакви занимания, търсещи неуморно историческата истина. Някак си държавата и академичните среди все още не са готови да говорят ясно по тези въпроси. Липсва концепция, мотивация, желание, а не на последно място и смелост, която вижда се, в последните години, е присъща на малцина.
Мненията на различните изследователи, се различават по много детайли, но всички са единни в едно – за дълбоката древност на българската културна традиция, език, генетично наследство. Например аз, съм един от хората, които приемат, че действително българската държава, с това име, е била създадена през 680/681 година. Но тук не говорим, не толкова за създаване на една нова държава, а за премахване именно на това римско или латинско господство на Балканите, продължило толкова дълго време. Само че и това, не е еднопосочен и едностранен процес. От самото начало на новата ера, чак до седми век, българските земи с многомилионното си население, били неотменна част от римската, а по-късно и византийска история. Тракийските земи дали хиляди войници, работници, занаятчии, майстори и не на последно място, около дузина императори, от тракийски произход, седнали на римския престол. Но ако българската държава с това име „българска“ е на около тринадесет века, то няма да е пресилено да кажем, че формирането на българския народ е на повече от осем хиляди години, дори ако щете на тринадесет хиляди. Тоест имаме тринадесет века България, срещу сто и тридесет века български (тракийски, древнобалкански) народ.
Доказателствата за приемственост са пред очите на всички, които имат достатъчно наблюдения и познания по темата. Още от времето на епохата наречена новокаменна, следвана от каменно-медната епоха, а по-късно и бронзовата епоха, имаме многобройни артефакти, които показват поразителни сходства, с по-късни времена и епохи. Например, една глинена кана, открита при село Градешница, край Враца, представлява женска фигура, с многоцветна украса.

Антропоморфен съд от Градешница, ранен неолит; Ахинора - картина от Иван Милев
Такива фигури, които изобразяват хора, се наричат антропоморфни и са характерни за онази времена, няколко хиляди години пред Христа. Тази фигура е от времето на ранната новокаменна епоха, т.е. около шест хиляди години преди новата ера. Представя женска фигура, която е забрадена, с нещо като насечена на триъгълници забрадка. Което е още по-впечатляващо, на главата на жената са представени два големи пандантива – начелници. Такива женски начелници или прочелници са традиционна част от българската женска носия. В средната част та фигурата, там където е кръстът или коремът се виждат две правоъгълни пафти! Така наречените пафти или чапрази, са едно от най-характерните женски украшения, за женската българска носия. Те символизират преминаването на невястата във вече омъжена жена. С две думи, праисторическа фигура от село Градешница, най-вероятно изобразява женска сватбена премяна. Сватбена, понеже жената е забулена, като по време на сватба. Епохата е отдалечена на осем хиляди години от нашето време..!
Една друга впечатляваща, този път не женска, а мъжка фигурка, от времето на средната новокаменна епоха, дори не е намерила място във витрината на някои от нашите музеи!
Мъжката фигура, която датира около времето 5700 – 5200 години преди новата ера, носи калпак, с малък вдлъбнат конус в средата. Този вид калпак е характерен за областите Мизия, Тракия и Македония и е бил неотменна част от облеклото на българина допреди стотина години. Така например са изобразявани героите на писателя и хуморист Чудомир, от самия него, и в рисунките му и в неговите разкази.

Портрет на герой от Чудомир; Мъжка глинена глава, с капа - среден неолит
Много характерни елементи от типична женска народна носия виждаме във фигурките разкрити при село Орсоя, Ломско. Тези фигурки са от едно доста по-късно време, от края на бронзовата епоха. Но дори и това време е отдалечено на близо две хиляди години от времето на основаване на българската държава и на Първо българско царство. Праисторическите съдове, включително антропоморфни и зооморфни такива, както и глинените фигурки от онези времена, често имат необичайна за нас форма. Много от глинените фигури и глави, с присвити очи и издължени лица, дори извикват днес представата за „извънземни“, но това е само на пръв поглед. Внимателният анализ на тези изображения, разкрива много елементи от древното облекло и украшения на хората от онова време.

Антропоморфен съд от село Габарево, късна каменно-медна епоха
Имаме и един известен съд, който представлява „пикаещо човече“, подобен на пикаещото човече, което днес е символ на град Брюксел. Антропоморфният глинен съд на пикаещо човече е открит при село Габарево, Старозагорска област и датира от времето на късната каменно-медна епоха. Вижда се, че фигурата е обута с нещо като панталон (потури), пристегнат с дебело въже, което играе ролята на колан.
Имаме и няколко фигури на „мислители“, от територията на България и Румъния, не много различни от „Мислителя“ на френския скулптор Огюст Роден. Това обаче е един съвсем кратък поглед върху стотиците глинени и мраморни фигурки, открити по нашите земи, от онази далечна епоха, както и съдове изобразяващи хора и животни.

Глинена фигурка на "мислител" от село Драма, Ямболско, късна каменно-медна епоха
Искам да спомена имената на различни хора, който от много време търсят истината за нашия древен произход и твърде ранното формиране на българския народ, тук на Балканите. Въпреки че тези хора понасят много критика, понякога и заслужена, включително и аз, ние всички продължаваме да търсим истинските причини и процеси в нашето историческо развитие и в нашата хилядолетна история. Това са хора като Александра Делова, Ангел Щапаров, Иван Симеонов, Иван Стаменов, Илиян Йорданов, Ирена Янчева, Любомир Цонев, Мартин Константинов, Павел Серафимов, Петко Атанасов, Славян Стоянов и много други, които виждаме, че официалната българската история трябва да бъде преосмислена, а в не малка част и пренаписана. Тогава ще намерим нашето истинско място в Европа и в глобалния свят.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Макетата са преди българите
Коментиран от #51
11:27 20.03.2026
2 ?????
Сега остава да се намери и розетската плоча на тракийски, славянски, прабългарски, латински, гръцки и да проговорим пак на тракийски език.
Коментиран от #9
11:29 20.03.2026
3 Анджо
11:31 20.03.2026
4 Анджо
11:32 20.03.2026
5 Хмм
11:34 20.03.2026
6 Мнение
11:34 20.03.2026
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Калъчева
Коментиран от #11, #12, #18
11:38 20.03.2026
9 Анджо
До коментар #2 от "?????":
Тракийският език е Български. Никое не сме се наричали Траки , така са ни викали другите народи.Коментиран от #60
11:45 20.03.2026
10 Механик
Та ние не знаем със сигурност какво е ставало вчера, че чак до 13000 години назад ли?
Историята е мръсна и продажна жена (умишлено не споменавам точната дума, че тука много трият). Тя (историята) е готова да преспи с всеки силен на деня и дарави каквото той иска. Правила го е, прави го и ще го прави.
Дори да се изобрети машина на времето, пак не можем да сме сигурни, защото тоя дето пътува с нея и се връща да ни разкаже, и той хляб яде. А докато човека има нужда от хляб, за да живее, до тогава човека ще служи на по-силния от който зависи хляба му.
На мен, като българин ми се иска да сме древна и могъща култура, но като гледам културата на повечето от нас, все ми се струва, че може да сме древна, ама не сме култура.
Коментиран от #13, #14
11:47 20.03.2026
11 Анджо
До коментар #8 от "Калъчева":
Добре де, той го е написал по възможно по кратко и повода е,че някой го критикува.11:47 20.03.2026
12 Пич
До коментар #8 от "Калъчева":
Браво Калъчева, браво ! Не само съм впечатлен, а съм приятно изненадан ! Пише го в "Джагфар Тарихъ"!11:47 20.03.2026
13 Анджо
До коментар #10 от "Механик":
Всичко се знае или се крие. Защото ако излезне цялата истина трябва да пренапишат историята. Гръцката митология е Българска, но след освобождението от турско на гърците , всичко им преписват на тях.Коментиран от #19
11:52 20.03.2026
14 Калъчева
До коментар #10 от "Механик":
Ти може да не знаеш, защото нямаш системно мислене. Но древните мъдреци и жреците като първи сред тях са знаели. А ти с италианския си ник не си го разбрал, въпреки че си се преименувал, не си логичен да установиш съм чрез себе си, как са протичали нещата холядолетия назад. Не си мисли, че си по-умен от онези хора. Ония са знаели цялата си история наизуст, нещо което е усвоено от аедите като Омир и са го пеели на празници и тържества с тамбура в ръка на галфоните с вино в ръка.12:03 20.03.2026
15 Оти да се лажеме?
Не знам дали изобщо ще доживеем момента когато вече ще бъдат готови. Вече 35 години откак не съществува СССР, но все още в учебните ни заведения на всички нива продължава да се преподава българска история, но не тази писана от историци като Херодот и деруги антични или средновековни автори, писмени сведения от които има все още в изобилие въпреки огромните усилия и желание от различни среди да бъдат унишожени. За сметка на това се преподава историята писана на коляно в Москва и други европейнски столици не от историци, а най вече от политици след 17-ти век. Само за сравнение ще посоча един цитат на Йоан Малала, византийски летописец, живял повече от век преди Аспарух, от сирийски произход. Роден οκоло 491 година в Антиохия. Умира през 578 година в Константинопол. Текста е от ГИБИ, том 2, стр. 206. Издание на БАН 1958 г. Въпросния том е наличен онлайн.
цитат: "— И така споменатият Ахил заминал заедно с Атридите, като водел своя собствена войска от три хиляди души, наричани тогава мирмидонци, а сега българи."
И това не го пише българин, а византиец цял век и половина преди създаване на Дунавска България. От къде изобщо е чувал названието българи, които според официалната историография за първи път пристигат от центрана Азия чак втората половина на 7-ми век на Балканите, че и ги свързва дори с участие още в Троянската война водена окло 12 века преди Христа?
12:05 20.03.2026
16 Северна Тангента...пардон...Македония
12:08 20.03.2026
17 Нека да пиша
12:08 20.03.2026
18 Една корекция
До коментар #8 от "Калъчева":
ПисменостИ е имало дори преди много хиляди години. Само че ние не сме ги разчели . Само един пример: В пещерата Магура има надпис на хиляди години, на неизвестен език и в него намираме 27 от буквите от нашата азбука.Коментиран от #20
12:12 20.03.2026
19 Дааа....
До коментар #13 от "Анджо":
И за това откритото селище на 8000 години в Слатина не беше проучено,а направо УНИЩОЖИХА културните пластове за да прокарат ул. Асен Йорданов и МЕТРОТО !За това гърците ще имат история ,а ние не заслужено ще се срамуваме, че сме БЪЛГАРИ !!!
12:18 20.03.2026
20 Калъчева
До коментар #18 от "Една корекция":
Разбира се. Така е. Но ставаше дума за писменост и носители, които да поемат голям обем думи, т.е. стотици страници по днешно му, разбираш ме, нали?Коментиран от #33
12:26 20.03.2026
21 Напиши коментар
Коментиран от #22, #38
12:43 20.03.2026
22 Стига с тези смешки!
До коментар #21 от "Напиши коментар":
Всеки е свободен да вярва в каквото реши. Един вярва в Дядо Коледа, друг в Баба Яга, трети в Бог, но това си е строго индивидуално и не означава, че всички са длъжни да споделят съдбата си с останалите. В случая не говорим за такива като теб, потомци на смесени (буламачи или както там си го наричате) или азиатски късни пришълци, а за коренни българи от балкански произход.12:50 20.03.2026
23 Писаното е истина
- Къде е най-древната България? Истината ще ви шокира! -
Изложеното е с факти - тук сме на Балканите, по точно Мизия, много преди римската империя и много преди това.
12:50 20.03.2026
24 Ха ХаХа
Направили държава до първи братовчед всички министри.
Дошъл Константин Погонат да види тези варвари.
Като видял тези камикадзе казал...отивам в Месембрия на бани защото кракът.ме заболя.
Оставете ги тези варвари и не се занимавайте с тях
Коментиран от #30
12:55 20.03.2026
25 Пенсионерка
Коментиран от #27
12:55 20.03.2026
26 Пенсионерка
12:57 20.03.2026
27 Интересно
До коментар #25 от "Пенсионерка":
Превзе ли това страшилище Византия.Защо българските принцове учеха в Магнаурската школа.
Защо Борис 1 вади очите на сина си Владимир и избива 50 Тангристки родове.
След това въвежда Византийската религия и писменност.
Кирил и Методий са синове на Византийски велможа.
От 32 букви 24 са гръцки.
Културата на онзи свят е Византия, благодарение на която българските монголоиди на които Монголското куче Тангра е Бог се облагородяват
Коментиран от #28, #29, #32, #36, #37, #40, #41, #43, #44
13:04 20.03.2026
28 Анджо
До коментар #27 от "Интересно":
Написал си старата история която не вярна поне 80 процента. Тази история е руска пропаганда. След освобождението успяват да откраднат от България много исторически книжа съхранявана в манастирите.13:18 20.03.2026
29 Прости му Господи
До коментар #27 от "Интересно":
Умнико! Кой византийски велможа ще си кръсти синовете Църхо и Страхота? Чети повече, за да разбереш какво се е знаело за Кирил и Методий в Европа през вековете. Това, че на нас тук са ни преподавали някаква удобна някому версия, не може да промени историята.Източната Римска империя плаща данъци на страшилището. Името Византия е въведено в употреба едва през 17-и век от италиански историк, ама кой да ти каже ... Именно страшилището на Тервел спира арабите и спасява Европа.
За Тангра няма да ти обяснявам, нивото ти е "Черен влак се композира" и "Крепи се буцо, крепи се". Стой си там и не се набутвай в шамарите.
13:18 20.03.2026
30 Анджо
До коментар #24 от "Ха ХаХа":
Не си пиши мемоарите тука.13:20 20.03.2026
31 Летописец
Коментиран от #34, #35
13:31 20.03.2026
32 Я па тоя
До коментар #27 от "Интересно":
Къв е тоя Тангра бе? От къде го измисли и къде го намери?Българите никога не са имали подобен Бог.
13:31 20.03.2026
33 Дааа....
До коментар #20 от "Калъчева":
За "стотици страници" ще трябват много пещери !Разбираш ме,нали ?
13:31 20.03.2026
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Я па тоя
До коментар #31 от "Летописец":
Няма как хри- сти - яни - нът Княз Аспарух - да е тю,рк и хан.13:35 20.03.2026
36 Пенсионерка
До коментар #27 от "Интересно":
Благодаря за поднесената нихилистично и много агресивно информация. Не съм историк. Надявах се само да видя нещо, да ме зарадва. Както сред диамантените разкошни бижута в един друг музей видях скромна златна коронка и обеца със сини камъчета , обявени от Преслав, България. Много ме стопли… Аз съм от едно поколение с други ценности , за което вие младите( не роднини , обаче) странно се радват, че ще си отидем…13:40 20.03.2026
37 Я па тоя
До коментар #27 от "Интересно":
Как така "От 32 букви 24 са гръцки" ??Ако нашите не са български, то и гръцките не са гръцки, а финикийски.
13:43 20.03.2026
38 кмтрдеф
До коментар #21 от "Напиши коментар":
Ами българите не са дошли от никъде бре. Не са били конни народи от тайгата ами са си тукашните "траки" Не сме идвали от никъде ами сме си тукашни от много хиляди години. При войни жените и децата със старците са минавали Дунав а когато стават силни се връщат в земята си. И римляните са яли много бой преди да поробят местните дето не са успели да избягат. Така че не сме идвали от никъде ами сме си тукашни. И няма никакви Ханове, а има Канове, тракийската титла Княз. Канас. Канс у Биги. Княз от Бога. Днешна Румъния, Унгария, Украйна и тука до бяло море всичко е било на българите. Стара Велика България. А в по стари времена и до Китай се е стигало, и те са яли пердах и помнят.Коментиран от #42
13:44 20.03.2026
39 уточнение
Коментиран от #46
14:05 20.03.2026
40 Хаберий
До коментар #27 от "Интересно":
Отговори:1. Аспарух в своята акция освен Мизия, окупира цяла Тракия, даже и Беломорска, Кубар създава Солунска България, но изпълнява заповедта на хазар-българския хакан, че границата трябва да се установи на юг от Балкана и се връща назад. На Константин ІV заявява, че като син на ромейската принцеса Евдокия има правото да вземе цялата империя, но благородно му е оставил едно парче земя и онзи трябва да му е благодарен.
2. Българските принцове са учили в Школата за принцове във Велики Болгар на Волга.
3. Борис е предател, поддал се на жена си, еврейка и по тяхна здаръка ликвидира тенгрианството, като здрава религия, за разлища от мекушавата и продажна гръцка религия, която ни нася непоправими щети след това през вековете.
4. Кирил и Методий са от аварско-българската династия български и рода на Могер Тархан, с дадена титла ромейски патриций още от времето на Кубар в Солун, и сина му Леу Тархан, който в младостта си е бил ромейски дипломат в Хазар-Българ в Тмутаркан (Фанагория), където са родени с българските имена Кущан и Баксан.
5. Гръцката азбука е заимствана от финикийската, от критското линеар 1 и пилското линеар 2, продукт на българите-билишци (пеласги).
6. Българите изобщо не са монголоиди, а първите арии на света. Това е особено точно видяно и днес, където в Поволжието хаплотипът R1a1 е широко застъпен - над 30 %. Техният етноним съдържа расовата им принадлежност като арии - "бълг-ар" ("Вълчи човек").
и последно: ти си ограничен самовлюбен
Коментиран от #47, #65
14:18 20.03.2026
41 Хаберий
До коментар #27 от "Интересно":
... и последно:ти си ограничен самовлюбен гръцки гюфтин, който е лъган от романтична джендърска Европа, че стои в началото на човешката цивилизация. Всъщност те са наследници на древните българи. И двете имена на Гърция с български произход векове преди светът да чуе, че е имало гърци - 15 век. пр.н.е. От Илат (Родина, хубава страна) се получава Елада и второто име на българския Атряч (Троя) - Илион, а от името на Крит (Креш (Остров на борбите) през латински от римляните идва името Гърция.
14:22 20.03.2026
42 ако не знаеш да те светна
До коментар #38 от "кмтрдеф":
Каква е разликата между хан и кан? Ако не знаеш ще ти отговоря аз. Монголската титла според францисканския мисионер Вилхелм де Рубрук, който в началото на 13 век като кралски пратеник е бил посрещнат от официалните власти и развеждан по цялата територия на Златната орда, от Крим чак до Каракорум и обратно, главния владетел е бил наричан Cham, което се поставя след името му и не е титла а означава гадател, магьосник. Според мен е идентично на шаман. В различните писмености и езици обаче латинското "С" или съчетанието му с "h" се чете и произнася по различен начин. Например в латинския "С" може да се чете веднъж като "С", друг път като "К", а трети път като "Ц". Така за различни хора съчетанието се произнася по различен начин, а те после го записват според правописа който те познават, а краното "m" поради неясен пoчерк или прочит е преминало в "n". Така постепенно от Чам или Шам се преобразува на хан, кан, каган, хаган и други подобни, което и е едно и също, но четено по различни правила. Българската титла навсякъде където съществува в текст е била записвана като КАНАС, КАНЕЗ или с подобно звучене, което не е нищо друго освен КНЯЗ.14:40 20.03.2026
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Хаберий
До коментар #27 от "Интересно":
Потеже ме трият виж това в ютуб със заглавие:Нам Врали 2500 Лет: Античная Греция — Величайшая Фальсификация В Истории!
Коментиран от #52
14:51 20.03.2026
45 Откакто свят светува
15:08 20.03.2026
46 уточнение
До коментар #39 от "уточнение":
Съжалявам, че нещо се е объркало и коментара ми не е отразен като отгговор към "коментар 25 Пенсионерка", но посочените матриали може да ползва всеки който проявява интерес към темата.15:48 20.03.2026
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Анджо
16:08 20.03.2026
49 Анджо
Коментиран от #54
16:12 20.03.2026
50 До 27 /Интересно/ и 37 /Я па тоя/
Относно монголоидната представа на 27 /Интересно/ за българите, ще му кажа само, че 22% от нашия народ има безценното съчетание на арийския ген с хиперборейския - тоест, R 1 a 1 плюс J 2 Е. За сведение, при норвежците, които се имат за висша селектирана раса, това съчетание се среща при около 20% от народа им. Неслучайно антрополозите от времето на нацистка Германия проявяват такъв интерес спрямо българите и установяват, че чистите арийски типове у нас се срещат в повечето случаи в селата, защото българите в градовете понякога са се женили за гъркини, арменки и т.н.
Коментиран от #53, #55
16:21 20.03.2026
51 Тцъ!
До коментар #1 от "Макетата са преди българите":
Макетата са тук още отпреди сътворението на света!Коментиран от #58
16:27 20.03.2026
52 В ютюб
До коментар #44 от "Хаберий":
По-лесно е да се намери това:Ancient Greece is the greatest falsification in history!
16:41 20.03.2026
53 Я па тоя
До коментар #50 от "До 27 /Интересно/ и 37 /Я па тоя/":
Това ми е известно, но отсреща могат да спорят,а на мен ме ми се занимава с олигофрени и търся начин за бърз мат на аматьора.16:46 20.03.2026
54 хайде да помислим
До коментар #49 от "Анджо":
"Тия, които живееха в мир в Пеласгийския Аргос,тия, които владееха Алос, Трехин и Алопа,
плодната Фтия и малка Елада с жени най-красиви,
тях мирмидонци, ахейци и елини всички зовяха,
имаха кораби те петдесет със Ахила начело." (Илиада. Омир. песен 2. стих 681/685)
"И така споменатият Ахил заминал заедно с Атридите, като водел своя собствена войска от три хиляди души, наричани тогава мирмидонци, а сега българи" (Йоан Малала ГИБИ том 2 стр 206)
обобщение: Омир не разделя мирмидонци, ахейци и елини като различни народи, а само ги назовава по имена според името на територията в която са заселени. Йоан Малала твърди, че мирмидонците по негово време (началото на 6-ти век, век и половина преди Аспарух) вече са наричани българи. Кои тогава е по коректно да се наричат "Елини", гърците или българите?
Коментиран от #56
16:46 20.03.2026
55 Анджо
До коментар #50 от "До 27 /Интересно/ и 37 /Я па тоя/":
Най старият клинопис е намерен по нашите земи или казано в Градешница. Много по стар от шумерския с 2000години. Отдавна е доказано ,че минойската писменост е Тракийска. Санскрита е даден на индийците от траките и се превежда само на старобългарски. Георги Раковски е писал за него. Вече се доказва ,че писмеността тръгва от нашите земи. Скоро гледах как нарочно е заличен скален надпис и се предполага ,че са комунягите.17:40 20.03.2026
56 Анджо
До коментар #54 от "хайде да помислим":
Съгласен съм защото съм ги чел тези неща.👍👍👍👍🇧🇬17:43 20.03.2026
57 Анджо
Коментиран от #59
17:47 20.03.2026
58 да, ама не
До коментар #51 от "Тцъ!":
Може да са тук ного отдавна, но след нас! Как иначе Филип Македонски ще превзема Евмолпия и ще го прекръства на Филипопол, ако е нямало кой да го построи преди него17:55 20.03.2026
59 хайде да помислим
До коментар #57 от "Анджо":
"По на долу написах ,че данайците заимстват двете имена от траките. Въпреки ,че мисля ,че са се омешали със снас."Е то точно това е проблема и днес. Гърците никога не са отвоювали и един квадратен метър земя. Всичко е придобито или с асимилация на местните или с подаръци от Великите сили. Приети са на Балканите като бежанци, прогонени от египтяните, а после с разпалване на вражди и интриги между местните асимилират голяма част местните траки. Това повтаря в следващ период с римляните, а след това почти успяват и с Османската империя. И никога с насиствена военна окупация, а с подлост и интриги. Сега нещо много близки започнахме да ставаме, техни самолети ще защитават нашето въздушното пространство, а това вече започва да ме притеснява. От както са стъпили на Балканите местното население им е трън в очите и по всякакъв начин се опитват да го заличат. Това е началото и на конспиративните им действия срещу българите още от времето на траките. Проблема е, че почти винаги успяват да спечелят и международната общност на своя страна.
Коментиран от #64
18:15 20.03.2026
60 ганю
До коментар #9 от "Анджо":
Траките са потомци на египряните. Бастетот колко хиляди години е във Странджа?
от там са и уменията за направата на Съкровището Българско
което учудва цял свят.Българите са Кимерийци и Германците също
тук са се слели със Траките по тези земи.
в Сегашните българи има смесени повече от 50 народа
но българите по произход не са траки.
Двата народа ги обединява Борис със покръстването
Бащата на Кирил и Методий е Грък майката Българка
така Алфа стана А
Бета стана Б
Вита стана В
Дзета стана Д и т.н
Коментиран от #61, #63
18:30 20.03.2026
61 Айде бе,
До коментар #60 от "ганю":
Това сам ли ги измисли или някой ти помагаше? Не вярвам на многознайковци, които говорят за история от първо лице. Няма как да си съременник на събития от преди хиляди години а неможеш да посочиш и един източник който да потвърди глупостите ти. Кой е луд да вярва на тролове?18:34 20.03.2026
62 Е то бива, бива, но чак толкова...
22:04 20.03.2026
63 Уточнение
До коментар #60 от "ганю":
Не, бащата на Кирил и Методий не е грък. Това са руски измишльотини. Има данни, че той произхожда от благороден старобългарски род, който загубил позициите си. Затова баща им работи като чиновник (друнгарий).01:41 21.03.2026
64 Гръцкият етнос
До коментар #59 от "хайде да помислим":
Гръцкият етнос е образуван от смесването на семити дошли от Египет и Ливан първо в Крит,Кипър,Пелопонес от една страна ,местните пелазги и дошлите от север ахейци и дорийци. По същество ахейци,дорийци и македонците на Филип са все от ареала на тракийския етнос.От 5-ти век нататък част от новодошлите славяни в Тесалия и Македония са асимилирани в гръцкия етнос. Гърците в Кипър и Отит много хъкат като арабите и външно им приличат, докато в Северна Гърция имат по изразени индоевропейски и славянски черти.13:20 21.03.2026
65 Всяка жаба
До коментар #40 от "Хаберий":
Винаги ме е смущавал фактът,че след смъртта на Кубрат синовете му се пръснали като поляци във всички посоки на света. Единия забил по Волга, другия отишъл в Италия, третия се заселил в Македония след като го изгонили от Централна Европа и последния Аспарух дошъл в Онгъла , тоест всяка жаба на свой крак.Коментиран от #66
13:30 21.03.2026
66 Асен Милев
До коментар #65 от "Всяка жаба":
Не точно така, или още по-точно - не така като ни го представят.Аспарух не е нашественик на Балканите.Той не идва в чужда замя. Връща се там, от където неговите предци са били прогонени (родината Мизия),когато Римската империя нахлува в Балканите през 1 век пр.н.е. Това е една от причините за част от българите, наричани още мизи, да се отправят към вече познати земи около Каспийско море и по-далеч на изток и да ги колонизират. Да, тогава през 1-2 век сме били нашественици и сме колонизирали чужди земи. Но на Балканите се връщаме при българи.
Аспарух не е чужденец, а само освободител – извоюва независимостта на Дунавска България, такъв е бил преди него предвождащият българи Виталиaн.И още преди Виталиан има писмени сведения за активност на българите в Империята.
Кубрат се е обърнал към всичките си синове, а не към народите на балканите. Повечето хора си мислят, че заветът му не е изпълнен, защото всеки тръгва да създава държава на различно място - разединяват се, вместо да се обединят в една държава.
Обаче пропускат една доста интересна подробност : Който погледне карта на разселванията на синовете на Кубрат и Стара Велика България, ще забележи едно много интересно нещо - всички останали поселения са разположени в полукръг около дунавска България, оставяйки византийците като единствената им грижа. Сиреч, другите синове са имали за цел да защитят дунавска България от враговете на запад, север и изток (или търсили сближение и приятелство), за да бъде
Коментиран от #67
23:59 21.03.2026
67 Асен Милев
До коментар #66 от "Асен Милев":
за да бъде установяването й на Балканите сигурно. Били са заедно, подкрепяли са се. И по този начин създават държава способна да се противопостави успешно дори на силен и добре организиран противник каквато е била Източната Римска Империя00:00 22.03.2026