Българска кампания, популяризираща реставрираната крепост "Цари Мали град", стана победител на Golden World Awards. Само за половин година стотици хиляди българи и чужденци са разгледали крепостта благодарение на амбицията на Община Самоков да привлича туристи с инициативата си "Една легенда оживява".
Кампанията спечели първото място в световните награди Golden World Awards на Международната PR асоциация (IPRA). Проектът е отличен от международно жури в категорията "Пътуване и туризъм" и е единственият от България с награда във форума, съобщи „Стандарт“.
Наградите са учредени през 1990 г. и се присъждат ежегодно на най-добрите комуникационни кампании в света. В IPRA членуват над 700 души от 80 страни по целия свят.
С хълма Свети Спас до самоковското село Белчин са свързани легенди за древно селище, известно като "Цари Мали град", което означава "малък Цариград". През 2007 г. там започват археологически проучвания. Заради откритията управата на Самоков създава проекта "Реставрация, консервация, социализация и експониране на късноантична крепост с църковен ансамбъл и оброк Цари Мали град", който се реализира с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Регионално развитие" 2007-2013.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА