Едва ли има някой който да не знае емблематичната сцена от наградения с Оскар филм „Американски прелести“: Мена Сувари, като Анджела протяга широко ръце нагоре, докато лежи гола сред море от розови листенца по време на една ор честите фантазии на Лестър ( в ролята Кевин Спейси).
Но когато сенегалският фотограф Омар Виктор Диоп решава да пресъздаде сцената в снимка, като част от последния си проект, се сблъсква с проблем – няма от къде да намери толкова много рози. Ето защо младият фотограф решава да импровизира и това превръща проектът му в нещо различно.
Оптимистът Диоп намира своето решение в стена, покрита с яркозелено увивно растение. Така пресъздадената сцена попива от Африка така както фотографът не е и мечтал.
Така се раждат и другите образи в проекта, които пресъздават сцени от класически ленти като "Закуска в Тифани" от 1961 г. и „Фотоувеличение“ (Blow-up) от 1966 г. и съвременни класики като "Телма и Луис" от 1991 г, "Матрицата" от 1999 г. и "Фрида" от 2002 г.
"Творческият процес на самата фото сесия е много подобен на този, по който африканските съвременни творци често работят", обяснява Диоп. "Често се налага да „крада“ концепции и стилове от цял свят и да ги пресъздавам в африкански стил, като същевременно запазвам оригиналното усещане."
Тази серия от фотографии е наречена"Onomolliwood" (смесица от името на известен хотел в Габон, където е заснета фото сесията и Холивуд – меката на американското кино – бел.ред.) представлява ослепителна колекция от изображения, в които Диоп и Антоан Темпе, фотограф от Сенегал, преобразяват няколко Холивудски класики в типично африкански стил.
"Исках да си представя как тези филми ще изглеждат, ако са били създадени и заснети на черния континент", обяснява Диоп.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА