27 Януари, 2017 20:00 5 326 5

12 тайни трика, които големите търговци не искат да знаете

Обичате да пазарувате? Помислете пак преди следващата покупка

12 тайни трика, които големите търговци не искат да знаете - 1
Снимка: Shutterstock

Търговската индустрия използва толкова много трикове, за да ви накара да купувате повече. Например, в интернет има тонове фалшиви отзиви за продукти. Купуваш си нещо, защото виждаш всички позитивни оценки, само за да разбереш, че всъщност е ужасно. Магазините са подредени по определен начин, за да могат най-скъпите и модерни продукти да се виждат първи от клиентите. Ако хората имат времето да се вгледат, чак тогава ще видят по-евтините.

Знаете ли, че големите търговски вериги не винаги се държат етично към работниците си? Искате ли да знаете кои марки наемат работниците, които шият дрехите им и им плащат мизерни заплати? Ще научите. Това може да ви накара да стоите далече от тях.

Тази информация ще ви помогне да станете много по-умен потребител. Не се подлъгвайте от големи марки и хитри тактики. Не се поддавайте на напрежението на тенденциите, когато купувате нещо. И най-важното, винаги преди да пазарувате помислете дали имате нужда от точно този продукт.

1. Секцията с намалените продукти е бъркотия нарочно

Ние всички обичаме да се пазарим! Точно затова е лесно да отидем направо в секцията с разпродажбите, когато влезем в магазин. Това са онези закачалки и кутии, пълни с намалени стоки, които ви карат да се чувствате сякаш сте открили злато!

Но забелязали ли сте как край тях винаги цари пълна бъркотия? Всичко в магазина е идеално подредено и прилежно изглеждащо, но само тази част от магазина е разхвърляна.

Оказва се, че не случайно изглежда така. Търговците правят това, за да затруднят клиентите си в намирането на перфектната сделка, карат ги да се откажат от полагането на усилия и просто ги принуждават да си купят нещо от подредените, но скъпи неща. Това няма да спре човека, който е решил да търси и намери, но определено ще откаже голяма част от клиентите да се ровят.

2. Търговците използват напрежението, за да ви накарат да купувате

Топ търговците като Апъл използват психологически трикове, за да ви накарат да купувате. Вие най-вероятно вече го знаете, нали? Разбира се, че бизнесът ще използва трикове. Но какви точно са те?

Търговците използват напрежението. Те ви карат да вярвате, че когато не си купите техният продукт изоставате и изпускате нещо, което всеки има. Това правят най-вече Апъл и е изключително успешен метод.

Предприемачът Майкъл Хес казва, че компаниите превръщат „Искам“ в „Нуждая се“, когато става въпрос за нови продукти.

3. Топ търговците използват високите цени, за да примамят клиенти

Не звучи правилно, нали? Бихте си помислили, че клиентите биха искали най-евтината цена за това, което получават, за да може нещо да бъде примамливо. Но не е съвсем така.

Търговците нарочно завишават цените на продуктите, защото хората свързват високите цени с високо качество и престиж.

Модерният потребител смята, че трябва да покаже всичко, което има, без значение дали може да си го позволи. Той си мисли, че изглежда невероятно поради факта, че може да си позволи телефон за 1000 лв. Всички ние можем да се поучим от това и да внимаваме за този похват.

4. Внимавайте за фалшиви отзиви

Наистина трябва да сте запознати с онлайн похватите, които търговците използват, когато рекламират. Публикациите онлайн може да ви изглеждат нормално, но е голяма вероятността да са написани така, за да заблуждават.

Има сайт, който се нарича Fakespot и той е създаден точно, за да разпознава фалшивите отзиви в мрежата. През ноември те обявиха, че около 40% от отзивите и оценките, публикувани в Амазон, са фалшиви. Това е разочароващо, но може да ви предпази от взимането на погрешни решения. Когато пазарувате онлайн, внимавайте с източниците на коментари и оценки. Докато ги четете, се замислете дали реален човек би написал нещо такова или е маркетингов трик.

5. Компаниите плащат хиляди долари на известни личности, за да промотират продуктите им

Наясно сте, че когато дадена известна личност, която следвате в Инстаграм, не спира да говори и публикува снимки на крем за лице, най-вероятно и е платено, за да го прави. Кара ни да се замислим, дали биха го направили, ако не им беше платено? Наистина ли е толкова добър този продукт? Няма как да знаем.

Някои хора възприемат тези постове като „ лични, честни и автентични“, заради влиянието на известната личност. Някои звезди получават по 15-20 000 долара за публикация! Някои не чак толкова известни получават по 1000-2000 долара за снимка в Инстаграм.

6. Големите марки не се стараят да правят фабриките си безопасни за работниците си

Чували сме истории за известни марки, които имат фабрики в страни като Китай, а условията в тях са ужасни за работниците. Но колко често всъщност пренебрегваме тези слухове.

Според Ню Йорк Таймс, за компании като H&M, GAP и др. е разкрито, че са виновни са смъртта над 1100 работници във фабриките им в Бангладеш. Тези компании са се зарекли да подобрят условията на труд, затова и ние не спираме да пазаруваме от тях.

Но все още има такива, които не правят нищо за безопасността на работници си. Десетки хиляди работници в Бангладеш и Камбоджа работят в сгради, които нямат добра вентилация или аварийни изходи.

7. Вместо да повишат цените, компаниите намалят количеството

Най-вероятно сте учили или чували за инфлацията. Ако сте забравили, това означава че цената на продуктите се качва, когато доларът поевтинее. Търговците трябва да реагират в такива случаи. Бихте си помислили, че просто ще вдигнат цените. Но не!

Проиводителите са развили политика на „смаляване“, при проивеждането на храна, например. Това означава, че ако намалят размера на един шоколад, не трябва да качват цената му. Това не винаги е очевидно за потребителя. Спомнете си за новата форма на Тоблерона, например.

8. Има подходящо време през годината, когато да купувате

Едно от нещата, които търговците не искат да разберете е как хакват списъка ви за пазаруване. Има хитри шопинг маниаци, които не се страхуват да споделят тайните си. Толквоа по-добре за нас. А една от тези тайни е, че има подходящо време, когато да купувате определени стоки. Черният петък не е единственият такъв ден.

Например през януари стоките на фитнес оборудването са най-ниски, защото хората решават да отслабнат и да влязат във форма през новата година. Бижутата са най-евтини през юли, защото тогава и без това е най-слабото време за продавачите.

9. Дизайнът на витрините е направен, така че да кара хората да харчат повече

Това е още един хитър начин за търговците да подмамят клиентите си. Когато влезете в магазин, най-вероятно първо се обръщате да погледнете какво има в дясно от вас. Там ще бъдат разположени и най-скъпите вещи. Чудите се защо? Статистичеки, по-гоямата част от населението са десничари, затова и подсъзнателно те се обръщат първо на дясно, когато се ориентират.

Търговците не пропускат този факт, защото той им носи пари. Точно поради тази причина и артикулите от дясната страна може да са по-добре осветени и по-красиво разположени. Всичко е тактика.

10. Опашките пред касите са тесни, за да не можете да върнете продукт

Това е така, както в суперкмаркетите, така и в магазините за дрехи. Взели сте един шоколад в повече и искате да го върнете на мястото му, а вече сте на касата. Един вариант е да избутате и да преминете пред всички хора след вас и да си навлечете няколко груби погледа, а другият е просто да го задържите и да го платите. Повечето от нас биха си спестили неудобството и биха оставили шоколада в количката, дори и да не искат да го купят, поставени в такава ситуация.

11. Дори и в супермаркета продуктите са подредени стратегически

Да, не само магазините за дрехи разчитат на дизайна на витрината. Така е и когато отидете да си купите хляб, мляко и пр. Търговците си плащат на веригите и магазините, за да могат техните продукти да бъдат рапзоложени на нивото на очите. В същото време, продукти, които са по-евтини и може би със същото качество се намират на най-ниските редове, за да са по-трудни за достигане. По същия начин, сладките неща, бонбони, дъвки, вафли са разположени на касата, където, ако сте с деца и чакате, те ще си вземат от тях и ще станат част от покупката ви.

12. Продуктите може и да не изработени в държавата, написана на етикета

Винаги се надяваме да купуваме това, което етикетът твърди, че е. Надяваме се на честност и прозрачност от страна на производителите, но за жалост не винаги ги получаваме.

Може да си купувате нещо точно, защото на него пише „Проиведено в...“, защото знаете, че определени страни проивеждат високо качество продукти. Но това, че пише „Произведено в Италия“ не винаги означава, че е всъщност произведено там. Чантата, обувките или портмонето може да са завършени в Италия, а да са произведени в Китай, но това все още дава право на етикет „Произведено в Италия“.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БМВ

    2 9 Отговор
    Апъл?!ахаха ЕЙПЪЛ.

    Коментиран от #3

  • 2 БМВ

    1 4 Отговор
    Даже няма и да я дочета статията.
  • 3 Живко Тодоров

    6 3 Отговор

    До коментар #1 от "БМВ":

    Ейпъл е във фантазията ти. Как се произнася "ябълка" на английски? Или не си го учил? Точното произношение е между "а" и "е", но повече е на "е" и се получава "епъл". И те така.
  • 4 Живко Тодоров

    7 0 Отговор
    Повечето от тези номера са ни известни, и повечето от нас са ги усетили на собствен гръб. Друг е въпросът защо продължаваме да купуваме от даден магазин или верига магазини. Българите по принцип сме мазохисти и обичаме да ни лъжат, всеки божи ден се убеждавам в това.
  • 5 купи продай

    1 0 Отговор
    Точки 3 и 12 в пълна степен важи за немските автомобили !!!
    Скъпи и некачествени произведени къде ли не с огромно количество китайски части ?