Last news in Fakti

22 Юли, 2017 20:00 2 671 2

Психологическите ефекти, които влияят на поведението ни всеки ден

  • психология-
  • поведение-
  • влияние-
  • ефект-
  • афект-
  • избор
Психологическите ефекти, които влияят на поведението ни всеки ден - 1

Понякога правим нещо и тогава си мислим „Аз защо постъпих така? Има ли логика в това, което правят? Всъщност винаги има логика, но най-често се крие в определени чудатости на ума. По тази причина тук събрахме няколко ефекта, на които ставаме „жертви“ всеки ден. Сега ще разберете защо се държите по един или друг начин.

1. Ефектът на котвата
Хората смятат, че е много по-лесно да оцениш нещо, след като знаеш оригиналната му цена(дори и да е грешна) като вид котва. Често се ползва в магазините. Например, не би си купил блуза за 300 лв., но ако видиш, че е намалено от 1000, ще си помислиш, че е грях да не купиш, щом е намалена толкова.

2. Отклонение към резултата
Често съдим за правотата на решение по финалния резултат, не по действията предприети за осъществяването му. Този ефект често се използва в онези реклами, които се концентрират върху финалния резултат. Ако знаете, че използвате чисто нов IPhone, няма да твърдите, че решението да изхрачите всичките си пари за него е грешно.

3. Парадокса на избора
Парадокса на избора казва, че колкото повече избори има, толкова по-малко ще сме щастливи с финалния ни избор. Помнете: понякога купувате нещо и съжалявате, защото можехте да си го купите на разпродажба, в друг модел и т..н. Дори и финалното решение да е най-доброто, можем да останем нещастни, просто защото възможностите са били твърде много.

4. Илюзия за струпването
Тази илюзия се характеризира с тенденцията да виждаме определена система в случайни съвпадения. Това се отнася особено за комарджиите и хората, които вярват в знаци от съдбата. И двата вида хора грешно тълкуват събитията. Не се вманиачавайте, хора.

5. Ефектът Кушлов
Ефектът, при който зрител виждащ два различни кадъра, несъзнателно си измисля логическа връзка помежду им, се нарича ефектът Кушлов. Този ефект се използва успешно в киното, но и маркетолозите го използват, за да внушат асоциации с определени продукти или герои.

6. „Негативно тяло“
Това е състояние, при което човек си мисли, че е грозен и затова личният му живот е провал. И животът му Е провал. В повечето случаи, такива хора са всъщност привлекателни и проблемът е в самочувствието им, а не в недостатъците.

7. Страх от красотата
Забелязали ли сте, че обикновените хора не са склонни да сядат до красиви хора (например в обществения транспорт)? Правят го, ако няма никакви други свободни места. Истината е, че някои хора изпитват силно напрежение в присъствието на красиви хора. Такъв стрес не се появява у тях в близост до обикновен човек.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дикембе Мутомбо

    0 0 Отговор
    Ако попадна в автобус, Събина, няма как да не повален от т.7...
  • 2 Дикембе Мутомбо

    0 0 Отговор
    Особено, ако Вие също сте в него!