Last news in Fakti

5 Август, 2017 20:00 23 465 14

Триковете на сервитьорите, за които не подозирате

  • ресторант-
  • обслужване-
  • сервитьор-
  • храна-
  • напитки-
  • вино-
  • маса
Триковете на сервитьорите, за които не подозирате - 1

На места като ресторантите има дузини тайни, които сервитьорите крият. Тук сме събрали някои от най-често срещаните методи, използвани от сервитьорите, за да не попаднете в капаните, които залагат.

Правилото за „златните маси“

Ако сте успели да влезете в известен ресторант, докато е напълно празен, само за да се намерите настанен на неудобна маса до вратата, не се изненадвайте. Така този бизнес привлича клиенти: като създава илюзията, че ресторантът е пълен.

Други похвати, които ресторантьорите използват са: настаняват привлекателни хора на верандата, до прозорците или в центъра на ресторанта, за да изглежда цялото място по-добре.

Знакът „Резервирано“ не винаги означава, че е резервирано

Забелязали ли сте, че най-добрите маси в ресторанта винаги за резервирани? Те всъщност не са. Онези малки табелки се поставят на масите, за да не може една двойка да заеме маса за шестима.

5-секундното правило

Ето още едно неписано правило: храна, която е паднала на земята и е преседяла не повече от 5 секунди, не се счита за боклук. На някои места 5-те секунди са 10, 15...

Сервитьорът нарочно разчиства масата бързо

Нали познавате от онези хора, които се тревожат, че сервитьорът ще прибере храната им, ако напуснат масата дори за секунда? Ами, това е целта на повечето сервитьори: да да махнат чинията ви в секундата, в която поемете последната си хапка. Идеята е, че празната маса ще засрами клиента и ще го накара да си поръча нещо друго.

Затвореният въпрос ви остава без избор

Сервитьорите използват т. нар. „затворен въпрос“. Този трик се използва и във веригите за бързо хранене. Как работи? Дори и без да сте си помисляли за напитки, ще бъдете попитани: „Червено или бяло вино?“ Ще се объркате и без да се замисляте ще си поръчате вино, дори и да не сте искали.

Сервитьорът умишлено ви долива вино

В момента, в който бутилката се появи на масата, ще бъдете подмамени в следващия капан: сервитьорът ще се върти около масата ви постоянно и ще ви долива на всяка глътка. Той иска да се увери, че бутилката е изпита, докато все още се храните, за да си поръчате още една.

Скъпите неща се изброяват последни

Този малък трик е измислен от французите. Сервитьорът изброява списъка с вината възможно най-бързо, оставяйки ви без обяснение кое какво е, а когато го помолите да повтори, повтаря само последното вино. И вие поръчвате него. А то обикновено е най-скъпото.

Трикове в менюто

Случва се рядко, но все пак се случва. Цените в менюто могат да бъдат за 100 гр. от порцията, а тя да съдържа много повече от 100 гр. Сервитьорът няма да ви предупреди за това, въпреки че е задължен да го направи.

Безплатните чипсове/ядки/снаксове

Безплатните снаксове изглеждат добър жест от страна на ресторанта, но всъщност те провокират жаждата ви. Безплатният чипс е за тяхна сметка, но бирата, виното, кафето са за ваша.

Не си правете илюзии за безплатните коктейли или десерти. Сервитьорите просто се опитват да ви накарат да останете по-дълго, да похарчите повече и да им оставите по-големи бакшиши.

Нещо за музиката

Ако помолите музиката да бъде намалена, сервитьорите рядко биха ви обърнали внимание, но ще ви кажат, че са го направили. И вие ще си мислите така...

Защо? Защото колкото по-силна е музиката, толквоа по-голям е шансът да започнете да се движите в такт с нея и да се храните по-бързо.

Сервитьорът не препоръчва най-лошото, нито най-доброто.

Ако сервитьорът се опитва да ви накара да поръчате нещо, то най-вероятно той се опитва да се отърве от поръчка, която е объркал на друг клиент; би получил бонус за това, че го е продал или съдържа продукти, чиито срок на годност изтича. Така че, не слушайте това, което ви казва, а изберете сами.


Поставете оценка:
Оценка 1.4 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Балкански мишоци

    37 12 Отговор
    Най-важното е, че те оставят 15-20мин. преди да ти върнат рестото, защото е напълно възможно да си отидете през това време и от срам да не поискате рестото си ако сте с дама. Същото е и с техните платени пиявици, дето идват при вас с кошница рози и ви питат: "Червена или бяла роза за дамата?!"
    ЗАТОВА ВИНАГИ ПЛАЩАМ С КАРТА!!! Бакшишът е избор на клиента да оцени обслужването, а не ЗАДЪЛЖЕНИЕ!!!

    Коментиран от #10, #11

  • 2 Гост

    20 18 Отговор
    Отдавна не сте публикували по-глупава статия, без смисъл, информацията е безполезна.
  • 3 mediator37

    17 3 Отговор
    Редовно ми носят хляба 15 минути след ястието, защото са забравили да го поръчат. Храната вече е изстинала, когато носят хляба. В Синеморец преди седмица едно момиченце-сервитьорка 25 минути си игра със смартфона си в компанията на дошли да я видят още три приятелки, без да си вдигне погледа. Беше забравила да заръча на готвача това, което искахме. Нещо ужасно е с обслужването по заведенията. Пренасочихме се към заведението с готовата храна. Огромно изобилие на риба и морски дарове, посочваш, плащаш и на 5-та минута всичко е пред теб на масата, топло, с точния грамаж и консумираш.

    Коментиран от #9

  • 4 Morgoth

    9 8 Отговор
    Това с резерветата е много дразнещо или пък когато има управител който в полупразно заведение ти казва точно къде да седнеш. Знам, че така си балансира натовареността на сервитьорките, но много обичам номера така както си върви напред като се обърне аз вече да съм седнал на масата която аз съм си харесал. Не ги кефи, ама се примиряват.
  • 5 Сервитьор към навлек

    7 0 Отговор
    Знаеш ли кога ще седнеш точно никога
  • 6 Алегра

    9 3 Отговор
    Относно коментара че бакшиша не е задължение ще кажа че почти на всякъде си задължен да оставиш като бакшиш 10% от сметката и то се води сървиз чарч за това че сте бил обслужен а вече ако искате да оставите бакшиш освен таксата оставяте и бакшиша.
  • 7 Ммм

    12 1 Отговор
    Бакшиша се оставя по избор на клиента ,но най лошото е ,че повечето хора не оценяват това ,че ти се стараеш да им е комфортно на тях . Да си сервитьор е не благодарна работа !

    Коментиран от #12

  • 8 Борис

    4 3 Отговор
    Хората сами могат да преценят,какво,как и защо? Има разлика от сервитьор и тази който се мислят за такива!!!!! Навсякъде по Европа в сметката е включен сервиз, и за това повечето не оставят,защото в България по заведенията няма такава практика! А относно триковете 99% от обществото и хал- хабер си нямат, както и вие! Само заблуждавате хората...
  • 9 ассасасасас

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "mediator37":

    Ами хапвай тогава само готови храни кво се оплакваш от обслужване и т. н.
  • 10 Хр. Иванов

    7 3 Отговор

    До коментар #1 от "Балкански мишоци":

    Ти си пълен минус брат. Като плащаш с карта и не даваш бакшиш сервитьора те научава и край с приятното изкарване. Повечето, които имат много работа си степенуват масите по това колко ще изкарат от тях, тоест ако те познават ти си на последно място.
  • 11 Георги

    5 1 Отговор

    До коментар #1 от "Балкански мишоци":

    Аз работя като сервитьор и както много други колеги разчитаме много на бакшиша, тъй като собствениците не дават добри заплати, защото си мислят, че изкарваме едва ли не по 1000 лева от бакшиш. Затова са тези така наречени трикове.

    Коментиран от #14

  • 12 Георги

    1 1 Отговор

    До коментар #7 от "Ммм":

    Абсолютно
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Жоро-топ сервиз

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Георги":

    Адашче и аз съм в бранша ,късай ги якооо!!!