Като се има предвид фактът, че всички сме посъветвани да стоим вкъщи и основният ни източник на забавление идва под формата на нашите лаптопи, не е изненада, че много от нас се обръщат и към онлайн пазаруването. То е удобно и понякога икономично.
Онлайн пазаруването в рамките на ЕС продължава да увеличава своя дял, сочат последните данни от Европейската статистическа служба Евростат.
Причините за това са както повишеното използване на интернет и подобрението на сигурността, така и възможността да се пазарува по всяка време и отвсякъде.
Потребителите също така имат достъп до сравнителни сайтове, с които да изберат по-евтин продукт. По време на настоящата пандемия от коронавирус очакванията са, че в бъдеще онлайн търговията ще заема все по-голям дял от търговията в световен мащаб.
Най-голям дял на пазаруващи онлайн има в Скандинавските държави. Начело по този показател са Дания и Швеция с дял от 84 и 82%, следвани от Нидерландия (81%), Германия (79%) и Финландия (73%).
Най-голямо повишение през последните 10 г. се отчита в Естония – от 17 на 68%.
България заема последната - 27-а позиция, по този показател в ЕС. Едва 22% от хората, участвали в проучването, са посочили, че са пазарували онлайн в последната година спрямо 21 на сто за година по-рано и 5% за през 2009 г.
Българите пазаруват най-вече дрехи, обувки, козметика и техника.
Онлайн шопинга обаче има и своите недостатъци. Хакери и други онлайн престъпници постоянно се опитват да измамят хората чрез фалшиви предложения и намаления.
Съгласно неотдавнашен доклад на Better Business Bureau, измамите с покупки от интернет са вторият най-рискован тип измама след тези с обяви за работа, пише GOBankingRates.
Разбира се, пазаруването онлайн невинаги води до кражба на лични данни. Съществуват обаче и други рискове. Може да загубите парите си, да получите подправен продукт или въобще нищо да не получите.
Знаейки най-разпространените видове мошеничества, с които се сблъскват онлайн потребителите, може да се защитите.
Бъдете внимателни, когато: искат от вас да платите с банков превод, получили сте линк в текстово съобщение, влезли сте във фалшив сайт или домейн, предлагат ви невероятно изгодни сделки, използвате общодостъпен Wi-Fi за поръчки, получавате фишинг писма и получавате фалшиви уведомления за доставка.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Лора
22:32 23.04.2020
2 Аз ли съм
22:41 23.04.2020
3 Мислиш че си ти..!
22:50 23.04.2020
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Пурко
23:00 23.04.2020
6 ПУРКОТО
Коментиран от #7
23:03 23.04.2020
7 Пурко
До коментар #6 от "ПУРКОТО":
Пррррррррррррр23:06 23.04.2020
8 Пурко
23:15 23.04.2020
9 Например
Коментиран от #10
23:53 23.04.2020
10 Пурко
До коментар #9 от "Например":
Позаинтересувай се за правата ти. Имаш 14 дневен срок да върнеш стоката без да даваш никакви обяснения- просто не ти харесва.23:58 23.04.2020
11 АЗ КАТО ТИ ГО ВТЪКНА
00:12 24.04.2020
12 Аз съм Сабина
Еми че кво друго може да пазарува от обикновен потребител??? Пръдня в найлонова торбичка ли ?!??
Страшни джурналисте сте вие Сабина-малко цифрички,малко от тук от там смачкано инфо и накрая нищо не разбрах,как да различа фалшив домейн и фалшив журналист ;)
03:37 24.04.2020