ФАКТИ.БГ

Откриха нов динозавър, смятан за най-големия в света (СНИМКИ)

Палеонтолозите наричат находката "върха на айсберга"

Публикувана: 8 Юни, 2021 20:56
12 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 3285
Откриха нов динозавър, смятан за най-големия в света (СНИМКИ)
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:

Учени съобщиха, че е открит нов вид динозавър в Австралия, един от най-големите, намирани досега, повече от десетилетие, след като фермери случайно се натъкнаха на останки от древното животно, съобщиха Ройтерс и АФП.

Завроподът, който се хранел с растения, е живял в периода креда преди 92 млн.-96 млн. години, когато Австралия е била свързана с Антарктида, твърдят австралийски учени в изследването си, публикувано в списанието за природни науки "Peerj", цитирано от БТА.

Според палеонтолози динозавърът е достигал на височина между пет метра и шест и половина метра, бил дълъг -25-30 метра, което означава, че е имал дължината на баскетболно игрище и бил висок колкото двуетажна сграда.

Това означава, че ноовоткритият вид е бил най-големият динозавър, чиито фосили са откривани в Австралия и е сред петте най-големи в света, редом с титанозаврите, открити досега в Южна Америка.

"Находки като тази са само върхът на айсберга", каза палеонтологът Скот Хокнъл, куратор в музея на Куинсланд.

Палеонтолозите са нарекли новооткрития вид завропод "австралотитан кооперенсис", като в названието е включено името на реката в Куинсланд, край която са открити останките от динозавъра през 2006 г.

Потвърждението на новооткрития вид бележи края на 17-годишен процес, започнал с изкопаване и сравняване на костите с вече открити фосили. Костите на динозаврите са огромни, тежки и крехки и се съхраняват в музеи в цял свят, което затруднява изследванията им. Екип от Природонаучния музей в Ероманга и от музея в Куинсланд за пръв път използвал дигитална технология за триизмерно сканиране на всяка от намерените кости.

Голям добитък,голямо нещо
Е,и?

Кака Наска
Взел е шапката на оня от Джурасик Парк. Динозаврите са холивудска измишльотина и никога не са съществували.

3
Този коментар е премахнат от модератор.
Турлак
Колко шума трябва да изяде а после да изака това животинче?И тогава е имало въглероден отпечатък но еволюцията не е спирала.

дядо Шишарко
Ко не, Мика Зайкова не е нов динозавър бря.

Хахахаха

До коментар #4 от "Турлак":

Еволюцията не е спирала? 😂😂😂А къде са динозаврите?

dfu

До коментар #6 от "Хахахаха":

Тук са. Пилетата са днешните останките от динозаврите. Динозаврите с огромните си размери са били идеално средство за облагородяване на почвата с органичен матрял и ускоряване на еволюцията в растителния свят. В тоя ред на мисли, може и да са умрели не от астероид, а от някоя нова, отровна за големи животни папрат или от ковид-1. :)

Дельо Хайдутин
Снимки!?!?!?!

Наркос
Я като са такива добри учени да открият лек за корона вирус

пешо
манипулации. най-големият е в банки. жив и здрав. еднакво кръгъл отвсякъде.

Снежанка
Откриха най-високото джудже.

електричар

До коментар #11 от "Снежанка":

Аз пък направих най-късото съединение в електротехниката.
п.п.
Ай, чао, че отивам да оправя бушона.

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.