ФАКТИ.БГ
  • астероид-
  • метеорит-
  • сблъсък-
  • произход

Разкриха произхода на астероида, унищожил динозаврите

Огромното космическо тяло е унищожило близо 75% от животинския свят на Земята

Публикувана: 21 Август, 2021 17:52
19 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 5784
Разкриха произхода на астероида, унищожил динозаврите - 1
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:

Астероидът, на който се приписва изчезването на динозаврите преди 66 милиона години, вероятно е произлязъл от външната половина на основния астероиден пояс на Слънчевата система според ново изследване на Югозападния изследователски институт (SwRI).

Известен като Чиксулуб, този огромен обект е с приблизителна ширина 9.6 километра и е произвел кратер на мексиканския полуостров Юкатан, който се простира в диаметър от 145 километра. След внезапния си контакт със Земята астероидът унищожава не само динозаврите, но и около 75 процента от животинските видове на планетата. Общоприето е, че създадената експлозивна сила е отговорна за масовото изчезване, което слага край на мезозойската ера, предава trafficnews.bg, позовавайки се на Hicomm.

Изследователите използват компютърни модели, за да анализират как астероидите се изтеглят от орбитата си в различни области на астероидния пояс и се привличат към планетите. Анализирането на 130 000 модела на астероиди, заедно с данни и поведение, наблюдавани при други известни удари, установиха, че обектите са 10 пъти по-склонни да достигнат Земята от външния астероиден пояс, отколкото се смяташе досега.

Преди да се разбие на Земята, астероидът, причинил изчезването, обикалял около Слънцето заедно с други свои "събратя" в главния астероиден пояс. Тази концентрирана лента се намира между планетите Марс и Юпитер, като съдържанието ѝ обикновено се поддържа на място от силите на гравитацията. Преди публикуването на това проучване учените смятаха, че много малко от ударите на Земята са избягали от външната половина на пояса. Изследователи от SwRI откриха, че „люкове за бягство“ могат да бъдат създадени от топлинни сили, които издърпват по-далечни астероиди от орбитата и по посока на Земята.

Обектите, открити в тези най-отдалечени части на астероидния пояс, включват много въглеродни хондритни удари. Това са тъмни, порести и съдържащи въглерод скали, които също могат да бъдат намерени на Земята. Опирайки се на това изследване, други учени се опитаха да разберат повече за обекта, който обрече динозаврите на изчезване. Това включва изследване на скали на 66 милиона години. По този начин геолозите откриха, че астероидът от кратера Чиксулуб има подобен състав с днешните въглеродни хондрити.

Разглеждайки дългосрочни периоди на астероида Чиксулуб, учените биха могли да предскажат, че астероид с дължина 6 мили вероятно ще влиза в контакт със Земята веднъж на всеки 250 милиона години. Техният модел показа, че почти 50% от тези значителни удари са от същия въглероден хондрит.

Румен
Лъжи. Хора от Банкя са изяли динозаврите. Само мисирките са останали

Произхода
е Македонски

Меча на вярата
Бог го е изпратил към Земята.Тези създания са живели,само за да умрат,и да създадат почва,петрол и т.н.

Бък Спенсър
Дай боже скоро един астероид и да се рестартират нещата,че ще докараме планетата,по-зле и от астероида.

русенец

До коментар #2 от "Произхода":

Логично! Тя Вселената е македонска, разбира се като изключим украинската част от нея.

плевен
С две думи, "учените" не са открили нищо. Правили са си компютърни модели, както всяка образователна програма за петокласници. Само във Факти наричат програмистите - учени.

Заек на Зор

До коментар #5 от "русенец":

Материята е македонска,дори и Македонците са македонски.

Гост

До коментар #5 от "русенец":

Айде пак русофилски простотии

Бесен Язовец
Що да нямат проба за сравнение от астеродния пояс? И тази теория за метеорита изобщо не е сигурна!!!

Историк

До коментар #4 от "Бък Спенсър":

Идва Армагедон скоро и всички ще бъдем съдени,и живи и мъртви@

Винкело
Е че поглеждайте какви ги превежда машината де!

И кога
Кога ще бъде следщия астероид, защото все някога ще има и друг.

Другия с коня

До коментар #1 от "Румен":

Незнам за мисирките,обаче баба ми казваше - не може и Китки и Фитки в един двор...Явно Фитките изяждат Китките...

болен соросоид
Путин е виновен, държи Земята в енертийна примка, рекетира всички държави и спекулира.

Tzar bomba

До коментар #12 от "И кога":

За съжеление,човечеството няма да го дочака,защото ще унищожи планетата,много по-рано.

карл сейгън

До коментар #9 от "Бесен Язовец":

Във статията се пише,че основната съставка е въглероден хондрит,т.е.неметал,а във всички теории за Юкатанският астероид се стоменава за тънък слой иридии по цялата планета от този геологически период.Следователно астероидът е бил метален!

Чиче илиян

До коментар #16 от "карл сейгън":

Новия астероид ще бъде от замръзнал пясък и чакъл.Дори Джи Пи Груп,купуват нови самосвали за извозването на инертните материали,които ще бъдат ползвани за строежи на магистралии жилищни сгради,но това ,ще струва скъпо на данъкоплатеца.За сега не е ясно къде ще бъде разрешено да падне астероида,но със сигурност ще бъде на територията на Република България.

Скара бира
Ох мале, кой знае КЪФ деликатес са....?!

Guest
600 милиона са годините не 66 Събинче кви са тия глупости земи се образовай малко само тъпизми в тия факти

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.

ТОП 5