Позицията на президента на Републиката Румен Радев за неангажиране на България с гражданския конфликт във Венецуела и за непризнаване на самообявилия се за "президент" Гуайдо е напълно правилна. България няма нужда да папагалства и обслужва чужди геополитически цели. Трябва да имаме разбирането, че суперсилите имат свои интереси, които не се припокриват винаги с нашите, дори когато сме съюзници.
Това коментира във „Фейсбук“ Борислав Цеков.
От позицията на САЩ е разбираема тяхната активна намеса във Венецуела. Без значение дали ни харесва, или не, това е реалната политика. Така както Русия е особено активна в своята намеса, вкл. военна, в "близката чужбина", например в Украйна, Армения, Беларус или Грузия, така и САЩ имат своя "заден двор" - двете Америки, където се месят активно и с всички позволени и непозволени средства. Това е известната доктрина "Монро", която обявява американския континент за зона на жизнен интерес на САЩ. Когато американците говорят за външния свят, те го обозначават като overseas - т.е. отвъд океана. Докато двете Америки са техния "вътрешен свят".
В действащата Стратегия за национална сигурност на САЩ, приета от президента Тръмп, се постановява отказ от ролята на "световен полицай", наложена от неолибералните глобалисти през последните 4 десетилетия. Това е отказ от намеса overseas. Никога обаче пред Тръмп и американските консерватори, които го подкрепят, не е стоял и няма да стои въпросът за отказ от намеса в двете Америки, защото в американската парадигма те не са overseas. Реалности, които са познати на всеки, който има по-цялостен поглед и по-дълбоки познания за историята и политиката. Също както за Русия "близката чужбина" са държавите от бившия СССР и Москва никога няма да се откаже от намеса, влияние и присъствие там. Всяка от двете суперсили има свои аргументи, а причините за тези подходи са твърде различни - едни са при американците, други при руснаците.
Но и при двете в основата стои геополитиката, без която съществуването на една суперсила е немислимо. В тези отношения няма място за наивности и никога в световната история не е имало. Но! Това, че разбираме тези интереси на суперсилите и всеки според убежденията и пристрастията си харесва или не техните действия, не означава, че трябва да идентифицираме българския интерес с техните. Затова ние нямаме работа в конфликта във Венецуела и няма нужда да пригласяме на американската позиция срещу Мадуро. Така, както между другото, не трябва да пригласяме и на руските интереси в тяхната "близка чужбина". Поздравявам президента Радев за решението!
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Киро
06:54 06.02.2019
2 onq s konq
Коментиран от #3, #5, #28, #29, #34, #49, #102, #141
06:55 06.02.2019
3 Киро
До коментар #2 от "onq s konq":
Рано ставаш братчед.Коментиран от #6
06:58 06.02.2019
4 СссереМ
07:01 06.02.2019
5 Borislav Popov
До коментар #2 от "onq s konq":
И какви интереси имаме ние реално във Венецуела ? Каква работа имаме на другия край на света , че седнали Бойко и компания да пригласят на краварите ? Дали те го изискват от тях или нашите доброволно им свирят на флейта ? То тук сме се оправили , че тръгнахме да оправяме Венецуела !Коментиран от #12
07:05 06.02.2019
6 onq s konq
До коментар #3 от "Киро":
А може би късно лягам - казва ли ти някой?Коментиран от #9, #10, #104
07:06 06.02.2019
7 Голям Слон
Коментиран от #110, #138
07:08 06.02.2019
8 Антигерб
Коментиран от #37, #85
07:10 06.02.2019
9 гост
До коментар #6 от "onq s konq":
Като гледам и сесерящия рано му е дошъл напъна. В една смяна ли сте днес ли е обикновено раздвоение на личността?07:12 06.02.2019
10 Киро
До коментар #6 от "onq s konq":
Трябва и нощна смяна да се работи няма начин.07:14 06.02.2019
11 Еленушка и Серж
07:16 06.02.2019
12 onq s konq
До коментар #5 от "Borislav Popov":
Ти четеш ли какво изобщо съм написал?Ще ти го повторя като на бавноразвиващ се:България е ЧЛЕН НА ЕС и от нея се изисква ЛОЯЛНОСТ ПО ДОГОВОР!Срещу което пък членство получаваме ПРЕВИЛЕГИИ за които много страни определено ни завиждат-БЕЗПРОБЛЕМНО ПРИДВИЖВАНЕ И РАБОТА В ЦЯЛА ЕВРОПА/и не само/,БЕЗМИТНА ТЪРГОВИЯ,МИЛИАРДИ ЕВРОФОНДОВЕ,ГАРАНТИРАНА НЕПРИКОСНОВЕНОСТ НА ТЕРИТОРИЯТА НИ -НЕЗАВИСИМО ОТ СТЕПЕНТА НИ НА ВЪОРЪЖЕНИЕ.А че точно това дразни такива като тебе защото възпрепятства отделянето ни от ЕС и НАТО и респективно прикрепването ни към Руската колесница на мизерията...ясно е като бял ден.Естествено че няма да спрете с опитите си за постигане на целта си-лошо няма,важното е ДА СА БЕЗУСПЕШНИ!Коментиран от #14, #15, #16, #107, #120
07:18 06.02.2019
13 Има надежда
Коментиран от #59
07:22 06.02.2019
14 Подлога
До коментар #12 от "onq s konq":
Заври си членството там ... знаеш къдеКоментиран от #48
07:24 06.02.2019
15 Borislav Popov
До коментар #12 от "onq s konq":
България равноправен член ли е на ЕС или някакъв придатък ? ЕС държава ли е или съюз на равноправни държави ? Кой взема решенията ? Като гледам инициативата е на няколко държави - не на ЕК ! Ако ние признаем Боко Харам за легитимна власт в Нигерия - другите държави от лоялност дали биха ни подкрепили ??!!!07:27 06.02.2019
16 гост
До коментар #12 от "onq s konq":
А какво ти беше мнението за "ЛОЯЛНОСТТА ПО ДОГОВОР!" относно избора на f16 пред европейския Грипен да ни припомниш?! Нещо май двоен стандарт, нещо май Европа на две скорости, а?Коментиран от #18, #21, #93
07:28 06.02.2019
17 Цвък
Коментиран от #19
07:30 06.02.2019
18 конрад аденауер
До коментар #16 от "гост":
Ако тоя келпеден остане президент, а кака Кури вземе властта, не на втора, ами ще преминем на неутрална. Направо ще започнем да се връщаме назад с години.Нормално е да има две скорости и двойни стандарти, когато си беден, прост, оскотял и мързелив. Ония не са имали комунисти и стандартът им е висок.
С тоя комунистически мозък, къде си тръгнал да се сравянваш със западните държави?
Коментиран от #56, #68, #70
07:57 06.02.2019
19 конрад аденауер
До коментар #17 от "Цвък":
В какво се състои родолюбието му? Да те докара до положението във Венецуела!?Родолюбие ли е да искаш да умориш народа си от глад и бедност? Колко пъти още ще трябва да стигаме дъното, за да се научите да бягате от комунистите и да не гласувате за тях?
Коментиран от #44, #74, #111
07:59 06.02.2019
20 цъфтан съм
08:00 06.02.2019
21 onq s konq
До коментар #16 от "гост":
Малко се откъсваме от темата,но ще ти напомня че ШВЕЦИЯ НЕ Е ЧЛЕН НА НАТО и затова се ориентираме към покупка на американско производство самолети.Което пък освен техн. данни на при сравнение на шведските и амер. самолети има и ОГРОМНО ПОЛИТ. ЗНАЧЕНИЕ.И разберете го най-накрая-Не наричайте изтребителите които ще купуваме "лаишки" Ф-16 ,защото обект на бъдещата ни покупка е "Ф-16 БЛОК70"!А такива НЯМА В ОЩЕ В НИКОЯ НАТОВСКА ДЪРЖАВА и една от най-важните му характеристики е РАДЪРТ,който е НА 95% КАТО КОМПОНЕНТИ И ВЪЗМОЖНОСТИ СЪЩИЯТ като ТОЯ НА Ф-35!Коментиран от #22
08:03 06.02.2019
22 Стига глупости
До коментар #21 от "onq s konq":
Ама е член на ЕС.08:13 06.02.2019
23 Шопо
Но порових в новата история на Венецуела и, о - изненада! Сривът на икономиката, обедняването на народа и хиперинфлацията започват три месеца след "коронясването" на Мадуро и много странно съвпадат с наложените тогава жестоки санкции на Венецуела от страна на...САЩ.
Т.е. - сегашното положение в страната ооооотдавна е планирано. И то не от венецуелците.
Западът орева Вселената за износа на революции от комунистите и когато те спряха, същият този Запад започна да изнася "демокрация". За съжаление, с още по-тежки последствия!
08:18 06.02.2019
24 ПИЧ!
08:22 06.02.2019
25 Наблюдател
Коментиран от #32
08:27 06.02.2019
26 никой
08:33 06.02.2019
27 ОТКАЧАЛНИК
Коментиран от #143
08:36 06.02.2019
28 Стрелата
До коментар #2 от "onq s konq":
По твоята безпогрешна логика краварите като ти кажат и дупето щте дадеш ама то за джедъризма няма проблем важното е да ти мерят температурата е това е Предател.Коментиран от #92
08:37 06.02.2019
29 Plovdiv
До коментар #2 от "onq s konq":
И защо Евросъюзът трябва да е винаги прав?!08:41 06.02.2019
30 Четиво за путлерасти
"Мадуро е извън закона. Той мори от глад народа си, той хвърля хората в затвора и измъчва народа си", каза Салвини в изявление. "Надявам се на свободни и демократични избори (във Венецуела), които да бъдат произведени възможно най-скоро. Изразявам солидарност с милионите италианци и потомци на италианци, които живеят, съпротивляват се и страдат във Венецуела", заяви още Салвини.
Коментиран от #112
08:52 06.02.2019
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Заря
До коментар #25 от "Наблюдател":
Статията е много точна, хубаво е че има и хора с мозък и достойнство, поздравления и за президента, той е истински мъж, а не слизесто мекотело.Коментиран от #33
08:56 06.02.2019
33 Наблюдател
До коментар #32 от "Заря":
Радев и мъжество и достойнство са несъвместими нища. И ако имаше и два грама мозък в плешивата си тиква нямаше при всяка ситуация да играе задно колело и да работи против българските интереси. Абсолютна руска подлога е, от най-мръсните и миризливите. А плазмодия Цеков набира точки белким го пишат евродепутат в някоя листа.Коментиран от #35, #113
09:07 06.02.2019
34 ДГГ
До коментар #2 от "onq s konq":
Позицията на президента е правилна. Не е позицията на Каишков от На всеки километър- " И аз мисля като теб шефе" или друга позиция- шефе много сладко ти мирише правната. За съжаление по-голямата част българския полиетически елит са сервизни типове и от тях не можеш да очакваш национално отговорна политика. За тях не може да се напиши както го е написал З.Стоянов в Записките си -Те и никой друг ....Коментиран от #63
09:08 06.02.2019
35 Заря
До коментар #33 от "Наблюдател":
Недопустимо да заставаме на някаква неадекватна позиция само защото някой друг, на когото искаме да се подмажем, изказва такава. Радев или не, обективно това е каквото би трябвало да е правилното отношение на президента ни в случая. Просто той имаше топки да го направи, а и не трябва всяко несъгласие със САЩ и ЕС да се представя като проруска дейност, ние не сме им подчинени и имаме право на собствена позиция точно толкова, колкото и те.Коментиран от #38
09:14 06.02.2019
36 истинко
09:20 06.02.2019
37 ВJJN
До коментар #8 от "Антигерб":
До верно, че може и едно сомалетче Ф 16 бонус да им се даде. Така де , осигуряват си подкрепа при едни нови избори при които със сигурност ако нема фалшификации са АУТ.09:33 06.02.2019
38 Наблюдател
До коментар #35 от "Заря":
Недоразумението Радев, подкрепя един диктатор докарал народа си до просешка тояга само заради факта, че Путин и Русия го подкрепят. Ако мекотелото начело на държавата ни можеше да мисли щеше да застане веднага срещу Мадуро а не да преповтаря руските опорни точки за "върховенство на международното право и законно избран президент". Още миналата година ЕС, а това означава и България не призна за легитимни изборите, на които Мадуро бе преизбран. И руската подлога Радев много добре знае това.Коментиран от #39
09:33 06.02.2019
39 Заря
До коментар #38 от "Наблюдател":
Напълно вярно е, че не трябва да преповтаряме опорни точки, ничии. Трябва да имаме собствени такива. Иначе поведението ни е безпринципно и недостойно.09:55 06.02.2019
40 Франц Кафка
09:57 06.02.2019
41 чичо
Коментиран от #66
10:17 06.02.2019
42 възмутен
10:27 06.02.2019
43 аожга
10:29 06.02.2019
44 Ото
До коментар #19 от "конрад аденауер":
И аз това викам. Да се бяга много далеч от комунисти, но не става. Последните тридесет години само такива ни клатят. Последните десет особено силни станаха тласъците. Комуняги нещастни.10:30 06.02.2019
45 dgsf
10:30 06.02.2019
46 саса
10:37 06.02.2019
47 Бай Благой
Естествено в тази ситуация правителството показа колко е надупено пред САЩ и ЕС - живи папагали!!
10:39 06.02.2019
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Някой
До коментар #2 от "onq s konq":
След като мислиш така,явно си платен драскач.Казано с други думи - Си Хейтърите.БЪЛГАРИЯ трябва да остане неутрална в подобни конфликти и ситуации, защото нито Тъпите Американци,нито братята руси ще ни спасят задниците при един световен конфликт.
С неутралитет от подобни действия е много по-лесно добър вариант.Защото " Великата Америка" с нейното месене в политиката на тази и онази държава,докара България до просешка тояга,вкарвайки в действие планът " Ран & Ът" и докараха икономиката ни до колапс,за да могат да пласиране техните ГМО продукти,да разграбват и опустошават.Това в историята се нарича разделяй и владей.Или икономическо влияние,диспотизъм,тирания и още много епитети от този вид.
Коментиран от #146
10:43 06.02.2019
50 мислещ
10:46 06.02.2019
51 Нещо
Коментиран от #52, #57
10:54 06.02.2019
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Диамантената ръка
Коментиран от #69
11:27 06.02.2019
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 истината
11:43 06.02.2019
56 Конраде
До коментар #18 от "конрад аденауер":
Конраде аденауерчо много ти полиран "мозъка"бе11:52 06.02.2019
57 Наблюдател
До коментар #51 от "Нещо":
Руската подлога Цеков е объркан по рождение. Затова подкрепя плазмодия радев.12:00 06.02.2019
58 Чипът
12:04 06.02.2019
59 КПСС БКП
До коментар #13 от "Има надежда":
Има надежда ..... Недоразумението , наречено президент няма собствено мнение ...Този изразява мнението на господарите си от Масква , тези , които платиха за да го назначат ...12:08 06.02.2019
60 4ти пол
12:10 06.02.2019
61 чичо
12:14 06.02.2019
62 котйо
12:14 06.02.2019
63 Решетников
До коментар #34 от "ДГГ":
Не не е,на Решетников е решението.12:18 06.02.2019
64 аkud
12:34 06.02.2019
65 Гост
12:43 06.02.2019
66 чичо
До коментар #41 от "чичо":
Хей минуси, взимате ли се хапчетата редовно-взимайте си хапчетата бе хора,защото вашата неоринтираност е самоубиство.Как не го разбирате?!12:49 06.02.2019
67 Putin
12:51 06.02.2019
68 Готин ама не съвсем
До коментар #18 от "конрад аденауер":
Много ми хареса това, за беден, прост, оскотял и мързелив! Та да го анализираме. Една богата държава, каквато бе България 89 година бе доведена до просешка тояга, от същите тия, за да станем само консуматори на западните нискокачествени стоки. С българските предатели, на които първата им работа бе да обявят нашият най-голям пазар, както и доставчик на суровини, Русия, за враг номер едно! Съсипана икономика, съсипано селско стопанство, съборени и нарязани на скрап предприятия! Обезлюдена и етнически променена територия! Прост? Ами българина стана прост, под диктовката на същите тези западняци, които унищожиха доброто и признато, като качествено образованието до 89-та година. Безумни институти, където парите следват студента и при нормативи от 2500 човека, не могат събра и 1200. Обявени места 80 000 за студенти, завършващи 60 хиляди, напускащи България 40 хиляди. Та за какво образование говорим. Същото и със средното образование, където се водят едни паралелки, в които няма и по две деца, но ги водят, защото иначе трябва да затворят училището! И въпреки това закрито миналата година 1550 паралелки!Коментиран от #101
13:04 06.02.2019
69 Пешо
До коментар #53 от "Диамантената ръка":
Що не се кръсти "Чугуненият мозък" или май изобщо нямаш и такъв...13:05 06.02.2019
70 Готин ама не съвсем
До коментар #18 от "конрад аденауер":
Та да продължим с анализа. ПРОСТ, за народа. Ми как няма да е прост, като за пример се дават цицо-гъзо-бузестите каки, без грам мозък в главата и момченцата с БМВ-тата и дебелите вратове. Нали това се представя за елита на нацията. Колкото си по-прост, толкова си по нагоре. Ми виж пожарникаря и вифаджията и всичко трябва да стане ясно! ОСКОТЯЛ? Ми как няма да оскотее с пенсия от 200 лева и заплата от 560 лева. Но толкова от тези. Толкова си могат некадърниците! И да чакаш всяка нощ, дали ще дойдат да ти разбият къщата и да те изнасилят и убият, щото няма кой да гласува един елементарен закон в ПарлаМАТА! Как няма да оскотееш! Мързелив?? Кой е мързелив? Оня, дето седи по цял ден и прави деца и не е внесъл и лев в бюджета, или държавната администрация, дето се е окопала, като за война и се чуди само какви простотии да измисля, за да трови нормалните работещи и да оправдава жалкото си съществуване? Да те са мързеливи! Но не можеш да наречеш мързеливи, ония обикновени хора, дето блъскат по 12-14 часа всеки ден, без събота и неделя, и без отпуски, в частния сектор и внасят като пчелички, а софийските простаци се чудят, само как да ги тровят и рекетират!Та КО КАЗА?
Коментиран от #72, #73
13:17 06.02.2019
71 Марчето
13:42 06.02.2019
72 конрад аденауер
До коментар #70 от "Готин ама не съвсем":
Вчера ти обясних, че 1989 г. България беше една фалирала държава и имаше купонна система, ти пак с хвалбествията, на онова време!? Хванах края на този велик режим, цоца и помня много добре, кое, как беше, какво имаше по магазините и как работиха всички, макар, че по това време не съм работил. Имаше един виц:"Ние ги лъжем, че работим , а те ни лъжат, че ни плащат." Помниш ли го?Стига с тия митове за постиженията на социализма, защото ставате смешни. Имаше предприятия, които не бяха конкрентноспособни и некачествената продукция се изнасяше главно за необятния и непретенциозен пазар на СССР, срещу горива и оръжие, общо взето икономиката беше на системи от "братските" икономики и най-вече от тази на СССР.
Коментиран от #75, #77, #82, #87
13:43 06.02.2019
73 конрад аденауер
До коментар #70 от "Готин ама не съвсем":
Кои са тези в чиито ръце са предприятията, доколкото ги има? Не са ли същите, които възхваляваш? Тези от едно време, сега са те и техните деца, това е положението.Всяко изкуствено нещо си има и своя край, всяка лъжа излиза рано или късно наяве. Не може да си на пазара, ако не си конкурентноспособен, няма как да стане.
Коментиран от #78, #86, #88
13:49 06.02.2019
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 МДААААА НАЧИ КАЗВАШ ТОГААА
До коментар #72 от "конрад аденауер":
НИКОЙ НЕБИЛ РАБОТИЛ. ОГЛЕДАЙ СЕ ХУБУУ ОКОЛО ТЕБЕ СИЧКО Е ПОСТРОЕНО ТОГАВА А СЯ НЯМАТЕ ВЕЧЕ ПЕТА ПЕТИЛЕТКА ПАРИ ДОРИ ЗА БОЯ ЗА МАРКИРОВКА НА ПЪТ ОТ КРАЙ ДО КРАЙ. ПЪК ТУЙ ДЕТ НАРЯЗАХТЕ НА СКРАБ И ТО ОТ НЕБЕТО ЛИ ПАДНА.....ПЮУ14:06 06.02.2019
76 Уроците на историята
Коментиран от #84
14:09 06.02.2019
77 Готин ама не съвсем
До коментар #72 от "конрад аденауер":
Я пак за липсата на конкурентноспособност?? Работех тогава в научен институт. И създавахме технологии по-добри от американски и японски. Още спя върху протоколите от изпитанията. Но ни бе обяснено, от ДЕМОКРАТИТЕ на власт, от Пушкаров, че са дошли не да създава, а да унищожават и не ни го дадоха предприятието, а го унищожиха! Имахме технологии, а което бе по-важно, имахме безкраен пазар за нашата продукция. И когато ние излизахме с гордо вдигната глава от Руския пазар, западните фирми и фирмите от ФАЩ се чудеха, как да се намърдат на нашите места! Икономиката е инертна система, а пазарите още повече. Нищо не ни пречеше да запазим съществуващия пазар и постепенно да се преориентираме към други пазари. Да запазим предприятията, да запазим персонала, да запазим специалистите, но нали трябваше да нарежем и унищожим промишлеността и селското стопанство? Нали трябваше нашите обучени кадри да отидат в други страни, където да работят и спомагат за добрия живот на немската фрау и нейния Ханс? Такава бе повелята на запада! Ми направиха го предателите!15:07 06.02.2019
78 Готин ама не съвсем
До коментар #73 от "конрад аденауер":
Понеже си отворен, да поговорим за конкурентноспособността! Казваш, нашата продукция бе неконкурентно способна, нали?? А да не би китайската продукция от последните 30 години да е качествена??? Но хората си я продават и станаха първа икономика в света! И във времето успяха да са вече и конкурентно способни. Какво ни пречеше и ние да произвеждаме, макар и според тебе некачествено, като има къде да продаваме, и не само това, нашата продукция бе търсена и наложена на пазара! А сега какво произвеждаме, освен чалъми и номера? Изнасяме суровини, които другите преработват и ни ги връщат обратно, като готова продукция и печелят майсторски на наш гръб!15:14 06.02.2019
79 Готин ама не съвсем
Дойдоха западняците и взеха да обясняват, как ще се състезаваме, равнопоставено и честно на тази хубава нова писта, наречена бизнес и икономика! На една нова писта, с гладък асфалт, с нови трибуни, с добра уредба и т.н.н.! Да де, ама те излизаха от оня строй, а ние от друг. Те бяха с поршета и мерцедеси, а ние с волски каруци, с куци волове и коли на три колелета. Иначе "честни" състезания нали? Сиреч, западняците идваха с натрупани капитали през последните 200 години. С мениджърски екипи, с техни готови пазари, с нови стоки, с протекционизъм! Каква бе лихвата Тогава на българския започващ бизнес?? Едни 15-20%, а на няКОЙ и 27%. И не по-малко важно. Как се отпускаха първите заеми и на кого? А на западняците лихвите по кредитите бе 0,25%, 0,5%. Но бяхме "равнопоставени", нали?? За да си изградят веригите Кауфланд и Лидъл, които са собственост на Шварц Груп, Световната и Еврогейската банка им отпусна едни 800 милиона безлихвен заем. На коя българска фирма, тези банки отпуснаха такива кредите, за да си направят магазини в Германия и Франция, примерно? Или 80 милиона, или 8 милиона, или 8 цента? На коя фирма??????? И всички тези порно магазини се водят клас А, като инвеститори, а българският бизнес кучетата го яли! Но няма протекционизъм, няма монополи, няма нелоялна конкуренция, НАЛИ? Я се образовай малко и тогава спори с мен!
15:28 06.02.2019
80 Георги
15:32 06.02.2019
81 Факт
15:52 06.02.2019
82 Borislav Popov
До коментар #72 от "конрад аденауер":
Защо българинът стигна до просия в последните 30 години вместо да забогатее ? Още помня първите западняци които се изказваха по Българската телевизия ! ..Та думите им бяха : България е богата държава. Вие си поддържате колите само с нови части от магазините ! 90% от гражданите ви имат собствени жилища ! ПРИ НАС НЕ Е ТАКА !!!16:01 06.02.2019
83 Иво
16:04 06.02.2019
84 Borislav Popov
До коментар #76 от "Уроците на историята":
Ами точно така казаха западняците за България и не си мръднаха пръста ? Кой ни освободи от Турция ? Германия ? Англия ? Франция ? Май няма такова нещо .Гледаха как да ни натикат да си стоим в Турция ! Само един освободител имаме - Русия !Коментиран от #94
16:04 06.02.2019
85 Гост
До коментар #8 от "Антигерб":
Може би по същият венецуелски сценарий се готвят да сменят много неудобния за тях настоящ наш президент.16:06 06.02.2019
86 Borislav Popov
До коментар #73 от "конрад аденауер":
В началото на демокрацията имахме възможност да продължим да работим - но ни пратиха един ликвидатор ! Няколко пъти говорихме за различни идеи докато накрая не му писна и точните му думи са : " Пратили са ме да го ликвидирам това предприятие . Ако не го направя аз ще пратят други но накрая все пак ще го ликвидират "!!!!Коментиран от #97
16:08 06.02.2019
87 Borislav Popov
До коментар #72 от "конрад аденауер":
А да ти припомням ли за депутатите и министрите назначени в 5-6 директорски борда в различните предприятия ? Като изобщо не се вясваха там. И как техни хора бяха поставени на входа и на изхода на предприятията ! Как по тоя начин източиха капиталите на тия предприятия и ги фалираха ?!!16:11 06.02.2019
88 Borislav Popov
До коментар #73 от "конрад аденауер":
В чии ръце отидоха предприятията ? Ами питай тия от СДС ! И най вече лицето Иван Костов! Още помним "мистър 10%" в чие правителство беше и какви ги вършеше !Коментиран от #95
16:13 06.02.2019
89 Грую
Коментиран от #90
16:33 06.02.2019
90 баба ванга
До коментар #89 от "Грую":
Груйчо на тебе кой ти даде инфо за цената щото още и от Щатите не я знаят16:41 06.02.2019
91 Мадур
16:51 06.02.2019
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 Дядката
До коментар #16 от "гост":
Какви 2скорости бре хора? Ние вече 30години сме на задна.17:00 06.02.2019
94 Дядката
До коментар #84 от "Borislav Popov":
Забрави да попиташ колко войници от споменатите държави са загинали за нашата свобода. Попитай и с какво оръжие турците стреляха срещу опълченците.17:16 06.02.2019
95 "Гласувайте"
До коментар #88 от "Borislav Popov":
Костов не е от СДС оглави ОДС, член на БКП и е бивш преподавател по "Марксизъм - Ленинизъм" в Български университет преди 1998г. Завзел власта през 1997 с измама. Целия му антураж беше от бившата "Държавна сигурност". Аз и моите момчета охранявахме митингите му, вярвахме, че нещо ще се промени, вярвахме в "летящи" маймуни! Мислехме, че има и честни комунисти но... Защо не видите бографията на К. Нинова ? Ами Р. Радев да не е от друго котило ? От трън та на глог, че бил по-висок, така се получава. Ще си чукате главите, аз вече не съм България! Пиша за по-добро обрзо....вание.ДЕРЗАЙТЕ
Коментиран от #98
17:23 06.02.2019
96 "Гласувайте"
17:26 06.02.2019
97 Гост
До коментар #86 от "Borislav Popov":
Сигурно си работил във вестник"Стършел',защото само той може би от всички соц продукти беше долу горе конкурентно способен ,или с две думи кажи кое е това производство.Коментиран от #99
17:28 06.02.2019
98 Borislav Popov
До коментар #95 от ""Гласувайте"":
Кой е министър на финансите при първото правителство на СДС ?17:33 06.02.2019
99 Borislav Popov
До коментар #97 от "Гост":
И кое не ни беше конкурентноспособно ? Май повтаряш мантрите на СДС ? Електрокари , мотокари и телфери - в топ 3 в света !!! В топ 5 при производството на електромотори ! Произвеждахме всичката бяла и черна техника за вътрешни нужди . Почти цялата промишлена и военна електроника за СИВ. Тежко машиностроене , хранителновкусова промишленост - на ниво ! Селско стопанство - 36 вида култури ! Собствени сортове без ГМО. Изнасяхме агнета и за арабите и за католиците ! Сега само внасяме . А прясното мляко произведено сега стига само за нуждите на София ! Можеш да си представиш какво ядем !Коментиран от #114, #133
17:40 06.02.2019
100 Зигфрид
ИМПИЙЧМЪНТ !!!
17:52 06.02.2019
101 Съдът е близо
До коментар #68 от "Готин ама не съвсем":
Абе за каква икономика и за какво стопанство говориш. преди 1989 г. Три фалита на икономиката ! Спал си накриво? Знаеш ли къде отиде Българският УРАН тикво. Бяхме "равни" затворници, с разрешение на партииния секретар се издаваше открит лист за да почиваш в Ахтопол. Икономика ?! Електрокари кпуваха Японците за оловото и желязото, заместихме с бетон оловото и край с износа, по полето само баби и бригадир - пртиен секретар! Икономично трупахме буркани за да не умрем от глад през зимата! 10години чакаш разрешение да си купиш "кола" ! Раждаш се където наредят, учиш, където наредят, живееш, където наредят, работиш, където наредят, почиваш, където наредят! ТИ ПО-РАВНИЯ Роден си със златна лъжичка в устата и пишеш глупости!Коментиран от #105, #106, #108, #109, #117, #119
17:53 06.02.2019
102 и аз да ти кажа
До коментар #2 от "onq s konq":
че не сме ли предатели?Я се върни в историята и сам ще се убедиш.За това и не ни уважават-никой не вярва и не уважава предателите18:02 06.02.2019
103 Рундьо Рундев
Що не взема да се самообеся, или пък да отлетя безкрайно с някой Грипен?
Все въпроси с повишена сложност за Рундьо Тъпото!
Ама има ли смисъл да го коментираме тоя Лешпер!?
Дал си е простия селски заден двор на "другарите"му,и няма друг шанс, освен да им приглася и да вреди на България.
По просто парче никога не е стигало до такъв висок пост в България.
Евати и утрешната.
18:03 06.02.2019
104 и аз да ти кажа
До коментар #6 от "onq s konq":
то пък едно лягане....постоянно на тръни,кога ще напишат нещо,че да го оплюеш...мъка,мъкааа....
18:05 06.02.2019
105 Borislav Popov
До коментар #101 от "Съдът е близо":
ЕЛЕКТРОКАРИ : Първият износ на завода е осъществен през 1957 г., когато с произведени 172 платформени електрокара с моделен индекс ЕП 2002. През 1958 г. се изнасят и 3000 електрокарни машини за Китай. До края на 1963 г. в редовно производство са вече 14 типоразмера електрокари. Освен в соцлагера, емблемата на завода е позната и във Франция, Англия, Белгия, Испания, Австрия, Индия, Турция и Гърция, Китай, а след това и в Япония. През същата година се открива и новата модерна сграда на завода с обща открита площ 60 000 кв. м. механизирани производствени процеси и поточни линии. Обемът продукция се увеличава три пъти.!!!!!!!!!!!!!!!!!.................. Английското списание "Мъкеникъл Хендлинг", пише за нашите кари като за "особено яки и здраво конструирани". Швейцарската фирма "Ханс-Щюдли", която продава машини от българския завод, в писмо изразява задоволството на своите клиенти от "изработката, удобствата и голямата производителност" на нашите електрокари. Западногрманското фирма АБГ, закупила от тях, потвърждава тази оценка. За едно десетилетие българските електрокари стават конкурентоспособни и равностойни на произвежданите в страни с богат опит и традиции.18:05 06.02.2019
106 Borislav Popov
До коментар #101 от "Съдът е близо":
ЕЛЕКТРОКАРИ : През следващото десетилетие, освен новите типоразмери, расте и чисто количественото измерение на производството. През 1979 г. в завода са произведени 26 353 електрокари – рекордно число дотогава. През същата година производството на електрокари се увеличава 3,8 пъти спрямо 1964, да речем. В края на 70-те години България излиза на първо място по обем на производство на кари в света – над 80 000 броя годишно от всички заводи под емблемата на Балканкар..........................През 1980 г. в Комбината започва ускорена разработка на нова линия електрокари Дружба. Учасват ВТО Балканкаримпекс, Сибикар – Италия, Ирионкар – ФРГ и Технокар – Франция. Четири модела от тази линия са наградени със златни медали. Точно те са от електрокарите, изнасяни най-много за указаните западни страни и Япония. ..............................18:09 06.02.2019
107 Този коментар е премахнат от модератор.
108 Borislav Popov
До коментар #101 от "Съдът е близо":
ЕЛЕКТРОКАРИТЕ: "Техническите параметри, ергономичните показатели, ремонтопригодността и дизайнът поставят новите Ви машини между първите три водещи фирми на западноевропейския пазар" – заявява инж. Алберто Дзола от Сибикар, Италия. През 1982 г. български електрокари от линията Дружба вече се изнасят успешно и за Финландия и Сингапур.!!!!!!!!!!!........................За 30 години – от 1952 до 1982 при база 1952 = 1– производствената продукция на завода е нараснала над 50 пъти, а осъществената печалба – над 150 пъти! .......................18:11 06.02.2019
109 Borislav Popov
До коментар #101 от "Съдът е близо":
ЕЛЕКТРОКАРИТЕ : Ако между 1960-65 г. са били произведени 26 183 кара, десет години по-късно те вече са 80 104, а през 1981-1985 заводът е произвел над 120 000 електрокара, които чрез българските пристанища заминават да служат вярно години наред в далечни страни.............................................................Статистиката също е чудесна: през 1988 г. България вече произвежда 1/5 от световното производство на електрокари и мотокари и по производство на човек от населението заема първо място в света. Около 90 % от продукцията отива за износ.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Коментиран от #121, #123
18:13 06.02.2019
110 Тигър
До коментар #7 от "Голям Слон":
Много точен коментар18:14 06.02.2019
111 просто българин
До коментар #19 от "конрад аденауер":
а сега къде сме ,бе трол?Не виждаш ли,че освен,че сме стигнали дъното,станахме миньори?ТЪП ЛИ СИ?18:15 06.02.2019
112 глупости говориш
До коментар #30 от "Четиво за путлерасти":
точно италия заби шамар на ЕС,като не призна Гуайдо18:19 06.02.2019
113 трябва
До коментар #33 от "Наблюдател":
да си сложиш очила18:20 06.02.2019
114 "Гласувайте"
До коментар #99 от "Borislav Popov":
Такива дрънкалки оглозгаха България и сега точат отново зъби ! Ха ха ха СИВ, като нямаше нищо по-добро? Карахме москвич, Жигула, Трабант с разрешение 10 години чакане! Порше, Алфа Ромео, Кадилак и други, не бяхме и чували. Така е СТРАШНА ИКОНОМИКА! КАКВО ЗНАЕШ ЗА. ГМО та пишеш ? Возехме се на парни влакове, чакахме по 12 часа за билет за филм с Жан Маре, Луи Дюфинес, нямаше други, а Винету. Разпитваха ни откъде имаш пари за колело-Балканче. Имахме страхотни изобрертения, но те се крадяха масово от шефовете и всичко умираше заради некадърните крадци! Имахме страхотна опера и музикален театър, балет, цирк, сатиричен театър, (дарбата не подлежи на краба и присвояване) за кратко защото всички даровити артисти се спасяваха в "дивия" запад,Коментиран от #115, #116
18:21 06.02.2019
115 Borislav Popov
До коментар #114 от ""Гласувайте"":
Сега да не караш Порше или Кадилак ? А за нова кола колко години чакаш ? Или май един живот не стига ?18:29 06.02.2019
116 Borislav Popov
До коментар #114 от ""Гласувайте"":
Приказваш празни приказки . Неща за които явно само си чувал или чел във фактор ? Кай е тоя който са го питали за колело ??? Па камоли за филми ! Бях ученик тогава и никога не съм чакал за билет - даже и за Междузвездни войни - които излязоха тогава ! Един билет за Супермакс беше 12 лева а за Лепа Брена 8 лева ! И никакво чакане ! Билетите се продаваха както и сега .Коментиран от #124
18:34 06.02.2019
117 Готин ама не съвсем
До коментар #101 от "Съдът е близо":
Личи си, колко си некомпетентен! Не можеш да замениш оловото с бетон! То не става за акумулатори. Чел си някой глупак, написал, че е заменена противотежестта от стомана с бетон и за това не са ги купували. И това не може да стане. Плътността на бетона е 2,5-3 пъти по лека от стоманата, сиреч, противотежестта трябва да е три пъти по-голяма, което няма как да се случи, защото се сменят габаритите на електро, или мотокара драстично. Може да се замени с чугун. но тъпите ни директори не можеха да го проумеят. Плътността му е много близо до стоманата и 1-2 милиметра увеличение на отливката никой не може да забележи, а себестойността му пада с над 30% и можеш да сложиш най-ниското качество, пълно с всякакви боклуци, защото противотежестта само ТЕЖИ и няма никакво натоварване. Викаш, купували ги заради стоманата и оловото? Има ли значение, заради какво ги купуват??? Продаваш готов краен продукт. Запазваш работни места и за акумулатори и за отливки и за двигатели и за гуми т.н.н. Пак питам? Китайските стоки, много ли са качествени, или са отврат?? Но станаха икономика номер 1! А за селското стопанство. Майка ми бе агроном окачествител и работеше в Булгарплод. Лятно време даже спеше там, защото вървяха камион след камион със селскостопанска продукция и някой трябваше да определя, кое за кой пазар е! Товареха в хладилни вагони с добра термоизолация, а след това отиваха в ЛЕДОЗАВОДА, където се насипваше лед в две отделения, в двата края на вагона и заминаваха за чуКоментиран от #118
18:44 06.02.2019
118 Готин ама не съвсем
До коментар #117 от "Готин ама не съвсем":
за чужбина. Та не ми говори простотии. Нямали сме конкурентно производство? За това финландците идваха в Правец, да гледат производство и направиха Нокия и фабриката за нея! Какво пречеше да го направим ние?? Не съм роден със златна лъжичка в устата. Баща ми бе интерниран в турско село и след това въдворен там. Бе враг на народа и за това съм роден там! Та не ме обявявай за комунист. Теглил съм си от наследството яко, но това не ме прави сляп за настоящето и за анти БЪЛГАРСКОТО състояние на всичко тук!И да ми кажеш само? Как сме могли да имаме над 800 реактивни самолета след 52 година, защото преди това сме имали и витлови такива? А сега не можем си купи и 8 ? За танкове, радари, ракети и т.н.н., няма да питам!
18:51 06.02.2019
119 Borislav Popov
До коментар #101 от "Съдът е близо":
Колко нови автомобила се продават сега годишно ? 20-тина хиляди ? И то по голямата час са служебни ? Колко нови автомобила се падат на останалите ? 1 : 1 000? Лично аз не познавам нито един обикновен човек който работи на заплата да си е купил нов автомобил !!!!18:55 06.02.2019
120 Silver fox
До коментар #12 от "onq s konq":
Голяма помощ,големи милиарди,но за кого?Мизерия и простотия,иди да видиш в провинцията.Страшно падение на държавата!19:03 06.02.2019
121 Гост
До коментар #109 от "Borislav Popov":
Абе какви глупости пишеш че и си вярваш, продавахме електрокари и мотокари в затвореният пазар в СИВ, и известна част на запад до мига когато тъпите комунисти се усетиха и замениха балванките с чугун за баласт с бетон и ку ку на запад нямаше повече пазар.Коментиран от #125, #132
19:26 06.02.2019
122 мдааааа
19:26 06.02.2019
123 !!!!!!!!!!!!
До коментар #109 от "Borislav Popov":
Така е ! Прав си ! Статистиката е вярна. И аз се занимавах с това ! НО Знаеш ли за Българските коли "Шипка" или "София" ? Българските лазери, Българските електролитни кондензатори, говорители и тон колони, енергия от отпадъци, гориво от вода, за "Нивалина", за първият в света дистанционно управляван часовник - Христо Минев, за пшеница проба "Б" 2 , за хидро-пмевматичен харпун, за произвеждания по лиценз "Рено Алпин", Бългрските разработки на компютри - подържах първия IBM компютър в сградата на "Изод сервиз" за след дипломна квалификация, Българските интегрални схеми, и много други . Какво стана ? Защо нищо няма ? Нищо от тези разработки не е фалшиво, всичко беше (провалено) , Да си чувал за тренировъчен директен танков бой в реално време с разход само за гориво(САЩ и пехота), за вседеходна инвалидна количка(бойна кола в Русия)., вълнови генератор(Полша). НЕ И ВЪВ. БЪЛГАРИЯ,
Коментиран от #129, #130
19:45 06.02.2019
124 Съдът е близо
До коментар #116 от "Borislav Popov":
Бил си УЧЕНИК !!! а знаеш ли кога пуснаха Междузвездни войни" ? Аз водих моите беца да го гледаме! Господи и ти пишеш за... ЕЕЕЕЕ. Аз не завися вече от такива! И всеки има право на някакво мнение!Друг пише 800 реактивни самолета през 1952 г. !?!?!?!? Не споря, няма смисъл. Разговора стана. "Дай да си говорим, че ни се приказва" . Поздрави
Коментиран от #127, #128, #131
20:07 06.02.2019
125 Borislav Popov
До коментар #121 от "Гост":
Кога си живял ? Какво знаеш ? Това което съм писал е историята на завода ? Лъжец ли ме наричаш ? Това че ти си некомпетентен си е твой проблем ! Защото сега българите сякаш живеят на Планетата на маймуните и не могат да повярват че се е произвеждало в България !!!!!Коментиран от #150
20:15 06.02.2019
126 Крал Мас
20:16 06.02.2019
127 Borislav Popov
До коментар #124 от "Съдът е близо":
Това си е статистика и го има черно на бяло ? Ти къде си служил - в кеча ? Как тогава ще знаеш колко самолета сме имали ?!! Колко летци познаваш от него време ? Аз поне лично трима !20:18 06.02.2019
128 Borislav Popov
До коментар #124 от "Съдът е близо":
И никой не ти казва че самолетите са само 1952 година ! Знаеш ли колко самолета купуваме 1987/1988 година ? През 1988 г. са доставени 40 броя Су-25К и 21 броя Су-22М4... Сега не можем да купим 8 самолета за 30 години !!!!...................20:22 06.02.2019
129 Borislav Popov
До коментар #123 от "!!!!!!!!!!!!":
За много от нещата мога да ти говоря от личен опит . Колата София съм я виждал многократно и от близо . За електрониката и елементите - мога да ти говоря цяла нощ. Няма как да ти покажа какво точно сме произвеждали преди 30-35 години. Но някои неща и сега ще ти изглеждат супермодерни за човек който не се е занимавал професионално . След демокрацията идваха едни германци да им правим техни поръчки . Правеха се на голямата работа. Като видяха какво сме произвеждали - ченетата им увиснаха. Само питаха - това вие ли сте го правили. После спряха да се правят на велики.20:27 06.02.2019
130 Borislav Popov
До коментар #123 от "!!!!!!!!!!!!":
Много от заводите ги продадоха за 1$ . Като завода за магнитни глави . Произвеждахме и микропроцесори - серията СМ 601 . Тогава в телевизорите още нямаше микропроцесори . Нашите многознайковци разпиляха всичко.Румънците запазиха завода в Баняса и продължават да произвеждат елементи.Коментиран от #136
20:31 06.02.2019
131 Готин ама не съвсем
До коментар #124 от "Съдът е близо":
Братчед,ти можеш ли да четеш, или имаш проблем с възприятията?Аз съм написал, че сме имали над 800 реактивни самолета след 1952 година! СЛЕД!!!!! От 1952до 1989 година сме ги имали тези 800 самолета. Имахме повече, отколкото Турция и Гърция взети заедно! И да те светна още, самолетите които са в момента в България и все още ни служат са от ония омразните МИГ-29 от онова време!
20:34 06.02.2019
132 Borislav Popov
До коментар #121 от "Гост":
А знаеш ли колко предприятия има където тия електрокари и мотокари продължават да ги ползват и сега - след 30 години ? Защо не отидеш някъде и сам да видиш ! А ако бяхме продължили - за 30 години до къде ли още щяхме да ги развием ????20:38 06.02.2019
133 Този коментар е премахнат от модератор.
134 Майна от Пловдив
21:18 06.02.2019
135 Borislav Popov
До коментар #133 от "Пако Ръбан":
И къде стоят още електрокарите - "братко" ? Някъде на склад ли ? Или ще изкараш Българската разведка най голямата в света ! Южнокорейците идваха да се учат от нас !... Английското списание "Мъкеникъл Хендлинг", пише за нашите кари като за "особено яки и здраво конструирани". Швейцарската фирма "Ханс-Щюдли", която продава машини от българския завод, в писмо изразява задоволството на своите клиенти от "изработката, удобствата и голямата производителност" на нашите електрокари.Коментиран от #152
21:22 06.02.2019
136 Съдът е близо !!!!!!!!!!!!!!!!!
До коментар #130 от "Borislav Popov":
Извинявай сменям си ника. Секретен сътрудник ДОСО-ОСО, поддръжка IBM комп. 1972-75, началник научно производствена лаборатория към БАН. Прав си и аз съм прав, имахме страхотни мозъци но всичко е откраднато, продадено за стотинки или смазано от алчни некадърни началници ! Правихме робот и на панаира в Пловдив някои зяпнаха, после всичко изчезна, схемите, мисля, че сигнатурата беше mqA709. Ха ха кеча носеше оборудването до колите(камионите). Разпродадоха и затова съм бесен ! Сега същите приказват глупости и се правят на велики а аз погребах 2018г двама от моите момчета, нямаха пари за лекарства (страхотни мозъци) и какво от това? НЕ СМЕ НИЕ ОТКРДНАЛИ НИЩО, КАЗАХА, ЧЕ СМЕ БИЛИ НА ХОНОРАР И НЯМА ТРУДОВ СТАЖ !!!!!!!!! Техниката не носи девиденти в България, само подлеците без скрупули, без чест, без достойнство ПОЛИТИКАНИТЕ, тези които се въртят като палачинки, само и само да докопат и дори ЕДИН лев! Поздрави21:24 06.02.2019
137 Бай Иван
22:03 06.02.2019
138 Този коментар е премахнат от модератор.
139 Българина
Коментиран от #140, #144, #151
08:03 07.02.2019
140 чичо
До коментар #139 от "Българина":
Приятелю,аз съм бивш военен от ВВС,почти целия живот ми мина в армията,зтова ти казвам-всички летища в България,преди 1989год. бяха Руски бази.Коментиран от #142
10:31 07.02.2019
141 хари
До коментар #2 от "onq s konq":
Много приказки и само глупости от твоя страна,а подлизурковците винаги са гледани със лоши очи."Където всите турци ,там и гол Хасан" е твойта работа,то и без това при управлението на ГЕРБ сме като добитък, на където ни побутнат на там вървим,каквото ни наредят това купувамеКоментиран от #145
10:47 07.02.2019
142 Готин ама не съвсем
До коментар #140 от "чичо":
Я пак?? И аз две години обикалях летищата на България. И никъде не видях ни един руснак. Ни пилот, ни техник, ни инструктор! А сега освен тези 4 бази, дали и другите летища и бази не са готови за ФАЩ и НАТО??Коментиран от #153
11:18 07.02.2019
143 Пешо
До коментар #27 от "ОТКАЧАЛНИК":
На ден !!!11:47 07.02.2019
144 Пешо
До коментар #139 от "Българина":
То и Русия също няма тук работа.11:51 07.02.2019
145 Жалък, тъп народ
До коментар #141 от "хари":
Хари верно си добитък, ама този дето не дава мляко, месо и кожа! Единствено ставате за лайнохвъргачки ! Обикаляял авио базите и не видял ни един руснак !? Ха ха. като какъв о си обикалял лай..........събирач? В ракетните бази да си бил случайно? Мините за уран? Без да завъшиш школата на КГБ няма пилот, може шофйор ! Обслужващ. А МИГовете бяха добри за времето си но и нямаше как да сравняваме с аналог всичко беше "ТОП ССЕКРЕТ" -СТРОГО СЕКРЕТНО, та как сравняваше "хвърчилата"? Защо не пишеше глупостите си преди ГЕРБ примерно 2005 г. ? Сега се дървиш пред клавиатурата и вириш нос пред огледалото! ЧЕСНОСТА Е НАЙ-ОБРАТА ПОЛИТИКА ! ДОКУМЕНТИ И ДОКАЗАНИ ФАКТИ ! Обиждате на воля ама като ви обиди някой подскачате до небето! А среща лице в лице с опонент, ще разхвърляш ли обиди?! Не съм от никоя партия но Стой си пред огледалото, Всеки има гордост, чест и достоинство и като му дойде в повече ? Нали знаете, че Интернет не забравя, IP, бисквитки, ДАРК и Мислите, че знаете върхът на технологиите НО. ДАЛИ. Е. ТАКА. ? Кой ще ми каже ? Мрежата е за комуникация и контакт! Спорете но не обиждайте!14:19 07.02.2019
146 Рътьо Тъпанчев
До коментар #49 от "Някой":
Благодарение на Тъпите американци сега си постваш неадекватните мнения, а благодарение на братята руси още щеше да пращаш телеграми по пощата да си осигуряваш телефонен разговор с тъщата да ти прати от село някой буркан с консервирано месо щото в града умираш от глад.13:14 08.02.2019
147 гост
13:26 08.02.2019
148 Този коментар е премахнат от модератор.
149 1944
09:04 09.02.2019
150 Майна от Пловдив
До коментар #125 от "Borislav Popov":
Това да си бетонна глава е невъзвратимо. Има факти за фалита на социализма. Най-смешното е че така наречения Борислав Попов дори си е запушил ушите за ръководителя на НРБ . Тодор Живков го каза в прав текст: Социализъма е едно недоносче ! Точка . А при посещението си във ФРГ го каза на германците: да не вземете да тръгнете по нашия път ,че да си развалите хубавата държава. Явно Бай Тошо с незавършено средно образование се оказа по-умен от всички червени тролове през 2019г. Да ви е честита новата година!22:14 11.02.2019
151 Доктор Ох Боли
До коментар #139 от "Българина":
Ало Българино ЦРУто пак те гони .Говори ли с доктор Михайлов за новите по-силни хапчета22:18 11.02.2019
152 Майна от Пловдив
До коментар #135 от "Borislav Popov":
Докато др Попов бълваше соц продукция за световния пазар ,бе забравил и че българите имат някои нужди , най-вече големи нужди. Спомням си една бабичка съседка през 70те беше станала известна ,че се абонирала за в-к Правда. Всички бяхме удивени ,защото никой не се беше абонирал за него / Да ти кажа др Попов ,че да се абонираш за в-к Правда след 70те си беше направо виц/ Оказа се ,че бабичката си направила сметка , че от него ща и излезе най-изгодно да реже за тоалетна хартия . Не направала сметка обаче ,че ще си навреди на ръцете и задните части защото този в-к като се намокреше пускаше яко мастило , така че жената се оплакала , но попаднала на нашите любими милиционери ,които я привикали и за малко да попадне на съд за подигравка с Великия Съветски Съюз и КПСС. Така че Борка колкото повече продукция за световния пазар ,толкова повече вестници за българския. Да живей Едииния Светъл Комунизъм / Да не забравим че Ботев не го е казал!/
23:03 11.02.2019
153 чичо
До коментар #142 от "Готин ама не съвсем":
Извинявай за закъснението,но по-добре късно отколкото по-късно.Не можеш да сравняваш твоите 2 с моите 26год.По онова време, не авиобазите,тя цялата държава-макар и не официално обявена-си беше 16 съв.република.11:15 12.02.2019
154 Сакс Кобург Гота
13:45 22.02.2019