28 Февруари, 2019 13:57 15 716 62

Столичният градски транспорт - поредният спукан балон на ГЕРБ

  • йорданка фандъкова-
  • герб-
  • транспорт-
  • софия

Проблемите няма да се разрешат, докато не бъдат точно назовани

Столичният градски транспорт - поредният спукан балон на ГЕРБ - 1
Снимка: БГНЕС
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Когато оставиш нещо на самотек и автопилот, то рано или късно ще катастрофира. Дотам стигна и градският транспорт на София. Един сектор абсолютно емблематичен за цялата политика на партия ГЕРБ. Зад фасадата на пищните представяния на нови автобуси и трамваи, се крие един архаичен сектор с редица проблеми. И нищо чудно - все пак Столична община вече 12 години се управлява от водещата партия у нас. Уж модерна, уж реформираща, всъщност тази партия упорито не желае да води България към "европейско развитие", а още по-лошо - замазва грешките си с още по-големи такива.

Натам, изглежда, отива и развоят с наболелите проблеми в градския транспорт на София. Шофьорите в него се оплакват от неподобаващо възнаграждение, много часове извънреден труд и лоши работни условия, като мизерни тоалетни например. И са напълно прави. Недоволството им назря дотолкова, че са готови да оставят столицата без градски транспорт. А от общината изглежда недоумяват как да се справят с проблема. „За 10% увеличение на заплатите са нужни около 10 млн. лв. За 40 % всеки може да си направи сметка за какви пари говорим“, заяви Дончо Барбалов, заместник-кмет по транспорта и финансите. Ок, г-н Барбалов, само че е очевидно колко лесно може да увеличите приходите, например като най-сетне въведете контрол в столичния градски транспорт. Защото всеки пътник знае, че я го проверят веднъж на двайсетина пътувания, я не. А ако случайно има контрол, то винаги се намират хора, които не може да бъдат проверявани, други бягат, трети дават пари директно на контрольорите. Като цяло реалната събираемост на глоби е изключително ниска. И настоящата система за коректно ползване на услугата и съответен контрол абсолютно не функционира. Буди пълно недоумение как толкова години така и не се намери работещо решение на този проблем в една столица на държава от ЕС в 21 век.

Друга мярка за оптимизация би могла да бъде с пускането на подходящите автобуси по съответните линии. Има линии, където съчленени стари Мерцедеси (съответно с висок разход) пътуват почти празни. Същото се отнася за дълги крайградски курсове, където е логично с приоритет да са по-екологични и евтини като разход автобуси.

Още един проблем, по който може да се поработи, са разписанията. Почти всеки от нас е бил на почивка в някой от морските ни курорти и е видял с каква скорост се движат автобусите там. В най-динамичния и трудещ се български град, обаче, някой е решил, че разписанията трябва да са направени така, че градският транспорт е твърде нефункционален, тъй е като в голямата си част колите се движат нарядко, а и изключително бавно. Да, в час пик на шофьорите може да отнеме повече време да изпълнят курса си, но не и през останалото време.

Вместо всичко това от синдикатите, по соц-маниер, сметнаха, че мерките трябва да са спиране на нощния транспорт и... разреждане на разписанията. Достатъчно показателен пример за това какво представляват синдикатите в България е председателят на транспортната комисия в СОС Екатерина Йорданова, която освен общински съветник, е и... синдикат. Спирането на нощния транспорт със сигурност не е панацеята, тъй като става дума за изключително малко като брой автобуси и съответно водачи. А ефектът му е осезаем, най-малкото като престиж и съвременен вид на цялата услуга за столичани и гости на града.

Цялостно столичният градски транспорт е далеч от резултатите и управлението на друго общинско дружество - "Метрополитен". Ситуацията напомня по-скоро на "Топлофикация" - дружество с много пробойни, крепящо се основно на героиствата на служителите си, принудени да работят в трудни условия, но да закърпват положението.

Разбира се, не може да се подминат и положителните действия на общината - осъвременяване на автомобилния парк с еко-автобуси, трамваи и тролеи, обособяването на бус-ленти на някои булеварди, въвеждането на електронна дневна карта. Всичко останало обаче се бави критично. И естествено се стигна дотук. Както се случва или предстои да се случи в много други по-големи и по-важни сектори - здравеопазване, вътрешна сигурност, отбрана, правосъдие и т.н. В държавата управлявана уж от модерна дясна партия...


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 КомунистЪТ

    45 68 Отговор
    Това със сигурност го е продиктувала ездачката....все пак идат избори!

    Коментиран от #24

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 ВРАБЧЕ ПОБОЙНИК

    36 91 Отговор
    ПОРЕДНИЯТ ПОРЪЧКОВ ПАСКВИЛ.!!!

    Коментиран от #53

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Митко

    59 9 Отговор
    Публикувано във факти.бг: градският транспорт е твърде нефункционален.
    За това пътуваме с личните си коли и замърсяваме въздуха в града.
  • 6 Баш Майсторът

    77 12 Отговор
    Въздун под налягане,ГЕРБ....Какво очаквате?Нали за ГТ в София,отговаря,кой?Кмет,да ама и тя е от тях,за къв,си я избират шопята?Даскалица-кмет,"Фазан"-премиер,Виф-та-шеф на групата в Парламента.Все ерудирани кадри.,..Избирате си ги,сърбайте им попарата....
  • 7 Гарантирано от

    61 17 Отговор
    партия ГРОБ - /Граждани за Разграбване и Обсебване на България/ Подкрепете ги пак на следващите избори !
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 БЗНС

    20 51 Отговор
    Червените тролове ни налазиа....
  • 10 Чудя се защо

    49 7 Отговор
    Не разбирам.кое наред в тая Държава, та се възмущавате...
  • 11 Гостенин

    54 8 Отговор
    Гардският транспорт в София е просто бавен и неудобен! Масово не е помислено за лесна смяна на линията. На много места автобуси/тролеи минаващи частично по един и същи маршрут спират на различни спирки - примерно единия преди лъвов мост, а другия след лъвов мост, при положение, че и двете линии идват от сточна гара. Т.е. човек трябва да мине едно 300-400 м (със светофар или чрез подлез), за да се прекачи! Такова безумие няма никъде по света!
    С колата даден маршрут се взема за около 20 минути, с градския над час. Ами как и защо да го ползва човек?
  • 12 Позитано 20

    14 24 Отговор
    Хонорарите след 18,00
  • 13 РАДА

    31 8 Отговор
    1. Да се преосмислят разписанията - дори по разредени но да се разчита на точност.
    2. Да се хигиенизират превозните средства по често и по основно.
    3. Да се глобяват не само тези без билет но и всички с кафета,бира, закуски и др. Ми то примерно в тролей 2 сутрин си е като закусвалня.
    4.Ако водача не говори по телефон то непременно му е виснал някой на вратата на моабет.
    5. Моля ,моля - глоби и за тези който са превърнали превозните средства в офиси - по телефоните се въртят "сделки за милиони", поставят се диагнози,разказва се поредната сапунка и т.н.
    6.На общото ниво на заплатите в страната в градският транспорт са добре. Необходим е контрол на работното време.
    7. Билети да се изискват и за допълнителен багаж и кучета, без тези които са водачи на слепи.
    8. и още и още....
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Николай Ангелов

    35 7 Отговор

    До коментар #8 от "Мордекай":

    Един водач без звънреден труд и класове взима ЧИСТО 1000лева,ако ти се струва апетитна хапка заповядай-МЕСТА БОЛ.

    Коментиран от #26

  • 16 Б точка А точка

    30 2 Отговор
    Панацеята е безплатен градски транпорт плюс мощни приходи от реклама. Всеки автобус, тролейбус, трамвай - подвижен билборд!
  • 17 жси

    34 8 Отговор
    Вече не може да се краде нафта и стана кофти
  • 18 Бати Злати

    30 4 Отговор
    Шофьорите взимали 1800 лв. заплата.... За другите части на страната потънала в руини това е разкош
  • 19 Ники Лауда

    22 0 Отговор
    Не пишете глупости,най-малкото преди да сте видели варненският транспорт.
  • 20 партийни велможи

    31 1 Отговор
    Когато в държавните и общински дружества се назначават ръководни кадри по партиен признак, резултатите няма как да са други! След като партийните функционери на ГЕРБ раздават препоръки за назначаване на работа от името на партията, какво се е променило от времето на социализма? А партийно назначеният чиновник не може да върши работа. Той е назначен там за заплата! До кога?
  • 21 😃АНАЛлизатор😂

    27 10 Отговор
    Васко!!....ти си живо доказателство, че българина има две състояния:ИЛИ Е БОЛЕН ИЛИ Е НЕДОВОЛЕН!!!.....забравихте Икарусите със спуканите мехове и с по 200пътника вътре?!!!.....
  • 22 нов

    38 1 Отговор
    Защо така наречени малцинства продължават да се возая безплатно ??? Глоби на тях не се налагат, водата за тях е безплатна, тока също. Социалните придобивки ги усвояват на 100%.... и всичко това е на гъба на всички работещи данъкоплатци. Изборите са доста често явление при нас и естествено "правоимащите" ухажват електората си.
    ДОКОГА ТАКА ГОСПОДА УПРАВЛЯВАЩИ????
  • 23 Някой си

    25 5 Отговор
    1800лв заплата хмм..... незнам кой ги пише тез глупости, да заповяда и да кара 950лв. една чистачка в мола извинявайте взима 1000лв. а да возиш на ден за 8-10 часа около 3000 маймуни клошари луди шизофреници пияници комплексари и всеки да ти надува главата за 9 часа за тез пари моля заповядайте места колкото искате!
  • 24 Vojda

    7 1 Отговор

    До коментар #1 от "КомунистЪТ":

    Ти си коч, и сигурно си от Горно Камарци.....
  • 25 Шофер

    14 3 Отговор
    За да се справиш с промлем, първо трябва да го осъзнаеш и признаеш , че го има............а транспортът в София е проблем. не само градския. Паркирането...без коментар. Иначе пълнят касите/на някои/ градска мобилност.
    Няма проблем, бе, няма.
  • 26 РАДА

    10 17 Отговор

    До коментар #15 от "Николай Ангелов":

    До всички които ни канят да отидем на техните места - в гр.транспорт, ще кажа ,че има свободни сергии на всеки пазар,места за чистачки в МОЛ и разни др. Напуснете и сменете си работата но трябва кураж и много много работа. Спрете да мрънкате има кой да ви замести. Хайде кой откъдетое , та да ви видим.

    Коментиран от #41, #57

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Лято

    8 0 Отговор
    София си мислите че е зле,защото не сте видели как е във Варна
  • 29 Driving pleasure

    17 0 Отговор
    В европа вече се говори за безплатен градски транспорт, за да се стимулира намаляване на автмобилния трафик - ние сме пак 1 век назад...
  • 30 КОЧА

    7 12 Отговор
    НЕ ВЯРВАИТЕ НА КОМУНИСТИ -- ЩЕ ВИ ИЗМАМЯТ ЗА ПОРЕДЕН ПЬТ --НУМАТ ПАРИ И ВИНАГИ СА ЖИВЯЛИ И ГРАБИЛИ ОТ НАРОДА -- АКО ЖЕЛАЕШ ПАК ДА ТЕ О.....ЯТ ..............НЕ НА ЧЕРВЕНИТЕ ..МЕСОЯДИ ..........................

    Коментиран от #46

  • 31 КЗГ

    17 6 Отговор
    Всичко ще се оправи след като Фандъкова загуби изборите за кмет. Дано никой не гласува за нея на изборите.
  • 32 герб

    20 4 Отговор
    Фъндъкова,фъндъкова чеп за зале не става от тебе.Само луната още не си разкопала.А това дето правиш в София е смях,смях ,смях.........Да не говорим,че едно нещо го правиш по пет пъти....Ама народа като е тъп и богат може и по десет пъти да ги правиш.Какво да правим,като 80 процента са дебили,това шеее....Господ да ни пази от такива управници.
  • 33 jambazina

    18 1 Отговор
    Корупцията е голям проблем, но е нищо в сравнение с некомпетентността на тая шайка. Да не забравяме, че управляващите са огледало на самите нас.
  • 34 гог

    5 1 Отговор
    Повърхността на статията дава насоки за размисъл. Толкова ли могат по-младите или този е изключение.
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 2000

    8 1 Отговор
    Фандъка със яке за 2к
  • 37 Гост

    6 1 Отговор
    е дайте малко подробности за приходи и разходи, така като кажете 10% са 10 милиона излиза че 100 милиона месечно са само заплатите. При заплатата от 1800 за която се говори като добавя и осигуровки = 2000 за фирмата => работят 50 000 човека???
  • 38 Така е

    6 0 Отговор
    Гардският транспорт в София е просто бавен и неудобен! Масово не е помислено за лесна смяна на линията. На много места автобуси/тролеи минаващи частично по един и същи маршрут спират на различни спирки - примерно единия преди лъвов мост, а другия след лъвов мост, при положение, че и двете линии идват от сточна гара. Т.е. човек трябва да мине едно 300-400 м (със светофар или чрез подлез), за да се прекачи! Такова безумие няма никъде по света! С колата даден маршрут се взема за около 20 минути, с градския над час. Ами как и защо да го ползва човек?
  • 39 Срам

    5 0 Отговор
    Tака ще е докато ЦГМ се оставя безконтролно да източва Транспорта в София!!! Докато не започне да се мисли за гражданите, а не за финансовото благоденствие на ЦГМ! Билет от 1.60 лв.?! Съсипаха трафика с това безумие! При тези цени на горивата масово хората си карат колите, щото им излиза същото или дори по-евтино ако са поне двама в колата. За много локации няма едно превозно средтво, трябва да се сменя и да се дупчи нов билет?! Така е по-изгодно, нали?! Ама за ЦГМ! Вместо да пуснат функционални линии покриващи територията на София! СРАМ!
  • 40 Българина

    5 1 Отговор
    В сайта на ЦГМ нищо не е като хората. Разписанията са неточни и неверни до някаква степен. Таблата за линиите не рядко забиват. Пътищата в България са направени за офроуд автомобили, а не за автобуси ниски като
    спортни автомобили. Веднъж се качих по линията 77 която имаше чисто нов автобус евро 6. Автобусът нямаше и 1 месец и беше започнал да скърца, а шофьорът караше като пълен малоумник.
  • 41 Стоян

    4 0 Отговор

    До коментар #26 от "РАДА":

    И къде видяхте заместници?
  • 42 Jon

    0 0 Отговор
    Na baba vi trankata glypendari zahtoto pihete prostotii vmesto da izlezem pred parlamenta i da zgazime korympiranite polititsi
  • 43 СКГТ

    7 1 Отговор
    Г-жо Фандъкова и летящи чинии да вкарате последен модел при липсата на общо 250 шофьори и ватмани отново няма да има кой да ги кара
    Защо не кажете колко пенсионери работят като шофьори и ватмани и че до 2-3-5 години не 250 ще липсват а сигурно 500
    Отдавна изпуснахте нещата в транспорта
  • 44 Леле

    3 0 Отговор
    " В държавата управлявана уж от модерна дясна партия..." Всички там са бивши членове на БКП или тяхна рода - за какво иде реч? Няма как да е друго - генетика!!!
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Скк

    4 1 Отговор

    До коментар #30 от "КОЧА":

    Прав си пич, ама тия не само че крадат и са некомпетенти и нас термозят. Типочно по грберски ще решат проблема, като го прехвърлят на хората. Увеличение на билетчета и карти, намаляване на автобусите!!! Абе някой от тоя градски транспорт качвал ли се е на рейс да види какв е смешен.
  • 47 Барабанчев

    3 5 Отговор
    Дай боже всички автобусни шофьори в България да управляват софийските автобуси и всички български граждани да се возят в тях. Дай боже всички градове в България да имат транспорт като софийския. А авторът може да си завре поръчковата статия в онова място.
  • 48 Ха ха

    1 5 Отговор
    Боли не фара, не живея в София.
  • 49 A dANO

    3 2 Отговор
    Когато точеха и продаваха нафта от старите автобуси не ревяха , а сега реват няма какво да се открадне от новите :)
  • 50 Някой който кара автобус в софия

    3 0 Отговор
    до13 рада ли си незнам ама си личи колко ти е багажа продавай си на сергията и мълчи като ти харесва говориш без да си наясно за какво става дума
  • 51 Пародия

    1 4 Отговор
    Никой няма нужда от автобусите превозващи контингенто от маслите безплатно вииш ли. И от малоумните бус ленти също. В смрадливите автобуси и без тва никой не се качва и на никой няма да липсват.
  • 52 Фънки

    5 0 Отговор
    Циганин в метрото някой виждал ли е?Не сте,нали?За да се вози...му трябва билетче.В градския транспорт обаче се вози безплатно,дори и билет не им се изисква от контрольора.Все едно са невидими.Който не ми вярва,да отиде на пътешествие с трамвай N10
  • 53 marquise

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "ВРАБЧЕ ПОБОЙНИК":

    Авторът е медицински проблем.
  • 54 Внимание!

    1 0 Отговор
    Те са на всеки километър. Такова плюене ще настане,че наводнението е неизбежно. Да напускаме София, ще се издавим!
  • 55 Возеща се в градски транспорт

    5 0 Отговор
    Предложенията от къде да се вземат пари са глупост! Пари има, ама ги 'усвояват'
    Преди 2седмици шофьора заспа на светофара, пътниците го събудиха. Оказа се, че е бил нощна смяна персонална кола- от предишната вечер е на работа.
    Аз не искам да ми рискуват живота, за да лапа мафията парите на работниците. Напълно подкрепям шофьорите да оставят града без транспорт!
  • 56 Мария

    3 0 Отговор
    То в градския транспорт не работят само шофьори. В депата условията на труд са ужасни, студ и мизерия - зимата, а лятото тия ламарини като се напекат е повече от сауна. От 10 години на сам не са вдигани заплатите. И хора работещи от по 15 години взимат по 800 лв
  • 57 Работа има за жалки пари, навсякъде

    3 0 Отговор

    До коментар #26 от "РАДА":

    21 век сме все пак
  • 58 Гражданска защита

    0 1 Отговор
    Уведомяваме гражданите, че над София има спукан балон, от който изтичат червени прахови частици и които попадайки в човешкото тяло, увреждат мозъка ипричиняват умствена недостатъчнос. Тези частици, се пренасят и от т.н. тролеви вируси, които проникват през ушите и очите (но не през носа и устата). Поради очакваното завишение на присъствието на подобни балони, през следващите месеци, предупреждаваме населението, да внимава при уптреба на комуникационни технологии, кадето обикновенно битуват тези вируси.
  • 59 Анти ГРОБ

    0 1 Отговор
    Свалиме ли ГРОБ ще сезавърнат до добрите времена !!!
  • 60 Жепеец

    0 0 Отговор
    Елате в БДЖ да видите там какво чудо е
  • 61 Пак данъци

    0 0 Отговор
    Най ме е яд, когато някой доволен от ситуацията дебелосерко/бонуси,привилегии и др. екстри/, започва да търси начини да я запази. То не са сини, червени, пембени врагове и саботьори, то не са конспирации... Да ти изгорят бушоните от ужас. Ама ние сме си виновни. Да сме вкарали в затвора някой кмет? Софиянски? Боко? Ел Чунчо? Всички се крият зад колективната отговорност на общинарите, ама техният подпис виси най-отдолу. Ако Фъндъкова има малко мозък /отчитаме, че е блондинка/, трябва да подаде оставка, ако не постигне промяна в правилника: при всяко гласуване-персонален подпис. А! И вносителите на предложения да са на специален отчет.
  • 62 Спас безделника

    0 0 Отговор
    Сега охлаждани автоспирка за 100000 лв. За 10 години зад всяка спирка можеше да има разкошно сенчесто дърво, но нямаше да има далавера. Фандъкова или е блондинка, или е крадлива селска пръчка.