В България почти няма квалифицирани кадри, няма и инфраструктура, а пазарът за нови автомобили е твърде малък. С тези аргументи двама лобисти се опитват да убедят Фолксваген да построи новия си завод край турския Измир.
В своя статия по темата швейцарският "Нойе Цюрхер Цайтунг" (НЦЦ) обобщава основните факти: "Фолксваген се готвеше да инвестира до 1,5 милиарда евро в новия си завод в Турция и да открие около 6 500 нови работни места. За Турция, чиято икономика не е в цветущо състояние, това щеше да бъде най-крупната инвестиция през последните години. Но заради турската военна офанзива в Сирия, през октомври Фолксваген замрази плановете си", припомня швейцарският вестник и добавя:
"Най-вече Съветът на работниците и служителите (на Фолксваген - бел. ред.) се противопоставя срещу инвестицията в Турция. Неговият председател Бернд Остерло каза през октомври, че е изключено Съветът да подкрепи изграждането на новия завод, докато Турция продължава опитите да постигне политическите си цели чрез война и насилие. Като имаме предвид историята на Фолксваген в годините на Третия райх, концернът носи особена отговорност, каза Остерло".
Предимствата на Турция
"Нойе Цюрхер Цайтунг" припомня, че в сравнение с България, която до последно беше в надпреварата за завода на Фолксваген, Турция има редица предимства. Например обещанието на турското правителство, че ще подкрепи финансово изграждането на завода, както и вече наличните мощности за производство на авточасти и компоненти.
Според представителите на турския автомобилен бранш, Фолксваген няма друга алтернатива, пише по-нататък "Нойе Цюрхер Цайтунг" и дава думата на двама турски лобисти. "България изобщо не може да се сравнява с Турция", казва Алпер Канджа, шеф на Асоциацията на автодоставчиците "Тайсад". Според него, в България почти няма кадри, защото младите хора са напуснали страната. Нямало и доставчици на части и компоненти, а пазарът за нови автомобили бил много по-малък. "В Турция Фолксваген продава годишно 30 000 до 40 000 автомобила само от модела "Пасат", а в България това е бройката на всички продадени нови автомобили годишно", обяснява Канджа пред швейцарския вестник.
В очакване на решението
В статията е цитиран и Баран Челик, председател на Съюза за експорт на автомобили. И той предупреждава, че в България не могат да се намерят достатъчно доставчици и квалифицирани кадри. Турция имала големи предимства със своето 82-милионно население и с добре развитата си инфраструктура. В момента Челик настоява пред правителството в Анкара да се застъпи пред концерна във Волсфбург за изграждането на завода край Измир. Челик се надява, че на заседанието на Надзорния съвет в края на февруари Фолксваген все пак ще вземе решение в полза на Турция.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Гост
Коментиран от #14, #32, #78
19:05 11.02.2020
3 Гост
Коментиран от #43, #73
19:06 11.02.2020
4 русенец
Коментиран от #9, #39, #40, #52, #95
19:08 11.02.2020
5 Мартин
Коментиран от #56
19:11 11.02.2020
6 Име
19:13 11.02.2020
7 ШИБАЙ
Коментиран от #79
19:13 11.02.2020
8 Дедо ви
Коментиран от #18, #29, #51, #68, #105
19:14 11.02.2020
9 бл.134 в Зап. парк
До коментар #4 от "русенец":
Аллах , е велик .... Цветанов , върни милионитеКоментиран от #27
19:19 11.02.2020
10 Българина
19:29 11.02.2020
11 Гледач
Коментиран от #15, #75
19:31 11.02.2020
12 Рошко
19:37 11.02.2020
13 Бай Яни
Коментиран от #20, #77
19:40 11.02.2020
14 Обичам свинска пържола
До коментар #2 от "Гост":
Ти пък...., за продавачка каква квалификация??? Хората искат квалифицирани работници за производство на автомобилиКоментиран от #16, #30
19:44 11.02.2020
15 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #11 от "Гледач":
По-добре бързо да въведем Еврото в България, отколкото да изгоним германските супер-маркети...19:51 11.02.2020
16 Инджинеринът
До коментар #14 от "Обичам свинска пържола":
Така си мислиш ..обикновенни бачкатори,които да изпълняват команди-''прави-1'' , ''прави-2'' колкото искаш, с лопата да ги ринеш.Липсват инженерни кадри, които да поддържат и настройват линийте...но това не е болка-винаги могат да командироват инженерен персонал от европейските заводи и поделения.Виж, за пазара са съм съгласен, но не е никакъв проблем да се построи завода някъде , да речем Пловдивско..или Бургаско..
Коментиран от #26
19:54 11.02.2020
17 Как така
19:55 11.02.2020
18 Много си прав дЕдо
До коментар #8 от "Дедо ви":
Как хубаво го каза само-:"Един ден"!!!Ама не казваш че няма да е този век!А след сто години през дедовия ми, как щяла да цъфне!19:57 11.02.2020
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 И кой точно ще я направи в Сливен?
До коментар #13 от "Бай Яни":
Кажи ми кой ....едни накладки немогат да сменят там вервай всичките ги познавам ,и проекти ли не бяха то коли то чудо....тъй че кой ще направи кола?Пламен Мързела 10 години прави оная бракма в на Начев гаража....20:01 11.02.2020
21 Правят ни на луди
Коментиран от #28
20:07 11.02.2020
22 Готин
Коментиран от #44
20:13 11.02.2020
23 ха ха ха
20:26 11.02.2020
24 ха ха ха
20:27 11.02.2020
25 Ехоо
20:31 11.02.2020
26 Обичам свинска пържола
До коментар #16 от "Инджинеринът":
Защо си мислите, че разбирате повече от хората на които животът им е минал в производство на автомобили? България няма кадри, България няма инфраструктура, България няма пазар, това е положението. Борисов добре почна с инфраструктурата, добре каза, че за да идват инвеститори трябва да има пътища, но като няма контрол пак ще си караме колите по разбити пътища. Хората имат избор, ако не в България, другаде ще отидат, но ние нямаме избор, имаме нужда от такива инвестицииКоментиран от #45
20:32 11.02.2020
27 Цветанов
До коментар #9 от "бл.134 в Зап. парк":
Дообре20:36 11.02.2020
28 Ха ха ха
До коментар #21 от "Правят ни на луди":
В Русия най много се гледат турски сериали, но не мислят като теб, а може би са по умни от теб20:36 11.02.2020
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 прос
До коментар #14 от "Обичам свинска пържола":
Автоджаазите ни пишат история! Могат да я гепят, и разфасоват за минути, значи, и обратното могат! Хората сме прости, монтьори, шофьори, касиерки, и чистачки бол ще се справим, младеж! Какво, и трябва на една фабрика!Коментиран от #35
20:44 11.02.2020
31 Хахаха
Истината е, че Ердоган предложи да купува гарантирано по 60000 автомобила за 10 тодини.
Ще ги плаща държавата, а това е непозволена държавна помощ.
Чак се кефя на ситуацията, в която се поставиха "умните" шваби.
Ако изберат Турция ще последва не европески, а световен бойкот.
Ако изберат България, ще ръсят кеш тук като посинели.
Коментиран от #100
20:47 11.02.2020
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Николов
Коментиран от #34
20:53 11.02.2020
34 гого
До коментар #33 от "Николов":
Германия много си пази интереса на индустрията, не случайно дърпат северен поток 2. Газта им е много по евтина от нашата, и всички имат! Нищо чудно, и тока да е по- евтин, особено индустриалниятКоментиран от #41
21:03 11.02.2020
35 Обичам свинска пържола
До коментар #30 от "прос":
Прав си, може да разваляме всичко, в това сме много добри. Развалихме всичко построено през комунизма за година, и....... успяхме ли обратното, успяхме ли да построим заводи, училища, градове, села...., ето за това всеки ще ни прескача, защото се мислим за много умни, а сме в дъното на дъното21:05 11.02.2020
36 Лакардиятя
21:06 11.02.2020
37 хуху
21:18 11.02.2020
38 Иво
21:20 11.02.2020
39 123456
До коментар #4 от "русенец":
Не съди по себе си21:24 11.02.2020
40 123456
До коментар #4 от "русенец":
Не съди по себе си21:29 11.02.2020
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 дядо Йоцо
Не, но сестрата ще ви приеме:)
Виде ли са
21:36 11.02.2020
43 Перник
До коментар #3 от "Гост":
Опредено!!! Язе нов гоуф докато съм жив няма да си купя. Жалко че покрай сухото ще изгори и мокрото...т.е. и нов Хюндай, Киа, че дори и Дачия няма да купя, въпреки че они немат вина, ама сори. Пълен бойкот!!!!!!!21:49 11.02.2020
44 Бойко Борисов
До коментар #22 от "Готин":
Киро, ти ли си бе! Престани да ходиш по телевизиите и форумите21:51 11.02.2020
45 Инджинеринът
До коментар #26 от "Обичам свинска пържола":
Защо ли , питаш? Ами защото младините ми минаха във военните заводи и знам мноого по-добре игрите в този бранш от тебе.Може би не знаеш , но 91-92 год. ,,Рено'' искаше да прави купета в комбинат ''Бета' и оборудването го имахме на лице, нужно беше малко техника още и организация и за месец -два нещата тръгваха. А като имаш производство на купета, останалото е въпрос на 1-2 години да оборудваш едно производство от-до..само че ние, както винаги ще чукаме дявола както хвърчи. Темата е много голяма , но не ми се влиза в безсмислени спорове, но като последно-ако мислиш че някой ще дойде и ще ти оправи нещата, а теб ще те мързи един домат да посадиш и да се чудиш кого и как да окрадеш ( разбираш че не визирам теб персонално, нали)..ами няма да се случат нещата, разбира се.Коментиран от #67
22:04 11.02.2020
46 asoos
22:08 11.02.2020
47 Ццц
22:27 11.02.2020
48 Хасан
Коментиран от #50
22:50 11.02.2020
49 Libre comme air
22:57 11.02.2020
50 гост
До коментар #48 от "Хасан":
Айде пък ти сЕдни си на задника бе, цъфнали сте че и вързАли....и вас ви обличат китайчетата, кво си мислиш. Вчера четох извадка на Министерството на икономиката на Турция..баланс по търговското салдо-2,7млрд$ износ срещу 18,3млрд$ внос в полза на Китай. разлика-6 ПЪТИ...даже ибриците сигурно от там си внасят .23:42 11.02.2020
51 Бай хой
До коментар #8 от "Дедо ви":
А дано ама надали щу за глупости говорите след пет години в Мутроландия освем пенсионери и улични псета друг не виждам кой ще стои истината че човека си е напълно прав нито кадри нито инфраструктура нито пазар те дори в Сърбия да направят завода по ще намерят кадри а сърбите са поне двайсет години по напред от мутроландия00:40 12.02.2020
52 Силистренец
До коментар #4 от "русенец":
Ооо да в чужбина са най-кадърните берачи на домати ,най-кадърните общи работници в строителството, най-кадърните чистачи!За каква кадърност говорят в автомобилните заводи отдавна сглобяването е на 80-90% от роботи .Така ,че хора няма не ,че кадърните само са избягали05:38 12.02.2020
53 За съжаление
Коментиран от #54, #99
06:57 12.02.2020
54 антиЛибера
До коментар #53 от "За съжаление":
Назад ни върна демокрацията. При комунизма след 70-те имахме икономика колкото на турция и гърция взети заедно.07:24 12.02.2020
55 Коя ьеше
07:51 12.02.2020
56 КАСАПИНА
До коментар #5 от "Мартин":
Прав си, правят скоростни кутии в босна, и оттам имат много проблеми, където бутне мюсюл винаги могат да се очакват проблеми.Коментиран от #58
08:04 12.02.2020
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Арабаджиев
08:28 12.02.2020
60 България и технологии
08:29 12.02.2020
61 Бай Курти
08:33 12.02.2020
62 гост
08:50 12.02.2020
63 Агент на ДС
Вместо кротко да си робуват там, с наведени глави, да си чистят рибата, да си скубат пилетата и да берат не-нам-кво-си, нека си спомнят, че са допуснати там, не защото са много способни и можещи, а само защото са ЕВТИНИ, и вършат черната работа, тая, която местните не искат, за 25% от заплатата им !
Иначе казано, неуките, мързеливи и неграмотни "специалисти", които не можаха да се справят тук, станаха бели роби по света !
Коментиран от #111, #112
08:53 12.02.2020
64 Анти чакал
08:54 12.02.2020
65 киро
09:07 12.02.2020
66 Иванчо Мераклията
Коментиран от #76
09:13 12.02.2020
67 Някой си
До коментар #45 от "Инджинеринът":
Прав си.Далечната 1995 год в един завод във Варна, ВАМО ,за мотокари ,започна производство на РОВЕР МАЕСТРО, добра локация,частите идват по море, и още куп предимства.За онова време тоя автомобил си беше доста добър, но VAG придоби Шкода и пусна ,,Фелицията,, един дрънгел , с 50% по ниско вносно мито за България.Мисля че беше през 98, не помня точно, нашите продажници отказаха на РОВЕР ГРУП същите условия за внос на частите за ровера.Ясно е защо, някой се е нагушил ,явна корупция,няма спор.При такава ситуация англичаните вече не бяха конкуренция на родния пазар,още повече че почти всички бакшиши се обзаведоха с шкоди.И така накратко Роувър прекрати сглобяването на автомобили и дотам. На мястото на тоя завод в момента се шири жилищен комплекс,огромен и празен......няма да казвам чие име се спряга за инвеститор,то не е и толкова важно.Важното е че тук( България) имаме уникалната ,,способност,, да съсипваме АБСОЛЮТНО ВСИЧКО. Кой инвеститор ще дойде? Никой. Някой да не си мисли че тия с милиардите и произвеждащи стоки в световен мащаб не проучват историята на други инвеститори там където и те са се насочили.....ами проучва се поне 20 години нжзад във времето.Така че завод на ФОЛКСВАГЕН в България няма да има.09:32 12.02.2020
68 Бог
До коментар #8 от "Дедо ви":
Прости ,Противни,прокълнати Цървулски Ц.гани ... По корем ще Лазите ... Камбани ще ядете ... Децата си ще погребете !Най долното Животно ... Ти му помагаш то ходи Лай.а да Яде !!!09:39 12.02.2020
69 322
09:54 12.02.2020
70 ввв
09:55 12.02.2020
71 незнайко
10:12 12.02.2020
72 Този коментар е премахнат от модератор.
73 bronson
До коментар #3 от "Гост":
gost germania nikoga ne e proizvegdala bokluci a tova chemafiata v BG progoni vsichki mladi i talantlivi hora v chugbina e fakt taka che kolkoto i da se peniavchish po adres na germania tia vinagi e bila i shte bade velika dargava a ti na vsiakade shte si prosto GOST no dali gelan gost10:38 12.02.2020
74 bronson
До коментар #1 от "Мехмед":
da Mehmed tova e taka i niama za kakvo da se dravchat tuka niakoi drugari zashtoto do kato turcite rabotiat v BG se krade bezogledno10:40 12.02.2020
75 bronson
До коментар #11 от "Гледач":
i kakvo gledash GLEDACH may samo gledash no nishto ne vigdash da kagesh che DEUTSCHLAND sa turci beshe nay oligofrenskoto izkazvane no v BG oligofreni da izkash koi ostanaha v Bulgaria samo pensioneri i uchenici koito samo chakat da zavarshat sredno obrazovanie i da otidat v chugbina da uchat i giveiat taka che tuk niama da ima koy da raboti10:44 12.02.2020
76 Хасан
До коментар #66 от "Иванчо Мераклията":
Абе човек ,турчина прави дронове,подводницу,самокетоносач а ти ми говориш за български инженери10:46 12.02.2020
77 bronson
До коментар #13 от "Бай Яни":
bay jani kakto go narichash ti volkbokluk e nay golemiat i moderen avtomobilen concern v sveta tozi concern osven avtomobilite VW proektirat i proizvegdat BUGATTI i oshte super avtomobili a ti BAY JANI kakvo proizvede da sutrinta se oblekchi v kenefa i tova ti e za dneska10:48 12.02.2020
78 bronson
До коментар #2 от "Гост":
gost zapomni che LIDL i Kaufland spasiavat bulgarskite pensioneri ot gladna smart10:50 12.02.2020
79 ПСИХИАТЪР
До коментар #7 от "ШИБАЙ":
Я МЛЪК БЕ ЗООФИЛ НЕЩАСТЕН !!!Коментиран от #83
11:06 12.02.2020
80 Ердоганвгъза
11:28 12.02.2020
81 Mmmm
11:29 12.02.2020
82 Хасан
11:32 12.02.2020
83 Ердоганя
До коментар #79 от "ПСИХИАТЪР":
да ти го вкара !11:40 12.02.2020
84 VikiLexus
11:47 12.02.2020
85 Няма толкова луд инвеститор
12:23 12.02.2020
86 Фатих Мехмед
12:26 12.02.2020
87 Султан Баязид
Коментиран от #89
12:26 12.02.2020
88 Добре де
Е без това никой тука не ви иска каручките, които и сега се правят от турци в Германия.
Коментиран от #91
12:32 12.02.2020
89 незнайко
До коментар #87 от "Султан Баязид":
В Турция освем КУЛИНАРИ дриги длъжности има ли ??? МАЙ НЕ !!!12:53 12.02.2020
90 Коментатор
1. България е част от ЕС!
2. България не окупира чужди територии в 21ви век!
3. В България количеството промити мозъци на т.нар. ислямисти (джихадисти) е доста по-малко в сравнение с Турция!
4. България може и да се управлява към момента от зеленчуков дон Корлеоне, но той е по скоро васал на запада и винаги слушка! От друга страна Ердоган показа много пъти до тук, че действа като откачен диктатор и на него не може да се вярва в никакво отношение!
5. За т.нар много специалисти в Турция. Вие кпували ли сте си някаква турска качествена техника?! Може и да има такова животно, но качествено и произведено в Турция по принцип не стоят в едно изречение!
6. Колко турски учени са допринесли с нещо полезно за света, като процент от населението им и колко български?!
7. Не ми я хварете Турция! Макар и доста развита спрямо преди, все още има хора вТурция, които убиват децата си само защото са преспали с половинката си преди брака!
Коментиран от #92
12:55 12.02.2020
91 Този коментар е премахнат от модератор.
92 Хасан
До коментар #90 от "Коментатор":
Мога да те опонирам само с едно изречение ..българина си е дупедавец ..Фердинанд,Сталин ,Брюксел ..не е важно13:15 12.02.2020
93 Спиш ли народе?
13:25 12.02.2020
94 Дюнерджията
Коментиран от #98
13:44 12.02.2020
95 МОЛИ
До коментар #4 от "русенец":
НЕ МОГАТ НИЩО ,ЗАЩОТО КОГАТО ГРАДЯХМЕ СЪЦ.ОБЩЕСТВО, В ПРОФЕСИОНАЛНИТЕ УЧИЛИЩА ОТИВАХА САМО ТЕЗИ,КОИТО НЕ СТАВАХА ЗА НИЩО.ИЗКЛЮЧВАМ ЕЛИТНИТЕ ТЕХНИКУМИ И ГИМНАЗИИ.ОТИВАХА САМО ДА ВЗЕМАТ ДИПЛОМ НА СРЕДНО ОБРАЗОВАНИЕ.СЕГА ОБАЧЕ,ГОЛЯМА ЧАСТ ОТ МЛАДИТЕ НИТО УЧАТ,НИТО РАБОТЯТ.А,НЕ ,ЧЕ ОТИВАТ В ЧУЖБИНА.ТАМ ОТИВАТ ДА УЧАТ ВИСОКО ИНТЕЛЕГЕНТНИ ДЕЦА.В Б-Я НИКОГА НЕ Е ИМАЛО ДОБРИ СПЕЦИАЛИСТИ-РАБОТНИЦИ.ВСИЧКИ СА САМОУКИ.ТОВА Е ИСТИНАТА.14:00 12.02.2020
96 Бико
14:03 12.02.2020
97 Българин
14:35 12.02.2020
98 Коментатор
До коментар #94 от "Дюнерджията":
Да предположим теоретично, че това стане (да не дава Господ), колко турци от Турция си мислиш, че ще те познаят като техен равноправен събрат??!!По време на турското робство обекновените българи, българите мохамедани и родените в България с турски корени, са третирани абсолютно като един тип хора - рая!!!
Не си мислете, че като Ердоганчо ви спонсорира, чрез ДПС и производните на нея партии, вие ще бъдете повече уважавани от турците родени в Турция!!!
Това е само още един пример за разделянето на хората в България! Както е казано - разделяй и владей!!!
Обединения народ почти нищо не го спира!!!
Така, че всички пишещи с турски имена тук в чата, да знаете, че вас първи ще ви "приемат с отворени обятия"!!!
14:44 12.02.2020
99 Соломон
До коментар #53 от "За съжаление":
Най-умният от всички умни! Ти си просто за сьзжаление!!!15:01 12.02.2020
100 321
До коментар #31 от "Хахаха":
Браво! Най-смисленото мнение. Точно забранената от ЕС държавна помощ, която Турция предложи е причината за избора. Всички други глупости са само измислици. 4000 работници - които завиват болтове и фиксират детайли имаме - достатъчно е основно образование - да може да прочете инструкцията от няколко изречения. Инженери - доста добри излизат по няколко хиляди от ТУ-ти в страната. На този завод му трябват 100-тина. А и 90 % от тях ще са германци първите няколко години. Инфраструктура имаме - пътищата са най-маловажни - портове по море и Дунав и железопътни са истината. България си има достатъчно.Коментиран от #104
15:03 12.02.2020
101 Факт
15:05 12.02.2020
102 поредната турска дъфка
15:23 12.02.2020
103 Пффффф
15:25 12.02.2020
104 Естествено
До коментар #100 от "321":
че лъжат. В София има две училища за шофьори и монтьори от 20 години насам са с пълни претъпкани паралелки а отскоро разрешиха да учат там и момичета понеже преди не приемаха. и сега изведнъж нямало квалифицирано кадри , глупости на таркалета , ако поискаш да докажат подобно твърдение просто не знам как ще го направят15:31 12.02.2020
105 Манчо Ганчев Панчев
До коментар #8 от "Дедо ви":
... и един ден... (=и един век).15:50 12.02.2020
106 Васил
16:53 12.02.2020
107 банго васил слуша азис
17:03 12.02.2020
108 Язе
17:25 12.02.2020
109 Язе
17:32 12.02.2020
110 Гочо
Пламен Георгиев Пламен Георгиев29 март 2017, 06:45, oбновена в 06:46
18:25 12.02.2020
111 Ганьо
До коментар #63 от "Агент на ДС":
Мързеливите остаха в България паун00:29 13.02.2020
112 Ганьо
До коментар #63 от "Агент на ДС":
Мързеливите остаха в България паун00:29 13.02.2020
113 Робев
01:21 13.02.2020
114 Бай ганойййййй
Коментиран от #115
05:32 13.02.2020
115 😺🐶😅😺😽
До коментар #114 от "Бай ганойййййй":
Интересно ти какъв българин си, та така ни обиждаш, боклукчак долен.Коментиран от #117
08:31 13.02.2020
116 Истината боли
09:31 13.02.2020
117 Прав е
До коментар #115 от "😺🐶😅😺😽":
Кой голям инвеститор ще иска да си кара стоката по ам Тракия му Пловдив и Стара Загора или по другата лоша инфраструктура...09:38 13.02.2020
118 Този коментар е премахнат от модератор.
119 Този коментар е премахнат от модератор.
120 КултураМиЯнко
11:18 21.06.2023
121 специалист
11:47 21.06.2023
122 ганю
от 33 г служат на мафията затова а и по лесно се манипулира прост народ
и се краде по лесно та затова е така.
Ще му целувате и предника и задника на Бай ви Тошо
направи той много за 30 г което вие го окрадохте
01:45 22.06.2023