Роден съм в София. Повече от половината си години съм изживял в София. Всички мои (български) роднини и приятели живеят в София. Харесвам този град, при все че в него няма почти нищо интересно. И че в международен мащаб си е едно по-скоро провинциално място. Харесвам го, защото има свой дух и атмосфера.
Една примитивна нагласа
Никак не харесвам обаче онези софийски фундаменталисти, които смятат, че градът е тяхно притежание. Високомерието към онези, които те наричат "селяни", към провинциалистите и приходящите е грозно, но човек някак може да го разбере. Обаче нагласата, че на тези хора "не им се полага" да живеят в София - тя е не само неприемлива. Тя е примитивна, ретроградна, противозаконна и в крайна сметка много глупава.
Живял съм в София, когато все още съществуваше тоталитарната конструкция, известна като "софийско жителство". За да не се пълни градът с нови "селяни", самите доскорошни селяни (партизани и комунисти) бяха постановили, че в София могат да живеят само онези, които вече си живеят там. Феодална мярка, която принуждаваше хиляди млади хора от провинцията да сключват какви ли не срамни сделки (брачни, трудови, дори с ДС), за да се доберат до мечтаното софийско жителство.
Нима искаме отново да живеем в такъв свят?
Особено сега, когато пандемията ни е затворила вкъщи, когато толкова болезнено ни липсва възможността да пътуваме, да виждаме различни места и хора, да работим и почиваме където искаме, особено сега трябва ясно да си дадем сметка, че свободата на придвижване и усядане е едно от най-ценните завоевания на 21-ви век и най-вече на ЕС. И да се присмеем на онези уж кореняк-софиянци, които разсъждават като истински провинциалисти.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 шоп
Коментиран от #5, #10, #103
19:10 19.04.2020
2 Последния софиянец
Коментиран от #39, #41, #98, #110
19:11 19.04.2020
3 Б.Методиев
Хиподил-ново 20
19:12 19.04.2020
4 5884
19:12 19.04.2020
5 ха ха
До коментар #1 от "шоп":
.. ама иначе точите парите от провинцията нали???Коментиран от #46
19:12 19.04.2020
6 дядо Койчо
Коментиран от #94
19:13 19.04.2020
7 Тост
19:13 19.04.2020
8 Жоро
Коментиран от #17, #113
19:13 19.04.2020
9 Ръмпези
19:14 19.04.2020
10 Варна
До коментар #1 от "шоп":
Почти на 50 съм. Съвсем чистосърдечно мога да ти споделя, че и преди 89 година си бяхте селяндури. Просто самочувствието Ви е в повече.Коментиран от #43
19:15 19.04.2020
11 Софиянеца
Коментиран от #106
19:18 19.04.2020
12 аззьь""ьььддгб
19:19 19.04.2020
13 Софи
19:22 19.04.2020
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Йозеф
19:26 19.04.2020
16 Последния софиянец
До коментар #14 от "Наблюдател":
Ние ви показахме какво е обувка бе неблагодарнико!!!Коментиран от #27
19:27 19.04.2020
17 Провинциалист
До коментар #8 от "Жоро":
Като гледам селяните са ви превзели в София - освен селяни други не виждам там.Коментиран от #95
19:28 19.04.2020
18 гъййгоъе4фъфиф
19:29 19.04.2020
19 Просто природен закон
19:29 19.04.2020
20 Бандата на голите глави
19:30 19.04.2020
21 Бай Хой
До коментар #14 от "Наблюдател":
Точно, кратко и ясно! Лошото обаче е , когато цървулите започнат да се мислят за трандафори....19:31 19.04.2020
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 тйгйглттуъмм
Тук страним от такива, чиято глава е служила само да пази сянка на мотиката...
19:32 19.04.2020
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 5ъг5йкнхибйй
До коментар #24 от "До автора на статията":
Поклон..... с носталгия......19:34 19.04.2020
26 Последния софиянец
До коментар #24 от "До автора на статията":
Добре го каза.19:35 19.04.2020
27 Един Там
До коментар #16 от "Последния софиянец":
Когато другите носеха обувки, София беше село. Погледни си историята на населеното място „софиянецо“! Виж кога става град и колко развити градове е имало преди шопите да вземат да се гражданеят! И между другото откакто София я избраха за столица по доста подкупен и съмнителен начин с гласа на един евреин, то България нищо хубаво не е видяла! Погледни историята и ще разбереш! Шопите са най-тесногръдото и простовато племе, а те ни управляват. Резултата се вижда и е факт, че благодарение на шопите изчезваме, като държава и нация. Виден представител на шопското съсловие и селениея е Бойко Методиев Борисов.Коментиран от #32, #96
19:37 19.04.2020
28 Провинциалист
До коментар #24 от "До автора на статията":
Срамно е да кажеш,че няма нищо особенно в София.Е как да няма нищо особенно в София - най-голямата селяния е там от цяла България. По-голяма и от по селата.
19:39 19.04.2020
29 Мая
Коментиран от #35
19:43 19.04.2020
30 Българан Европейски
19:44 19.04.2020
31 соросоидни кърлежи
Холандия: 16 млн. население, 20 000 държавни служители;
България: под 7 млн. население, 440 000 държавни служители. Ужаc! Сигурно 350 000 са в София---паразити.ДОКОГА. Как ще имаме пари за здраве,образование,култура,армия..при толкова много безделници..Само не ми казвайте че цигани са виновни...
19:44 19.04.2020
32 Провинциалист
До коментар #27 от "Един Там":
Точно - от както България я управляват шопи хубаво не е видяла. При освобождението ни София е била 3000 души - само това са софиянците а всичко друго е селяния.Коментиран от #50
19:44 19.04.2020
33 мда
19:47 19.04.2020
34 бай Иван
19:51 19.04.2020
35 Провинциалист
До коментар #29 от "Мая":
Селянин е човек живеещ на село и обикновено занимаващ се със земеделие а селяндур е черта на характера нямаща нищо общо с географското положение но обикновено срещаща се по градовете и най вече в столицата ни.19:53 19.04.2020
36 Въпрос
19:55 19.04.2020
37 Както вече казах
19:57 19.04.2020
38 Боби
Защо не застане с личното си име?!
Да, родените и живеещи в София: не искаме паплачта от близо и далеч да ни троши улиците, за чиито ремонти плащаме НИЕ, не искаме задръстванията по входно-изходните точки, не искаме невъзможност за паркиране в града НИ. Не искаме селяндурите да опростачват живота на СТОЛИЦАТА.
Коментиран от #44, #49, #62, #93
19:57 19.04.2020
39 Някой си
До коментар #2 от "Последния софиянец":
А какво правят софиянци където и да идат из страната?Коментиран от #40
19:59 19.04.2020
40 София
До коментар #39 от "Някой си":
става столица с около 11 000 жители, на практика кореняци са под 1% от живеещите в София.20:02 19.04.2020
41 Не "селяните",
До коментар #2 от "Последния софиянец":
а софийските малцинства избраха Фандъкова.20:05 19.04.2020
42 тутурутка
20:12 19.04.2020
43 pepy
До коментар #10 от "Варна":
"... и преди 89 година си бяхте селяндури..."Така е, защото след 1944 год. и особено след 1956 год. в София можеха да се преселят само селяндурските партийни активисти... Та тях за софиянци ли ги броиш...
20:15 19.04.2020
44 Не статията
До коментар #38 от "Боби":
е гнусна, гнусен е манталитета на софиянци.Коментиран от #47, #76
20:15 19.04.2020
45 шопът
20:18 19.04.2020
46 ян бибиян
До коментар #5 от "ха ха":
Да стане като в Германия.Тогава ,,софиянчетата ,,ще ми сучат от трибуквеника.ха ха ха..или кано в любимите ни САЩ. Тогава ще видят ,,кон боб яде ли...,,20:21 19.04.2020
47 нема такова нещо
До коментар #44 от "Не статията":
40 години у софето подреден град и културни хора изживях го, и последните 30 години надойдохте всякакви, всичко се промени, па и софиянци ви виновни, ае бегай......20:23 19.04.2020
48 шопът
20:24 19.04.2020
49 Сф1001
До коментар #38 от "Боби":
Вие драги почти нищо не плащате. По голямата част от ремонтите ги плаща държавата през държавният бюджет. И това е съвсем целенасочено, щото на ли все сте тарикати. Градът ти драги е град на кърлежи. 1/3 от централният бюджет се харчи в градът ти за да може всичкият този паразит да живурка.Коментиран от #55
20:25 19.04.2020
50 Голям праз
До коментар #32 от "Провинциалист":
Това къде го прочете?Или си пишеш ей така?
Между другото и шопите са пришълци в Софийско.
Коментиран от #52
20:26 19.04.2020
51 София е братче
20:29 19.04.2020
52 6946
До коментар #50 от "Голям праз":
Когато избират София за столица в центъра на града има един конак, където настаняват новоизбраният ни първи цар след освобождението и едно тържище на говеда. Всички останали градове в страната са били градове за разлика от София. 130 години наливаме пари в тая клоака и нямате наяждане. - Чиста проба търтеи!Коментиран от #56, #60, #61
20:34 19.04.2020
53 Преди 30 години
Коментиран от #90
20:38 19.04.2020
54 Крадлива КАЛИНКА
РОБСТВОТО и ГЕНОЦИДА над бедната,изчезващата се провинция
20:42 19.04.2020
55 Голям праз
До коментар #49 от "Сф1001":
БВП България 110 милиарда.БВП София 44 милиарда.
Данните са от 2018 година.
Коментиран от #57
20:44 19.04.2020
56 Голям праз
До коментар #52 от "6946":
Я още един писател.20:48 19.04.2020
57 Сф1001
До коментар #55 от "Голям праз":
Аз съм икономист с 20 години стаж драги. В България БВП се сформира основно от вътрешно потребление. Ние имаме отрицателен търговски баланс. Причината да има такъв дял е именно наливането на държавните пари под формата на поръчки. Като налееш всяка година към 500 милиона само в метрото според теб това отразява ли се на БВП бе каиш? Парите за бетон, плочки, релси, кабели, работна ръка и т.н. и т.н. според теб формира ли БВП? - А парите от къде са? - О изненада! Парите за метрото в последните 10 години са около 3 милиарда и те са основно от програми, процента на столична община е около 10%. А парите са общи за този строеж. Това важи и за останалите проекти с обществени средства излети в шибаният ти град. Всяка година чиновниците- сиреч кърлежите ни струват около 15 милиарда от бюджета на страната според справките за консолидираната фискална програма. За 2018 година която цитираш. Заплатите на чиновниците са 5 милиарда и почти 4,6 милиарда издръжка - коли, сгради, комондировки и т.н Още 2,8 милиарда са изхарчили за НПО-та, пак според същата справка. За тази година заплатите на кърлежите са предвидени да стигнат 10 милиарда, без издръжката и парите за НПО-та. Според теб понеже повече от 70% от тези пари остават за кърлежите в София, да ли генерират с разходите за храна, ток, горива и т.н. БВП? Ако утре тези пари се изхарчат в Кричим неговият дял в БВП на страната ще бъде същия! - Мисли бе каиш преди да приказваш!Коментиран от #69
20:54 19.04.2020
58 fakeTAXI
20:56 19.04.2020
59 Поги
20:57 19.04.2020
60 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #52 от "6946":
Откровено ще кажа, че няма как да разберът пришълците грозната промяна която предизвикаха. Няма ги вече пикниците по поляните на "Овча купел", Веселите компании из "Ловния парк", дългите вечери на двора с биричка и салата при вуйчо в къщата на прадядо.....Цяла книга може да напише по темата.Коментиран от #65, #109
21:00 19.04.2020
61 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #52 от "6946":
Истинското име на града е СРЕДЕЦ. За благозвучие, неговите граждани са се наричали Серди, вместо Средци... Името Средец по късно преминава в Сердица, както при думите среда – сердце. Изписано на латиница Сердица става Serdica, а по-късно е „побългарено” на СердиКа. В латинския език, C пред е-звук или и-звук се чете не като к, ами като ц.Във Витошката грамота на цар Иван Шишман от края на 14 век, областта и жителите се наричат и Средечки.
В науката филологията се обяснява добре как се променя мястото на гласните и от СРЕДА се получава СЕРДА.
София е обявена за столица на 3 април 1879 година от Учредителното събрание по предложение на проф. Марин Дринов, като стар български град, отдалечен от турската граница и средищно разположен в българските земи според тогавашното разбиране.През 1879 година се разгаря и спор за името, като жителите на града създават комитет от известни личности, който се застъпва за възстановяване на историческото име СРЕДЕЦ. НАДДЕЛЯВА ОБАЧЕ СТАНОВИЩЕТО НА РУСКАТА АДМИНИСТРАЦИЯ, т. е. на руския губернатор Алабин И НОВАТА СТОЛИЦА НА БЪЛГАРИЯ …..СЕ НАРИЧА ОФИЦИАЛНО с гръцкото име СОФИЯ. Явно името СРЕДЕЦ не е влизало в руските планове за ТРИБУТАРНОТО княжество България.
Коментиран от #68
21:02 19.04.2020
62 fakeTAXI
До коментар #38 от "Боби":
Публикувано във факти.бг: Да, родените и живеещи в София" - да не се окаже, че попадаш в категория "селянин", че нещо си много наежен, кореняк софиянец от младост...21:08 19.04.2020
63 Истината е ,че
21:12 19.04.2020
64 Miroslav Dimitrov
21:13 19.04.2020
65 pepy
До коментар #60 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
"... Няма ги вече пикниците по поляните на "Овча купел", Веселите компании из "Ловния парк", дългите вечери.."Както и тези над Княжево, а излетите до Дървенишкия манастир си бяха вече цяло приключение...
21:14 19.04.2020
66 Пипи
Коментиран от #70, #83
21:21 19.04.2020
67 Ads
Коментиран от #84
21:23 19.04.2020
68 6946
До коментар #61 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Няма нужда да ми обясняваш, че е град. Това не променя факта, че след освобождението там са само селяндури и въобще не може да се сравнява с Русе, Търново, Стара Загора, Бургас , Варна, Копривщица и т.н. и тн. Само дървени глави и както споменах тържище за говеда! Твърди, се че било по предложение на Марин Дринов, само, че идеята за София идва от Цариградската конференция, на която Англия предлага страната да се раздели на две като едната е с център селото наречено после за столица.Коментиран от #78
21:23 19.04.2020
69 Голям праз
До коментар #57 от "Сф1001":
Каиш ще викаш на баща си.А колко си икономист се вижда от глупостите, които пишеш. Определено не си наясно, как се изчислява БВП.
По-добре си върни дипломата и си вземи обратно прасето.
Коментиран от #82
21:38 19.04.2020
70 Тук и там
До коментар #66 от "Пипи":
Защото има доста големи разлики в манталитета, и това е обективно, вижда се ясно. Права сте, че нещата не опират толкова до произход, но другото няма как да се пренебрегне. Това че си се преместил някъде не те прави местен, и само времето показва дали това ще се промени, по-бързо или по-бавно.21:43 19.04.2020
71 Не мога да разбера
Коментиран от #77
21:44 19.04.2020
72 Смях се с глас!!!!
21:59 19.04.2020
73 ПЕТКО
22:08 19.04.2020
74 123123
Днес излизам законно утре съм престъпник не мога да се прибера
На какво прилича това ? Полицейска държава, дикатотура? Ние права нямаме ли?
Долу ГЕРБ !!!!!
22:11 19.04.2020
75 Голям праз
И, всеки град ,народ или държава си има своите разцвет и упадък.
Прочети нещо за "Сердекийски едикт", примерно
Коментиран от #80
22:14 19.04.2020
76 пипо
До коментар #44 от "Не статията":
Ти не си видял ,,жив софиянец'' а се изказваш за манталитета му.Аз съм 3-то поколение в София и познавах СОФИЯНЦИ.Нямат нищо общо с тая сган сегашна и всеки ден става по зле.Виж само Боѝко ,Фан-дъка ,,Софиянски''- селяк от Г.Оряховица и милионите останали ......... каква София какви софиянци , какъв манталитет.22:21 19.04.2020
77 Аз мога да разбера
До коментар #71 от "Не мога да разбера":
Защо си отидохте на село а сега ревете като заклещени ? Защо не си останахте в София като хиляди други , а сега ревете ? Надявам се утре да ревете още по-силно! И да се сдобиете с едни хубави актове ! И пак да ревете ...22:26 19.04.2020
78 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #68 от "6946":
Под цяла София/Средец има древни археологически останки от град. На времето, при изграждането на топлопреностната мрежа, директорът ни забрани да се копае под 1,5 м, защото навсякъде излизаха разни археологически находки и докато се обработят и консервират от археолозите, строителните срокове отиваха по дяволите........22:27 19.04.2020
79 оцелял от турското робство
22:31 19.04.2020
80 Голям праз
До коментар #75 от "Голям праз":
Коментарът ми е до 6946.22:34 19.04.2020
81 оцелял от турското робство
22:35 19.04.2020
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 Варна
До коментар #66 от "Пипи":
Просто е! Има една характерна наглост на обитателите от Вашият район. Високомерието и откровената тъпотия, която се демонстрира от коренното население на този град, където отиват просто дразни.Второ да се харчат парите на цялата страна само за София също много дразни. От сутрин до вечер по телевизиите само София, София, и едиси кой софийски измекяр какво направил. Останалите градове и села са оставени да оцеляват буквално на подаяния. България прилича на жлищна кооперация, в която домоуправителя е нагъл, полуграмотен идиот, който харчи парите на кооперацията само за неговият апартамент. А ако му се направи забележка става невъобразима къвга, в който въпросният домоуправител твърди че всички са му длъжни да му осигуряват комфорта защото той е "най". - Ако това приключи вероятно ще настъпи мир, но опитът ми показва, че това няма да се случи без да е станала почти война. Наглостта на онзи Ваш район е пословична!
Коментиран от #87
23:06 19.04.2020
84 пипо
До коментар #67 от "Ads":
За 1889г си прав но император Константин е казал Сердика е моят РИМ. С часове мога да обяснявам защо са я избрали за столица,Решението е взето извън Б-я,но не ми се пише толкова дълго .А и за селяците е важно ТЕ да са тука.За миналото и бъдещето ги боли ....... .Коментиран от #88, #91
23:07 19.04.2020
85 оцелял от турското робство
До коментар #82 от "Сф1001":
Това писание доказва всичко.23:08 19.04.2020
86 Голям праз
До коментар #82 от "Сф1001":
"..... Ние имаме отрицателен търговски баланс...."Шъ ни обясниш ли , как влиза той при изчисляване на БВП?
Или отиваш направо, да си вземеш прасето?
Коментиран от #112
23:24 19.04.2020
87 пипо
До коментар #83 от "Варна":
Трудо ми е да ти обясна колко си прав и не си прав.Тази сган за която говориш просто живее в софия или колите са им регистрирани тука.Хо-рата които познавах умряха или напуснаха Б-я заради нашествието на нашите приятели за които и ти говориш.Някои са и от Варна,много красив някога град/живял съм в квартал ,РУПИ'ако се сешташ,но с поя-вата на ,ТИМ' нищо не остана от него,хората са други ,духът му е друг .Съшто като София23:43 19.04.2020
88 Голям праз
До коментар #84 от "пипо":
Няма смисъл, няма да разберат.23:51 19.04.2020
89 Матракчи
23:59 19.04.2020
90 Този коментар е премахнат от модератор.
91 Ads
До коментар #84 от "пипо":
За Сердика го е казал, не за София...00:13 20.04.2020
92 Кореняк Парижанин
00:18 20.04.2020
93 Гражданин
До коментар #38 от "Боби":
И ние не искаме фирмите ни като плащат данъци те да ходят първо в София и от там да решават колко ще отпуснат за съответния град.01:07 20.04.2020
94 Валери
До коментар #6 от "дядо Койчо":
дядо койчо ти го натресе твоя съселянин пройчо. Селяндур така де София се напълни с селяни..... ма.. ви ши... ана01:41 20.04.2020
95 Валери
До коментар #17 от "Провинциалист":
провинциалилист = селяндур, мама.. дева.01:49 20.04.2020
96 Валери
До коментар #27 от "Един Там":
селяндур чети повече история, за Сердика и средец нещо да си дочул у твое село?01:57 20.04.2020
97 Ввв
02:03 20.04.2020
98 Tozi
До коментар #2 от "Последния софиянец":
Същото отношение като твоето имам към софиянци, това което си описъл го правите вие, и по ваш манталитет го преписвате на други. На какво ли не съм бил свидетел.03:23 20.04.2020
99 По голямо село от София няма
04:35 20.04.2020
100 Хора
06:40 20.04.2020
101 Хора
06:45 20.04.2020
102 Хора
06:57 20.04.2020
103 Совата
До коментар #1 от "шоп":
Ходи прай свирки на Бойко папагал такъв09:20 20.04.2020
104 Хахахахахах
09:48 20.04.2020
105 тончо софиянеца
Но... имо голямо "НО". Въпреки моята толерантност съм бил псуван и заплашван точно от "столичани в повече", които считат че могат да не спазват елементарни пранила за общуване. По родните си къщи се събуват едва ли не още от улицата за да им е чиста къщата, но в София ела да гледаш. Първото е да накупят джипове и да ги накамарят пред гаража на "софиянец". Защо? Ми ей така, да не се е раждал софиянец. Но след като се е родил "софиянец" требе да трае, оти че пу спукам черепо.
Следващото е чалгаренето на околното пространсво с пушеци от скари и съответната музика и крещене. Разнасят се по цяла София с провиснали анцузи със странични ленти на долнищата, държейки бири и пици. Мъжете задължително с бръснати глави. Познайте кого имитират?...
И какви работници са. Прокарват кабели на кабеларките, летят на пълна гад с бусове за снабдяване на търговски обекти, пишман майстори на строителни обекти, където не спазват ограниченията за шум, като нарочно блъскат в ушите на околните любимите си ероточалга парчета с неприкрит цинизъм в такста.
Никаква следа в града, няма адресна региктрация, няма данъци. Просто тарикати. За Великденските празници пак си показаха мурафета. Заминаха нанякъде да се покажат и гъз път да види ей така, софиянците само да спазват ограниченията.
И накрая, при тези столичани в повече
09:49 20.04.2020
106 грамотен
До коментар #11 от "Софиянеца":
Обикновено хората си мислят,че софиянци са грамотни.Ще наблегна само на две от многобройните ти грешки:"България" с малка буква и прочети на глас изречението си"Останаха хора който искат..."Само до тук две грешки:без запетая пред"който"и вместо"които"си написал"който"...Претенциите трябва да имат покритие.10:54 20.04.2020
107 Иван
11:37 20.04.2020
108 Хммм
Да премахнат това централно преразпределение на парите .С други думи,да се спре ограбването на останалата част от България. В нито една държава от ЕС го няма това централно преразпределение на парите.Единствено в България го има. Не може фирмата Х в града N да плаща данъци и тези пари да отиват в София.Ами,че това го обрича на вечна бедност. Т.е. работи за София.
11:54 20.04.2020
109 грамотен
До коментар #60 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
"разберЪт"?!Разбирам носталгията ти,но и грамотността е важна...12:00 20.04.2020
110 Селянин
До коментар #2 от "Последния софиянец":
Ти кой би избрал? Посочи име!12:30 20.04.2020
111 ЕксСофиянец
Ако не беше грандиозната администрация и още по-фрапиращата корупция, която й дава приходи, кое щеше да задържа хората в столицата? Естествено, средата определя и населението - предимно парвенюта и техните слуги.
12:55 20.04.2020
112 Сф1001
До коментар #86 от "Голям праз":
Отрицателният търговски баланс или салдо е величина, която не влиза в БВП. Този показател се използва за оценка на резултата между износ и внос, а не върху БВП. Ма нали си прозД от къде да го знаеш?Коментиран от #122
14:30 20.04.2020
113 pbdan
До коментар #8 от "Жоро":
По скоро вие я разнесохте тая зараза по родните села и паланки. 2/3 от вирусоносителите сте в София. През 1878г. София е била с 21000 жители. Как за век и нещо се разплодихте до 2млн.?15:30 20.04.2020
114 даскал Генчо
Коментиран от #115, #116
16:35 20.04.2020
115 Сф1001
До коментар #114 от "даскал Генчо":
Аре не се изживявай като нещо изключително Това е град развил се като котило на кърлежи. повече от 130 години наливаме пари в града на паразитите. Вие живуркате от парите създадени от всички останали. Така, че хайде да вземете там да си оправите мирогледа. Хе сте търтеи, хем пък се изживявате като нещо изключително.Ако не се наливат общите пари в тази град ще умрете от глад, вие нищо не произвеждате и зависите от общите пари. И по времето на СОЦ-а пак бяхте същите нагли, търтеи като в момента. Някак не Ви се вижда правилно и други да искат да се възползват от общото харчене на пори там при Вас. - Що бе? Другите нямат ли право или всички те там имате пожизнено право да паразитирате и всички са Ви длъжни?
Трабва да разберете с кухите си кратуни, че ако продължавата да харчите обществените пари само и с приоритет за Вас то тогава ще продължава градът да се пълни с хора. Спирате да харчите парите ни само за Вас и хората няма да напускат родните си места. Още от дете ненавиждам тъпият Ви град. Никога не ми е харесвал именно заради местните обитатели. Винаги сте били селяндури с някакво особено чувство, че всички са Ви длъжни и трябва да Ви бъде осигурено всичко.
16:47 20.04.2020
116 pbdan
До коментар #114 от "даскал Генчо":
Не знам мене ли коментирате но: Софиянци трябва да инвестират европейските (и не само) пари в провинцията, а не само в София и хората постепенно ще се върнат по села, малки и по-големи градове. Ето сега с този път до летището - от кого е построен? Със сигурност с преобладаващо количество работници от провинцията. Затова в София при над 1 млн. "селяни", както вие ги наричате, безработицата е най-ниската в страната, а заплатите двойни. Постъпвате както сега англичани и немци - нямали черноработници!? Нямаме работници да строят Кремиковци, няма кой да работи в него, няма шофьори и ватмани, няма строителни работници ... и всички от провинцията. Даже затвор направихте в тоя "умно" построен завод.17:39 20.04.2020
117 даскал Генчо
Уважаеми господа.
Четете какво съм написал и не говорете глупости.
За вас има една поговорка - ЕДИН ПЪТ ИЗКЪПАЛ ЛИ СИ СЕ СЪС СОФИЙСКА ВОДА НИКОГА НЯМА ДА СЕ ВЪРНЕШ В ПРОВИНЦИЯТА ДА СЕ ИЗКЪПЕШ С ВОДАТА КОЯТО ТЕ КЪПАЛА МАЙКА ТИ.
специално ДО 115 - нещо се засягате , да не би да съм познал, че сте от групата на тарикатите.
Коментиран от #118
18:25 20.04.2020
118 pbdan
До коментар #117 от "даскал Генчо":
1880 г. населението на София е 20 501 души. По това време етнически София е разделена както следва: 56% са българи, 30% евреи, 7% турци и 6% цигани. Това ли е глупост или невярно? Практически кореняци софиянци няма. Или историята с Кремиковци? Ще се издушите в тази долина, София не е Атина с половината население на страната. Инвестирайте в провинцията и "чесъните" ще си стоят там, няма да се обезлюдяват селата и малките градове. Това за къпането е когато централно водоснабдяване е имало само в София.18:59 20.04.2020
119 КОРОНА БИРА
21:49 20.04.2020
120 Tate
09:07 21.04.2020
121 даскал Генчо
А относно статистиката Ви - прочетете какво сте преписали и го коментирайте от гледна точка не на етнос , а на месторождение.
13:13 21.04.2020
122 Голям праз
До коментар #112 от "Сф1001":
Благодаря за отговора, той е показателен за познанията ти. Чао, дребно и злобно човече.20:32 21.04.2020
123 Софянец
18:20 22.04.2020