Гражданският активист и радетел за повече пряка власт на гражданите - Росен Миленов, бе един от стотиците арестувани в печалния за българската демокрация 2.09.2020 г. Печален, тъй като в този ден, в страна членка на ЕС, правоохранителните органи действаха като маши на една окопала се във властта авторитарна върхушка. Миленов, който е бивш служител на ДАНС, се беше качил върху една от полицейските коли, а след като слезе бе арестуван. За да научим каква е била развръзката и да получим актуален коментар за ситуацията в страната, от ФАКТИ се свързахме с Росен Миленов, който даде обширно интервю пред медията ни.
- Г-н Миленов, как в МВР аргументираха ареста Ви?
- За МВР причината беше неизпълнение на полицейско разпореждане. Аз не съм разбрал да е имало такова. Първо ме бяха задържали за 24 часа за неизпълнение на полицейско разпореждане, а пък впоследствие се обърна напълно обвинението. Промени се всичко след 2 часа, когато дойде разпореждане от прокуратурата. Повдигнаха ми обвинение по чл. 325 ал.2 (б.р. от Наказателния кодекс) за хулиганство с особена дързост. Което напълно не отговаря като фактология на онова, което бях извършил. Това беше потвърдено и напълно оборено със законови аргументи от съдията, който разглеждаше мярката ми за неотклонение. Aз никога в съзнателния си живот досега не съм си позволил да посегна на някого. Камо ли на служител на реда. Не съм позволил и да обидя служител на реда. Да, по отношение на политическата прослойка, когато има протест аз изразявам конституционното си право като скандирам неща, които са всеизвестни за цялото общество. С тях не обиждам обществото, скандиранията са насочени към конкретни категории, т.е. политиците, които си го заслужават, защото с техните незаконосъобразни политически решения България е напълно разрушена като държава. Убито е въобще и обществото.
- Прекратено ли е производството срещу Вас?
- Не, това беше само гледане на мярка за неотклонение. Съдът се произнесе, че няма данни за престъпление въобще (б.р. и поради това Росен Миленов няма никаква мярка за неотклонение). Затова де факто няма основания за никаква мярка, тъй като няма данни за престъпления. Аз бях изблъскан от тълпата. Ако не бях на колата, тя щеше да бъде обърната. Тогава щяха да настъпят вреди и щеше да ескалира протестът.
- Колко време прекарахте в ареста и как се държаха полицаите в районното, в което бяхте?
- Бях първо ареста на Пето районно. Впоследствие, след като прокуратурата се активира, ме преместиха в следствения арест на Г.М. Димитров за 72 часа. И в Пето районно, и в следствения арест не съм имал никакви проблеми. Проблемът беше след като слязох от колата (б.р. на протеста), в пространството между двете коли имаше съприкосновение, явно от жандармерията се бяха ядосали.
- Удряха ли Ви?
- Блъскаха множеството от хора. От страна на полицията нямаше никакви проблеми. Аз не оказах никаква съпротива при ареста, не съм се опитвал и принудително да премина през полицейски кордон. Стана ми много тежко, когато при гледането на мярката прокурорът изказа теза, че съм изключително опасен престъпник, че можело да се укрия и затова искал да бъде наложена най-строгата мярка за неотклонение - задържане под стража. И това при условие, че аз през съзнателния си живот не съм извършил... Дори административно нарушение нямам. Публикувал съм си на сайта подробно целия житейски път, публикувал съм приходи и разходи по пера, откакто съм от 4-5 години в публичното пространство. Наистина ми стана много тежко, но пък след това усетих и чувството за справедливост благодарение на независимия български съд.
- Като че ли той остана последната институция, която не е завладяна.
- Последната институция, която не е разрушена напълно. Всичко друго е разрушено. Всичко това, което е заложено в Конституцията като принципи - разделение на властите, върховенство на закона, всичко, което е заложено във всеки един закон, а именно да се работи в обществена полза, това остава само на хартия. Фактически ние нямаме вече държавност в нито една институция.
- В момента изглежда така, че тази власт се крепи наистина благодарение на полицията и службите. Толкова ли е лош качественият материал там, че да не им е неприятно, че да не им е неудобно от действията и бездействията им?
- Принципът е следният: в цялата държавна администрация, не само в силовите служби, поради йерархическата зависимост, и в поръчковата прокуратура е така, назначаваш на върха свое подставено лице. Например председател на ДАНС, министър на вътрешните работи, и отгоре от министъра започва, или от председателя на ДАНС, или от главния прокурор, канонадата от свои послушни лица на всички нива. Фактически през тази мрежа са пренасят политически поръчки, те са проводникът на политически поръчки. Редовият служител в тази йерархическа зависимост не може да направи нищо. Има два изхода - или прави нещо съгласно закона и е на улицата, или ще му направят винаги дисциплинарно производство за закъснение по воденето на делата и т.н., т.е. ще му се утежни животът, или си трае и изпълнява. Поръчките ги изпълняват определени хора. Другите си траят и такива поръчкови неща до тях не стигат. Затова де факто се оказва, че тези институции, правозащитните органи, са държавни бухалки за саморазправа с опозиционно мислещите хора, които са част от гражданското общество.
- Има ли неразривна приемственост между някогашните комунистически тайни служби и действащите в момента?
- Ченгесарството съществува. Поколенчески хората се смениха заради възрастта, но ченгесарските методи остават, те ги прилагат. Да поставиш някого в зависимост и да го контролираш, да създаваш за него компромати, за да може да го притиснеш, тъй като е опозиционно настроен и е против силните на деня. Това е ченгесарството. Да правиш интриги неоснователно. Аз затова ви казах, че на мен ми стана много тежко, тъй като през целия си живот съм се старал да спазвам закона, да има върховенство на закона. По всякакъв начин съм се старал - и в гражданските ми прояви, и в професионалните ми отношения, и в бизнес отношенията. Не съм ощетил и с една стотинка никого. Нито държавата, нито някой друг член на обществото, или пък да съм посегнал. Като ме квалифицираха като престъпник с висока обществена опасност и че мога да се укрия, аз няколко минути останах втрещен от това, което говореше прокурорът. Няма да го забравя никога. При условие, че знам всичко каквото се случва в държавата и кой какви престъпления извършва. Както и споменахте тези ченгесарските кръгове - Библиотекарския и други такива, които, както споменахте, след 1989 г. се изродиха от номенклатурни в политико-инженерни кръгове.
- Библиотекарския кръг ли е водещият в момента в страната?
- Той е най-силен. Той е машата на ДПС за инженерстване кой човек е наше момче и може да расте нагоре, както и кой не е надежден за държавната администрация, за службите. Това са хората, които говорят с министри, с директори на служби, правят интригите, казват на кого трябва да се съсипе бизнесът - всеки, който не слуша. Ченгесарските номера са, за да те поставят в зависимост и да слушаш, да може да те контролират. Това е философията на ченгесарството.
- Ще ни помогне ли и доколко лустрацията?
- Лустрация трябва да има задължително. Но не до 1989 г., а до ден днешен. Защото те се възпроизвеждат. Сменят се поколенчески, но философията, ченгесарското мислене за методите, то остава и в новите поколения. Тяхната школа е изключително силна, щом имат последователи и наследници навсякъде. Визирам бизнеса, държавната администрация. Нещата са страшни. В обвинението ми пише, че с ярост, дързост и цинизъм съм викал ''Оставка'', ''Мутри, вън'' и ''Боклуци''. Съдията изнесе лекция на прокурора дали с това нещо аз обиждам обществото по време на протест. Минаха всякакви граници, нямам думи, тези хора няма да се спрат пред нищо, за да се укрият от обществото, не от друго. Защото няма кой да ги накаже, прокуратурата е тяхна, върховният блюстител на закона е в техни ръце, по-точно в ръцете на Пеевски. Това е очевидно за всеки български гражданин. Днес надежда ми дава това, че в момента имаме гражданско общество, протестът на улицата е гражданското общество, то е коректив на всички пороци, които може да генерира властта.
- Именно това щях да Ви попитам. Преди началото на протестите срещу правителството и главния прокурор в разговорите си с Лили Маринкова в студиото на ФАКТИ Вие изразихте на няколко пъти разочарованието си от липсата на гражданско общество в България. Смятате ли, че тези протести ще изградят устойчиво такова, тъй като ако се събужда веднъж на 7 години, то не е много гражданско общество?
- Да. В последните 4-5 години съм участвал в много протести. Само миналата година в около 80 протеста - срещу Гешев, срещу презастрояване, каквото се сетите. 40 от тях съм ги организирал аз. Tова споменах и на съдебното заседание, че на всички организирани от мен протести не съм допуснал никакво нарушение. Не съм позволил да се оскверни сграда, да се посяга на органи на реда и т.н. Словото е било е най-силното оръжие, което съм искал да се ползва на протест, за да може се развенчае митът за бореца за справедливост Борисов, когото преди 10 години хората величаеха. През последните години хората насъбраха много. Българинът е търпелив, всеки го е казвал, това е част от народопсихологията ни, трупа гняв и в един момент този гняв се излива. Днес гневът е на улицата, но аз мисля, че оттук насетне няма да е, както казахте цикличен, а перманентно хората ще бъдат на улицата, защото се мина допустимата граница. Борисов с държавните мутри, които са днес във властта, минаха всички възможни граници и възмутиха дори и най-непросветените хора, които нямат отношение към политиката, към всичко, което се случва в страната, които се бяха затворили в черупките си и живееха в един тесен кръг, защото не искаха тази помия да ги засяга. Но това, което направиха държавните мутри, мина всякаква граница.
В последните 30 години и особено в последните 10 държавата бе разрушена като институция. Т.е. институция, която да ражда качествени и справедливи публични услуги като правосъдие, инфраструктура, справедливо, честно и прозрачно разпределение на публичните блага и т.н. Това беше разрушено и фактически един малък кръг доказани престъпници започнаха с цялата си наглост да злоупотребяват с цялата държавна власт. За съжаление, много търпяхме, а обществените последици ще ги има, докато не ги изхвърлим като начин на поведение.
- И правителството, и главният прокурор упорито отказват да се съобразяват с волята на стотици хиляди българи, като в същото време протестите продължават. Какво се случва според Вас в момента, дали не текат някакви задкулисни преговори?
- Винаги текат задкулисни преговори. Няма случаен човек в политиката, това може би всеки го знае. Но когато гражданите са на улицата малко трудно ще ги излъжеш. Показателно е предложението на ГЕРБ за конституционни промени, за да изместят фокуса. Но успяха ли? Не. Не успяха да излъжат хората, които са излезли и които искат тези да се махнат от властта. Но не само това, трябва да се иска и наказателно преследване. Много е важно наказателното преследване, защото в 30-годишния преход нито едно от политическите лица, които участваха в управлението, не понесе наказателна отговорност. Затова го няма респектиращия ефект върху тези, които тепърва са тръгнали към властническите позиции. И те де факто стават още по-големи престъпници облечени във власт. Поради това е много важно да се понесе наказателната отговорност за онова, което беше извършено. Няма ли го това, ние няма да тръгнем по един справедлив път.
- Вие имате богат опит на протести. Виждате ли грешки в организацията им днес?
- Е, каква организация... Те хората си излизат. Какво означава да организираш протест? Обявяваш дата, час и хората излизат. Хората не излизат заради организацията, а защото са несъгласни с някакви действия на хора, които са в управлението на държавата, те излизат, защото са несъгласни с престъпната политика на Борисов и въобще с всичко онова през трите мандата, което успя да сътвори. И този човек с най-голямата си наглост е тръгнал да говори за рестарт. За рестарта на онова, което беше заложено в Конституцията като система, форма на държавно управление с конституционни принципи, което е фактически духът на Конституцията. Но механизмите не успяват да гарантират спазването на тези конституционни правила и принципи. Хора без морал, без качества, без интелект, като днешните мутри във властта, съсипаха както онова, което е заложено в Конституцията, така и съсипаха всички държавни институции откъм експертност. Клиентелизмът убива България, политическият клиентелизъм. Борисов, ако няма хора, на които да раздава от шкафчетата, от държавните шкафчета, т.е. бюджетът, да раздава обществени поръчки, концесии, имоти, чадъри за неплащане на акциз и ДДС, тогава не знам кой ще гласува за Борисов.
- Няма да има и кой да го пази.
- Да, и няма да има кой да го пази. Той де факто с парите на всички, с труда, който е влязъл чрез данъци в бюджета, отваряйки държавното шкафче си купува властта. А след това с тази власт фактически започва да печели за него и за приближения кръг. Има хора около всички управлявали досега, както и около сегашния министър-председател, които без нито един ден трудов стаж имат по 40-50 милиона. Шутове, посредници, които трябва да доведат този и онзи, който има желание да направи някаква схема пред премиера, за да оставят в шкафчето милионни комисионни.
- Макар и по обясними причини да не бяхте на площада на 2-ри септември вечерта, вярвам сте се запознали добре със случилото се около Народното събрание. Доста хора изразиха съмнение, че баталните сцени са били организирани от властите, за да компрометират протеста. Какво е Вашето мнение?
- И аз мисля така, защото от днес за утре никой не може да стане престъпник, т.е. да хвърля съзнателно такива бомби срещу хора. Няма как един нормален човек да си го позволи това. Органите на реда също са хора. Тези т.нар. агитки и други лица с криминални досиета са познати на полицията, т.е. те са такъв контингент, който се контролира постоянно и де факто ти знаеш в кой момент тези хора може да бъдат активирани, защото те са следени. Грозна картина е било на 2-ри вечерта. Протестът трябва да е мирен, а за да е легитимен трябва да е многочислен. Това е формулата за един успешен протест с положителен резултат.
- Протестът има политически искания, мисля, че няма спор по това. Смятате ли, че придържането към това той да не се политизира е по-правилно? Има хора, които смятат, че той трябва да се политизира, че трябва да се дава микрофонът на политически лидери.
- Ако се политизира има риск да се отдръпнат някои хора. Когато не се политизира, в една редица са червени и сини с идеологиите си - десни, леви. Когато го политизираш електоратът на противоположната по идеология партия ще се отдръпне. Сега хората са излезли срещу мутрите във властта, независимо от това какви политически симпатии имат. Те искат да махнат едни самозабравили се мутри, облечени във власт, които убиват всички елементи на демокрацията. Най-важното демократично средство са изборите, а мутрите като правят избори, те са фалшиви. А фалшивите избори раждат нелегитимна власт. Хубаво е протестът да не се политизира, докато няма очакван резултат. Впоследствие, когато тръгне предизборната кампания, тогава всеки си тръгва по своя път, предлагайки на хората своите идеи и платформи.
- Встрани от протестите и актуалната ситуация. Вие бяхте сред инициаторите на подписката за референдум, включваща и въпрос, който касае въвеждането на еврото в България. Какво Ви тревожи от присъединяването ни към ERM II, а респективно след това и към самата еврозона?
- В този референдум бяха по-важни другите три въпроса. А именно промяна на Закона за прякото участие на гражданите в държавната власт и местното самоуправление. Аз затова и в последните 4-5 години съм постоянно на площадите, правя кампании. Много голям поддръжник съм, виждам в това единственото решение, въвеждането на прякото участие на гражданите чрез различни механизми. Например възможността да пишеш правила в Народното събрание и общинските съвети, да можеш чрез вето да отменяш лобистки закони и решения, да има възможност за отзоваване, пряко участие в съдебната власт чрез гражданска квота във Висшия съдебен съвет, вместо политическа квота, участие на гражданите при разпределянето на публични средства, в комисиите, които възлагат обществени поръчки и дават концесии. Това е единственото решение. В противен случай, както споменахме в началото, тези ченгесари, които създават политици и т.н., винаги ще държат кормилото на властта и винаги ще тъпчат демокрацията, правата на гражданите и държавата няма да е на всички, а само на един кръг самозабравили се крадци.
Единственото по отношение на еврото е, че все още нямаме т.нар. реална конвергенция. Върховенството на закона е част от реалната конвергенция. Самата структура на икономиката ни не е подготвена. Иначе валутата в един общ пазар е добро нещо, но когато сме на едно ниво с другите икономики, когато има реална конвергенция. Има голямо икономическо неравенство в страната. При въвеждането на еврото има една не малка част хора, говорим за ниските социално-икономически слоеве, които ще бъдат засегнати. Това се е видяло в много държави. Въпросът е дали ще бъде така за кратък период, например за 1 година, а след това по някакъв начин нещата да се уравновесят, или за дълъг период от време. Винаги трябва да се гледа и социалният елемент. В крайна сметка човек живее един живот, а в България хората и без това са ощетени, много ощетени, голяма част, и ако допълнително им утежниш живота с нещо, което може да има обратен на положителния ефект, тогава се губи смисълът.
- Какъв модел на управление трябва да следва България, когато се освободи от мафията?
- Гражданското участие е единственият път, посредством който България може да излезе от номенклатурно-ченгесарския феодален модел на управление. Гражданско участие! В противен случай не 30, а още 100 години ще дълбаем. Гражданска култура, гражданско общество, гражданско участие. Това гарантира справедливост, върховенство на закона и всичко, което е заложено като принципи в Конституцията, за да имаме държавност и България да е на всички.
- Напълно съгласен съм, че е хубаво да има повече гражданско участие. Само че подготвени ли са повечето хора за такова нещо? Вие имате определена правна подготвеност, все пак сте били на сериозна служба, но не малка част от хората като че ли не са чак толкова добре подготвени.
- Когато говорим за гражданско участие, става въпрос например за това с електронен референдум да имаш вето върху всеки един закон на Народното събрание и всяко решение на дадения общински съвет. Достатъчно е за някой закон на човек да му се обясни дали го ощетява или не. Българина не го подценявайте. Щом 30 години може да оцелява при тази мракобесна политика на всички управляващи, значи той може да вземе и рационално решение, в което вижда, че интересът му е защитен. Не са сложни нещата. Всички политици бягат от гражданското участие, защото се чупи схемата на клиентелизъм. Можеш да си правиш каквото си поискаш, когато няма кой да те контролира, когато не може да те контролира източникът на властта, а именно суверенът. Аз не искам да променяме формата на държавно управление. Парламентарна република с всичките институции, които са визирани в Конституцията, но искам да изравня представителната с пряката власт. Искам да изравня възможностите, за да може да се контролира. Както пише в принципа за разделение на властите за трите власти. А именно, че те си взаимодействат и взаимно се контролират. По същия начин тези две форми на упражняване на властта - представителна и пряка, трябва да си взаимодействат и да се контролират. Това в момента го няма. Ако имахме например граждански вот на недоверие в днешната дигитална епоха, то за 72 часа това правителство си отиваше и нямаше никой да стои на улицата. Никой от следващата изпълнителна власт нямаше да смее дори да погледне хората на криво, камо ли да открадне 1.5 млрд., да не можеш да му направиш нищо, а той да те мачка с публичните институции, които ти си ги легитимирал и ти им плащаш заплатите. Това вече е перверзия.
След няколко дни ще пуснем български Фейсбук за участие на хората в управлението на държавата, т.е. електронна пряка демокрация. Да няма лидери, а всеки да е с равен глас, с равни възможности да предлага. Сегашният модел се опорочава още преди да влезеш във властта. Хората с парите правят шоу за определени лица и ги представят като борци справедливост. В момента зад гърба на Борисов се крие цялата номенклатура, всичките ченгесари.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 честен ционист
Коментиран от #11
17:30 08.09.2020
2 30 000 талибани наемници фанатици
Коментиран от #53
17:34 08.09.2020
3 ПАЛЯЧО
Коментиран от #59
17:36 08.09.2020
4 Онзи
МНОГО Е ПАВ !!!!!!!!!!!!!
17:36 08.09.2020
5 Без революция и избити политици
17:39 08.09.2020
6 Без революция и избити политици
17:40 08.09.2020
7 ВМОРО
Коментиран от #23, #45
17:41 08.09.2020
8 ГРАД КОЗЛОДУЙ
17:41 08.09.2020
9 ГРАД КОЗЛОДУЙ
Коментиран от #13, #14, #46
17:42 08.09.2020
10 ВМОРО
17:44 08.09.2020
11 тттттттт
До коментар #1 от "честен ционист":
Никъде не пише че само комунисти се лустросват... Едно предаване на Марици, или неизгодни концесии е ПРЕДОСТАТЪЧЕН повод...17:44 08.09.2020
12 Нееее
17:44 08.09.2020
13 ВМОРО
До коментар #9 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":
Циганин ли си? Отчайващо неграмотен си.Коментиран от #40, #44, #62
17:45 08.09.2020
14 Ха-ха
До коментар #9 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":
Това го пишеш на ден по 10 пъти колко е надницата17:45 08.09.2020
15 Съгласен
Коментиран от #55
17:54 08.09.2020
16 Ти да видиш
17:55 08.09.2020
17 Пак ли
Коментиран от #27, #32
18:11 08.09.2020
18 С павета нема се оправат нещата
18:32 08.09.2020
19 Майна
Коментиран от #24, #29, #80
18:33 08.09.2020
20 А бе
Кога избяга от Карлуково?
18:35 08.09.2020
21 Кацнал бръмбар
18:42 08.09.2020
22 След изборите
18:44 08.09.2020
23 Толупи
До коментар #7 от "ВМОРО":
Най крадлвите и галшиви сте вмро+това сте амбряжи, опрате се помежду сиКоментиран от #26
19:01 08.09.2020
24 Ехаа, ще има
До коментар #19 от "Майна":
татата тата та та тататататата... Около 4-5 мин... На автоматичен е...)19:03 08.09.2020
25 ОСТАВКА
19:18 08.09.2020
26 ВМОРО
До коментар #23 от "Толупи":
Трай, бе, неграмотна сажда!Коментиран от #38, #42, #43
19:39 08.09.2020
27 СТАЛИН
До коментар #17 от "Пак ли":
ТОЗИ ИДИОТ КАКВО ИСКА ?19:49 08.09.2020
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 ares
До коментар #19 от "Майна":
АЗ НЕ ЖЕЛАЯ ДА БЪДА ЗАЩИТАВАН ОТ ТОЗИ ПУЧ20:02 08.09.2020
30 Георги Каменов
Коментиран от #85
20:53 08.09.2020
31 Гост
21:13 08.09.2020
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 ТМВ
А тези тримата тарикати Отровното трио чакат да се докопат до мазният кокал!!!!
Коментиран от #58
21:30 08.09.2020
35 КЛУБ ИЛИЯ МИНЕВ
В България , Борисов винаги провежда изборите по путинистки.
Никога изборите не са били демократични, както на Запад!
C AКТИВНA РEГИCТРAЦИЯ! Бeз "мъртви души"!!!
БEЗ ПРAГ нa ПРEФEРEНЦИИТE! Без "избирaeми мecтa!!!
C ДИCТAНЦИOННO глacувaнe! Пo пoщaтa!!!
Стига путинизъм!
Другото е манипулация и словоблудство…
21:43 08.09.2020
36 Студент
ОСТАВКА!
22:23 08.09.2020
37 Ужасен и потресен
22:24 08.09.2020
38 Помак
До коментар #26 от "ВМОРО":
(@жда си ти, ако така правиш пропаганда против гроб скоро някой от твоите щете те е... Да е и во/клуците ви, зехте ср на сериозно, о.. Ни22:24 08.09.2020
39 Мордекай
22:24 08.09.2020
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Нереализиран крал Или куче по природа и
22:29 08.09.2020
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Аамбряж стига
До коментар #7 от "ВМОРО":
Че орева орталъка,22:41 08.09.2020
46 А Град юкозлждуй е най платеният
До коментар #9 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":
Коментатор и подставено лице на мутрата РадевКоментиран от #63
22:46 08.09.2020
47 стареца
и КГБ. Винаги ще изопачава истината.
Коментиран от #50
22:46 08.09.2020
48 Голем смях
22:48 08.09.2020
49 Детектив
22:53 08.09.2020
50 Много си прав
До коментар #47 от "стареца":
И от олигарсите откраднали пенсиите на нашите родители и бъдещото на нашите деца!!! Конфискуване арестуване съд и затвор за тяхКоментиран от #65
22:57 08.09.2020
51 Бойко бекапето
22:57 08.09.2020
52 Пик
Коментиран от #57
22:58 08.09.2020
53 Перо
До коментар #2 от "30 000 талибани наемници фанатици":
Тролчо мутренски,БГ отдавна е минала Сирия по разруха,след години на мутренско управление. Не случайно много холивудски филми за Сирия се снимат в региона на Монтана.Така се избягват всякакви военни рискове,а обстановката е идентична.23:06 08.09.2020
54 Фуше
23:16 08.09.2020
55 Перо
До коментар #15 от "Съгласен":
Да прав е,но е разбрал истината по трудния начин.Ако имаше интелекта и образованието на буден човек,щеше да знае къде отива на работа и какви са функциите на ДАНС в мутренския преход.Никога нямаше да отиде в мутренската служба на политическа полиция.23:20 08.09.2020
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 не съм мазохист
До коментар #52 от "Пик":
Опазил ме Бог ! Не искам да издевателствам над психиката си.Предпочитам да се информирам от другия син на големия поет Недялко Йоданов - Асен / Бивол / - силно го препоръчвам, но за читателите на ПИКливите не става.
23:35 08.09.2020
58 Criminal
До коментар #34 от "ТМВ":
То мазнината твоя тиквеник я окраде и раздаде.........мисли, не пиши глупости...........23:40 08.09.2020
59 Ново
До коментар #3 от "ПАЛЯЧО":
Тои затова плюе ако е кадърен е къде е летището на самолета и си в свободна страна русия или ю кореякажи какво си направил за тази държава за камъни бомбочки и хвърляне на павета акъл не се иска там си наи отпред при демукрация власт се взема с избори а не с наркомани и алкохолици23:54 08.09.2020
60 ГРАД КОЗЛОДУЙ
Коментиран от #64
00:04 09.09.2020
61 МОЧА трябва да се разруши!
00:19 09.09.2020
62 ГРАД КОЗЛОДУЙ
До коментар #13 от "ВМОРО":
БЪЛГАРИН СЪМ но не съм от грб мразя ви безплатно00:23 09.09.2020
63 ГРАД КОЗЛОДУЙ
До коментар #46 от "А Град юкозлждуй е най платеният":
БОРИСОВ е мтра а не ПРЕЗИДЕНТА РУМЕН РАДЕВКоментиран от #66
00:25 09.09.2020
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 ГРАД КОЗЛОДУЙ
До коментар #50 от "Много си прав":
това което построихасоца го разрушиха сдс ИВАН КОСТОВ олигарсите приватизирахаБЪЛГАРИЯ ЗА 1лев00:27 09.09.2020
66 Прав си
До коментар #63 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":
Козлодуй. Мутрата е БОРИСОВ а не президента Радев. Не президента е активирал мутри като Стъки то, Валентинов, Митко каратиста а Борисов да заплашват гражданите със смърт и побои и да сеят омраза00:28 09.09.2020
67 Наблюдателен
00:35 09.09.2020
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 ясно е
всичко, защото след като ги избираме, трябва да ни питат и да сме в час за всичко.
Всички държавни служители са ''слуги на народа''.
Коментиран от #82
01:17 09.09.2020
73 ГАСТЪРБАЙТЕР
01:26 09.09.2020
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 ГРАД КОЗЛОДУЙ
Коментиран от #77, #81
02:19 09.09.2020
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Готин
05:24 09.09.2020
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Дааааа
До коментар #19 от "Майна":
ЧЕТА И СИ МИСЛЯ... ИЗЛЕЗЕ ОНОВА НЕДОРАЗУМЕНИЕ,УШАКА КАУН, ВДИГНА ЮМРУЧЕ... ИЗЛЕЗЕ ВМИРИСАНБАБИКЯН, ГОВОРИ ЗА РАДИКАЛИЗИРА НЕ, ХАДЖИГЕЙ ЦУПИ УСТНИ ВЕЧЕР ОТ КАМЬОНА/НЕ Е ГРЕШКА/, НЕРЕАЛИЗИРАНИ ИДИОТИ КАТО ТОЗИ КРЕЩЯТ ПО УЛИЦИТЕ ИЛИ ПИШАТ ЗА МЪСТ, ХВЕРЛЯТ И СТРЕЛЯТ ПО ПОЛИЦАИТЕ.... ПОСЛЕ КАТО ГИ ПРИБЕРАТ ИЛИ ГИ НАБИЯТ ПОЧВАТА ДА РЕВАТ... МАААЛКО СА ВИ БИЛИ И РОДИТЕЛИТЕ ВИ... ИНАЧЕ МОООЖЕШЕ ДА ВИ. ВЛЕЗЕ НЕЩО В ТЪПИТЕ КАУНЕСТИ ТИКВИ... ЛУСТРАЦИЯ... НО НА ВСИЧКИ МЪРЗЕЛИВИ НИЩО ПРАВЕЩИ В БЪЛГАРИЯ... И ТОГАВА ГЛУПЕНДЕРИ КАТО ТЕЗИ ТРИМАТА, ОС РАНИТЕ, БОЖКОВ, ВАСИЛЕВ, КУРНЕЛА, МАКА МАНОЛОВА.... ВКЛЮЧАЯ И ТОЗИ НИЩО ПРАВЕЦ, БОРЕЦ ЗА.. НЕЯСНО КАКВО. ОТДАВНА ДА СА КЪДЕТО ИМ Е МЯСТОТО И ТОГАВА НОРМАЛНИТЕ ХОРА НА БЪЛГАРИЯ ЩЕ СА ДОБРЕ... НЕРЕАЛИЗИРАНИ, НЕЗАДОВОЛЕНИ НЕЩАСТНИЦИ...06:21 09.09.2020
81 Хахаха
До коментар #76 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":
И НАЙ-ГЛУПАВИЯТ... ПРЕДАДЕ БЪЛГАРИЯ, ЗА ДА ЗАДОВОЛИ МЕРАЦИ ТЕ СИ ЗА ВЛАСТ... ПРОБЛЕМЪТ Е, ЧЕ Е ЖИВЯЛ В СИСТЕМА, КЪДЕТО ТЕ УЧАТ НЕ ДА МИСЛИШ, А ДА ИЗПЪЛНЯВАШ... ОПИТА СЕ ДА МИСЛИ И. ЕТО ДО КЪДЕ НИ ДОВЕДЕ... Т. Е. НЕ МУ СЕ ПОЛУЧИ МИСЛЕНЕТО...06:26 09.09.2020
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 Ронин
06:50 09.09.2020
84 Пешо Бърбана
10:45 09.09.2020
85 goni
До коментар #30 от "Георги Каменов":
Ти бившо ченге виждал ли си?!:)15:32 09.09.2020
86 Мартин
15:02 10.09.2020