Евгения Живкова е родена на 7 ноември 1965 година в семейството на Любомир Стойчев и Людмила Живкова, дъщеря на Тодор Живков. Завършва Националното експериментално училище през 1983 г., след което продължава образованието си в Софийския университет „Св. Климент Охридски“ със специалност история и втора специалност философия. Дипломира се през 1988 г. и започва работа в Института по култура към Българската академия на науките, специализирайки в областта на Харапската култура.
През 1991 г. създава модна къща „Жени Стил“, а 2 години по-късно прави първото самостоятелно ревю. Оттогава марката се налага с високото си качество и изискан стил, а Жени Живкова печели множество награди и признание за работата си.
Два пъти е избирана за народен представител от Парламентарната група на „Коалиция за България“ – през 2001 г. в 39-то Народно събрание и през 2005 г. в 40-то Народно събрание.
Екипът на Vajno.bg се свърза с Жени Живкова, за да си поговорим за минало и настояще. Вижте какво каза тя в изключително интересния разговор:
– Г-жо Живкова, съвсем скоро отбелязвате свой юбилей. Обичате ли да правите лични равносметки? Какво си пожелавате за напред?
– Главното в момента е здравето. Важно е и да се запази бизнесът, защото е много трудно. Това е и една от целите ми в момента.
– Искате ли, примерно, вече да се радвате на внуци? И на какво искате да ги научите и да им разказвате?
– Време е вече, но това зависи от децата и дали са готови. Това е техен избор и аз не ги притискам.
– В момента сте насочила усилията си изцяло към модата. Промени ли се вкусът на българина през последните години и какво започнахме да обличаме повече?
– Наистина стилът на българина се промени към по-добро. Това, което прави впечатление е, че се доверяват все повече на български дрехи, въпреки че пазарът ни е залят от чужди марки. Аз имам предимно наблюдение върху женската мода, но мога да кажа, че и при мъжете има много добри български производители.
– Вие сте историк. Един от най-подготвените хора в България за древната мистичната Харапска цивилизация? Мина ли достатъчно време, за да направите безпристрастен анализ и да кажете кое беше доброто и лошото при социализма? От вашата лична гледна точка, а и като историк.
– Доста време мина. Имаше много положителни неща по време на социализма. Едно от тях е образованието. То беше наистина много добро. Все пак нека кажа, че аз лично не съм привърженик на тезата, че в момента българското образование е лошо. Тук децата придобиват много теоретични знания, което е по-различно от други държави. Иначе за негативните неща – аз смятам, че фактите се преувеличават. Да, ние бяхме в социалистическия блок и Варшавския договор и трябваше да се съобразяваме с това, но аз познавам много обикновени хора, които пътуваха свободно не само в социалистическите страни. Преди 89-та година имаше някакво равенство, нямаше крайно бедни и просещи хора по улиците, имаше спокойствие в обществото и вяра в бъдещето. Духовността беше на много по-високо ниво, докато сега сме по-несигурни.
– Не смятате ли, че на Вас се пада тежката задача да издадете книга, в която да разкажете детайлно за вашето семейство и ролята му начело на държавата. Това да е един вид помирение с историята. Честно да опишете всичко, дори с риск да развенчаете добри или лоши митове за фамилията ви.
– Питали са ме много хора. Още не ми се пише. Може би някой ден, когато имам повече време и спокойствие. Никога не се знае кога на човек ще му дойде музата за писане.
– Интересно е какво Ви е казвала Баба Ванга за бъдещето на България. Какво ни очаква? А и какво е казвала за миналото. Знаем, че историци са ходили при нея и е казвала, че не оценяваме достатъчно ролята на Аспарух.
– Не, не сме коментирали тази тема. Когато съм ходила, бях по-млада и съм се интересувала от по-лични въпроси. Тя коментираше бъдещето на България с майка ми, но не мога да кажа подробности, защото не ги знам.
– Преди години разкрихте, че Тодор Живков е обмислял да се самоубие, защото е бил обграден от фашисти. Впоследствие обаче оцелява. Има ли други такива малко известни истории, които Ви е разказвал?
– Това го е разказвал и той самият. На първата му среща Ванга е видяла това и му е казала за тази обсада, както и че той е искал да се самоубие. Дядо ми разказа, че този случай не го е знаел никой дотогава.
– Има една изключително интересна среща, която така и не се е осъществила. Дядо Ви е искал да се срещне със Симеон II. Какво искаше да му каже или да си поговорят? Като че ли е знаел, че ще се върне в България, защото някъде бях чел, че искал да му стане съветник.
– През 1991-92 г. дядо ми смяташе, че едно евентуално връщане на Симеон ще бъде полезно за България, защото бяха много размирни времена. По-късно имаше предложение да се срещнат от хора, които познават и двамата. Те приеха, но дядо ми тогава се разболя и срещата не можа да се състои. Беше малко преди да почине.
– Какво искаше да си кажат?
– Просто да се видят като бивш държавен глава с цар на България. Да си говорят за политиката, за бъдещето.
– Като че ли Вие обаче станахте близка с царското семейство. Доня Маргарита е чест гост на ревютата Ви. Какво Ви сближи с тях и не е ли на пръв поглед това едно странно приятелство?
– Още година преди изборите (през 2001 г.) Симеон Сакскобургготски, Доня Маргарита и Калина бяха в „Царска Бистрица“ и тогава ме поканиха на среща. Тогава Бойко Борисов го охраняваше и чрез него се осъществи контактът. Аз приех поканата. Беше много приятна първата ни среща. Цялото им семейство са много широко скроени хора. Тогава той сподели и благодари, че имотът е много добре запазен през всичките тези години. Така се сприятелихме през годините. Когато е в България, Доня Маргарита идва на ревютата ми. Калина ми е идвала на гости. Въобще, ние сме в много добри отношения с тях. След изборите през 2001 г., Доня Маргарита дойде на асамблеята, която аз организирах на монумент „Камбаните“. Преди изборите имах предложение да се присъединя към НДСВ, което ми беше предадено пак чрез Бойко Борисов, но вече бях приела да се включа в листата на „Коалиция за България”. През всичките осем години, докато бях депутат, работихме много добре с колегите от НДСВ.
– Вярно ли е, че са обмисляли кандидатурата Ви и за президент по-късно?
– За президентските избори през 2012 г. имах номинации от партийни организации на БСП, тогава имахме и разговор по този въпрос със Сергей Станишев, но аз отказах. След това разговаряхме да се кандидатирам като вицепрезидент на Ивайло Калфин. Преди това имах предложение за вице на Георги Първанов за втория мандат през 2006 г., но тогава се взе друго решение, въпреки, че след дълго мислене аз се съгласих. Тогава Георги Божинов разговаря с мен. Имах номинации и за вице на Румен Радев.
– Отказала сте 3 пъти. Какво Ви спря тогава?
– Това, което ме е спирало е, че голяма част от живота ми е преминала в президентската институция, като част от семейството на държавен глава, и много добре познавам ограниченията на личната свобода, които налага този пост.
– Най-вероятно и за в бъдеще ще има подобни покани, ще ги откажете ли и тях?
– За в бъдеще не мога да кажа.
– Вече минаха 30 години от паметната 1989 г. Малко хора обаче знаят, че Тодор Живков е искал да подаде оставка, но да запази формално властта като председател на Държавния съвет. Това опит за плавен преход ли беше или сондаж на настроенията в партията и в Съветския съюз?
– Той една година преди това си подаде оставката, но не беше приета от Политбюро, след което имаше намерение да запази само за известно време поста на председател на Държавния съвет. Да се оттегли от партията и през това време да подготви друг, който да стане държавен глава. В крайна сметка настъпиха промените и събитията се развиха по друг начин. На прословутия пленум му благодариха. Дори му бяха обещали, че ще му оставят държавна вила, кола и грижи, каквито се полагат на бивш държавен глава, докато е жив, но впоследствие стана друго.
– Срещате се с Горбачов през 2001 г. Вярно ли е, че той Ви е казал, че Живков е голям държавник и ще остане в историята, та нали той е одобрил преврата срещу него? Да не би да е преосмислил Перестройката?
– Да, Александър Томов тогава беше посредник за тази среща и действително той тогава каза точно това. Не каза в прав текст, че е сгрешил, но може би го е мислил.
– Дядо Ви осъзнаваше ли недъзите на социализма и какво Ви казваше? Какво Ви споделяше за личните си срещи с ръководителите на различните държави? Коя от личностите Ви направи най-голямо впечатление и с какво точно? Имаше ли дневник, в които си пишеше всичко дядо Ви?
– Да, осъзнаваше ги. Той имаше много добри лични отношения с гръцките президенти и министър-председатели – Караманлис и Папандреу, с Жорж Марше, с Брежнев, разбира се, и с много други. Имаха много близки отношения дори и с Хелмут Кол, който го споменава в своите мемоари. Дядо ми нямаше дневник, но имаше много добра памет, която му помогна за написването на мемоарите.
– Доколко Тодор Живков можеше да влияе на съветската политика, която се налагаше и на България.
– През 1983 г., когато Горбачов идва на власт, те се срещат в Москва, след което дядо ми му изпраща писмо, в което посочва точно промените, които трябва да настъпят в социалистическия блок. На практика, Съветският съюз после ги открадна и ги нарече „Перестройка“.
– Т.е. идеята е на Тодор Живков?
– Да, дядо ми искаше да направи много промени в системата, като постепенно да се намалят и много от привилегиите на членовете на Централния комитет на БКП, например. Това, естествено, не се харесваше на тези кръгове. Искаше да се премине и към пазарна икономика още през 1987-88 г., всъщност в началото на 1989 година е приет Указ 56.
– А искал ли е чрез този преход да минем към западната сфера на влияние или се е опитвал да промени по този начин социалистическия блок отвътре?
– Да, искаше да има по-тесни контакти със западните държави. Затова бяхме и в много добри отношения с Германия, с Япония също. На връщане от едно от неговите посещения в Токио, е минал през Москва и се е срещнал с Брежнев. Казал му е, че иска да направи България като Япония в много сфери.
– А дали не се е страхувал, че Съветският съюз ще го възприеме като заплаха и ще го свали от власт?
– Затова трябваше постепенно да се правят тези промени и той ги правеше. Много неща станаха в България. Продавахме стоки в Съветския съюз и другите социалистически страни, бяха ни пълни заводите, хората имаха работа. Дори шиехме много дрехи за износ и същевременно развивахме активна международна дейност с капиталистическите държави, с арабските държави, въобще с целия останал свят.
– Гледали сте разстрела на Чаушеску по телевизията на Коледа през 1989 г. Страхуваше ли се дядо Ви, че ще последва това и в България? Не се ли замислихте в един момент, че ще е по-безопасно за семейството Ви да избягате от България?
– Страхувахме се, но не сме мислили да напускаме държавата. Не вярвахме нашите политици чак до такава степен да стигнат, но те пък направиха други неща. Вкараха дядо ми, Иван Славков и Тодор Славков в затвора, заведоха ни различни дела, обискираха ни няколко пъти.
– Имате архив на майка си. Кои са най-интересните неща в него. Мислите ли да ги публикувате или искате да запазите тази територия лична?
– Биха могли да се публикуват. Има писма от различни държавници, от Светослав Рьорих също. Тя се стараеше да разчупи политическите стереотипи. Идеята за Асамблея – Знаме на мира беше начин да се отвори България за света.
– Бойко Борисов често обвинява комунистите, а в същото време признава, че се е учил от Тодор Живков. Това не е ли странно явление? И какво щеше да каже дядо Ви, ако беше видял, че бодигардът му е министър-председател?
– Той нямаше да има против да е министър-председател, но определено някои изказвания не би ги одобрил. За съжаление, Бойко Борисов си позволява да говори такива неща и то доста често напоследък.
– Странно е как си се учил от Тодор Живков, а сега говориш срещу комунистите.
– Мисля, че трябва да го попитате него. И на мен не ми е приятно да слушам такива неща, особено при положение, че знам отношението му какво е било към дядо ми. Пред него той никога не си е позволявал да изразява подобни мнения.
– Какво мислите за случващото се в страната?
– Ако не беше започнала пандемията, може би пак щеше да има протести. Хората много обедняха. Много фирми са на ръба на оцеляването. Това допълнително подтикна хората да излязат на протести. Положението на икономиката, според мен, въобще не е розово в България.
– Подкрепяте ли протестиращите и смятате ли, че трябва да има предсрочни избори или е по-добре да се изчака до пролетта?
– Не остана много време до пролетта. Моето мнение е, че не е необходимо да се харчат допълнително пари. Така или иначе ще има редовни избори след няколко месеца. Това не го казвам, защото подкрепям ГЕРБ, а по чисто финансови причини. Не виждам какво толкова ще се спечели, ако в момента има парламентарни избори.
– Имате ли мнение и за случващото се в БСП?
– Не ми харесва случващото се в БСП. Винаги съм го казвала, че не трябва БСП да се разцепва и непрекъснато да има отцепили се хора. За съжаление, това започна още от 90-те години с отцепването на Евролевицата. Това е тенденция, която явно продължава.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дядо ти Жени,
Коментиран от #2, #3
08:04 08.11.2020
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 ноу комент
Коментиран от #110
08:08 08.11.2020
5 Само
Коментиран от #74
08:09 08.11.2020
6 КОТарАК
Коментиран от #75, #86
08:10 08.11.2020
7 Така е
До коментар #2 от "НАГЛОСТ":
Нагла е Евгения Живкова!При жив баща, дядо и я осинови!
За да ползва привилегиите на Политбюро на БКП.
Няма по-нагли от комунистите!
Особено е нагъл комуниста Борисов.
Коментиран от #113
08:12 08.11.2020
8 Жени Живкова, Скрийсе и не се показвай!!
Коментиран от #149, #159
08:14 08.11.2020
9 Срам
08:14 08.11.2020
10 Жени Живкова, Скрийсе и не се показвай!!
08:17 08.11.2020
11 При този Чаушеско
До коментар #3 от "Дядо ти":
Работехме по 8 часа! (ти колко часа работиш?) При този Чаушеску всички ходеха по 2 пъти в годината на почивка, всички роми работеха, на село къщата не я заключвахме, имахме спорт, нямаше наркотици, не излизахме навън, но живеехме добре вътре, за убийство даваха 20 години, не 20 месеца, нямахме мигранти, сега какво имаме?Коментиран от #22, #33, #105, #154, #172
08:18 08.11.2020
12 ЛЛЛ
Коментиран от #145
08:18 08.11.2020
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 РЕАЛИСТ
08:23 08.11.2020
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 234
Коментиран от #155
08:24 08.11.2020
17 ноу комент
Коментиран от #21, #46, #123, #191
08:25 08.11.2020
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 При Соца бяхме Еднакво бедни! Равенство!
08:27 08.11.2020
20 При то дядо
До коментар #3 от "Дядо ти":
3000 яхаха 9 милиона! Сега половината България яха другата половина! За десерт около 30 000 крадът без да спират и накупиха къщи в чужбина! 1 милион се развъждат и живеят на помощи, още 1 милион са си направили партия чиято единствена цел е да ни върне на поробителя! И всичко това на теб ти е ОК? Е, ми ОК!08:27 08.11.2020
21 234
До коментар #17 от "ноу комент":
Сега като има стоки в магазините да не мислиш че всички могат да си ги купят? Стоят и гледат като Гаврошовци по витрините. Жилище почти всеки втори имаше, кола също. Защо не си зададеш въпроса защо нямаше просяци или ти само си говориш щото мама и тате са носилиКоментиран от #35, #106
08:29 08.11.2020
22 РЕАЛИСТ
До коментар #11 от "При този Чаушеско":
Прав си човек. Тези които не сме държавни служители, забравихме какво е това 8 часов работен ден. Забравихме, че имаше 5 дена работна седмица. А, колко хора умряха по барикадите за да се постигнат тези права на работника. През 1990г един виетнамец в АОНСУ ми каза" Сега ще се види истинското лице на капитализма, когато няма конкуренцията на социализма"08:29 08.11.2020
23 Историчка
Коментиран от #36
08:31 08.11.2020
24 историчката
Коментиран от #168
08:33 08.11.2020
25 тримата глупаци
08:34 08.11.2020
26 ИВАН
Коментиран от #126
08:35 08.11.2020
27 Bai nudals
08:38 08.11.2020
28 ГРАД КОЗЛОДУЙ
08:38 08.11.2020
29 соц
08:39 08.11.2020
30 ГРАД КОЗЛОДУЙ
08:40 08.11.2020
31 Страничен
08:43 08.11.2020
32 Фак ти
Коментиран от #44
08:44 08.11.2020
33 5ко
До коментар #11 от "При този Чаушеско":
Сега имаме КОВИД и ни затварят, маскират най - демократично.08:45 08.11.2020
34 aphex
08:48 08.11.2020
35 5ко
До коментар #21 от "234":
И сегашните стоки са еднодневки.08:50 08.11.2020
36 Живков няма нищо
До коментар #23 от "Историчка":
ощо с педофила байдън.08:52 08.11.2020
37 Bai nudals
08:55 08.11.2020
38 ГРАД КОЗЛОДУЙ
Коментиран от #67
08:57 08.11.2020
39 ГРАД КОЗЛОДУЙ
09:00 08.11.2020
40 ГРАД КОЗЛОДУЙ
Коментиран от #41
09:00 08.11.2020
41 Bai nudals
До коментар #40 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":
И коя е тя,тая държава козлодуйййй.Коментиран от #42
09:05 08.11.2020
42 ГРАД КОЗЛОДУЙ
До коментар #41 от "Bai nudals":
имено вие герб доунищожавате БЪЛГАРИЯ вие и мутрите а и няма нужда да ми крещиш по клавитурата това е признак на злоба и комплексарщина герб си отиваКоментиран от #47
09:17 08.11.2020
43 който е мислил
Коментиран от #48, #107
09:19 08.11.2020
44 наблюдател
До коментар #32 от "Фак ти":
до32 С голями връзки 1988 ни пуснаха на екскурзия с коли до Румъния Унгария и Чехословакия -Искахме да минем през Югославия -Не разрешаваха09:22 08.11.2020
45 В.В.П.
09:38 08.11.2020
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Bai nudals
До коментар #42 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":
Аз се боря с Боко от 2001г. Къв гепи та гони козлодуйййй.Коментиран от #49, #52
09:44 08.11.2020
48 Историчка
До коментар #43 от "който е мислил":
За цар Борис и Тодор Живков си прав, но специално Стамболов е бил изключително корумпиран политик - виж само с колко имота е влязъл във властта и колко е придобил по време на властта, а и с опонентите си се е разправял доста жестоко!Коментиран от #68
09:45 08.11.2020
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Наглост
09:52 08.11.2020
51 Владо
09:55 08.11.2020
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Bai nudals
До коментар #49 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":
Ти с твоите заучени фрази,ми идваш в повече. Като латерна си,плещиш все едно и също.Всеки ден и по всяка тема,дай нещо от себе се козлодуйййй.Коментиран от #60, #73
09:58 08.11.2020
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Гост
Коментиран от #62, #71
10:02 08.11.2020
56 Друга класация
10:06 08.11.2020
57 Гост
10:09 08.11.2020
58 безпартиен
10:19 08.11.2020
59 ke da
Коментиран от #61
10:32 08.11.2020
60 ГРАД КОЗЛОДУЙ
До коментар #53 от "Bai nudals":
ето пак крещиш каква латерна ти крещиш по клавитурата кактошефе търсят те по мобифона шефъ отговаря ъ ъ ъ и какво вие господине не разбрахте ли защото мутрите тормозят ХОРАТА добра мутра няма а герб си отивате и къде ще отиде вашия БОЙКО та господине никой не е и не може да избяга от съдбата си10:33 08.11.2020
61 ГРАД КОЗЛОДУЙ
До коментар #59 от "ke da":
извинете но КИРО брейка говори ИСТИНИ който болятКоментиран от #77
10:35 08.11.2020
62 ke da
До коментар #55 от "Гост":
ДА ТАКА Е, НО ВСЕКИ ДРУГ КОМУНИСТ НА НЕГОВО МЯСТО ЩЕШЕ ДА НАПРАВИ СЪЩОТО В БЪЛГАРИЯ, ЗАЩОТО СЕ НАКЪРНЯВАХА МНОГО ИНТЕРЕСИ НА ЦЯЛАТА УПРАВЛЯВАЩА ВЪРХУШКА И КОМУНИСТИЧЕСКА АДМИНИСТРАЦИЯ - ТОЗИ ФАКТ ПРАВЕШЕ РЕФОРМИТЕ/ПЕРЕСТРОЙКАТА/ НЕЖЕЛАНА В БЪЛГАРИЯ! ТАКА И ДО СЕГА ИСТИНСКИ РЕФОРМИ СА НЕВЕРОЯТНО ТРУДНИ, ЗАРАДИ СТРАХЛИВИЯ КРАДЛИВ И РОБСКИ НАРОД!10:36 08.11.2020
63 Хаджиментов
Реабилитация на Живков? Събуждане на носталгия по социализЪма?
Заблуда на младите, които не знаят истината за онова време?!?!
За купоните, лагерите, интернирането, цензурата, жителството, затвора, наречен НРБ?!!?
Било сигурно и имало сигурен хляб и покрив. И сега ги има в затвора, но защо никой не иска да ходи там?!?!?!
Коментиран от #108, #115
10:42 08.11.2020
64 Истината
Коментиран от #69
10:52 08.11.2020
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 патриот
11:18 08.11.2020
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 ЛЛЛ
До коментар #48 от "Историчка":
А защо се забравя Георги Димитров и Стамболийски?Коментиран от #78
11:49 08.11.2020
69 ЛЛЛ
До коментар #64 от "Истината":
Страшно е...11:51 08.11.2020
70 Хахаха
Горбачев е управлявал СССР от 1985 г.
Излагация.
Коментиран от #109
12:21 08.11.2020
71 Пенсионер
До коментар #55 от "Гост":
Не само е отказал да прави перестройка с Горбачов, но дори се е "снишил" по негови признания, така че внучката му да не си съчинява измислици. Да каже истината за ролята му на агент-провокатор на Гешев, когато предаде другарите си от Софийската партийна организация през 1934г. През последните 25-30 години станаха известни редица документи, които недвусмислено потвърждават, че ТЖ е бил подозрителен, мнителен и злопаметен човек, който с крайни средства е отстранявал неудобните му политици, заставали на пътя му към едноличната власт. Бил е безпощаден и коварен човек като днешният ни управник от Банкя и внучката му няма да успее да измие неготе изцапани ръце.Коментиран от #95
12:34 08.11.2020
72 5555
12:36 08.11.2020
73 ГРАД КОЗЛОДУЙ
До коментар #53 от "Bai nudals":
оставка наппгерб у нас мафията си има ДЪРЖАВА12:51 08.11.2020
74 Истината
До коментар #5 от "Само":
Тази жена, не е на себе си, един селки ,комунистически Диктатор ,като Тодор Живков, при това тъп, до безбожие, добре, че бяха Петър Младенов ,който убиха от завист а Станко Тодоров , и Пенчо Кубадински , оправяха далаверите на България в момент, в който бяхме, държава трафикант ,на наркотици и тероризъм.
Комунизма, беше за една група софиянци, най-златния век на България.
И сега, тези престъпници ни управляват.
Коментиран от #101
12:59 08.11.2020
75 Истината
До коментар #6 от "КОТарАК":
Ако си бил в изпълкомите на простотията , наречена комунизъм ,си без акъл ,и без сърце.
Бил си беден тъп селянин ,и като дойдоха Руснаците , взехте на хората земята , парите, събствеността и свободата.
За да се наядете с чуждата пита, защото собствена никога не сте могли да замесите.
Изкарахте 60 години диктатура с парите на моите дядовци и лъщисахте , от всякъде , но едно усвоихте как се краде от държавата и сега сте, същите червеи.
Направихте ги луди и най-умните и можещи, избихте, като кучета ,
Коментиран от #91
13:07 08.11.2020
76 Свободен
13:21 08.11.2020
77 Bai nudals
До коментар #61 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":
Боли ма ... кво говори брейка козлодуйййдуйййдуййй.Коментиран от #81
13:22 08.11.2020
78 Интереси
До коментар #68 от "ЛЛЛ":
Защото Стамболийски е агент на Антантата , и е бунтувал войниците пред лицето на врага , но вместо да получи куршум , за което , страхливият политически елит го хвърля в затвора , с идеята , че един ден може да им е полезен жив , както и става. Пред загубата от първата световна война , и очертаващото ново национално бедствие , опиканият от страх управляващ елит го вади от затвора , праща го при своите доскощни приятелчета с идеята да измоли най- малкото наказание от тях . Когато ролята на Стамболийски се изчерпва , следва преврат и мъчителна екзекуция . Разликата между Стамболийски и тримата изброени , е в това , че тези тримата са работели само и единствено за България , и как тя да добрува.13:38 08.11.2020
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 ГРАД КОЗЛОДУЙ
До коментар #79 от "Bai nudals":
оставка мутри гербКоментиран от #84
14:03 08.11.2020
81 ГРАД КОЗЛОДУЙ
До коментар #77 от "Bai nudals":
за теб герберче важи поговорката ХОРАТА па дрехите посрещат по ум изпращат а ти нямаш умствения капаситет х на КИРО брейкаКоментиран от #88
14:06 08.11.2020
82 Свидел на простите дела на Живков
14:09 08.11.2020
83 Режимът на дядо Ви
14:10 08.11.2020
84 💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰🚬
До коментар #80 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":
А ти от партията на другаркато Нинова леки! Непрекъснато величаеш престъпният прост президент Радев разединител на нацията и предател на българите и лакей на Путин! Избирай Козлодуй или си за ГЕРБ или повече не пиши групости да продажника Радев!😂😂😂😂💰💰💰😂😂😂😂😂😂Коментиран от #87
14:13 08.11.2020
85 Дизайнерка
14:16 08.11.2020
86 ЛЛЛ
До коментар #6 от "КОТарАК":
Много си прав14:17 08.11.2020
87 ГРАД КОЗЛОДУЙ
До коментар #84 от "💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰🚬":
какви групости нито съм за НИНОВА НИТО за никой но ти не разбра ли малкия защото политика не върти мотика а кой създаде мутрите а вие герб сте олигаро капиталисти кожодери14:24 08.11.2020
88 Bai nudals
До коментар #81 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":
УууууМммммАааааа ха.Коментиран от #92, #94
14:42 08.11.2020
89 дърта комуняга
14:49 08.11.2020
90 ПЕНКО
Коментиран от #102
14:55 08.11.2020
91 КОТарАК
До коментар #75 от "Истината":
Бойко , ти ли си?15:02 08.11.2020
92 ГРАД КОЗЛОДУЙ
До коментар #88 от "Bai nudals":
невъзпитан злобен подигравчия присмиваш се ще ти се връща и ма БОГКоментиран от #99
15:09 08.11.2020
93 гоям кеф
15:12 08.11.2020
94 АНОНИМЕН
До коментар #88 от "Bai nudals":
ти си престъпник👮♂️👮♂️👮♂️👮♂️👮♂️👮♂️👮♂️👍👍👍👍 мя стоти е в ЦСЗКоментиран от #98, #100
15:14 08.11.2020
95 Въпреки
До коментар #71 от "Пенсионер":
Бай Тошо е мекерето на Гешев в комунистическата партия до 09.09.1944г. Бил нелегален,ама полицията въобще не го търсила....!!! След 1944г. е на управление от британците. Тошо като върл "болшевик" подписа за смъртта на Трайчо Костов и в стъпкването на Вълко Червенков. И накрая през 1989г. с цялата си гьонсуратщина ще ми вика,че социализмът бил едно недоносче! Че нали точно Тошо и чавдарците цели 35 години менажираха българския социализъм? Голямото инфраструктурно строителство - язовири,напоителни системи,жп линии,шосета,училища,болници,заводи,центърът на София бяха построени или започнати при Червенков и Антон Югов. И мините и тецовете в Марица-изток бяха построени по Червенково и Югово време,а това е най-големият промишлен комплекс на България. Тоша го помним с това ,че превърна печелившите ТКЗС в губещи АПК и ПАК.Помним го с ямите за пари Кремиковци и Червена могила. А знете ли кой е ковчежникът на фамилията? Ами това е братът на бай Тошо - Георги,касиер на свръхтаен щат в Берн. 99% от българите не знаят ,че Тоша е имал брат. Каквото хубаво от социализма имаше в България не беше благодарение,а въпреки бай Тошо. Цялата фамилия са гьонсурати и хищници като Кобургите.То и затова Тошо ухажваше Симеончо далеч преди 1989г. Боко Тиквата взе най-лошото и от двете фамилии.Коментиран от #212
15:22 08.11.2020
96 Стефан
Коментиран от #112
15:25 08.11.2020
97 Бамбука
15:31 08.11.2020
98 Bai nudals
До коментар #94 от "АНОНИМЕН":
Внимавай,кво пожелаваш...15:59 08.11.2020
99 Bai nudals
До коментар #92 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":
Ти пък и кълнеш а,е да ти се връща.16:00 08.11.2020
100 Bai nudals
До коментар #94 от "АНОНИМЕН":
А Козлодуйййй ти си анонимния познах те,мушморок.16:03 08.11.2020
101 Нинка.
До коментар #74 от "Истината":
Ейй,селски,,ти четеш ли ,което си написал???Какви трафици и ,,,тероризъм,,,...Мърляч..17:12 08.11.2020
102 Нинка.
До коментар #90 от "ПЕНКО":
Интересно е ,,за Китай,,..и за поощрението. ..Ти, в Китай ,ли израсна???..17:25 08.11.2020
103 ТЪПАЧКА
17:31 08.11.2020
104 ЛУДНИЦА
17:43 08.11.2020
105 Айде бе
До коментар #11 от "При този Чаушеско":
КЪДЕ си ходил по два пъти годишно на почивка? Годишната отпуска беше 14- 20 дни, имаше няколко зимни курорта, сметни какво прави това за 9 милионно население! Имаше разни доволници на служба в БКП, Комсомола, профсъюзите, армията и милицията, за останалите беше щуро боричкане за карти за почивка в станция, а по курортите хотелите бяха заети от туризма . Доста масово се ходеше на почивка в частни квартири, което не беше евтино, а прехраната беше проблем с малкия брой ресторанти . Бързо забравихте явлението " няма места", хем аз съм от София и тук беше така .А Евгения да не ни пробутва легенди за дЕдо си- беше сричащ на диалект неграмотник. Мазнеше се на руснаците и дрънкаше небивалици за зрелия социализъм! 90-те години публикуваха гимназиалната му диплома- тройки отгоре- до долу.18:10 08.11.2020
106 Айде бе
До коментар #21 от "234":
Че кой пуска затворниците да просят? Нещо за софийското жителство да помниш? Че се пращаха в лагер "нетрудови те елементи"?18:17 08.11.2020
107 И аз да кажа
До коментар #43 от "който е мислил":
Мълчи, бе! Кой е бил единен- аз и доносника, писал че не вярвам в идеите на комунизЪма, та да не ме пускат извън България? Селяните със сините манти и гумените галошки и комунистическите бонзи, вяло махащи от мавзолея? Интелигентните образовани учени от професорски семейства, пожизнени асистенти, тъпкани от слагачи и неграмотници, помазани за професори, на които правят експерименти и пишат трудовете? Неграмотните алчни каскетаджии- класата хегемон и наплашените "бивши" , на които взеха парите и имотите и не допускаха децата им до учение? Кой бил единен? Като сме били тъй единни, защо комунягите все се бореха с врагове и ги наказваха?18:35 08.11.2020
108 Информиран!!!
До коментар #63 от "Хаджиментов":
Хаджиментов! С тебе се познаваме много добре. Ако наричаш НРБългария затвор, то сегашното трябва да е крематориум. Знаеш ли че това си е чиста форма на геноцид сегашното. И то без да са необходими лагери или купони или каквото и друго да било. Замислил ли си се как така от 9 милиона, станахме 6. От това по - красноречиво доказателство няма. Ако НРБ може да се сравнява с затвор, то по - скоро е бил санаториум в който здравето на човека е достъпен приоритет за всеки гражданин. Не заблуждавай ти младите! Те достатъчно са заблудени от сегашната горчива действителност.И още нещо. Не се опитвай отново да спориш с мен! Няма да ти дам и най - малък шанс да надделееш. България не е страна само на една малка просперираща част от народа, за сметка на останалата която изнемогва в момента.
Коментиран от #171
18:59 08.11.2020
109 Гост
До коментар #70 от "Хахаха":
Като гледам си "прЕключил" с четенето още в малките класовеКоментиран от #118
19:11 08.11.2020
110 James
До коментар #4 от "ноу комент":
Ти мислиш, че зад Капиталът стои някакъв голям гений ли?Коментиран от #132
19:16 08.11.2020
111 * *
19:23 08.11.2020
112 Информиран!!!
До коментар #96 от "Стефан":
Стефко! Ти може да си на 60 години, но разсъждаваш като на 6. Тодор Живков не е имал идея как да смени една система с друга. Това е верно. Но и Горбачов и той не е имал такава идея в главата си. Перестройката е по - скоро проект на спонтанна реорганизация на Социализма. В самото си начало тя не е целяла преход към Капитализъм, а само структурни промени за по - добра конкуренция в областта на икономиката. Но в последствие нещата придобиват неочакван обрат даже и за Горбачов.А що се отнася до Т. Живков - той прозрява по - отрано (преди промените през 1985), че трябва да бъдем по - отворени към Запада, ако искаме да му противостоим по - успешно. Това което по - късно реализира Китай.
Коментиран от #133
19:26 08.11.2020
113 Този коментар е премахнат от модератор.
114 гост
19:51 08.11.2020
115 ИСТИНАТА!
До коментар #63 от "Хаджиментов":
БРАВО!20:09 08.11.2020
116 Ппппп
20:17 08.11.2020
117 Хахахахха
20:26 08.11.2020
118 Хахаха
До коментар #109 от "Гост":
Не съм учил български език в малките класове.Търсенето на грешки - последного пристанище на интелектуалния импотент, не способен да противостои с весоми аргументи.
Коментиран от #173
20:28 08.11.2020
119 Циганка
20:29 08.11.2020
120 йокин
Коментиран от #124
20:30 08.11.2020
121 ГОШКО СЛИВКОВ
КВА Я СЛУШАТЕ ТАЯ П..............НА!!!???
Коментиран от #130, #131
20:41 08.11.2020
122 Този коментар е премахнат от модератор.
123 Този коментар е премахнат от модератор.
124 Този коментар е премахнат от модератор.
125 Този коментар е премахнат от модератор.
126 Този коментар е премахнат от модератор.
127 Актиии
21:13 08.11.2020
128 Този коментар е премахнат от модератор.
129 Наследствена правешка наглост
21:38 08.11.2020
130 До русолизач 212
До коментар #121 от "ГОШКО СЛИВКОВ":
И до днес флеkса в Русия се нарича болгарка. Същият флекс се произвеждаше по лиценз на АЕГ за долари. Продаваше се за рубли. Ние бяхме задлъжняли в долари повече при правешкия гений от сега. Толкова кой кого хранил.Когато ни трябваха кораби за Варна Иличовск "великия СССР" не можа да ги построи. Построи ги дребната Норвегия.
21:44 08.11.2020
131 До сливата Гошко
До коментар #121 от "ГОШКО СЛИВКОВ":
Подходящо име си си сложил. Западът ни даде например по-високи заплати от тези на руснаците с всичките им милиарди долари, които взимат от нефт и газ.Нали знаеш на какво се вика слива. Това си ти, че и непоръбена
21:47 08.11.2020
132 Феликс Дж
До коментар #110 от "James":
Чета новините днес и се възхищавам на гения им - Маркс (дал богатството си за оръжие през революцита в 1848, Енгелс, Ленин, Бухарин, Сталин). До 53 година е оцелял тошо от Правец и после дойде неговото време - времето на ренегатите, антигениите, лапачите.Коментиран от #135
21:47 08.11.2020
133 Стефан
До коментар #112 от "Информиран!!!":
Само се виж, как може в държавна икономика да има конкуренция, нали тези които фалират и трупат загуби ще е на гърба на държавата, нали това искаме да избегнем - загубите, не може работа за 3 човека да я вършат 10 защото при комунизма нямало безработица, а Китай не ми ги давай за пример защото многото заводи, фабрики и фирми водят до невиждано замърсяване, а политическата им система е всичко друго но не и демократична - една партия, един лидер, една истина, напомня ли ти нещо - Сталин, Хитлер, Пол Пот и една сюрия боклуци.Коментиран от #134
22:11 08.11.2020
134 Информиран!!!
До коментар #133 от "Стефан":
В една държава, без значение социалистическа или капиталистическа , винаги има губещи сектори. Особено ако са държавни. Ярък пример за това са железниците. Те почти навсякъде по цял свят са губещи и са на дотации. Да не ти казвам и за други отрасли. И какво от това че някои отрасли са губещи? Тук трябва да се погледне откъм моралната страна на въпроса. Дали обществото има нужда от развитието на определени дейности. Дали е не само икономически целесъобразно, но и екологически чисто и е трамплин за по - нататъшното развитие на човечеството - дали културно, морално или духовно израстване. Не всичко е пари на този свят. Икономиката трябва да бъде в служба на човека а не обратно както е в момента - повечето хора да бъдат използвани и ограбвани чрез нея. Тя (икономиката) трябва да подобрява благосъстоянието и комфорта на живот не само като единици произведена продукция, но преди всичко и като усещане, като увереност в утрешния ден и грижи за всички граждани. А не да изправя хората пред безизходица за сметка на големите корпоративни интереси. А сега да се върнем на конкуренцията. Тук бе акцентувано на подобряване на конкуренцията в международен план. Ясно е че предприятията не се конкурираха остро и безмилостно във вътрешно - държавнически аспект. Все пак не живеехме в условията на суровия безмилостен капитализъм. Което предприятие не се справяше добре за определен период от време, биваше подпомагано от държавата. Имаше и хуманен фактор във вземането на решения,Коментиран от #136, #138
23:08 08.11.2020
135 Европеец
До коментар #132 от "Феликс Дж":
Сигурен ли си, че можеш да четеш. Ако е така чети нещо повече от Фейсбук. Там са същите неграмотници като тебе. Няма какво да научиш. Впрочем богат е бил Енгелс, не Маркс.Коментиран от #161
23:14 08.11.2020
136 Не си толкова информиран
До коментар #134 от "Информиран!!!":
Най са опасни "информираните", дето са чули недочули, разбрали недоразбрали. Железниците не са по целия свят губещи. Русия не е целия свят. Има дейности, които държавата трябва да дотира, като образованието например. Това не значи, че те са губещи. Там само печалбата не идва веднага, не може да се индивидуализира. Това не значи, че като цяло обществото не печели.Коментиран от #137
23:20 08.11.2020
137 Информиран!!!
До коментар #136 от "Не си толкова информиран":
Виж какво ще ти кажа. И на запад също са губещи. Вземи малко прочети и пак можем да говорим. А останалото което пишеш - направо ми взе думите от устата. И не само образованието. В науката например - Има научни открития които могат да реализират ползи едва след 100 и повече години например. И не само науката а и ред други неща.Коментиран от #139, #162
23:32 08.11.2020
138 И аз да кажа
До коментар #134 от "Информиран!!!":
Каканижеш ги като полит- просветител. За сведение на младите, имаше такъв предмет "политпросвета", който лъжеше как за 10 години ще настигнем и задминем развитите западни държави!😉😃🤣 и как живеем в най- хуманния и справедлив строй, към който се стремят всички живи същества!😂😃😃 . С три думи: соцът беше безнадеждно грозен, тъжен, изостанал и несправедлив и икономиката му също!23:33 08.11.2020
139 Ясно колко си информиран.
До коментар #137 от "Информиран!!!":
Ха ха ха . От такива информирани като теб се спихна сесерето. В САЩ едни от най-богатите фамилии владеят железниците. Там тяма държавни железници и щом функционират значи печелят. Дори в социална Германия всяка година ДВ печели милиарди. А там концернът е държавен. Както казах целият свят не е Русия.Коментиран от #143
23:42 08.11.2020
140 Информиран!!!
А иначе аз не познавам по - скучна и несправедлива действителност от тази в момента. През Соца поне бе весело и ставаше купон навсякъде и то с участието на всички хора без изключение. А не като сега - богатите да пируват а бедните да не знаят как да свържат двата края.
Коментиран от #142
23:58 08.11.2020
141 Този коментар е премахнат от модератор.
142 Като си информиран
До коментар #140 от "Информиран!!!":
Знаеш ли какво е функционално неграмотен? Какви 10 какви 100 години? Кой е казвал такова нещо. Ставаше дума за губещи железници. Губещи са в Рукия, не в САЩ и не в Германия. И не защото са боли колонидатори, а защото са грамотни. Няма какво да намесваш и гладувашите. И в Русия гладуват, а тя кога е била колония? Точно обратното колонизатор е. Какви дивотии бъкат из главата тиКоментиран от #144, #146
00:23 09.11.2020
143 Информиран!!!
До коментар #139 от "Ясно колко си информиран.":
Чакай бе готин. САЩ да не са цяла Америка? Виж и другите капиталистически държави в Южна и Централна Америка. А Германия да не е цяла Европа? Виж железниците на Франция, Италия и Гърция какви огромни дългове имат в милиарди. Някой да е поискал да ги закрива? Я виж и другите бивши соц страни и понастоящем капиталистически. Нашата България да не е Германия или САЩ? Нас трябва да ни сравняваш със страните от Латинска Америка. Нашите железници в момента знаеш ли в какво плачевно състояние са?00:35 09.11.2020
144 Информиран!!!
До коментар #142 от "Като си информиран":
Ти пък къде кукуригаш? Това за 10 и 100 не е предназначено за теб а за коментар 138.00:40 09.11.2020
145 Кенеди
До коментар #12 от "ЛЛЛ":
ГЕРБ Е БАЗА НА ФАШИСТИТЕ ОТ БКП И ДС. ПРИ СОЦА СЕ ГЛЕДАШЕ ДА ИМА НАСЕЛЕНИЕ, 9 МЛ. БЪЛГАРИ . СЕГА ОСТАНАХМЕ 5 МЛ С ЦИГАНИТЕ И ТУРЦИТЕ00:52 09.11.2020
146 Информиран!!!
До коментар #142 от "Като си информиран":
С мен ти не можеш да спориш. Можеби не знаеш, но на мен образованието ми е инженер железопътна техника. Специалност проектиране на вагони. И аз мога да ти кажа че през соца пътуваха безброй и безкрайни влакови композиции - товарни и пъгнически. Това говори за работеща икономика. Като застанеш от единия край на влака, другия не се вижда. Гарите пълни с чакащи пътници. А сега какво е замряло навсякъде. Сляп ли си?Коментиран от #147
00:55 09.11.2020
147 Ангел
До коментар #146 от "Информиран!!!":
Това е най лошото работеща икономика и накрая Луканов обяви мораториум по плащанията ни по външния дълг, това означава ФАЛИРАЛА ДЪРЖАВА, от такива работещи икономики да те е страх.Коментиран от #148, #151
01:16 09.11.2020
148 Информиран!!!
До коментар #147 от "Ангел":
Абе Ангел! Ти още ли не си разбрал че изкуствено фалираха и разграбиха държавата? Сега като е цветуща икономиката, защо нямаме почти никакво производство? Фактите сами по себе си говорят. Отиди в Германия и виж колко и какви влакове се движат и какво превозват.И ги сравни с нашите влакове в момента. Няма място за сравнение.
Коментиран от #185
01:25 09.11.2020
149 Този коментар е премахнат от модератор.
150 vasik atanasova
01:42 09.11.2020
151 Остап Бендер
До коментар #147 от "Ангел":
Отдавна,преди да почине,големият български,на световно ниво разузнавач Александров обяви,кога и къде Луканов е бил завербуван за американски агент( в Париж,в апартамента на леля му).Това,че не знаеш този факт,не те оправдава да пишеш глупости.01:44 09.11.2020
152 Остап Бендер
Коментиран от #177
01:53 09.11.2020
153 обективен
02:22 09.11.2020
154 100
До коментар #11 от "При този Чаушеско":
Забрави ти вдички да са ходили по 2 пъти на почивка. Имаше много хора, дето бяха ходили само 5-6 пъти на море през живота си. И щакво имаха българите - по една панелка и по една мизерна заплата. За кола се чакаше сума години. Имаше много голям дефицит. Елементарни стоки като тоалетна хартия и банани бяха дефицитни. Хората се страхуваха от службите и трудно ги пускаха в чужбина. Комунягите дори 1 магистрала не можаха да завършат.03:10 09.11.2020
155 Този коментар е премахнат от модератор.
156 Васил Левски
04:08 09.11.2020
157 И при Живков и 30 год след това е зле
05:55 09.11.2020
158 Червени боклуци
06:23 09.11.2020
159 Еднс
До коментар #8 от "Жени Живкова, Скрийсе и не се показвай!!":
Тая наговори толкова глупости и неверни неща, че имам чувството, че всичко това не се отнася за България. Хората пътували в чужбина - глупости на търкалета. За една командировка до ГФР и Норвегия такова ходене по мъките беше, че не ми се иска да се връщам в спомените си. Имало износ - конфекция, която я купувахме просто защото трябваше нещо да облечем и тоя буклук го изнасяхме само за великия съветски съюз. Ако не си член на БКП намирането на работа беше проблематични и какви ли още щуротии имаше по онова време.Въпросната Жени е толкова далеч от реалността, че по-добре да си гледа парцалките, които произвежда и да не дава оценка как сме живели по времето на дядо й.Коментиран от #178
07:02 09.11.2020
160 Този коментар е премахнат от модератор.
161 Роко
До коментар #135 от "Европеец":
И Маркс покрай него нали му е бил любовница.07:12 09.11.2020
162 Роко
До коментар #137 от "Информиран!!!":
Приятелю от наука се печели ама адски много вярно иска и адски много инвестиции американците го разбраха преди около 100 години и започнаха да инвестират в наука (това е причината да са световен лидер и американските ценни книжа да са най - търсени дори от разпенени от антиамерикански риторика диктаторчета). Китай преди 40 години също го схвана и започна да инвестира в наука (благодарение на което в момента са втора икономическа сила в света). 90% от научните центрове в света се самоиздържат и не чакат държавни субсидии. Та тези научни центрове (университети) са основата на образованието което е адски печелившо (създаваш бъдещи кадри за себе си инвестирайки печалбата от откритията си)Коментиран от #166, #204
07:25 09.11.2020
163 ГУНДИ
07:54 09.11.2020
164 Пенсионерка цял живот
07:57 09.11.2020
165 А бе всички
А унуката му да не ни разправв врели- некипели, а да си спомни как ЦЕЛИ 2 /ДВА/ ПЪТИ, правешкият свинар ни ПРЕДЛОЖИ НА МУЖИЦИТЕ!!!
07:59 09.11.2020
166 Информиран!!!
До коментар #162 от "Роко":
Тук не ставаше въпрос, дали от науката се печели най - много или най - малко. А дали веднага или след време или изобщо никога. Зависи в какъв проект се инвестира и кога може да се реализират печалби. Сам разбираш, че всички страни не могат да бъдат като Щатите и да наливат пари без ограничения. Дори и в Щатите, какъв е процента от хората, които се облагодетелстват истински от тези научни открития? И там (в Щатите) има доста народ тънещ в мизерия, дето ще види ползата от науката само през крив макарон. Аз за това говоря. Затова че някои хора в системата на Копитализма стават никому ненужни в обществото. Тогава каква е ползата че науката се развивала, когато нейните плодове не са достояние за всеки?08:12 09.11.2020
167 Женичка, Женичка
После ги вкарахте обратно в кашони и си ги раздадохте. Вие винаги ще бъдете богати и образовани на гърба на българските работници .Затова всички сте се накупчили около Секвоя, една клика сте си
08:17 09.11.2020
168 Роко
До коментар #24 от "историчката":
Ох милата ми историчка и ти четеш историята като дявола евангелието. На Сталин още от 1940 година му е детската мечта да лапне България (не че му е притрябвала но е на пътя за Босфора, пък и като всеки руски управник неистовото мрази българите що да не ги накаже затова че не са послушни роби)08:23 09.11.2020
169 Истината е, че ни управляват
Това е умишлено съчинено да се занимава всеки с каквото не му е работа, образование и да ръси мозък.
Тази дама е за лустрация и пандиз, както и всички останали подлоги...
09:55 09.11.2020
170 Лустрация
09:56 09.11.2020
171 Хаджиментов
До коментар #108 от "Информиран!!!":
Не ми се влиза в глупави спорове. Ще кажа само няколко неща:1. Ако границите по време на соца бяха отворени, а не се стреляше на месо по тях, тогава НРБ сигурно щеше да е 5 милиона.
2. Тогава времето беше добро за хората без амбиции, без добро образование и тези с преклонени главици и целуващите обувките на комунистите.
3. Ако здравната система беше толкова добра, защо всички номенклатурчици от онова време се лекуваха все на Запад?
4. Колко добър може да е един лекар, който взима по-малко пари от едни милиционер или един ватман и който няма достъп до нищо ново в медицината?
Запитал ли си се защо вече 30г сме на дъното? Аз ще ти кажа:
- защото комунистите избиха интелигенцията след 9.9.1944 и не позволиха създаването на нова такава. Висшистите и истинските интелигенти бяха подтискани, ниско платени и преследвани и бяха толерирани псевдоинтелигенти с рабфак и придворни такива възхваляващи правешкия простак и партията. Е, те взеха властта и правиха законите и икономиката и резултатите са плачевни. Ще трябва да минат поколения докато се изгради истинска нова интелигенция.
10:09 09.11.2020
172 Simvola
До коментар #11 от "При този Чаушеско":
До ЧаушескоТова за затворите нещо не си в час. Направи справка за сина на Фатик колко време е лежал в затвора за прегазените с над 120 км. Три момичета между Бъкстон и Овче купел през 70 десете години Били са погребани в затворени ковчези. Справка 0 години
10:20 09.11.2020
173 Айде бе
До коментар #118 от "Хахаха":
Не, намирането на грешки е за да покаже на умника, че трябва първо да се образова, преди да ни занимава с визиите си или че не се доверяваме на човек, който не е забелязал правилата на езика. За "весомите" ти аргументи- моля развявай ги у вас!13:26 09.11.2020
174 Информиран!!!
13:28 09.11.2020
175 Информиран!!!
13:33 09.11.2020
176 Айде бе
Коментиран от #181, #183
13:42 09.11.2020
177 И аз да кажа
До коментар #152 от "Остап Бендер":
Били сме на някакво-си място, защото социалистическата статистика яко лъжеше и разкрасяваше постиженията на режима, а и поради измисления курс, подценяваш долара три пъти. Помниш ли по колко се разменяше на черно? А дали можеше да си го купиш (в количество по твое желание) по измисления официален курс? Не ви ли е грях да разпространявате тази дезинформация?Коментиран от #179, #184
13:53 09.11.2020
178 И аз да кажа
До коментар #159 от "Еднс":
Ами те тия си живеят в митологията, ама не спират да плюскат! И то западни блага, не руски, и децата си там пращат, и парите! Явно ни смятат за прост народ, щом ги оставяме да лъготят- толкова дълго интервю! А и виж колкото тъпан.ри се умиляват от Живков и го броят за държавник13:59 09.11.2020
179 Хаджиментов
До коментар #177 от "И аз да кажа":
По измисленият курс държавата купуваше доларите от хората работили в Африка през Техноимпекс и други Външнотърговски дружестваи най-безскрупулно си ги ограбваше.За да може после К. Нинова да вземе Техноимпекс с всичките ограбени пари на хората за пари за семки.
Коментиран от #182
15:47 09.11.2020
180 То бива, ама чак...
може само една нация. Нашата!! Не
познаваш хората, виждал си ги на
картинка, слушаш и възприема вся
ко негативно мнение защото дребната ти душичка е такава. Сегаш
ните политици и разбойници са сто
пъти по крадливи, жестоки, неморал
ни, хора разрушили настоящето и бе
дещето на родината. Тези НЕ ВИ дразнят толкова?! От Желев, филипчо
и останалите, заедно със сегашните
затриват древният наш народ и вместо да възкликнат "леле" какво
направихме, викат "уаауу" колко сме
добре.
18:13 09.11.2020
181 Информиран!!!
До коментар #176 от "Айде бе":
Тези най - алчните и негодните ги е имало във всеки един строй. Кога не ги е имало тях? Те са като плевелите. Навсякъде пускат корени. Могат като червеите да подронят всяка една структура и организация. Защото са хитри и умеят да се нагаждат при всяка възможност. Обаче това зависи от субективния фактор а не от самата идея за Социализъм или Капитализъм. Въпросът е обаче, кой от двата строя е по - хуманен. Верно че имаше и такива недостатъци за които говориш. При соца обаче нямаше хора които и с двата крака да са затънали в блатото, както е сега. Широката маса от хора живееха относително добре. Останалото е интриги. И на запад ги има , даже в много по - големи размери. Алчност, завист, огромни разлики в заплащането между подчинени и началници. Това е много по - несправедливо от разликите в привилегиите през соца.18:16 09.11.2020
182 За хаджиментов.
До коментар #179 от "Хаджиментов":
Има нормално обяснение за това което пишеш, но и ти си дребна душица
в крак с "новата демокрация" и си
пеш плюнки. Не съм комунист, не
съм и никога няма да стана какъвто и де е член на някаква партия. Искам
да ме управляват умни, образовани
истински българи, можещи и решени
да изкарат България от блатото. По
добни дърдорковци и обидени не са
полезни.
18:23 09.11.2020
183 За айде бе
До коментар #176 от "Айде бе":
Чак да не можеш да шукнеш!!! Хайдебе. След 45г. дадоха власт на заслужили, но неграмотници. Затова
докъм1960 г. имаше подобни гадост. След 1978 живота тръгна към друга
посока, само че не се откъснахме от
хватката, особено при разсипника-Горбачов. Дойде демокрацията и всичко приключи. Пак дойдоха нови
обидени, заслужили и предатели. Се
га им сърбаме по парата на тях.
18:35 09.11.2020
184 Заи аз да кажа
До коментар #177 от "И аз да кажа":
Говориш нагли лъжи! Сега е долна стъкмистика. Трябваше да се използва доброто и да се надгражда. АМА НЯМАШЕ ДА ЗАБОГАТЕЯТ ТОЛКОВА.
Коментиран от #208
18:39 09.11.2020
185 Айде бе
До коментар #148 от "Информиран!!!":
Нищо подобно! Държавата беше заборчляла, производствата- остаряли и сградният фонд- за ремонт .Напъвахме се в безсмислени дейности- голяма бездейна армия, идеологизирана негодна милиция (ако си любознателен, виж разкриваемостта на убийствата преди '89, не е като да четеш доноси и пращаш хората по лагери), огромен административен апарат в служба на социалистическата утопия. Във всеки окръжен град имаше 10-тина паразитни организации със щат-:БКП, БЗНС, НТС, ДКМС, на антифашистите, на атеистите, на участниците във войните, на трезвениците, на атеистите, на профсъюзите...сигурно пропускам някой, и всичко това иска издръжка и има сгради, консумативи...на соца балансът му не излиза, иначе все някоя по-организирана нация някъде щеше да го реализира. И стига, моля, с тия 9 милиона- Живков събра циганите от целите Балкани, защото демографски си вървяхме надолу- единици имаха повече от две деца, процентът бездетни семейства беше много по-висок от сега и броят самоубийства същоКоментиран от #200
18:52 09.11.2020
186 Петър Волгин
По времето, когато Александър Яковлев е начело на съветската мисия, от Канада с обвинения за шпионаж са екстрадирани 13 сътрудници на посолството и шефът на КГБ Юрий Андропов упреква за провала посланика. Отново обаче се намесил Суслов с пояснението, че не КГБ е назначило посланика в Канада.
19:12 09.11.2020
187 Петър Волгин
19:14 09.11.2020
188 Петър Волгин
19:17 09.11.2020
189 Петър Волгин
19:27 09.11.2020
190 за демокрацията
19:31 09.11.2020
191 За ноу комент
До коментар #17 от "ноу комент":
ЛЪЖЕШ КАТО ДЪРТ БАЙ ГАНЬО!! Нямало е по магазините след войната.
Надали си бил роден тогава. Сле 1965г.,нещата се променяха посте
пенно към по добро. Създаваш се
промишленост, селско стопанство. Това което ражда българската земя
го имаше в изобилие. Сега ще зациврите за банани!! Сега като ги има, гледам, само банани ядът пен
сионерите и безработните. Стига сте
бълва ли ннеистини! 2422
19:59 09.11.2020
192 прицел
Коментиран от #205
20:10 09.11.2020
193 прицел
20:15 09.11.2020
194 Марк Енгелс
20:19 09.11.2020
195 Този коментар е премахнат от модератор.
196 Илия Троянов
20:27 09.11.2020
197 Не можеш да кажеш.!!
тив някакъв комунизъм! Разни роков
ци, гузни хорица, които не могли да
пътуват по света, псевдо либерали,
обидени или некадърници оправдавайки се за своите неуспехи
Лошото го знаем! Хайде, кажете и за
доброто направено с трудът и ентуси
азма на хиляди хора искащи и полу
чили по добър за това време живот.
Защо вие демократи не говорите за недъзи те на този капитализъм, в кой
то ни натикахте чрез измами и страх
от бандитите. Този строй който води
към нови войни и противопоставяне към глад и мизерия. В любимите ви
щати, защо се въоръжават с картеч
ници и автомати? Нали е най демократичната и богата държава. Богата, защото държи златото на много държави при тях. Чрез войни
и заплахи грабят от където могат. Те
зи които им се противопоставят са
лоши и ги заплашвали с война! Това
сте вие тяхните глашатаи.
20:32 09.11.2020
198 Петър Волгин
Малко писатели имат дарбата да гадае. Един от съветските писатели е може би един от тях - Всеволод Анисимович Кочетов. През 1969 г. в списание "Октомври" той публикува романа си "Какво искаш?" В него авторът е предвидил много по-рано от други до какво ще доведе флиртът на партийния елит на страната с прозападната либерална интелигенция. Можем да кажем, че той предсказваше перестройката на Горбачов, както се казва, едно към едно. Противоречието около романа Какво искаш? бяха безпрецедентна досега страст. Четеше се през нощта, преминавайки от ръка на ръка. На опашките зад него се изредиха опашки. Какво предизвика такъв запален интерес към романа на Кочетов и актуален ли е днес?
20:34 09.11.2020
199 Този коментар е премахнат от модератор.
200 Информиран!!!
До коментар #185 от "Айде бе":
Производствата били остарели а сградният фонд за ремонт. А то като че ли сега има въобще някакво производство. Не виждаш ли повсеместната разруха навсякъде? А за сградния фонд - Не ти ли става ясно, че по хронологичен ред, 30 - те години от така наречената демокрация са след 45 - те от Социализма. А знаеш ли какви са били приоритетите на тогавашното соц. строителство? Първо да съборят колибите - къщи по градовете в които е живяло 90 % от населението и да им построят прилични блокове,макар и панелки където всяко семейство да си има отделен апартамент. Аз го помня много добре това време, когато живеехме в къща - съборетина и подлагахме лигени под тавана защото покривът протичаше. Ходехме 1 път седмично на градска баня да се къпем, където и целият град ходеше. Градските обществени бани бяха около 5 - 6 в града. И тази действителност беше наследена от царското време, не от Социализма. Чак през така наречения "лош" Социализъм започна да се променя тази мизерна среда към по - цивилизована. Няма да забравя радостта от нанасянето ни в новия апартамент. Как искаш ти през Соца да ти измажат и ремонтират сградите, когато 90 % от хората са живели в къщурки готови да паднат от поривите на вятъра. Ами по селата до 1945 год са светели нощем на газови лампи. Можеш ли само за момент да си представиш, какво би направила тази скапана демокрация, ако беше си паднала на мястото и във времето на Соца? Колко от хората които живееха в къщурки тогава, щяха да се сдобият с апартамеКоментиран от #209
20:43 09.11.2020
201 sofeto
20:43 09.11.2020
202 фактии
20:54 09.11.2020
203 sofeto
Народа кучетата го яли!
21:09 09.11.2020
204 Роко грешка,грешка Роко
До коментар #162 от "Роко":
Първа икономическа,индустриална, технологична,дори финансова сила са Поднебесната.Само прехвалените от теб ДЦК на обора, притежават над 1,3 трилиона в зелено.Мислиш,че е за печалба от лихви? Тя е на втори план.С тях Дракона е стиснал Краваря за топките със стоманена ръкавица.Утре ако много започне да мучи,пуска ги директно за няколко последователни дни на борсата.И тапета- тутуууу, заминава надолу с необратима скорост.Ефект на доминото" ако си чул.Опонирането,че и Дракона ще загуби ,са донякъде верни.Ще загуби виртуални нули и единици.Но тапета ще загуби всичко.От там,до въвеждане на юан със златен паритет е само крачка." Планираната загуба,също е печалба"! Кое е мощното на Обора? 15% търговия и услуги,и 75 % финансови игри,борси,хенджове,менджове.Тоест-'виртуални пари без грам покритие от произведени стоки.Нещо от рода на трика на нашенските ромляни...Хайдее,тука има- тука нема:!22:55 09.11.2020
205 Пешо
До коментар #192 от "прицел":
Винаги съм се възхищавал на способността вашите неудачи и провали да ги прехвърляте на друг, имахте ЦЯЛАТА ВЛАСТ - икономическа, политическа, силова и каквото се сетиш, Живков искал да се обърне към запада, ама не му дали, чуждите сили подкопавали нашата икономика, лошото време и сушата и това най много ми харесва - врага с партиен билет, Луканов бил човек на ЦРУ, по горе даже един цитира къде са го вербували, даже и да е така ЕДИН човек не може да саботира цяла държава, много причини има за провала на България, но според мен ОСНОВНАТА причина е НИСКОТО НИВО НА ОБРАЗОВАНИЕ, оттам идват и липсите на идеи и тяхната реализация, а в разхищаването на суровини сме световни шампиони.Коментиран от #207
01:04 10.11.2020
206 Димитър
22:16 10.11.2020
207 Димитър до Пешо
До коментар #205 от "Пешо":
Не точно ниското ниво на образование, а ниската интелигентност и никаквото образование на управляващата клика. Те вкараха във властта и управлението на държавата от овчар и козар надолу, също и пияндурници и мерзавци и затриха всички мислещи интелектуалци милеещи за България.22:23 10.11.2020
208 Димитър
До коментар #184 от "Заи аз да кажа":
Същия неграмотник, като тях си и не можеш да видиш по-далеч от носа си.22:42 10.11.2020
209 Димитър
До коментар #200 от "Информиран!!!":
Подлагали сте лИгени щото сте прости мързеливи селяндури, а не нормални, работещи селяни. Ей такива като вас помогнаха да се изгради най-ужасяващия строй - псевдосоциализЪм.Коментиран от #210
09:17 11.11.2020
210 Информиран!!!
До коментар #209 от "Димитър":
Ей тука не позна! Ама никак не позна! Всичко в живота си съм постигнал не само с труд а с много труд. Затова сега имам не един а три апартамента. Но съм готов два от тях да ги дам доброволнлно обратно да ги национализират, ако се върне обратно Социализма и кажат че гражданите не биха могли да имат повече от едно жилище на семейство. Макар че аз съм ги придобил своите апартаменти с много труд а не с измами и мошеничество. Но нека и тези които за заграбили и украли милиони от държавата и са си построили палати и хотели, да върнат и те всичко до стотинка. Сигурен съм , че и много други честни хора, съдържатели на дори повече апартаменти от мен, биха последвали примера ми ако дойде хипотетично нова соц. власт. Така държавата би имала възможността да предостави такива жилища на прилични финансови условия на хора изпаднали в крайна нужда. За да няма бездомници и оядени крими олигарси. Ето така например би възтържествувала справедливостта ... А що се отнаса до селяните - България до 1945 год е била отявлено аграрна страна с преобладаващо селско население. Но нека да не обиждаме селяните. Те направиха от полята райски градини със своето трудолюбие. След правителството на Филип Димитров много поля се покриха с магарешки бодили. А в категорията селендур могат да попаднат дори много отявлени граждани. И то без да се напъват много, много за да вземат изпита за тази квалификация.10:35 11.11.2020
211 Леонид
14:21 11.11.2020
212 Русенец
До коментар #95 от "Въпреки":
Югов сам е подкрепил издигането на Тошо на престола, измествайки Червенков, а после е съжалил горчиво. Самият Червенков пък какъв е бил........ айде, да не коментирам. Точно той изземва земята на хората, създава култа към личността, проповядва краен Сталинизъм и каквото още се сетиш негативно за него време.21:41 12.11.2020
213 Този коментар е премахнат от модератор.
214 Въпрос с повишена трудност
16:18 01.12.2020