Българската позиция за Украйна прогресивно изпада в лицемерие. Един братски нам народ - украинският - е жертва на варварска агресия от режима на друг братски народ - руския. Ако някой не направи възможното, за да защити жертвата, той всъщност помага на извършителя - дори да се пада роднина и на двамата. Накратко, държи се като страхливец и подлец. Страхливецът подлец става лицемер, когато оправдава поведението си с "висши" други принципи: било то национален интерес или пацифизъм.
България на думи подкрепя Украйна, но се въздържа да направи онова, което е по силите ѝ. Тук изобщо не става дума за някакви особени саможертви или пряка намеса във военните действия. България просто е решила да дава само хуманитарна помощ и да приема бежанци, но да не изпраща оръжие и боеприпаси. Тази половинчата позиция, която дължим на натиск от страна на президента Румен Радев и БСП върху правителството, се защитава обилно с аргументи, които като цяло са фалшиви или направо неверни. В тяхната съвкупност те образуват върха на айсберга на лицемерието по отношение на Украйна в България. Но този айсберг, както ще видим, има и огромна подводна част.
Надводната част на айсберга
Ако дадем оръжие в подкрепа на Украйна, ще станем преки участници в конфликта. За авторството на този "аргумент" спорят Румен Радев и Корнелия Нинова, нищо че той си е направо неверен. Всички други държави от ЕС и НАТО (без Унгария) вече дават оръжие на жертвата на руската агресия и не са въвлечени пряко в конфликта. Нещо повече, неутрални държави като Швеция и Финландия също нямат резерви в това отношение и не се страхуват, че ще станат комбатанти;
За да не стане пряк участник в конфликта, България не изнася оръжие за Украйна и не ѝ дава военна помощ. И този сходен "аргумент" идва от творческия колектив Радев-Нинова. И той е също толкова верен, колкото първият. Защото България всъщност дава военна подкрепа на Украйна, доколкото е член на ЕС и НАТО. Тези организации - чрез други страни членки или като организации - подкрепят всестранно Украйна. Ако са верни думите на Кирил Петков, че "ние сме НАТО", то значи че вече подкрепяме украинците и във военен смисъл (без да пращаме войски да се бият на тяхна страна). Но дори и за някои България да не е съвсем НАТО, то и като отделна страна ние изпращаме по един или друг начин оръжие за Украйна. Най-вече като изнасяме техника за държави членки на НАТО, които след това я прехвърлят на украинците без да лицемерничат. Както самата Нинова оповести от парламентарната трибуна, за трите месеца управление на правителството на Кирил Петков България е изнесла военна продукция за половин милиард евро или колкото за цялата минала година. Да се надяваме, че тази продукция - макар и не пряко предназначена за Украйна - не е стигнала до някой агресор по света, а се използва за праведни, защитни цели. Руската страна поне няма съмнение по въпроса къде стигат българските оръжия и затова предприема мерки - от отравянето на Гебрев с Новичок, през "необяснимите" взривове във военните ни заводи, та до включването на България в списъка на Путин с неприятелски държави. Толкова за надеждите, че лицемерието ще бъде оценено и възнаградено от руска страна;
80% от българския народ не искат да даваме оръжие на Украйна: този късоопашат аргумент не стъпва на социологическо проучване - такова няма - а на приказките на определени лидери (същите като по-горе, но и други). Истината не е, че народът настоява за такава позиция, а че точно тези лидери се стремят съзнателно да обърнат общественото мнение в такава посока. И ако продължават под път и над път да отстояват такива тези и да споделят такива числа, нищо чудно да успеят. В крайна сметка заемането на страна в конфликт е неприятна задача и мнозина биха избрали да се снишат и ослушват, както и да се надяват други да им свършат работата. Но това е инфантилно и несериозно поведение;
Ако не заемем половинчата позиция по отношение на Украйна, ще налеем гласове в полза на "Възраждане". Този аргумент не си струва дори да се обсъжда, но за съжаление активно се използва. Освен че е неморален и лицемерен, той е и погрешен. Всъщност "Възраждане" печели от разкрачената позиция на БСП и Радев, която поне частично легитимира партията на Костадин Костадинов. В резултат много избиратели биха предпочели цяла копейка пред половин копейка - въпрос на математика;
БСП ще свали правителството, ако се вземе решение за военна помощ: наистина ли? Няма ли производството на една политическа криза по време на война да е най-ясното заемане на страна от левицата в този военен конфликт? И то очевидно на страната на агресора; Ще изнасяме бронежилетки и каски, но само за мирното население и то с предимство за етническите българи: тук лицемерието преминава плавно в обикновена липса на морални ориентири и откровена глупост.
Подводната част на айсберга
Тази подводна част на айсберга отива далеч отвъд Радев, Нинова и БСП. Тя се разпростира към евроатлантическия ГЕРБ и широките кръгове на пост-социалистическата интелигенция; След ареста на Бойко Борисов ГЕРБ няма да подрепи правителството в парламента, ако то предложи военна помощ за Украйна: Този безпринципен аргумент се чува от симпатизанти на ГЕРБ, но би било жалко, ако геополитическата ориентация стане функция на наказателно-правните тегоби на лидера на най-голямата опозиционна партия;
ГЕРБ защити националния интерес с построяването на "Турски поток": По думите на Цветан Цветанов, изглежда е имало среща между Бойко Борисов, Томислав Дончев и Теменужка Петкова с Александър Бабаков и Александър Воробьов - пратеници на Путин, с които са договорени основните параметри на газовите ни отношения с Русия. Дали такава среща е имало, или е нямало не е толкова важно, но резултатът е ясен: България построи резервираната за Русия тръба за собствена сметка, отказа се от неустойките по съществуващи договори, възложи строителството на по същество руски изпълнители и за капак - забави и отказа алтернативни газови доставки по различни начини. Като цяло - голям шлем за руските преговарящи, които и да са били те. Как на такива щедри с публичните средства управляващи на България да не се отблагодари фирмата строител - като даде един луксозен джип на пиарката на Борисов! Европейските колонизатори в едни по-мрачни времена са разменяли стъкълца срещу злато с туземците - руските днес раздават джипове. В страни с прокуратура това би могло да мине и за корупция. Да не говорим пък за мистериозната загуба от страна на бившите управляващи на "пътната карта" на споразуменията ни с "Газпром".
Русия е агресор, но тя е провокирана от друг империализъм - американският: Пост-социалистически интелектуалци - най-вече от люпилнята на ДС, но за съжаление и някои по-нови леви - бързо се преквалифицираха в геополитици и започнаха да обясняват как САЩ целят да разделят Европа от Русия и как в крайна сметка точно САЩ заедно с Китай ще разширят империите си за сметка на горките европейци. За достоверност обикновено тези щуротии се гарнират с бълнуванията на отделни пенсионери от ЦРУ, теории на ексцентрични американски професори или направо "авторитети" като Доналд Тръмп и Такър Карлсон. Симбиозата между откровен путинизъм, соц-носталгия по авторитаризма и "консерватизъм" ала Доналд Тръмп у нас стана подходяща нискотемпературна среда за нарастването на долната част на айсберга на геополитическото лицемерие. Доскоро българските путино-тръмписти громяха основно "империалистичния" либерален запад и не обелваха лоша дума за Путин. Сега вече от кумова срама може и да заклеймят агресията му, но веднага след това пак се връщат на "либералните империи", техните грехове и коварни планове. Истината обаче е, че нито НАТО, нито ЕС са империи. Най-малкото, в тях се влиза и излиза доброволно. Те уважават решенията на народите, които искат или не искат да стават техни членове. Никой не натиска, например, Сърбия да става член на ЕС или НАТО. И каквото и да се говори за Косово, НАТО се намеси там основно за да предотврати избиването на много хора, както стана в Сребреница. Всички, които търсят някакви стратегически предимства за САЩ или ЕС от едно независимо Косово, са фантазьори - такива предимства няма или не си струват усилията.
Демокрация или авторитаризъм е фалшив избор - всичко е въпрос на икономически интереси: Това е най-долната част на айсберга на лицемерието - и в пространствен, и в морален смисъл. Половинчатата, разкрачена позиция по отношение на Украйна често се оправдава в публичното пространство с твърдения, че "всички са маскари". Вярно, Путин е агресор, но и Западът не е стока. Затова ние трябва да се снишим, да не се палим по принципи и идеи, да оставим другите да се справят без нас. Този, който не е готов да отстоява свободата си, лесно ще я загуби обаче. А този, който не може да оцени свободата, е в още по-тежко положение. Затова насаждането на дълбоко ешелонирано, многопластово лицемерие в България е проблем за националната сигурност. Може би най-важният проблем за момента.
Автор: Даниел Смилов
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Bg Bg
21:03 24.03.2022
3 Ямаха р1
Коментиран от #36
21:03 24.03.2022
4 Майна
Авторът отбелязва, че онези, които настояват за радикално преструктуриране на света, отдавна са се насочили към Украйна.
С енергичното участие на президента Владимир Зеленски Украйна ще бъде Мека за американските лаборатории за биологично оръжие и ще проправи пътя за дигитални мрежи, Метавселена и прозрачно гражданство. Основният елемент е приложението за цифрова идентификация, известно като „Diia“, акроним от „Правителството и аз“.
Коментиран от #11
21:03 24.03.2022
5 Боян Мага
21:03 24.03.2022
6 3.14К
21:03 24.03.2022
7 НАТО вън от БГ
21:04 24.03.2022
8 Нямам Срам
21:05 24.03.2022
9 Да,бе
21:05 24.03.2022
10 Теодоро2
21:05 24.03.2022
11 Иван
До коментар #4 от "Майна":
Синът на Байдън постави основите на лабораториите за произвоство на биологично оръжие именно в Украйна. Украйна е жертва. Но ние нямаме нищо общо с това. Да търсят помощ от САЩ, от Байдън, нали направиха сина му милиардер, за да убива и тях и когото свърне по земята.21:06 24.03.2022
12 Гост от Силистра
21:06 24.03.2022
13 провинциалист
21:06 24.03.2022
14 ТаУмВзе
Коментиран от #66
21:06 24.03.2022
15 Майна
Пропагандната стратегия на Украйна я спечели похвала от командир на НАТО, който каза пред Washington Post ,
„Те са наистина отлични в стратегията – медии, информационни операции, а също и психологически операции.“МИСЛЕЩИТЕ СА ТЕЗИ ЗАД ПУТИН
21:06 24.03.2022
16 гост
21:07 24.03.2022
17 ak47
21:07 24.03.2022
18 Риторично
21:08 24.03.2022
19 ссср
Коментиран от #48
21:10 24.03.2022
20 Не пасем трева
Американската позиция за Украйна прогресивно изпада в лицемерие. И не искат да се мешат, но бутат България и другите фронтови държави да се трепят с Русия за американските интереси.
Коментиран от #43
21:10 24.03.2022
21 Руски народ
21:10 24.03.2022
22 Да бе да
21:11 24.03.2022
23 Видях дойче веле
Взимам пуканките и започвам да се забавлявам с коментариите
21:11 24.03.2022
24 Майна
Коментиран от #41
21:11 24.03.2022
25 pbdan
21:13 24.03.2022
26 Domine
21:13 24.03.2022
27 proi4o
21:13 24.03.2022
28 Майна
Няма друго рационално заключение. Всеки, който е честен и разбира от финанси, би стигнал до същото заключение.,,
21:14 24.03.2022
29 КОЙ
21:16 24.03.2022
30 Катопрочетеш
21:17 24.03.2022
31 Къде е ДАНС и СЕМ ?
Коментиран от #40
21:17 24.03.2022
32 Факти Булгар
П..с. и за това е виновен БЪЛГАРИНА !!¡!!!!
21:18 24.03.2022
33 Майна
„Недостигът ще бъде използван, за да се определи отново кой получава и кой не получава храната, от която се нуждае, за да оцелеят. Доста е просто.”
21:18 24.03.2022
34 Справедлив
21:19 24.03.2022
35 митьо пищова
21:20 24.03.2022
36 Така ли
До коментар #3 от "Ямаха р1":
Ми ти като не искаш с ЕС и Америка, излизай от ЕС и НАТО! Иначе работата на българина е - рани куче, да те лае! Хем сте вътре в ЕС и НАТО, хем лаете по тях!Коментиран от #68
21:21 24.03.2022
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Подлост ,лъжа ,лицемерие ,Америка
Коментиран от #78
21:24 24.03.2022
39 Хахаха..
21:25 24.03.2022
40 преминаващ
До коментар #31 от "Къде е ДАНС и СЕМ ?":
Виждаш ми се пребледнял а сигурно и нямаш апетит- в психото те чакат!21:26 24.03.2022
41 Тъпак
До коментар #24 от "Майна":
Не допускаш ли Путин и Зеленски да са съотборници в отбора на хазарите?.Иначе статия от Д.В.не бих прочел.Коментиран от #54
21:26 24.03.2022
42 BUDITEL
21:27 24.03.2022
43 Ами то се вижда
До коментар #20 от "Не пасем трева":
Вие не пасете трева .Вие я пушите.Затова сте неадекватни.21:28 24.03.2022
44 Аха
21:28 24.03.2022
45 Украинските
21:34 24.03.2022
46 Иван
Само че едно е на километри от фронта пред компютъра да сме патриоти, друго е в окопа .....
21:34 24.03.2022
47 Пловдив 1912
21:36 24.03.2022
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 ТО СВЕТЪТ ГО Е КАЗАЛ:
21:38 24.03.2022
50 А ми
Коментиран от #77
21:39 24.03.2022
51 ТО СВЕТЪТ ГО Е КАЗАЛ:
21:40 24.03.2022
52 Въс Раждане
21:41 24.03.2022
53 имеиме
21:43 24.03.2022
54 Майна
До коментар #41 от "Тъпак":
Дълго търсих, сравнявах,четях анализатори ,вътре в проблема и след един блестящ анализ,подкрепен с хиляди събития и подплатени със факти се успокоих-това,което и интуитивно чувствах-НЕ, НЕ СА В ЕДИН ОТБОР !ПУТИН НАИСТИНА ЩЕ ПОМОГНЕ НА ЧОВЕШКИЯ РОД, но дали ние, ,,европейците,, ще се спасим ,зависи и от нас..ВАНГА ГО Е КАЗАЛА- БЪЛГАРИЯ ЩЕ ОЦЕЛЕЕ ,АКО Е С РУСИЯ..Коментиран от #73
21:44 24.03.2022
55 1984-2022
21:44 24.03.2022
56 Петко
21:45 24.03.2022
57 един от многото
21:45 24.03.2022
58 Гочоолу
21:48 24.03.2022
59 Ина
21:48 24.03.2022
60 Iviviv
21:53 24.03.2022
61 Българин
Коментиран от #71
21:58 24.03.2022
62 Позор
21:59 24.03.2022
63 Русофил със смартфон с руска антена
Хайде стига русия, ссср, украйна и разни там други са едни и същи.Ние тук сме бедни и да се радват, че помагаме изобщо с нещо.България трябва да си гледа и направи нещо за бруталният беден народ.Който иска да се
млати, никакви оръжия.Ако имахме умни хора тук за 5 години щяхме да сме номер едно.За България на първо място трябва да са държавите Япония, Корея, Китай и ако трябва ще целува топки българия да
докара тук най-големите фирми и производства от роботи до клечки за зъби.Не ни трябват русофили, украинофили надменни ушанки.Нищо не става и от едните и другите.
22:00 24.03.2022
64 МиДа
Колкото до въоръжаването на Украйна, ще ви го обясня по вашата логика: Ако видите на улицата някой с оръжие да напада такъв без, ще дадете ли оръжие и на този,който няма, или ще искате да отнемете оръжието на нападателя?
22:03 24.03.2022
65 Само 7.68% русофили в България
ВЪЗРАЖДАНЕ - 127 568
РУСОФИЛИ ЗА ВЪЗРАЖДАНЕ НА ОТЕЧЕСТВОТО - 6 803
АТАКА - 12 153
ВОЛЯ - 7 067
БСП ЗА БЪЛГАРИЯ - 267 817
БРИГАДА - 151
ОБЩО СА 422 559
Броят на избиратели е бил 6 946 852. А сетете се за кои партии са гласували фантомите?...
Според фантомните резултати проруските бюлетини са били 6%. Само 6%!
Ако приемем реалните данни от преброяването за население от 6.5 милиона, гласоподавателите са били 5.5 милиона. Процентът на русофилските бюлетини е жалките 7.68%
Значима част от гласовете за Възраждане (преобладаващата им част в столицата и най-големите градове, където и най-много гласуваха за тях) дойдоха заради антиваксърството, а не заради русофилията.
Част, макар и много малка част от гласовете за БСП (под десет пункта от вота за червените) не са русофилски.
Истината е тук - в тези числа!
Според тях от 2005 година насам русофилството в България запада, а в последното десетилетие е изчезващ политически вид.
Коментиран от #69
22:03 24.03.2022
66 Display
До коментар #14 от "ТаУмВзе":
Браво, много точно казано, ако не беше фюрера щяха да са само история.......22:03 24.03.2022
67 Зззз
22:09 24.03.2022
68 така ли
До коментар #36 от "Така ли":
Щом сме куче, не ни дразни, за да не те сръфаме! За членството сме платили висока цена и нищо не ни е дадено даром!22:10 24.03.2022
69 Зззз
До коментар #65 от "Само 7.68% русофили в България":
Едно си баба знае едно си бае ,от ден на ден ,от сайт на сайт тъпните ти нямат край.22:11 24.03.2022
70 История
22:12 24.03.2022
71 прав си
До коментар #61 от "Българин":
В роднински спорове да не се бъркаме!22:13 24.03.2022
72 гост
22:14 24.03.2022
73 Тъпак
До коментар #54 от "Майна":
Дано да си прав.Защото дори да не са от един отбор ,са от един етнос, поне от това което аз съм прочел.А това е притеснително .Също и връзкатаПутин-Швааб. Колкото до Ванга, православието отрича ясновидците.
22:16 24.03.2022
74 Урюрвкос
Коментиран от #79, #94
22:20 24.03.2022
75 Трифон зарезан
22:22 24.03.2022
76 As men
22:23 24.03.2022
77 Ко Не
До коментар #50 от "А ми":
Абе ти като пишеш пасквили , защо не донапишеш някои работи , като , че всички хранителни вериги в България са Западни , в най голямата индустриална зона в България (Марица) до Пловдив фирмите са само Западни ...какво изобщо намесваш Русия, като 90% от всичко в БГ се контролира от Западния свят...Русия има своите интереси в енергетиката, което е нормално...все пак обаче Газпром държи половината Газохранилища в Европа и 2/3 от Рафинериите...Всички молове в България се захранват със стоки от вериги на Запада...за какво точно говориш...Коментиран от #83
22:26 24.03.2022
78 Страхотен
До коментар #38 от "Подлост ,лъжа ,лицемерие ,Америка":
Коментари22:27 24.03.2022
79 Може би
До коментар #74 от "Урюрвкос":
...трябва да прочетеш малко история, за да си го обясниш. Нещо като да сравняваш фолклора на България и на Турция.22:28 24.03.2022
80 дойчу
22:31 24.03.2022
81 Не е никакво лицемерие,
22:31 24.03.2022
82 Plovdiv
22:35 24.03.2022
83 А ми
До коментар #77 от "Ко Не":
Пропускаш най важното всички олигарси са червени,всички политици са червено потекло ,а и зад колисието си е червено.И тази мантра с веригите, се благодари че ги има иначе ще купуваш олио за 20 лв и месо за 20 лв22:36 24.03.2022
84 Тоалетна хартия
Специалист по сравнително конституционно право, програмен директор на Центъра за либерални стратегии, гост-преподавател в Централноевропейския университет в Будапеща и доцент по теория на политиката в катедра "Политология" на СУ "Св. Климент Охридски". Член на групата експерти по политическите партии на Организацията за сигурност и сътрудничество в Европа (ОССЕ).%"""" спец по пропаганфа на$$$$$$
22:39 24.03.2022
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 Този коментар е премахнат от модератор.
87 Годфри
България могла да помага с оръжие.
Да - може.
Но винаги ли точно ние трябва да сме по - католици и от папата ?
Дойче Веле каква медия е ? Немска ? А да ни каже нещо за немскта военна помощ за Украйна ?
Или Германия с нейната икономика, военна промишленост и финансови възможности май си прави пас за доставки на оръжие ?
А тука някакъв главанак ще ми говори на съвест - къде и каква била ролята на България ?
А къде, и каква е бих запитал ролята на Съединените Щати ?
Защото кашата там най - вече те я забъркаха, и постоянно палеха фитилите на украинците на антируска основа.
Да не говорим, че Щатите чрез по решителна намеса можеха да предотвратят тази война.
Още докато руските войски се концентрираха на границата, можеха да са прехвърлили в Украйна 30 - 40000 души сухопътни войски.
И идеите за настъпление щяха да са се изпарили от главата на Путин.
Отделно - след избухване на войната Щатите доставят на Украйна оръжие, само че са с възможности да го правят в много по - значими обеми.
Но не го правят. И съвсем логино възниква въпросът - защо ?
А някакъв тука - евроатлантик доморасъл - ще ми говори за ролята на България в конфликта.
Преди два дена четох, че Щатите щели да доставят на Украйна дронове бомби, които били евтини, но много ефективни, с възможност да поразяват цели на дестки килиметри.
Но щели да доставят 100 броя.
Е, ако са действително толкова загрижени за Украйна, защо ще доставят 100, а не п
22:50 24.03.2022
88 окри мукри
23:00 24.03.2022
89 Точно
23:01 24.03.2022
90 КОНТРАТА
23:25 24.03.2022
91 предател в нужда се познава
23:36 24.03.2022
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 Този коментар е премахнат от модератор.
94 Пловдив
До коментар #74 от "Урюрвкос":
Защото са им яли попарата,и ние е ядохме ама като гледам малко ни е било.Путин обърка държавата, трябваше тук да дойде да го посрещнете с рози и хляб.
А те го излъгаха,че ще го посрещнат като освободител с цветя, пък те лошите украинци го посрещнаха с Молотов.
Статистика: готови ли сте да защитавате земята си?
България :27%
Украйна:92%
00:16 25.03.2022
95 Андрей
Всичко е ясно ,но до кога мръсни измамници?
Коментиран от #98
01:15 25.03.2022
96 Войникът 🇧🇬 без армия
02:28 25.03.2022
97 Този коментар е премахнат от модератор.
98 Андрей да ПАРИ за войната
До коментар #95 от "Андрей":
И отивай ДОБРОВОЛЕЦ ! Негуби време !03:32 25.03.2022
99 Този коментар е премахнат от модератор.
100 Лицемер
03:41 25.03.2022
101 Пламен
Народът на площада показа казва мощна подкрепа има за Украйна.
05:26 25.03.2022
102 Този коментар е премахнат от модератор.
103 А дали да не спре тая война
А това в случая като тъпчеш укрите с оръжия е все едно да гасиш огън с бензин, да се скараш с жена си и съседа да ти даде нож да се разберете и помирите. Психопати!!! Тези, които ни пускат тези статии също не са в час с главния мозък и целят да настроят обществото там да има още кръвопролития.
Безбожници!!!
05:35 25.03.2022
104 БПФ
05:37 25.03.2022
105 Ти НЕ СИ УМЕН
До коментар #93 от "Пловдив":
А защо тогава по тая логика 500 години българите не са се освободили сами, а чак при идването на войските на руската империя в чийто състав са били руснаци, украинци, финландци...абе имперска войска!!!05:46 25.03.2022
106 болна работа
Само истински извратен автор може да напише това.
06:00 25.03.2022
107 Качвай се на трабанта и на фронта
80% от българите не искат да участват в братоубийствена война подкукуросана от байизкукуригал и хиени и са поставили украинския народ за пушечно месо.
06:01 25.03.2022
108 Ганьо
06:04 25.03.2022
109 Ха-ха
06:06 25.03.2022
110 Мдааа... в съда питат КОЙ ИМА ИНТЕРЕС
И никой нито дума не каза защо се води тази война между САЩ и Руската федерация! Какво точно поиска, какви въпроси зададе и не получи отговор Путин от САЩ и притиснат до стената беше принуден да започне операцията!! Какви са геостратегическите интереси! Какъв световен ред ще последва след тази война! Говорят се общи приказки и нищо съществено не се казва!
А този конфликт можеше да бъде избегнат.
Замислете се все пак кой има интерес и е единственият печеливш от военните конфликти и кой ги финансира.
06:07 25.03.2022
111 Джони
06:40 25.03.2022
112 DW и Даниел Смилов говорят за Лицемерие
06:43 25.03.2022
113 Защо
06:51 25.03.2022
114 МмАаНн
06:51 25.03.2022
115 Когато
Коментиран от #118
07:00 25.03.2022
116 Брюкселско зеле
07:06 25.03.2022
117 Тони
07:20 25.03.2022
118 Войникът 🇧🇬 без армия
До коментар #115 от "Когато":
Между другото си е така! Зеленски започна да тръби наляво и надясно ,че е готов да разполага в Украйна ракети насочени с/у Русия ! САЩ му съдействат ,как биха изпуснали възможността🙂,ЕС са манипулирани от САЩ и предпочетоха облагите само на определени хора в управлението на ЕС и западни олигарси ,като предават обикновенния човек данъкоплатец,които е ЗА ,защото до сега държавата се е грижила за него и има доверие в нея , докато при нас в БГ е друго,а именно трезвомислещите правят анализ на събитията сега въз основа на "войната " която водят за оцеляване на семейство и що годе осигуряване на приличен живот на близките си повече от 30г. под егидата на ЕС и управляващите ,та се сещате,че ЕС и САЩ не е толкова благонастроен към благоденствието на някой държави,които политиците им лесно се манипулират и не работят за народа и страната си /БГ/ и т.н.....07:32 25.03.2022
119 Абе мисирки
07:33 25.03.2022
120 Вес
Коментиран от #128
07:42 25.03.2022
121 БСП за България и Радев
07:43 25.03.2022
122 Този коментар е премахнат от модератор.
123 Този коментар е премахнат от модератор.
124 гражданин
07:55 25.03.2022
125 Отвратен
Подкрепяш един чужденец, на кайто не му пука за България. Този чужденец иска да изгони последната защита за Българите. България без тази защита, става лесна плячка, без армия,. До нас дебне тигър, който веднага ще отхапе част от държавата ни. НАТО ли. НАТО никога няма да изпусне 800 хилядна армия. Това си го набийте в главата "братя" небългари.
07:55 25.03.2022
126 Този коментар е премахнат от модератор.
127 Гост
08:00 25.03.2022
128 Един българин
До коментар #120 от "Вес":
Вие може да сте. Но не говорете от името на нацията. Грозно е да мислите, че това е онази Русия. Взимайте оръжие и хайде към Киев да видя колко ги подкрепяте.08:05 25.03.2022
129 Лицемерие ли
Примера на цяла свят за пропаганда и лицемерие ще определя кое е бяло и кое черно?
НЕ. ТВЪРДО НЕ СТЕ ПРАВИ!!!!
08:07 25.03.2022
130 Този коментар е премахнат от модератор.
131 Войникът 🇧🇬 без армия
До коментар #123 от "Даа даааа ... самонатаковане":
Даааа! Мен ми е много тъжно,защото харесвам "Мак Доналд", "Кока-кола" ,"Форд Мустанг" ,"Магнум 357" , и т.н...,но сегашното дестабилизиращо геополитическо действие от страна на САЩ прехвърли всякакви граници с геополитическите си амбиции !08:10 25.03.2022
132 Перо
08:11 25.03.2022
133 деНАЦИфикация
08:19 25.03.2022
134 резервист
08:20 25.03.2022
135 Ббб
08:25 25.03.2022
136 ДжафДжаф
08:26 25.03.2022
137 Този коментар е премахнат от модератор.
138 Този коментар е премахнат от модератор.
139 Цоцорков
Важни събития се случиха през последните няколко дни , много важни :
1. Иран изстреля 12 ракети по американски обекти в Ербил. Отговор от американска страна не последва. Учудващо , нали !?
2. Саудитска Арабия и Китай подписаха огромна 10 милиардна сделка , за строеж на НПЗ , работещо с руски петрол в Китай !
3. Саудитска Арабия съобщи , че започва да продава петрола си за юани !!!
4. Русия и Китай , финализират системата си за междубанкови разплащания , която ще заобикаля англо-саксонската SWIFT !!!
5. Русия обяви ,че от началото на следващия месец , намалява добива си на петрол и забрани износа на пшеница , зърно и торове до края на месец август !!!
А тя е най големият износител !!!
6. Китай , Индия , Бразилия и Русия поискаха обяснение от САЩ за биолабораториите им в Украйна и програмата по която работят ! Заявлениято им беше отправено в много остра форма и безкомпромисен тон !!!
7. Николас Мадуро , отклони всякакви опити на САЩ за стопляне на отношенията и евентуални бъдещи доставки на петрол , срещу смекчаване на санкциите срещу Венецуела.
Лагерът на страните , които застават твърдо против САЩ , е много ясно очертан !
Това са Русия , Китай , Иран и Саудитска Арабия !
С много близки позиции , към основната група гравитират Бразилия , Индия и дори Пакистан , който е в тесни взаимоотношения с Китай.
Венецуела и Северна Корея , са на твърди позиции зад Русия и Китай.
Турция , умн
08:33 25.03.2022
140 Дойче зеле ли
08:51 25.03.2022
141 Феликс Дж
08:54 25.03.2022
142 Ром ама кубински
08:55 25.03.2022
143 Ром ама кубински
08:55 25.03.2022
144 Гост
09:00 25.03.2022
145 Кочо
09:02 25.03.2022
146 Механик
Същото това дойчевеле местните му рупори ме убеждаваха, че съм татарин и съм произлизал от намкъде си там некъде и нямам нищо общо с европейците.
09:06 25.03.2022
147 СССР
09:19 25.03.2022
148 AlienMind
09:32 25.03.2022
149 Иван Куртев
10:04 25.03.2022
150 rony
10:43 25.03.2022
151 стоян георгиев
12:09 25.03.2022
152 ИМА ФАШИСТИ В УКРАЙНА
17:27 25.03.2022
153 ДОВЧЕРА НЕ ЗНАЕХ КЪДЕ Е УКРАЙНА
17:29 25.03.2022
154 И ТУК ИСКАТ ДА УБИВАТ ЗАЩОТО
17:32 25.03.2022
155 САЩ И АНГЛИЯ СА ФАШИСТИ
17:34 25.03.2022
156 Да живее Украйна 🇧🇬🇺🇦
Коментиран от #157
19:42 25.03.2022
157 Ку-ку
До коментар #156 от "Да живее Украйна 🇧🇬🇺🇦":
Никой не подкрепя войната и Украйна. Да му мислят "братята" им зад океана, които първи ги изоставиха.20:52 25.03.2022
158 Дойче Зелев
20:54 25.03.2022
159 Анджело
07:38 26.03.2022
160 баба ти от Пловдив
22:24 26.03.2022
161 баба ти от Пловдив
22:34 26.03.2022
162 ей алоооо
01:43 27.03.2022
163 Към DW
17:48 06.05.2022
164 Към DW
17:51 06.05.2022