Машини или хартия… Това е въпросът, който тресе парламента и страната в последните дни. Но това ли е най-важното, когато гласуваме – дали ще е с машина, или на хартия. По темата за правото на глас потърсихме за коментар анализаторът Николай Ников, който е икономист. Ето какво сподели той пред ФАКТИ.
- Г-н Ников, машини или хартия – въпросът е много отворен, но и много коментиран от партиите. Как гледате на това, с което се занимават в парламента?
- Крайно време е да внесем дребни подобрения, за да съживим парламентаризма и да му дадем последен шанс. В противен случай, ако това не стане, следва спешно да организираме референдум за президентска република, последван от свикване на Велико народно събрание, което да приеме нужните промени. Губим ценно време, което ще отнеме години да наваксаме.
- Какво не му харесвате на парламентаризма. Депутатите работят, получават заплати, решават „важни“ за хората проблеми като това да се гласува с машина или хартия…
- Парламентаризмът в този вид вече не работи. Обществото е достигнало етап, в който тази система е унищожителна за него. Все едно да дадете много хубава торта на човек, който е тежко болен от диабет. Това, което съществуващата парламентарна система произвежда в момента, не е демокрация, а анархично-пагубна свободия. Гласуват около 40 % от обществото като не се знае каква част от тях гласуват под строй или просто си продават гласа. На всичкото отгоре е направено така, че всички гласове са равнопоставени и резултатът е налице. България се намира в безпрецедентна политическа криза с наличие на голям брой паразитни политици.
- Решенията са…
- Има начин да активизираме парламентарната демокрация и много бързо да подобрим политическата класа. Просто следва да сменим критериите за гласуване както следва:
Право на глас – всички лица, които не са осъждани и имат средно образование. Да се въведе образователен ценз. Необразовани и/или криминално проявени не следва да гласуват.
Тежест на глас – не може всеки глас да има равна тежест. Образованите, работещите и тези, които гледат деца, следва да имат по-голям превес при гласуване като всяко едно от избраните трябва да добавя тежест. Висше образование – 0.5 гласа; Дете-0.5 гласа; Прослужено време трудов стаж от 10 години – 0.5 гласа. Така например, висшист с 20 години трудов стаж и едно дете ще има тежест 3.0 гласа. С други думи, при избори, когато този човек гласува, все едно са гласували трима души, които нямат нито едно от изброените условия за добавяне на тежест.
Българите в чужбина – нека тези българи, които постоянно пребивават в чужбина и живеят извън страната за повече от 5 години, да нямат право на глас. Каква е логиката хора, които работят и плащат данъци навън, да избират кой ще управлява България?!
Задължително гласуване - гласуването трябва да е задължително за тези, които имат право да гласуват. Санкциите за неспазване на това следва да се непрежалими. Разбира се, при заболяване, довело до невъзможност за явяване пред урните, следва гласоподавателят да бъде извинен. Също така трябва да се предвиди и възможност в срок до 3 дни този човек да има възможност да изпълни своето задължение за упражняване правото на глас след отминаване на абсолютната невъзможност. Тук обаче законодателят следва да е много стриктен и обективен при определяне на критериите за допустимост за „не гласуване“.
Валидност на изборите – при наличие на над 50% от бюлетините с „не подкрепям никого“, изборите са невалидни. Всички партийни лидери и водачи на листи да нямат право повече да участват на парламентарни избори след такива резултати. По този начин ще се явяват нови лидери и много бързо ще се прочистим от едни и същи деградивни личности.
- Всичко това звучи някак разумно, защото въпросните теми се повдигат периодично, но е чиста утопия. Вярвам, че сам разбирате това…
- Аз вярвам, че може и да се случи. Разбира се, това ще породи необходимост от създаване на механизъм за администриране на всички тези процеси, но си заслужава усилията. Всичко от гореизброените ще подобри рязко политическата система и класа в България. Конституционалистите следва да се заемат с това и да намерят начин всичко от гореописаното да бъде направено от съществуващия парламент. Тяхна задача е да подпомогнат този процес. Дали е необходима промяна на Конституцията, или нещата могат да се случат със законодателни промени, това са неща, които следва да се разяснят. Те се опитват да ни убедят колко съвършена била парламентарната демокрация в България, а тя очевидно не работи в момента.
- И отново стигаме до тезата ви, която споделихте вече пред ФАКТИ, че е добре да вървим към президентска република?
- В случай, че след въвеждане на гореописаните неща имаме резултат от същата политическа криза, направо да правим България президентска република с парламент от 60 души, но мажоритарно избрани депутати. И без това политическата класа е пълна с едни и същи никому ненужни паразити, които на всичкото са и много на брой. Имаме 240 депутати, десетки партии и стотици активисти. Очаквам в скоро време борещите се за власт да са равни на гласуващите. Промените са прости, лесни и много ефективни. Можем много бързо да променим политическата система от неработеща в работеща, както и да се освободим от ненужни вредители.
-----------------------------------------------------
Николай Ников е роден е през 1977 г. във Велинград. Учил е „Международен бизнес“ в Лондонския филиал на Американския международен университет в Ричмънд (American International University) и „Застрахователен и Риск мениджмънт“ в Сити Юнивърсити (City University Business School) в Лондон. Има също и докторантура по Икономика и Управление от ЮЗУ Благоевград.
След динамична кариера в лондонското сити се завръща в България и до 2012 г. е развивал управленска кариера в сферата на финансите. Също така е бил главен координатор в направление „Управление на мултинационални застрахователни програми“ към AIG, Европа (Великобритания), Лондон. В момента преподава: Стопанска история и Основи на управлението Микро и Макро икономика; Маркетинг; Банково дело; Застраховане; Управление на Риска; Мениджмънт; Международни отношения; Международен бизнес; Икономика на човешките ресурси; Вътрешна бизнес/корпоративна организация и комуникация и Икономически и бизнес науки. Развива бизнес в областта на индустриалното предприемачество.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
Коментиран от #6, #23, #52, #184
09:06 05.12.2022
2 Българите в чужбина
Коментиран от #26, #81
09:08 05.12.2022
3 007 /агент/
09:08 05.12.2022
4 Чико
09:08 05.12.2022
5 ГРАД ВРАЦА
Коментиран от #9, #159
09:09 05.12.2022
6 Врачка🧙🧛🦹♀️
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Да така е и кръчмите ще фалират.09:09 05.12.2022
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Делю Хайдутин
09:11 05.12.2022
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 ганю
разните му "изборни туристи" подобни
09:11 05.12.2022
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Така ли
Коментиран от #31, #44, #128, #182
09:13 05.12.2022
13 цинизъм
Коментиран от #35, #51, #64
09:13 05.12.2022
14 ами да кажа
09:13 05.12.2022
15 Taka така
09:14 05.12.2022
16 има логика
09:14 05.12.2022
17 Иванчо+Марйка
09:14 05.12.2022
18 сто години
09:14 05.12.2022
19 Аз съм от ссср
09:15 05.12.2022
20 един
Коментиран от #43
09:16 05.12.2022
21 Бай Канур
Коментиран от #24
09:16 05.12.2022
22 Нов
09:17 05.12.2022
23 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Знаеш ли колко от гласуващите българи в чужбина пращат пари в България❓ ❗Защото най-много секции се разкриват в Турция , а колко гастарбайтери тичат НА ТАМ за работа ❓
09:20 05.12.2022
24 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #21 от "Бай Канур":
Конституционното ПРАВО произтича и минава през спазване на конституционните ЗАДЪЛЖЕНИЯ ‼️Байгън от онези само с " права бе бате" ‼️
Коментиран от #121
09:23 05.12.2022
25 Зелен Демократ
09:24 05.12.2022
26 Заради тоя ли?
До коментар #2 от "Българите в чужбина":
Минал и той покрай Лондон.Ти тоя за кой го броиш?Не глеш Югозападен университет и ала-бала.Имаше един измислен с докторантура от Австрия,кой град там не помня Да де,ама минал само от там,а и немски не знае.Плажни принадлежности продаваше.Ра не мисля тоя за по-стока.Да не загуби времето да го четеш?09:24 05.12.2022
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Николай Ников!! За ДПС Туристите е ясно!
Коментиран от #127
09:29 05.12.2022
30 Двоен аршин
09:30 05.12.2022
31 ДдД
До коментар #12 от "Така ли":
Да бе, някакви миячи на чинии и берачи на люцерна, те ще ми донесат промяната. И били мозъци, така ли? Най-умните бърсачи на задници, берачи на ягоди и целина и чистачи на боклуци...Коментиран от #165
09:30 05.12.2022
32 Точно
09:31 05.12.2022
33 ТаУмВзе
09:31 05.12.2022
34 Ама, разбира се
последните избори, гласувалите в Австралия предимно за Възраждане, извод:те живеят по западен модел, но на мен искат да ми наложат тоталитарна власт, от къде на къде!?!
09:32 05.12.2022
35 оня
До коментар #13 от "цинизъм":
Визират се псевдо българите в турция, които дори не знаят български и нямат намерение да се връщат:))09:32 05.12.2022
36 Хайде , бе
09:32 05.12.2022
37 Българка
09:33 05.12.2022
38 Аззаззз
09:34 05.12.2022
39 Зелен Демократ
09:34 05.12.2022
40 даа
09:34 05.12.2022
41 Нали е икономист
09:35 05.12.2022
42 Перо
09:35 05.12.2022
43 Taka така
До коментар #20 от "един":
Стига с тия комунисти бре от 89 няма такива даже и преди тва бяха социалисти само името на партията беше някак си останало бкп.09:37 05.12.2022
44 2211
До коментар #12 от "Така ли":
Видяхме какво променихте като гласувахте за Славуца и Киро тъ..пото.09:37 05.12.2022
45 Механик
Одобрявам го, защото хората устроили се трайно на работа в чужбина, някак губят усещане за тукашната атмосфера.
Да, тези хора пращат пари тук. Не го омаловажавам, но те ги пращат на родителите си. Едното няма нищо общо с другото, според мен, де.
п.п.
И двете ми деца са в чужбина. За сведение на тия които ще ме оплюват.
09:38 05.12.2022
46 Хмм
До коментар #28 от "Тракиец🇮🇹🇮🇷🇯🇵🇺🇦🇩🇪🇧🇬":
А ти сигурен ли си,че отговаряш на условията?"Необразовани и/или криминално проявени не следва да гласуват."
Според мен ти няма да можеш да гласуваш,защото си криминално проявен.
И да те светна...нямаш право в никаква социална медия да пишеш или говориш за обесване на който и да било.Но щом си го позволяваш си престъпник,а аз акъл от престъпник не искам.
Относно статията...в една демокрация всички трябва да имат равен глас.Никъде го няма това според образованието.Иначе може да заробите някои.
А онези от чужбина не трябва да могат да гласуват,защото те там взимат едни пари,но са им други цените по магазините.Възможно е някои нарочно да гласуват така,че да ни е гадно и да се радват после как се гърчим.
Сещам се за коментарите на онзи с ник "емигрант" как все обижда българите...ето такива не бива да гласуват и да решават вместо нас.Нито данъци плащат,нито искат да се връщат,но седнали да ни командат и се чудят как да ни прецакат.Може би ,за да се кефят после как те са добре,а ние зле.И накрая ще ни кажат ние също да емигрираме.
Коментиран от #69, #125, #133
09:39 05.12.2022
47 Благой от СОФстрой
09:41 05.12.2022
48 Иванова
09:42 05.12.2022
49 ХА ХА-ХА
09:42 05.12.2022
50 реформи
09:43 05.12.2022
51 Пращат
До коментар #13 от "цинизъм":
Пари от проституция просия и точене на социалната система на държавити09:43 05.12.2022
52 Първия Врачанин
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Пращат пари от проституция и далавери09:44 05.12.2022
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 123456
09:46 05.12.2022
55 Ганьо
09:48 05.12.2022
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Българските турци
09:51 05.12.2022
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Анонимен
09:54 05.12.2022
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 123
Коментиран от #151
09:55 05.12.2022
62 Феликс Дж
09:56 05.12.2022
63 Твърдо "ЗА"
09:57 05.12.2022
64 Феликс Дж
До коментар #13 от "цинизъм":
"КАЗИОНЕН ЛАКЕЙ" - точно в центъра на мишената.09:58 05.12.2022
65 Който данъци в бюджета не внася
10:00 05.12.2022
66 А тези с двойно гражданство
10:02 05.12.2022
67 НРБ
10:04 05.12.2022
68 Условията за
10:04 05.12.2022
69 Ха ха
До коментар #46 от "Хмм":
И тези с купените дипломи и шоф.книжки ,като теб,не трябва да гласуват.Откъде на къде някаква калинка ще решава съдбата на България.Забранявате в чужбина да се гласува,но слагате Кирчо да управлява.Браво.10:05 05.12.2022
70 Читател
10:06 05.12.2022
71 Нехис
До коментар #60 от "Гост":
Какви данъци плащаш? Осигуровки внасяш ли тук? На какво отгоре общак, живеещ навън, ще определя моето бъдеще?Коментиран от #75, #101
10:06 05.12.2022
72 И преди да почнете да виете:
10:07 05.12.2022
73 Брей
Коментиран от #76
10:08 05.12.2022
74 Дори ромите в България
10:09 05.12.2022
75 Германец
До коментар #71 от "Нехис":
Откъде знаеш че е "общак", и кой ти плаща на теб екипировката за болниците, в които се лекуваш, и която се купува с европейски пари от НЕГОВИТЕ данъци там, където работи?Коментиран от #80
10:10 05.12.2022
76 "вражески елементи" не знам
До коментар #73 от "Брей":
но предполагам знаеш какво гласи клетвата за американско гражданство ? Да ти цитирам ли?Коментиран от #99
10:11 05.12.2022
77 Анонимен
10:11 05.12.2022
78 Българските турци
А всяка нация си има характерни само за нея принципни норми които никой не би и помислил да ги прегази !...Единствено в България не е така ! От векове насам българският елит (царе,боляри,политици,интелектуалци и бизнес) не са съумели да засадят единството в съзнанието на народа си ! Поради това принципите не могат да пуснат корени в националното самосъзнание на българите ! Именно затова днес българинът е в един безкраен ФИЛОФОБИСТИЧЕН хаос ...Затова България следи световния политически ветропоказател за да може да се приюти винаги под най силната "мишница" на деня ...на ЗАВЕТ ! ! !
10:11 05.12.2022
79 помисли пак
попитай ДъПъСето, че с такива
предложения да не търсиш и ти работа в чужбина.
Коментиран от #115
10:12 05.12.2022
80 Ко кайш
До коментар #75 от "Германец":
кой ги плаща, че не разбрах? и германците ли искаш по тази логика да гласуват в БГ?Коментиран от #92
10:14 05.12.2022
81 Никой не те пита “защо”!
До коментар #2 от "Българите в чужбина":
Щом “си” - няма да гласуваш у нас!10:16 05.12.2022
82 Николай Ников! Не плащат данаци 500 000
Коментиран от #86, #88
10:17 05.12.2022
83 Нищожно ще е влиянието им, ако:
10:19 05.12.2022
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Безпартийни
10:20 05.12.2022
86 ДДС и Акцизи не плащат ли бре?
До коментар #82 от "Николай Ников! Не плащат данаци 500 000":
Много си умен ей......10:20 05.12.2022
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 Как ти ги ражда главата тези
До коментар #82 от "Николай Ников! Не плащат данаци 500 000":
Простотии бре?10:22 05.12.2022
89 Бай Танас
10:22 05.12.2022
90 Емигрант
Коментиран от #98, #105, #138
10:23 05.12.2022
91 Този коментар е премахнат от модератор.
92 Германец
До коментар #80 от "Ко кайш":
"кой ги плаща, че не разбрах? " Нали уж си българин и можеш да четеш на български? Парите от ЕС, с които ти финансират екипирането на болниците и СТОТИЦИ други неща, са от данъците на хората в ЕС, включително и на българите работещи в други държави в ЕС. По коя "логика"? Къде съм написал, че чужди граждани трябва да гласуват за български парламент? Германец в България не гласува за български парламент. С логиката си яко скаран.Коментиран от #100, #108
10:25 05.12.2022
93 Гражданин
10:26 05.12.2022
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 Aaaаамаха
българите живеещи продължително и плащащи данъци в чужди държави да не гласуват у нас - очевидно е, че те губят усещане, както за положението в страната, така и с проблемите по места (общини).
Това няма, ама няма никаква връзка с това кой работил навън и какви пари пращал, моля.
Тежест на глас: Тук има противоречие и е противоконституционно. Съгласен съм за изискването за гласуване с минимум средно образование за всички родени след 1970г, примерно. Образователен ценз и семейство, трябва да са от особено значение в Социалните и Икономически политики.
Твърдо подкрепям твърдението на криминално проявени да се отнема правото на вот. Най-малкото е морално! С действията си са действали в ущърб на държавата, а иначе им се дава право да определят бъдеще на останалите в обществото.
Невалидност 50% бюлетини - напълно подкрепям, както и решението за изчистване на листите. Дори бих добавил, да платят разходите по изборите.
10:27 05.12.2022
96 Изтеклите мозъци
10:28 05.12.2022
97 Ева
Голем си политик а турците си гласуват без проблем.
Просто нямаме нужда от вас политиците.
10:28 05.12.2022
98 Брей
До коментар #90 от "Емигрант":
Това са обикновени путлераси, които са активирани да създават ефекта на Желязната завеса на "ние" и "те" в съзнанието на хората. Затова все "Запада" им е виновен но ако не е "Запада", то е "Европа", ако не е "Европа" то са ""европейците", и ако не са "европейците" са "тия зад граница". Можеш да го видиш в путлерастката пропаганда, как обявиха бягащите от диктатурата на Путлер за "чужди елементи".10:29 05.12.2022
99 Брей
До коментар #76 от ""вражески елементи" не знам":
Какво общо има получаването на гражданство с изборните права в чужбина, и още повече с бягството от могилизацията?Коментиран от #102
10:31 05.12.2022
100 Божкеееее
До коментар #92 от "Германец":
"""""данъците на хората в ЕС, включително и на българите работещи в други държави в ЕС."""""" и кво? Това ли е мотивацията ти, че имали били принос задграничните ? Имат дръжки....Коментиран от #104
10:31 05.12.2022
101 Емигрант
До коментар #71 от "Нехис":
Отиди да се доизучиш бе простак и тогава влез да драскаш тук !10:32 05.12.2022
102 Като прочетеш клетвата
До коментар #99 от "Брей":
Ще разбереш, ако гънки са ти останалиКоментиран от #113
10:32 05.12.2022
103 Този коментар е премахнат от модератор.
104 Германец
До коментар #100 от "Божкеееее":
"и кво?" Тоест, се правиш на келеш, защото тогава приказките за това дето емигрантите уж не плащали данъци (което между другото така или иначе не е вярно, защото плащат данъци на имоти, такси и какво ли не), са празни приказки.Коментиран от #117
10:33 05.12.2022
105 Аааааамаха
До коментар #90 от "Емигрант":
Щом имаш собственост ще плащаш данък. И за твое сведение, както и за други емигранти, има една общност у нас от около 20 000 души, работещи в чужбина, но харчещи у нас, с принос от около 1 млрд.лв годишно.Дали гласуват - рядко. Дискриминирани ли са - определено. Изтъкваш ли се нещо, или защитаваш крива логика?
Коментиран от #110, #123
10:34 05.12.2022
106 Анонимен
10:35 05.12.2022
107 Сиганин
10:35 05.12.2022
108 Петров
До коментар #92 от "Германец":
Дори да приемем обосновано, че българите в ЕС трябва да имат право да гласуват, основно става дума за българите в страни извън ЕС..... !!!!! Панимайш?Коментиран от #109
10:37 05.12.2022
109 Германец
До коментар #108 от "Петров":
Ти не "панимайш" елементарни обстоятелства около правата на гражданите. Само защото си крепостен, който от България излиза само в краен случай, не означава, че трябва да се мери с твоя "аршин".10:40 05.12.2022
110 Не се прави на интересен бре
До коментар #105 от "Аааааамаха":
"""""работещи в чужбина, но харчещи у нас, с принос от около 1 млрд.лв годишно""""".......и как ги харчат да те питам? Те и руснаците милиарди харчат у нас нали? И те да гласуват @?Коментиран от #124
10:40 05.12.2022
111 мармалад
10:40 05.12.2022
112 Хихихи
10:42 05.12.2022
113 Брей
До коментар #102 от "Като прочетеш клетвата":
Няма да "разбера", защото връзка няма. Тези хора за които говорим не са полагали такава клетва, така че какво пише в "клетвата" е без значение. Досмешава ме да чета как хора без грам акъл обясняват колко тъпи били останалите.Коментиран от #119
10:43 05.12.2022
114 Емигрант
10:43 05.12.2022
115 Българските турци
До коментар #79 от "помисли пак":
На нас тук ни е много интересно и забавно да следим и наблюдаваме как някои "хора"...бивши мижитурки и двулични ДС доносчици... изкусно въртят политиката и бизнеса на БългарияЗа това ни е все едно, ха сме Тук,ха сме Там или ха сме в Брюксел...ха с ДПС , ха с Ердоган...пак сме или на полето или в цеха, с една разлика ,за свестен труд , свестна заплата...Мислете му вие... Сладките времена са носталгия...в Брюксел началници са други...Тук тоталитарните чакали...Вие загубихте!, затуй ви расте циреят на злобата и параноята и да видим кога и как ще се пукне ?...Божият бич не се нуждае от клетви ... бие жестоко и справедливо!....
10:44 05.12.2022
116 Трябва да имат
Коментиран от #130
10:45 05.12.2022
117 Разбирач а
До коментар #104 от "Германец":
"""празни приказки""" ама друг път !!! ....ти ще ми обясниш сигурно, колко "огромен" е бюджетният принос на един помияр, трайно пребиваващ примерно в САЩ нали?10:45 05.12.2022
118 1111
10:46 05.12.2022
119 Божкеееее
До коментар #113 от "Брей":
С двойно гражданство могат ли да гласуват сега бе умник? Могат нали? И викаш клетвата няма значение , тя за парлама ......чете ли я в какво се кълнат?Коментиран от #179
10:48 05.12.2022
120 653
10:49 05.12.2022
121 Коко Н
До коментар #24 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Решава се с 2/3 мнозинство.Съгласен съм.Умник!10:51 05.12.2022
122 Този коментар е премахнат от модератор.
123 Този коментар е премахнат от модератор.
124 Аааааамаха
До коментар #110 от "Не се прави на интересен бре":
Изопачаването на думи, показва, че имате дефицит във възприемането на информация. Моля, четете повечко и по-често българска литература. Успех!10:55 05.12.2022
125 Този коментар е премахнат от модератор.
126 Тези ли трябва да гласуват бре?
че абсолютно и изцяло се отказвам и отхвърлям всяка вярност и вярност към всеки чужденец, княз, държавен или суверенни, на когото или който досега съм бил субект или гражданин.....
10:58 05.12.2022
127 Коко Н
До коментар #29 от "Николай Ников!! За ДПС Туристите е ясно!":
Трябва да се върне,за да изпълни повелята на пАРТИЯТА.Добре са го подготвили.Налапал се е,като кокошка с топли г...а.
10:58 05.12.2022
128 Дааа
До коментар #12 от "Така ли":
Като се върнат ще гласуват, но докато живеят навън да не ми определят кой да управлява тука.10:58 05.12.2022
129 Този коментар е премахнат от модератор.
130 Коко Н
До коментар #116 от "Трябва да имат":
Хайде сега пък !Секцията по постоянен адрес.Няма да стане,да изтрият мъртвите души.11:06 05.12.2022
131 Българинът се
Коментиран от #135, #137
11:10 05.12.2022
132 Кой68
-само образовани и грамотни да гласуват.
-тези които трудов стаж е над 1 год.
- тези които живеят в чужбина повече от 5 год. и имащи двойно гражданство.
-навършили 20 год.
-студенти
11:12 05.12.2022
133 Коко Н
До коментар #46 от "Хмм":
Данъците платени в чужбина идват ,като помощи в България,за да могат мутрите да ги харчат,а останалите да зяпат.И сега е точно така,заради което е и борбата на тия паразити.Какво стана с диска, с данните за българите със сметки в чужбина,неплатили данъци,който Германия предостави.
Глас в пустиня!Слабоумници!
11:19 05.12.2022
134 Г-чо Ников, защо
11:23 05.12.2022
135 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #131 от "Българинът се":
Е кой ти е казал , че ни пречат❗Ти искаш ли аз да ти казвам как да си харчиш заплатата и как да обзаведеш хола си ❗
11:24 05.12.2022
136 Нов
11:27 05.12.2022
137 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #131 от "Българинът се":
"От Путин ли ще се учим как се ликвидира сънародник..."А може би трябва стрелбата в Капитолия , не истинския а оня фалшивия във ФАЩ , трябва да ни е СВЕТЪЛ ПРИМЕР за кражбата на народен вот ‼️
"НЕ, мерси!" -както казваше Т. Колев
11:28 05.12.2022
138 Този коментар е премахнат от модератор.
139 Този коментар е премахнат от модератор.
140 Голяма грешка
Коментиран от #144
11:38 05.12.2022
141 Някоя си
Коментиран от #152, #155
11:41 05.12.2022
142 итт
11:45 05.12.2022
143 Гневен
. Фашизма е забранен със закони във всички развити държави.
11:47 05.12.2022
144 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #140 от "Голяма грешка":
То така става и с гласуването Ви ‼️"Гласувах за демокрацията!"
"Много исках да гласувам, ама нямам желание!"
/избиратели пред тв медия/
11:48 05.12.2022
145 Този коментар е премахнат от модератор.
146 Този коментар е премахнат от модератор.
147 Опаааааа
До коментар #138 от "Емигрант":
Настъпиха те по мазола и започна с обидните квалификации. Аргументите ти издишат при многоаспектното разглеждане на казуса, иначе акъл даваш от позицията на човек с ограничено мислене, претендиращ за компетентност.11:52 05.12.2022
148 Този коментар е премахнат от модератор.
149 Българските турци
До коментар #138 от "Емигрант":
Защо пищите от истината?...Тя си е тъничка и проникваща но идва от чужбина ... и мълчите и само пулите очи от дебелото което ядете тук !!!11:53 05.12.2022
150 Този коментар е премахнат от модератор.
151 безпартиен
До коментар #61 от "123":
Много точно,но НЕ изпълнимо!11:59 05.12.2022
152 Емигрант
До коментар #141 от "Някоя си":
Ти като си останала да се бориш това ли постигна НАЙ-БЕДНИ В ЕС ? Страхотна борба и много "ПАТРИОТИЧНА" ? До помоща на емигрантите ли опряхте, те са ви напуснали, вие сте останали да се борите, НО ВИЖДА СЕ ЯЛОВО и сега търсите оправдание в други, вие не сте успели и както светът знае българинът пак чака някой от някъде да дойде да го оправи, защото той нито знае как, нито пък иска да бъде виновен, затова и само мрънка, скимти и е много послушен !Коментиран от #154
12:01 05.12.2022
153 Хахахах
До коментар #148 от "Ти си бил изключителен":
Виж поста на тоя, когото оплюваш, виж си и твоя. Липсва ти и образование и възпитание. И поради тази причина няма да разбереш кой е.простакът.Коментиран от #163
12:01 05.12.2022
154 Не разбра ли бееееееее
До коментар #152 от "Емигрант":
Не искаме да ни определят как да се "оправяме" плъховете,.напуснали кораба. Това е същността на спора , вие от девет кладенеца вода докарвате да си избивате комплексите.Коментиран от #161
12:07 05.12.2022
155 Реалист
До коментар #141 от "Някоя си":
Някоя си, при факта, че 60 % от българите в България не отидоха даже да гласуват, ставаш смешна с позицията си.12:09 05.12.2022
156 Този коментар е премахнат от модератор.
157 Ами да ама
12:20 05.12.2022
158 Държави извън ЕС
12:21 05.12.2022
159 А сега де
До коментар #5 от "ГРАД ВРАЦА":
Ами,господина ти е прав заради дървения който е глътнал и разчита на джапанки като теб,прости и ограничени12:22 05.12.2022
160 Мима
12:27 05.12.2022
161 Емигрант
До коментар #154 от "Не разбра ли бееееееее":
Да поговорим за КОМПЛЕКСИТЕ искаш ли, кой ги има, какво е комплекс а ? Знаеш ли, че думата "комплекс" е най-често използвана точно от комплекасари ? И хайде да ми изброиш няколко комплекса които имат емигрантите ! Както винаги съм твърдял вие в България дори ще затриете и българският език след като в употреба всеки ден влизат нови и нови чуждици с които мислите, че ставате интелигентни - ТОВА Е КОМПЛЕКС за малоценност ! Вие сами се определяте за малоценни схващаш ли ?12:29 05.12.2022
162 Ааа не
12:32 05.12.2022
163 Лустрак
До коментар #153 от "Хахахах":
И какво му има на поста на човека, всичко е една много проста истина която ти изобщо не можеш да схванеш и простака е ясен - ТИ ! Много хора в този сайт са писали - "прост народ, слаба дърбава", да ти обяснявам ли още кой е простия ?12:38 05.12.2022
164 Фашизм
12:40 05.12.2022
165 Хммм
До коментар #31 от "ДдД":
Не всички емигрирали българи са професионалисти в своята област.. Разбира се, има и такива, които работят работата, която си описал.Обаче всички те притежават едно качество, което ги различава от останалите в България. А то е :- готовността да рискува и се бори! Това са хора готови на риск, да отидат в чужда държава, без корени, без подкрепа и дасе борят. На останалите в България държавата не може да разчита, защото те само вземат без да дават...за да дава, трябва да се усмели да рискува,да се бори а те не притежават това качество.
Коментиран от #178
12:41 05.12.2022
166 Този коментар е премахнат от модератор.
167 Този коментар е премахнат от модератор.
168 Хммм
До коментар #156 от "Емигрант":
Доста попресоли манджата:) не зная къде живееш, но ако е в Европа, то западняците са много по НЕ хора от нас българите. И достойното заплащане не е чак така достойно. Но! Написах го в предният си пост, ще го повторя.. Че притежаваш това качество да рискуваш да отидеш в чужда държава, без подкрепа и се бориш... е така! И това те различава от останалите българи в България....България има нужда от такива като емигриралите българи, па макар и да не са големи специалисти в своята си област.12:59 05.12.2022
169 681
12:59 05.12.2022
170 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #167 от "Анонимен":
Ами като чета заключението ти , разбирам , че не само не знаеш , ами и не искаш да провериш ,КАКВО Е ЗНАЧЕНИЕТО на ника ми❗
Това обаче не ти пречи да ръсиш мозАк и обиди по всички тук --
първото не ти стига, но за сметка на това от второто имаш в изобилие ❗
За твое сведение, един отишъл да цивилизова племе канибали и не успял да завърши плаването си ❗
Ама ти явно и за него не си чувал, та смело си се взел от високо да ни поучаваш❗
13:01 05.12.2022
171 Гочо
13:01 05.12.2022
172 Шемет
13:06 05.12.2022
173 чвор
13:09 05.12.2022
174 Този коментар е премахнат от модератор.
175 В.В.П.през К@ра ми е за ЕС..
13:11 05.12.2022
176 В.В.П.през К@ра ми е за ЕС..
13:17 05.12.2022
177 АБВ
Коментиран от #180
13:20 05.12.2022
178 Този коментар е премахнат от модератор.
179 Брей
До коментар #119 от "Божкеееее":
"С двойно гражданство могат ли да гласуват сега бе умник? Могат нали?" Говорим ПЪРВО за РОДЕНИ българи, които, независимо дали имат друго гражданство, са същите като теб и мен. Да не говорим колко от тях имат двойно гражданство, да не говорим колко то тези с двойно гражданство са с американско второ, да не говорим какво ТИ си "разбрал" от "клетвата". Путлерасите скоро ще започнете да обявявате българите зад граница за "противодържавни елементи", както го направи с избягалите от могилизацията руснаци фашисткия режим в Кремъл.13:42 05.12.2022
180 Солей
До коментар #177 от "АБВ":
ТИ ли ще определиш как някой ще "се меси в живота" на СОБСТВЕНОТО си семейство, другарю?13:44 05.12.2022
181 Ужас
14:51 05.12.2022
182 Пеци
До коментар #12 от "Така ли":
Егати промяната.Повечето гласуваха за Копейката и Израждане, мозъците не са толкова много, повечето са чистачи, мазачи, гледачки.....Въпреки, че срамна професия няма.Коментиран от #186, #194
14:53 05.12.2022
183 Болярин
16:18 05.12.2022
184 Да да
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
А същите тези българи ако не гласуват как 1 ден ще се върнат при какви условия каквото старите хора циганите и турците решили това е браво бе браво17:18 05.12.2022
185 От чужбина
18:13 05.12.2022
186 Едно е сигурно
До коментар #182 от "Пеци":
Каквото и да са изкарват повече от теб.18:16 05.12.2022
187 Иван
07:47 06.12.2022
188 Анинимен
08:26 06.12.2022
189 Колю
11:12 06.12.2022
190 БгТопИдиот
С помоща на флашките и спецовете от Говедоленд
Честито.
16:07 06.12.2022
191 Дедо Пене
00:51 15.12.2022
192 Шаран БГ
Какво е това ПРАВО на притежателя на български паспорт от Австралия например да гласува за депутати в българския парламент. И ако ИЗОБЩО ЗНАЕ разбира се , за кого гласува !! Избирателната ни система е отвратителна Тя е утвръждаваща статуквото на едни и същи хора, които вече три десетилетия доказват, че като общност, там , в Партийното събрание, са некадърници. Никого не обиждам !! Като персони са умни , учени, сладкодумни и заслужават уважение !! Защо обаче амбициите им и алчността им заглушава всичко добро у тях и докараха страната в бедност и разруха !?!? Необходима е мандатност за управляващите! Тези си мислят, че ще векуват и само те са способни да управляват !?Мажоритарния вот и президентската република / и те си имат кусури/ ще увеличат отговорността на "слугите народни".!!!
05:49 19.12.2022
193 Този коментар е премахнат от модератор.
194 Момчил
До коментар #182 от "Пеци":
Много си в грешка - повечето гласуваха за нежната двойка Кирчо и Кокорчо и за д.билите от ДБ.13:36 14.01.2023
195 Циник
14:09 14.01.2023