Last news in Fakti

22 Август, 2013 14:21 4 145 0

Най-сетне Петрохан без дупки?

  • лазаров-
  • участъка-
  • прохода-
  • петрохан

Лазар Лазаров удобният човек на всяка власт

ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

„По-добре късно отколкото никога”, гласи българска поговорка. Тя, като че ли, от една страна е валидна за ремонта на пътния участък на прохода Петрохан,  защото някой ще каже по-добре и по-късно, но най-сетне да има нормален път, а не такъв като „швейцарско сирене”.  Други пък опонират докога ще им прощаваме за лошите пътища, за закъсненията на ремонтите по тях, за изопнатите нерви на шофьорите, за разбитите автомобили, за жертвите и ранените, заради осеяните с дупки пътни участъци.

Строителството на прохода тръгна през септември 2011 г., но работата беше прекъсната заради проблем с оборотните средства на изпълнителя и ангажираността му по други пътни проекти.

След това се оказа, че участъкът при Петрохан трябваше да бъде завършен на 15 август тази година.  Срокът не бе спазен и стана ясно, че ремонтът ще закъснее с около месец. Лазаров обеща новият пусков срок да е 22 септември. Шефът на АПИ изтъкна като причини за забавянето обилните валежи, които паднаха през юни, когато не можело да се работи.  Сега изпълнителят на обекта полагал последния износващ пласт асфалт.

Ремонтът на пътя през Петрохан беше подновен в началото на юни след като на три пъти жителите на Берковица и Монтана излизаха на протести и блокираха движението през прохода. Негодуващите с основание роптаеха срещу окаяното състояние на пътя, където дупките са повече от настилката. Те повдигнаха и темата къде отишли 28 млн. лв. от Европейската банка чрез държавна гаранция,  като изразиха тогава съмнения, че парите са присвоени неправомерно.

Затоморзяващите участъци по пътищата ни не само изнервят шофьорите до краен предел, бъркат в джоба на данъкоплатеца, а и застрашават живота на пътниците.

Отговорността за ремонтите на пътищата е изцяло на АПИ. Миналата седмица заради забавяне и тапа на АМ „Хемус” се разигра трагичен инцидент, при който загинаха двама души, а други петима бяха ранени. Макар и да има задържан румънец за катастрофата, тъй като карал с превишена скорост, си задаваме въпроса дали ако все пак я нямаше „тапата”, катастрофата щеше да е толкова тежка. Отсечката при Яна също бе предвидена да бъде пусната преди лятото. Осведомени обаче споделят, че определени фирми е трябвало да спечелят поръчките и нещата в АПИ се забавят чрез експерти.

Лазаров е определен и за новия Батко заради конфликт на интереси.

Според запознати съпругата му е назначена в Лабораторията на АПИ. Там работела и сестрата на жена му. Шефът на АПИ отдавна бил в конфликт на интереси, тъй като направил тези назначения още докато бил шеф на Лабораторията. Всеки служител в администрацията попълва декларация за конфликт на интереси и при неверни данни носи наказателна отговорност. Надяваме се, че министър Терзиева и другите държавни органи и комисии по корупцията ще проверят случая и ще информират обществото.

 Апропо Лазаров се оказва, че е удобният човек за всяка власт.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА