По-тежки наказания за шофьорите, ако нарушат правила за движение по пътищата. Промените са залегнали в Наредбата за контролните точки и влязоха в сила от 28 март. Така общият брой контролни точки остават 39, но могат много по-бързо да се стопят. Пред ФАКТИ по темата говори Йонко Иванов, председател на Съюза на центровете по авто - мото подготовка.
Ето няколко примера за санкции:
За управление на МПС с алкохол от 0,8 на хиляда до 1,2 на хиляда ще се отнемат 12 контролни точки. При отказ от тест за алкохол и наркотици – 15 контролни точки; за движение в лентата за принудително спиране – 10 контролни точки; за движение в платното за насрещно движение – 15 контролни точки; за превишаване на разрешената максимална скорост с над 50 км/час – 18 контролни точки; а за говорене по мобилен телефон без hands free ще ни взимат 8 контролни точки.
- Г-н Иванов, имаме нови и завишени санкции при нарушения на пътищата. От какво бяха продиктувани те…
- От факта, че държавата не може да се справи с темата по пътна безопасност и да намали възможните пътни транспортни произшествия, както и да свали броя на загиналите. Това, с новите санкции, е един отчаян ход отново се увеличат наказанията през отнемане на контролни точки. По принцип всяко възстановяване на контролни точки цели хората, които са допуснали нарушения, да им се даде възможност да си повишат своята квалификация. Целта е да се явят на допълнително на обучение, след като изтърпят наказанието за срока, който им е наложен, без да управляват автомобил. С други думи възстановяването на точки би трябвало да има възпитателно действие и превантивен характер. А сега виждаме, че се отнемат повече и говорим за поредното увеличаване на отнемането на точки. Просто хората, които са решили това, не се съобразяват с пътната действителност в България, не се съобразяват с нежеланието на МВР, че може да помага на опасните участници, които не са никак малко, а отново се отива на засилване на мерките към водачите.
- Очаквате ли новите санкции да доведат до това, че хората да се опитват да минат проверката „по друг начин“…
- Възможно е. В средата на декември месец миналата година имаше среща на вътрешния министър и неправителствените организации, а имаше и хора от ръководството на МВР. На тази среща поставяхме директно въпроса на министъра на вътрешните работи Иван Демерджиев къде отиват парите от глобите, които са събрани няколко години назад. В случая говорим къде са повече от 100 милиона лв. от глоби на пътя. Защо тези пари не се връщат в пътната безопасност, а покриват различни дупки в бюджета на държавата. Също така поставихме и въпроса за точковата система. Попитахме кой определя къде да застават патрулните екипи и къде да се разполагат радарите. Нашите наблюдения показват, че радарите и триногите се поставят на така наречените „хранилки“, където няма концентрация на пътно-транспортни произшествия, но има неправилно поставени знаци, което сваля рязко скоростта на движение. Ще ви дам и следния пример. На Мухово, когато пускате от Ихтиман от мотела, има знаци, които свалят скоростта от 140, на 70, на 50 км/ч. Там има един ремонт, който се осъществява дълго време. Това място е печатница за пари в летния сезон, когато започва пътуването на хората. На това място застава една тринога и печата милиони. Преди време коментирах и друга ситуация на Околовръстното в София. Тук отварям скобата - когато се прави обходен път на голямо населено място, целта е пътна безопасност, да се изнесе трафикът да не минава през центъра, да се движим с по-висока скорост. Това е важно за икономиката. Та, качвайки се от Ботевградско шосе на Околовръстното, стигаме до един безумен светофар, при който скоростта изведнъж се намалява до 40 км/ч, а там има и пешеходна пътека тип зебра.
- Преди това с колко се движим…
- С 90 км/ч. Вижте, не може на светофара да има пешеходна пътека тип зебра, защото първо пешеходците се лъжат и не гледат светофара, второ – хората, които управляват автомобилите, не виждат светофара, а вижда зебрата, че на нея има пешеходец. А там пътят е с две платна за движение, с по две ленти. Веднага след това има кръстовище, което не е обозначено със знаци, и този, който излиза от малкия път, е с предимство, защото кръстовището е равнозначно за тези, които се движат по широкия път. На светофара има и монтиран таймер, който показа, че за минута време, докато бяхме там, минаха стотици автомобили с по-висока скорост от 40 км и само две-три коли спазиха скоростта от 40 км. След като споменахме за този случай, три часа по-късно на това място имаше тринога. Вместо да се самосезират и да оправя този казус, КАТ сложиха камера. Та, тръгвайки от Ботевградско шосе и стигайки до Владая по Околовръстния път, може да се случи така, че с две нарушения да останете без 39-те точки, които имате в талона. Тук отварям пак голяма скоба, защото ние разполагаме с 39 точки. В Наредбата главното, което е написано, че имаме диференциран подход за отнемане на точки.
- Обяснете повече...
- За превишаване на разрешената максимална скорост с над 50 км/час – 18 контролни точки. Преди беше 15. При следващо нарушение, а на Околовръстното има още такива места, взимат още 21 точки. 21 и 18 стават 39 – и това е за 5 км разстояние. Вашите точки просто отлитат. И някой още е казал, че ако за годината имаш три нарушения, ти взимат още 26 точки. Ми тези 26 точки ти ги нямаш. Какво точно ти взимат? И като към това прибавим и факта, че след 2 години ще ти дойде известието, че точките са ти отнети, или ще го разбереш, когато отиваш да си продаваш автомобила или за някое друго нарушение, оставяш в неведение кога и по какъв начин си останал без точки. Друго, което са решили в Новата наредба. Малоумни политици през 2017 година допуснаха да се движим в аварийната лента на магистрала, когато има техническа неизправност на автомобил или здравословен проблем на човек. Как МВР ще ми докаже, когато ме спре, че карам в аварийната лента, че не съм припаднал, че не съм вдигнал кръвно, че някой друг в колата е имал проблем. КАТ ще си носят апарат за кръвно налягане ли… Или пък как КАТ ще реши, че автомобилът ми е с неизправност, която е опасна за пътя. Кой е този специалист на КАТ, който има инженерно-техническо образование, за да каже, че колата ми е технически неизправна. Понеже институциите не могат да се разберат помежду си, говоря за Регионално министерството, за Министерство на вътрешните работи, за Министерство на образованието, което пък трябваше да прокара реформа в обучението на водачите, нещата сега доведоха до извиване на ръцете на водачите. И вместо тези хора да разберат, че поради незнание или поради некадърно управление техни служители – полицаи, загинаха миналата година, пък колко полицаи хванаха в схема за трафиканти, измислиха санкции за обикновените шофьори. Ще им кажа и друго на МВР. 17 човека са загинали, след като са станали жертва на водач, който е употребил алкохол и е карал с превишена скорост. Общо на пътя за миналата година са загинали 530 човека. Нека да си направят сметка и нека се научат да чуват съветите на неправителствените организации, защото имаме полезни неща, които да им кажем.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Я елате във Варна , че да се нагледате на БЕЗ.УМ.ИЯ ‼️‼️‼️
Коментиран от #5
09:06 10.04.2023
2 Дуньо простия
Коментиран от #14, #24, #46
09:16 10.04.2023
3 Корупцията
Коментиран от #8
09:17 10.04.2023
4 Кирчо
Шофьори от всички градове обединете се, врага е силен и добре организиран, само заедно можем да победим.
09:18 10.04.2023
5 редник
До коментар #1 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Я-а, байото обичал да гледа безумия, вероятно защото е много умен...Ц-ц-ц...
--------------------
Прав е Йонко Иванов - само със завишени недомислени наказания няма да намалеят произшествията...
Коментиран от #11
09:21 10.04.2023
6 Джигит
09:24 10.04.2023
7 Като
Коментиран от #10, #12, #17, #35
09:28 10.04.2023
8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #3 от "Корупцията":
Нещо не си наясно !Не анархия , а нормален ред , искаме!
Колко ум се иска ,
щом на "Т"-образно кръстовище, със светофар при това, Общината "не може" да регулира движението та подходът към хотел " Черно море" е разрешен от едната посока, но не и от другата ❗
Колко ум се иска на НОВИЯ път за СТО и ПЕТДЕСЕТ милиона, с три ленти БЕЗ светофари,пешеходни пътеки и кръстовища все още не е разрешено движение с поне 70км/ч ‼️
За моста съм писал доста, няма да се повтарям❗‼️
Стария кмет хвърли някъде ЕДИН милион за " зелена вълна" - сега
Червената вълна ( за светофарите става дума) Е ФАКТ ‼️
И не е само това !
09:31 10.04.2023
9 мечката
но ,глас в пустиня
защото са само лумпени и наркомани в управлението .
крадат като луди,корумпирани яко ама много яко
09:34 10.04.2023
10 Алеко9
До коментар #7 от "Като":
Остави ги те са потомци на великият българин Бай Ганя, за него всичко що е далавера, келипир е свято, да нйе се мине, да не настине, да не спазва правила, да не си изхърля боклука в кошчето и т.н.09:35 10.04.2023
11 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #5 от "редник":
Я, още един сПРАЗНО ТАВАНСКО ПОМЕЩЕНИЕ ❗❗❗
НЕ обичам , бе редник , затова става дума и в статията !
Ама явно след лятото идват понижения на температурите, а след 1989 дойде понижения на АйКю-то на населението 😒😒😒
09:37 10.04.2023
12 оня с коня
До коментар #7 от "Като":
Спонтанно се оплаках на мой познат че Актове от порядъка на 400 лв за Превишена скорост ми вървят като на Бясно куче тоягите. Вместо да срещна съчувствие обаче,получих злобна реплика че като ме "сапунисат" подобаващо и ще вляза "у браздата"- точно както назидателно се произнасяш и ти.Е няма стане по ваща,щото сме от много различно тесто- Взех си Антирадар за 2500лв и си карам с колкото пише на Километража на БМВ-то ми,а Триногите застават "Мирно" като прелитам покрай тях щото "Уреда" ги парализира безпроблемно!Коментиран от #22, #26
09:38 10.04.2023
13 замислен
09:39 10.04.2023
14 Някой си
До коментар #2 от "Дуньо простия":
О, абсолютно съм съгласен с коментара Ви!И мен при случайна проверка ми връчиха подобен фиш. Варна на Езерния път в Сряда от 8:56 часа сутринта съм карал с 62 км/ч. Окей, правилата трябва да се спазват и си платих глобата, обаче казах на полицая: "И според теб къде съм ходил сутринта в работен ден? На работа. Бива ли да сте такива търтеи и вместо да хванете състезателите вечер решавате да глобявате хора тръгнали на работа..". Тоя започна да се оправдава, че не бил той, ами бил друг колега... Всички са едни и същи. Колко и да не ми се иска да генерализирам, истината е, че който не става за друго - става полицай. Дават пистолети на хора, които химикал не могат да държат...
09:41 10.04.2023
15 1300 години беге
09:59 10.04.2023
16 ГЕРБ=БСП=ДПС
Според мен е много по-опасно да караш в насрещното по магистрали и скоростни пътища като софийското околовръстно, отколко да караш с 200 кч/ч по магистрала. Примерно на магистрала си караш със 120 км/ч и срещу теб в насрещното някакъв идиот също кара със 120 км/ч, получава се удар все едно си карал с 240 км/ч.
Коментиран от #28, #30
10:15 10.04.2023
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Голям зор
10:16 10.04.2023
19 Кирчо
10:16 10.04.2023
20 Кирчо
Откъде е сигурен че го виждам?
Може да съм си залепил очите за километража от страх да не ме глобят.
Коментиран от #29
10:19 10.04.2023
21 Кирчо
10:20 10.04.2023
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Много е просто
Коментиран от #25, #27, #45
10:21 10.04.2023
24 Знайко
До коментар #2 от "Дуньо простия":
Личното ми мнение е, че 80-90 км/ч на извънградски не са опасни. Но не и когато има междуселско кръстовище. На всички междуселски кръстовища трабва да има ограничение 60км/ч. На такова място стана катастрофата с Лютви Местан. Другия дето се удари в Местан(отне предимство) е карал с над 100км/ч и умря детето му. Ако беше карал с 60 км/ч вероятно детето му щеше да е живо.Също така смятам, че 50км/ч е прекалено ниска скорост за такива кръстовища, която изнервя повечето шофьори.
На по-натоварените или опасни извънградски селски кръстовища трябва да се направят кръгови движения, те по естествен начин намаляват скороста. Не знам каква е статистиката за катастрофите. Но май има една катастрофа със смъртен случай на кръгово. Преди години моторист май уби себе и возещата се с нега на кръговото на околовръстното на София при Драгалевци. Причината тогава според мен беше прекалено висока скорост над 100 км/ч
Коментиран от #34
10:28 10.04.2023
25 ГЕРБ=БСП=ДПС
До коментар #23 от "Много е просто":
Принципно си прав, но според мен ограничения под 50 км/ч на важни и натоварени пътни артерии в градовете и извън градовете е безобразие. Иначе за вътрешно квартални улици съм съгласен че е добре ограничението да е 30 км/ч.Например в София на бул Г.М.Димитров, на една пешеходна пътека къана тежък инцидент. След което сложиха ограничение 30 км/ч, защото милиционерите не са направили правилен анализ на инцидента. Според мен шофьора причинил инцидента е карал с повече от 60-70 км/ч, а не с разрешените тогава 50 км/ч.
Пример човек тичайки развива до 40 км/ч., колко човека са умрели от това, че са паднали докато тичат или, че са се блъснали в друг човек с 40 км/ч. Пример футболистите го правят постоянно по време на мач. Блъскат се около 40 км/ч в други футболисти или във гредата на вратата.
Коментиран от #39
10:50 10.04.2023
26 оня
До коментар #12 от "оня с коня":
Те с такива БМВ-та често ги виждаме забити в някой стълб, дърво или автобусна спирка:))10:50 10.04.2023
27 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #23 от "Много е просто":
Проблемът е, чемного прости са поставили ненужни ограничения на много места ‼️
Пак се връщам на примера
/ извинявайте, че Ви омръзвам/
Имаш ли идея какво би станало ако утре сутрин всички решат да изминат по Аспаруховия мост ( 2км) с мах30 ❓❗❓❗❓❗
отг. тапата ще е още от Катедралата
/ проверено по време на ремонта/
11:03 10.04.2023
28 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #16 от "ГЕРБ=БСП=ДПС":
"Примерно на магистрала си караш със 120 км/ч и срещу теб в насрещното някакъв идиот също кара със 120 км/ч, получава се удар все едно си карал с 240 км/ч."ДА , ама НЕ! - както казваше Бай Петко❗
Отвори учебника по физика 😉
11:05 10.04.2023
29 Знайко
До коментар #20 от "Кирчо":
В Студентски град приближавам пешеходна с около 30-35 км/ч, младеж пешеходец тича на тротоара почти успоредно с мен. Когато стига пешеходната пътека изведнъж без да погледне за автомобили, рязко завива и изкача на пешеходната пътека на 2 метра пред мен. Едвам спрях, защото беше сух пътя, ако валеше дъжд или сняг щях да го ударя.Постоянно се говори за шофьорите, че не спазват правилата. Защо не се говори, че и пешеходците не спазват правилата. Защо в училище не учат децата как да пресичат? Може би защото голяма част от възрастните не знаят как да пресичат, когато самите те не знаят, няма как да научат децата. Първо правило за пешеходеца, въпреки, че е с предимство на пешеходна пътека е преди да стъпиш на пешеходната пътека да спре да се огледа и ако наблизо няма коли или ако колите са спрели да пресече.
Защо не учат децата на нещо елементарно, което не го пише в закона, но е много важно: Да търсят погледа на щофьора, ако шофьор ги вижда погледите на шофьор и пешеходец се срещат и шофьора спира, пешеходеца може да пресича. Ако щофьора се е заболял на другата страна, не гледа към пешеходеца тогава, ако пешеходеца изскочи пред колата ще го ударят.
Коментиран от #41
11:06 10.04.2023
30 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #16 от "ГЕРБ=БСП=ДПС":
Ако караш кола , но не си учил физика - ето текста :"ако все пак се опитате да си спомните уроците по физика, то... се получава доста неочакван извод. Не е нужно да се събират скоростите. И, например, ако на пътя се удрят челно два еднакви автомобила, движещи се с еднаква скорост, то енергията от удара на всяка от тях ще се определя само от нейната скорост и маса. С други думи, последствията за колата ще се окажат примерно такива, каквито при удар в неподвижна стена! А не умножена по две или четири."
НЕ ГО РАЗБИРАЙ , ЧЕ АГИТИРАМ ЗА БЪРЗО КАРАНЕ ❗
11:11 10.04.2023
31 Тъпчоу
11:41 10.04.2023
32 СЗО
12:13 10.04.2023
33 Глобеният
Коментиран от #40
12:41 10.04.2023
34 прокопи
До коментар #24 от "Знайко":
Абсолютно си прав за кръговите. В Италия, от Помеция до Рим - 15км. 8 /осем!/ кръгови. Има ли разклон за населено място- кръгово. Намаляваш, оглеждаш се и се включваш. Няма триъгълни жълти знаци с черна точка.12:54 10.04.2023
35 Хаха
До коментар #7 от "Като":
Нямам нищо против да спазвам ограничения, но нека си помислим и дали не се слагат иди..отски и често нарочно да бъдат хранилки.Примерно по пътя Берковица-Монтана има вила за гости. От нея даже не съм видял да излизат коли. За да не вземе.някой да излезе без да се огледа и да го ударят, са сложили на прав път ограничение 50км в час и имам глоба, че триногата ме е хванала с 60. Колко такива ограничения има сложени до бензеностанции вместо да бъдат накарани да си направят ускоряваща лента, като строят обекта?
В началото на Костинброд има пешеходна пътека през четирилентов път с легнали полицаи и ограничение 30. Не можеха ли от фабриката за тоалетна хартия да направят пешеходен мост като в нормалния свят?
А какво става със знаци за ремонт останали с години след ремонта? Знаци за ограничение закрити от дървета и храсти?
Пътищата са за движение на коли с минимум препятствия за тях. Общините и пътната агенция трябва да гарантират, че организацията го осигурява. Когато се строи нещо, съответно се изисква СТРОЕЖЪТ ДА СЕ СЪОБРАЗИ С ПЪТЯ, а не обратното- пътят да се направи проблемен заради строежа.
12:57 10.04.2023
36 Мъка мъка
13:13 10.04.2023
37 Йгкр
13:47 10.04.2023
38 Ебемвинаведрмви и пак
19:35 10.04.2023
39 Смешно
До коментар #25 от "ГЕРБ=БСП=ДПС":
Ако имаш предвид Юсеин Болт или други професионални атлети бегачи, могат да достигнат 40км/ч., та дори малко над 40 км/ч. Но средностатистически човек бяга два пъти по-бавно, тоест с около 20км/ч - 25 км/ч.20:00 10.04.2023
40 Справка
До коментар #33 от "Глобеният":
Ами преди да започне магистралата има знак за магистрала.20:04 10.04.2023
41 Делен
До коментар #29 от "Знайко":
Каквито са пешеходците, такива са и шофьорите. Всеки пешеходец е и шофьор. Като го видиш как пресича знаеш и как шофира. Народонаселението е поголовно просто. Много, много просто.20:12 10.04.2023
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 То цяла
20:23 10.04.2023
44 ФИНЦИ
20:46 10.04.2023
45 Караш
До коментар #23 от "Много е просто":
На есен . Нали ще те окачат пет турски тира веднага и ши влезнат в багажника до волана.20:48 10.04.2023
46 ФИНЦИ
До коментар #2 от "Дуньо простия":
10 -10 АМА С АКТОВЕ И КАПАНА ПЪЛЕН - ЗА ТОВА АНТИ РАДАР ИЛИ ФОЛИО ПО ДОБРЕ 1000 ЛВ. ЗА РАДАР ИЛИ ФОЛИО ОТ КОЛКОТО ДА ИМ ПЪЛНИШ ГУШИТЕ20:50 10.04.2023
47 Иво
23:18 10.04.2023
48 Диамантената ръка
23:46 10.04.2023
49 Йонко
08:47 11.04.2023
50 Боби михайлов
08:54 11.04.2023
51 Шаран БГ
Когато не знам, че застраховката ми е вече с изтекъл срок и два месеца след това колата ми е ДЕрегестрирана в републиканския масив З А Щ О никой не ме уведомява ???
Никой не ме известява, за да вляза веднага в "правия път", а законът ме дебне да извърша нарушение на пътя и адвокатите " да ми смъкнат кожата от гърба" Чак след 15 /петнадесет / месеца ми е връчено Наказателно постановление и съм лишен / БЕЗ НИКАКВО НАРУШЕНИЕ НА ПРАВИЛАТА ЗА ДВИЖЕНИЕ ПО ПЪТИЩАТА / ЗА 6 /шест/ от правоуправление, 200 лева глоба и са ми отнети някакви точки от талона.
Също като в римското право - ЕДНО ПРЕСТЪПЛЕНИЕ - ЕДНО НАКАЗАНИЕ !!
Когато заявявам, че законодатеелите са ни некадърници, някой се възмущава !? Защо? За 28 години ЗДП има над 60 допълнения и изменения. Бисер в юристдикцията !!!
15:56 11.04.2023
52 Този коментар е премахнат от модератор.