Last news in Fakti

10 Април, 2023 08:57 19 087 52

Йонко Иванов пред ФАКТИ: За 5 км на Околовръстното на София може да останеш без книжка за превишена скорост

  • йонко-
  • иванов-
  • глоби-
  • кат-
  • точки-
  • скорост

Къде са повече от 100 милиона лв. от глоби на пътя за последните години, пита експертът

Йонко Иванов пред ФАКТИ: За 5 км на Околовръстното на София може да останеш без книжка за превишена скорост - 1
Снимка: БГНЕС
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

По-тежки наказания за шофьорите, ако нарушат правила за движение по пътищата. Промените са залегнали в Наредбата за контролните точки и влязоха в сила от 28 март. Така общият брой контролни точки остават 39, но могат много по-бързо да се стопят. Пред ФАКТИ по темата говори Йонко Иванов, председател на Съюза на центровете по авто - мото подготовка.

Ето няколко примера за санкции:
За управление на МПС с алкохол от 0,8 на хиляда до 1,2 на хиляда ще се отнемат 12 контролни точки. При отказ от тест за алкохол и наркотици – 15 контролни точки; за движение в лентата за принудително спиране – 10 контролни точки; за движение в платното за насрещно движение – 15 контролни точки; за превишаване на разрешената максимална скорост с над 50 км/час – 18 контролни точки; а за говорене по мобилен телефон без hands free ще ни взимат 8 контролни точки.

- Г-н Иванов, имаме нови и завишени санкции при нарушения на пътищата. От какво бяха продиктувани те…
- От факта, че държавата не може да се справи с темата по пътна безопасност и да намали възможните пътни транспортни произшествия, както и да свали броя на загиналите. Това, с новите санкции, е един отчаян ход отново се увеличат наказанията през отнемане на контролни точки. По принцип всяко възстановяване на контролни точки цели хората, които са допуснали нарушения, да им се даде възможност да си повишат своята квалификация. Целта е да се явят на допълнително на обучение, след като изтърпят наказанието за срока, който им е наложен, без да управляват автомобил. С други думи възстановяването на точки би трябвало да има възпитателно действие и превантивен характер. А сега виждаме, че се отнемат повече и говорим за поредното увеличаване на отнемането на точки. Просто хората, които са решили това, не се съобразяват с пътната действителност в България, не се съобразяват с нежеланието на МВР, че може да помага на опасните участници, които не са никак малко, а отново се отива на засилване на мерките към водачите.

- Очаквате ли новите санкции да доведат до това, че хората да се опитват да минат проверката „по друг начин“…
- Възможно е. В средата на декември месец миналата година имаше среща на вътрешния министър и неправителствените организации, а имаше и хора от ръководството на МВР. На тази среща поставяхме директно въпроса на министъра на вътрешните работи Иван Демерджиев къде отиват парите от глобите, които са събрани няколко години назад. В случая говорим къде са повече от 100 милиона лв. от глоби на пътя. Защо тези пари не се връщат в пътната безопасност, а покриват различни дупки в бюджета на държавата. Също така поставихме и въпроса за точковата система. Попитахме кой определя къде да застават патрулните екипи и къде да се разполагат радарите. Нашите наблюдения показват, че радарите и триногите се поставят на така наречените „хранилки“, където няма концентрация на пътно-транспортни произшествия, но има неправилно поставени знаци, което сваля рязко скоростта на движение. Ще ви дам и следния пример. На Мухово, когато пускате от Ихтиман от мотела, има знаци, които свалят скоростта от 140, на 70, на 50 км/ч. Там има един ремонт, който се осъществява дълго време. Това място е печатница за пари в летния сезон, когато започва пътуването на хората. На това място застава една тринога и печата милиони. Преди време коментирах и друга ситуация на Околовръстното в София. Тук отварям скобата - когато се прави обходен път на голямо населено място, целта е пътна безопасност, да се изнесе трафикът да не минава през центъра, да се движим с по-висока скорост. Това е важно за икономиката. Та, качвайки се от Ботевградско шосе на Околовръстното, стигаме до един безумен светофар, при който скоростта изведнъж се намалява до 40 км/ч, а там има и пешеходна пътека тип зебра.

- Преди това с колко се движим…
- С 90 км/ч. Вижте, не може на светофара да има пешеходна пътека тип зебра, защото първо пешеходците се лъжат и не гледат светофара, второ – хората, които управляват автомобилите, не виждат светофара, а вижда зебрата, че на нея има пешеходец. А там пътят е с две платна за движение, с по две ленти. Веднага след това има кръстовище, което не е обозначено със знаци, и този, който излиза от малкия път, е с предимство, защото кръстовището е равнозначно за тези, които се движат по широкия път. На светофара има и монтиран таймер, който показа, че за минута време, докато бяхме там, минаха стотици автомобили с по-висока скорост от 40 км и само две-три коли спазиха скоростта от 40 км. След като споменахме за този случай, три часа по-късно на това място имаше тринога. Вместо да се самосезират и да оправя този казус, КАТ сложиха камера. Та, тръгвайки от Ботевградско шосе и стигайки до Владая по Околовръстния път, може да се случи така, че с две нарушения да останете без 39-те точки, които имате в талона. Тук отварям пак голяма скоба, защото ние разполагаме с 39 точки. В Наредбата главното, което е написано, че имаме диференциран подход за отнемане на точки.

- Обяснете повече...
- За превишаване на разрешената максимална скорост с над 50 км/час – 18 контролни точки. Преди беше 15. При следващо нарушение, а на Околовръстното има още такива места, взимат още 21 точки. 21 и 18 стават 39 – и това е за 5 км разстояние. Вашите точки просто отлитат. И някой още е казал, че ако за годината имаш три нарушения, ти взимат още 26 точки. Ми тези 26 точки ти ги нямаш. Какво точно ти взимат? И като към това прибавим и факта, че след 2 години ще ти дойде известието, че точките са ти отнети, или ще го разбереш, когато отиваш да си продаваш автомобила или за някое друго нарушение, оставяш в неведение кога и по какъв начин си останал без точки. Друго, което са решили в Новата наредба. Малоумни политици през 2017 година допуснаха да се движим в аварийната лента на магистрала, когато има техническа неизправност на автомобил или здравословен проблем на човек. Как МВР ще ми докаже, когато ме спре, че карам в аварийната лента, че не съм припаднал, че не съм вдигнал кръвно, че някой друг в колата е имал проблем. КАТ ще си носят апарат за кръвно налягане ли… Или пък как КАТ ще реши, че автомобилът ми е с неизправност, която е опасна за пътя. Кой е този специалист на КАТ, който има инженерно-техническо образование, за да каже, че колата ми е технически неизправна. Понеже институциите не могат да се разберат помежду си, говоря за Регионално министерството, за Министерство на вътрешните работи, за Министерство на образованието, което пък трябваше да прокара реформа в обучението на водачите, нещата сега доведоха до извиване на ръцете на водачите. И вместо тези хора да разберат, че поради незнание или поради некадърно управление техни служители – полицаи, загинаха миналата година, пък колко полицаи хванаха в схема за трафиканти, измислиха санкции за обикновените шофьори. Ще им кажа и друго на МВР. 17 човека са загинали, след като са станали жертва на водач, който е употребил алкохол и е карал с превишена скорост. Общо на пътя за миналата година са загинали 530 човека. Нека да си направят сметка и нека се научат да чуват съветите на неправителствените организации, защото имаме полезни неща, които да им кажем.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 103 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    73 1 Отговор
    😀😀😀
    Я елате във Варна , че да се нагледате на БЕЗ.УМ.ИЯ ‼️‼️‼️

    Коментиран от #5

  • 2 Дуньо простия

    104 2 Отговор
    Последните ми два фиша са точно от такива "хранилки". На единия е отчетена крайно опасна скорост от 82 км/ч , при огр. 60 км/ч. На другия с още по бяста скорост от 92 км/ч , съм подминал някъв знак за ограничение 70 км/м. И това е по път дето за цял ден минават между 5 и 10 МПС-та.

    Коментиран от #14, #24, #46

  • 3 Корупцията

    88 17 Отговор
    Корупция и шуробаджанащина ни докара до тука ГЕРБ-СДС печелят изборите НЕ ЧАКАЙТЕ ПРОМЯНА НА ХОРАТА СИ ИМ ХАРЕСВА ! Спрете да се правите на луди и да говорите за морал и права .. ИСКАМЕ СИ АНАРХИЯ И РАЗРУХА ДОКАТО СЛУШАМЕ ЧАЛГА С АРАБСКИ РИТМИ

    Коментиран от #8

  • 4 Кирчо

    126 3 Отговор
    Когато едни хора целенасочено и преднамерено поставят ненужни ограничения с цел да ти вземат от парите това е изнудване, рекет, грабеж.
    Шофьори от всички градове обединете се, врага е силен и добре организиран, само заедно можем да победим.
  • 5 редник

    57 4 Отговор

    До коментар #1 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Я-а, байото обичал да гледа безумия, вероятно защото е много умен...
    Ц-ц-ц...
    --------------------
    Прав е Йонко Иванов - само със завишени недомислени наказания няма да намалеят произшествията...

    Коментиран от #11

  • 6 Джигит

    47 1 Отговор
    Не важи за надрусани и участници в гонки.
  • 7 Като

    9 83 Отговор
    Чета до тук коментарите разбирам, че са писани точно от хора които не искат да спазват никакво ограничения и правила за движение... А тоя горе в статията говори най големите глупости на света, не трябвало на светофар да има зебра... Знам, че искате да си нарушавате и да си правите каквото си искате безнаказано ама постепенно ще се отучите...

    Коментиран от #10, #12, #17, #35

  • 8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    53 0 Отговор

    До коментар #3 от "Корупцията":

    Нещо не си наясно !
    Не анархия , а нормален ред , искаме!
    Колко ум се иска ,
    щом на "Т"-образно кръстовище, със светофар при това, Общината "не може" да регулира движението та подходът към хотел " Черно море" е разрешен от едната посока, но не и от другата ❗
    Колко ум се иска на НОВИЯ път за СТО и ПЕТДЕСЕТ милиона, с три ленти БЕЗ светофари,пешеходни пътеки и кръстовища все още не е разрешено движение с поне 70км/ч ‼️
    За моста съм писал доста, няма да се повтарям❗‼️
    Стария кмет хвърли някъде ЕДИН милион за " зелена вълна" - сега
    Червената вълна ( за светофарите става дума) Е ФАКТ ‼️
    И не е само това !
  • 9 мечката

    51 3 Отговор
    браво човек.
    но ,глас в пустиня
    защото са само лумпени и наркомани в управлението .
    крадат като луди,корумпирани яко ама много яко
  • 10 Алеко9

    8 40 Отговор

    До коментар #7 от "Като":

    Остави ги те са потомци на великият българин Бай Ганя, за него всичко що е далавера, келипир е свято, да нйе се мине, да не настине, да не спазва правила, да не си изхърля боклука в кошчето и т.н.
  • 11 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    25 2 Отговор

    До коментар #5 от "редник":

    Я, още един с
    ПРАЗНО ТАВАНСКО ПОМЕЩЕНИЕ ❗❗❗
    НЕ обичам , бе редник , затова става дума и в статията !
    Ама явно след лятото идват понижения на температурите, а след 1989 дойде понижения на АйКю-то на населението 😒😒😒
  • 12 оня с коня

    28 28 Отговор

    До коментар #7 от "Като":

    Спонтанно се оплаках на мой познат че Актове от порядъка на 400 лв за Превишена скорост ми вървят като на Бясно куче тоягите. Вместо да срещна съчувствие обаче,получих злобна реплика че като ме "сапунисат" подобаващо и ще вляза "у браздата"- точно както назидателно се произнасяш и ти.Е няма стане по ваща,щото сме от много различно тесто- Взех си Антирадар за 2500лв и си карам с колкото пише на Километража на БМВ-то ми,а Триногите застават "Мирно" като прелитам покрай тях щото "Уреда" ги парализира безпроблемно!

    Коментиран от #22, #26

  • 13 замислен

    33 2 Отговор
    Гледам експертите и ми става лошо. Към момента със вдигането на точките, просто пренасочваме голяма част от шофьорите към автошколите "да възстановяват точки" т.е. даваме едни пари на едни хора да си траят. Явно тези "експерти" не си вършат работата щом много хора продължават да загиват. Добре е да бъдат посменени или поне да не им се дава думата.
  • 14 Някой си

    69 2 Отговор

    До коментар #2 от "Дуньо простия":

    О, абсолютно съм съгласен с коментара Ви!
    И мен при случайна проверка ми връчиха подобен фиш. Варна на Езерния път в Сряда от 8:56 часа сутринта съм карал с 62 км/ч. Окей, правилата трябва да се спазват и си платих глобата, обаче казах на полицая: "И според теб къде съм ходил сутринта в работен ден? На работа. Бива ли да сте такива търтеи и вместо да хванете състезателите вечер решавате да глобявате хора тръгнали на работа..". Тоя започна да се оправдава, че не бил той, ами бил друг колега... Всички са едни и същи. Колко и да не ми се иска да генерализирам, истината е, че който не става за друго - става полицай. Дават пистолети на хора, които химикал не могат да държат...
  • 15 1300 години беге

    21 5 Отговор
    1300 години безмислено живуркане😂😂😂
  • 16 ГЕРБ=БСП=ДПС

    35 1 Отговор
    "за движение в платното за насрещно движение – 15 контролни точки; за превишаване на разрешената максимална скорост с над 50 км/час – 18 контролни точки"

    Според мен е много по-опасно да караш в насрещното по магистрали и скоростни пътища като софийското околовръстно, отколко да караш с 200 кч/ч по магистрала. Примерно на магистрала си караш със 120 км/ч и срещу теб в насрещното някакъв идиот също кара със 120 км/ч, получава се удар все едно си карал с 240 км/ч.

    Коментиран от #28, #30

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Голям зор

    21 0 Отговор
    Да прав сте за статията,дано ви чуят ама надали.
  • 19 Кирчо

    20 1 Отговор
    Моля пешеходци да не коментират новини за шофьори!
  • 20 Кирчо

    67 2 Отговор
    Виждал съм пешеходец да стъпва на пешеходна пътека без да вдигне очи от телефона.
    Откъде е сигурен че го виждам?
    Може да съм си залепил очите за километража от страх да не ме глобят.

    Коментиран от #29

  • 21 Кирчо

    14 3 Отговор
    Бог дава живот Бог го отнема, пътен инцидент е само един от начините.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Много е просто

    12 22 Отговор
    Караш спазвайки ограниченията и закона за движение по пътищата.

    Коментиран от #25, #27, #45

  • 24 Знайко

    15 1 Отговор

    До коментар #2 от "Дуньо простия":

    Личното ми мнение е, че 80-90 км/ч на извънградски не са опасни. Но не и когато има междуселско кръстовище. На всички междуселски кръстовища трабва да има ограничение 60км/ч. На такова място стана катастрофата с Лютви Местан. Другия дето се удари в Местан(отне предимство) е карал с над 100км/ч и умря детето му. Ако беше карал с 60 км/ч вероятно детето му щеше да е живо.

    Също така смятам, че 50км/ч е прекалено ниска скорост за такива кръстовища, която изнервя повечето шофьори.

    На по-натоварените или опасни извънградски селски кръстовища трябва да се направят кръгови движения, те по естествен начин намаляват скороста. Не знам каква е статистиката за катастрофите. Но май има една катастрофа със смъртен случай на кръгово. Преди години моторист май уби себе и возещата се с нега на кръговото на околовръстното на София при Драгалевци. Причината тогава според мен беше прекалено висока скорост над 100 км/ч

    Коментиран от #34

  • 25 ГЕРБ=БСП=ДПС

    12 3 Отговор

    До коментар #23 от "Много е просто":

    Принципно си прав, но според мен ограничения под 50 км/ч на важни и натоварени пътни артерии в градовете и извън градовете е безобразие. Иначе за вътрешно квартални улици съм съгласен че е добре ограничението да е 30 км/ч.

    Например в София на бул Г.М.Димитров, на една пешеходна пътека къана тежък инцидент. След което сложиха ограничение 30 км/ч, защото милиционерите не са направили правилен анализ на инцидента. Според мен шофьора причинил инцидента е карал с повече от 60-70 км/ч, а не с разрешените тогава 50 км/ч.

    Пример човек тичайки развива до 40 км/ч., колко човека са умрели от това, че са паднали докато тичат или, че са се блъснали в друг човек с 40 км/ч. Пример футболистите го правят постоянно по време на мач. Блъскат се около 40 км/ч в други футболисти или във гредата на вратата.

    Коментиран от #39

  • 26 оня

    17 3 Отговор

    До коментар #12 от "оня с коня":

    Те с такива БМВ-та често ги виждаме забити в някой стълб, дърво или автобусна спирка:))
  • 27 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    26 1 Отговор

    До коментар #23 от "Много е просто":

    Проблемът е, че
    много прости са поставили ненужни ограничения на много места ‼️
    Пак се връщам на примера
    / извинявайте, че Ви омръзвам/
    Имаш ли идея какво би станало ако утре сутрин всички решат да изминат по Аспаруховия мост ( 2км) с мах30 ❓❗❓❗❓❗

    отг. тапата ще е още от Катедралата

    / проверено по време на ремонта/
  • 28 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    6 8 Отговор

    До коментар #16 от "ГЕРБ=БСП=ДПС":

    "Примерно на магистрала си караш със 120 км/ч и срещу теб в насрещното някакъв идиот също кара със 120 км/ч, получава се удар все едно си карал с 240 км/ч."

    ДА , ама НЕ! - както казваше Бай Петко❗

    Отвори учебника по физика 😉
  • 29 Знайко

    34 0 Отговор

    До коментар #20 от "Кирчо":

    В Студентски град приближавам пешеходна с около 30-35 км/ч, младеж пешеходец тича на тротоара почти успоредно с мен. Когато стига пешеходната пътека изведнъж без да погледне за автомобили, рязко завива и изкача на пешеходната пътека на 2 метра пред мен. Едвам спрях, защото беше сух пътя, ако валеше дъжд или сняг щях да го ударя.

    Постоянно се говори за шофьорите, че не спазват правилата. Защо не се говори, че и пешеходците не спазват правилата. Защо в училище не учат децата как да пресичат? Може би защото голяма част от възрастните не знаят как да пресичат, когато самите те не знаят, няма как да научат децата. Първо правило за пешеходеца, въпреки, че е с предимство на пешеходна пътека е преди да стъпиш на пешеходната пътека да спре да се огледа и ако наблизо няма коли или ако колите са спрели да пресече.

    Защо не учат децата на нещо елементарно, което не го пише в закона, но е много важно: Да търсят погледа на щофьора, ако шофьор ги вижда погледите на шофьор и пешеходец се срещат и шофьора спира, пешеходеца може да пресича. Ако щофьора се е заболял на другата страна, не гледа към пешеходеца тогава, ако пешеходеца изскочи пред колата ще го ударят.

    Коментиран от #41

  • 30 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    6 5 Отговор

    До коментар #16 от "ГЕРБ=БСП=ДПС":

    Ако караш кола , но не си учил физика - ето текста :

    "ако все пак се опитате да си спомните уроците по физика, то... се получава доста неочакван извод. Не е нужно да се събират скоростите. И, например, ако на пътя се удрят челно два еднакви автомобила, движещи се с еднаква скорост, то енергията от удара на всяка от тях ще се определя само от нейната скорост и маса. С други думи, последствията за колата ще се окажат примерно такива, каквито при удар в неподвижна стена! А не умножена по две или четири."

    НЕ ГО РАЗБИРАЙ , ЧЕ АГИТИРАМ ЗА БЪРЗО КАРАНЕ ❗
  • 31 Тъпчоу

    2 6 Отговор
    По това, което е написано в началото на статията, не могат да ми вземат една точка. Щом аз мога, значи може. Запомнете, дава ни се право, да не бъдем глобявани.
  • 32 СЗО

    5 1 Отговор
    Миии, в България е така.
  • 33 Глобеният

    32 0 Отговор
    Дойде ми глоба от камера която е била заложена преди магистрала Хемус.Оказа се че до самата магистрала пътя се води Ботевградско шосе,и ограничението е 70 км.Значи слизаш от околовръстното на София с ограничение 90 км.и се отправяш към магистралата,а се оказва че там е 70 км.а то знак няма.И веднага се слага тринога и готово.Тоеа ако не е хранилка не знам какво е.

    Коментиран от #40

  • 34 прокопи

    14 1 Отговор

    До коментар #24 от "Знайко":

    Абсолютно си прав за кръговите. В Италия, от Помеция до Рим - 15км. 8 /осем!/ кръгови. Има ли разклон за населено място- кръгово. Намаляваш, оглеждаш се и се включваш. Няма триъгълни жълти знаци с черна точка.
  • 35 Хаха

    24 0 Отговор

    До коментар #7 от "Като":

    Нямам нищо против да спазвам ограничения, но нека си помислим и дали не се слагат иди..отски и често нарочно да бъдат хранилки.
    Примерно по пътя Берковица-Монтана има вила за гости. От нея даже не съм видял да излизат коли. За да не вземе.някой да излезе без да се огледа и да го ударят, са сложили на прав път ограничение 50км в час и имам глоба, че триногата ме е хванала с 60. Колко такива ограничения има сложени до бензеностанции вместо да бъдат накарани да си направят ускоряваща лента, като строят обекта?
    В началото на Костинброд има пешеходна пътека през четирилентов път с легнали полицаи и ограничение 30. Не можеха ли от фабриката за тоалетна хартия да направят пешеходен мост като в нормалния свят?
    А какво става със знаци за ремонт останали с години след ремонта? Знаци за ограничение закрити от дървета и храсти?
    Пътищата са за движение на коли с минимум препятствия за тях. Общините и пътната агенция трябва да гарантират, че организацията го осигурява. Когато се строи нещо, съответно се изисква СТРОЕЖЪТ ДА СЕ СЪОБРАЗИ С ПЪТЯ, а не обратното- пътят да се направи проблемен заради строежа.
  • 36 Мъка мъка

    20 1 Отговор
    Булевард Левски във Варна и Владислав ,а и другите са проектирани както градски скоростни магистрали за 80 км в час.В частта от кръговото на булДевня до автогара е най безопасната част няма вливания и пресечки но пак скоростта е до 50км? Кметът на Варна по този начин действително прахосва милионите дадени за тези булеварди , защото смисълът е не да се движат колите с 50 км а с 80.В противен случай да бяха оставили старите улици.Платиха милиони за зелени зони с ги накъсаха с пешеходни пътеки.
  • 37 Йгкр

    13 0 Отговор
    Може би предполагам чета и мисля абе доста пасмен има която си нося че уж с тези мерки по строги глоби ще се управи нещо ,не няма как да стане законите в тая джунгла са измислени не за показа на гражданите а за полза на държавата да се облагодетелства по някъде начин,
  • 38 Ебемвинаведрмви и пак

    10 0 Отговор
    Всички сме пътували из Европа,а и не само .Само нашите се крият по ъглите като плъхове.Отношението ни към ушевите е ясно.В тази пропаднала държава пътната безопасност е без значение.
  • 39 Смешно

    4 0 Отговор

    До коментар #25 от "ГЕРБ=БСП=ДПС":

    Ако имаш предвид Юсеин Болт или други професионални атлети бегачи, могат да достигнат 40км/ч., та дори малко над 40 км/ч. Но средностатистически човек бяга два пъти по-бавно, тоест с около 20км/ч - 25 км/ч.
  • 40 Справка

    1 0 Отговор

    До коментар #33 от "Глобеният":

    Ами преди да започне магистралата има знак за магистрала.
  • 41 Делен

    6 1 Отговор

    До коментар #29 от "Знайко":

    Каквито са пешеходците, такива са и шофьорите. Всеки пешеходец е и шофьор. Като го видиш как пресича знаеш и как шофира. Народонаселението е поголовно просто. Много, много просто.
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 То цяла

    10 0 Отговор
    БГ пътища , кратери иначе яка хранилка . София - Видин през Петрохан 5 часа . От кръговото на Ломски форт до Видин средна скорост 38км . Тук таме 80км за 500-700 метра иначе 50-40-30км.в Гърция 200км ги минаваш за 1ч 30м най много .
  • 44 ФИНЦИ

    7 0 Отговор
    ПОРЕДНИТЕ ХРАНИЛКИ СА ЗАЛОЖЕНИ НЯМА ТАКАВА ДЪРЖАВИЧКА С ТОЛКОВА АЛЧНИ ПОЛИТИЧЕТА ---- ТО НЯМА ДА Е СЕ ТАКА БЕ И ВИДИОВ ДЕН ЩЕ ДОИДЕ
  • 45 Караш

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от "Много е просто":

    На есен . Нали ще те окачат пет турски тира веднага и ши влезнат в багажника до волана.
  • 46 ФИНЦИ

    5 0 Отговор

    До коментар #2 от "Дуньо простия":

    10 -10 АМА С АКТОВЕ И КАПАНА ПЪЛЕН - ЗА ТОВА АНТИ РАДАР ИЛИ ФОЛИО ПО ДОБРЕ 1000 ЛВ. ЗА РАДАР ИЛИ ФОЛИО ОТ КОЛКОТО ДА ИМ ПЪЛНИШ ГУШИТЕ
  • 47 Иво

    2 1 Отговор
    Щом като има ограничение на скороста трябва да се спазва!!!Иначе не спазвай в Гърция и ще видиш какво ще ти се случай!!!Иначе този "експерт"учи хората на закон който да не спазват!!!
  • 48 Диамантената ръка

    7 0 Отговор
    И какво точно се цели с вземането на повече точки, по голяма дисциплина на пътя ли, по тази логика най-добре превишиш ли още първия път с 20-30 ограничението, да вземат направо 39 точки, сигурно тогава изведнъж всичко ще се оправи, какво през 5-6 месеца ги променят тия точки, аман от милиционерщина...
  • 49 Йонко

    4 0 Отговор
    Йонкооо, калинките на ББ знаят как се правят пари, но не и пътища. От мутра хайдук остава само боклук. За последните 15 г, те вече са навсякъде в университети, в болници, в министерства, в съд, прокуратура, полиция и къде ли не, но навсякъде!
  • 50 Боби михайлов

    2 0 Отговор
    Ами, то повечето шофьори са дрогирани (младите до около 30 %) и пияни (от всички възрасти 20%) като добавим 85% дебилни какво остава - нищо за безопасността на движението.
  • 51 Шаран БГ

    4 0 Отговор
    Докато карам с 90 -95 км/ч и абсолютно всички коли ме изпреварват – това какво означава !?
    Когато не знам, че застраховката ми е вече с изтекъл срок и два месеца след това колата ми е ДЕрегестрирана в републиканския масив З А Щ О никой не ме уведомява ???
    Никой не ме известява, за да вляза веднага в "правия път", а законът ме дебне да извърша нарушение на пътя и адвокатите " да ми смъкнат кожата от гърба" Чак след 15 /петнадесет / месеца ми е връчено Наказателно постановление и съм лишен / БЕЗ НИКАКВО НАРУШЕНИЕ НА ПРАВИЛАТА ЗА ДВИЖЕНИЕ ПО ПЪТИЩАТА / ЗА 6 /шест/ от правоуправление, 200 лева глоба и са ми отнети някакви точки от талона.
    Също като в римското право - ЕДНО ПРЕСТЪПЛЕНИЕ - ЕДНО НАКАЗАНИЕ !!
    Когато заявявам, че законодатеелите са ни некадърници, някой се възмущава !? Защо? За 28 години ЗДП има над 60 допълнения и изменения. Бисер в юристдикцията !!!
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.