25 Юли, 2024 09:06 4 805 31

Карлос Контрера пред ФАКТИ: Задава се транспортен колапс есента-зимата заради глупавата политика на Столична община

  • карлос-
  • контрера-
  • столична община-
  • транспорт-
  • терзиев

Транспортът в София е в технологична дисфункция заради грешните решения на Терзиев, казва общинският съветник от ВМРО

Карлос Контрера пред ФАКТИ: Задава се транспортен колапс есента-зимата заради глупавата политика на Столична община - 1
Снимка: БГНЕС
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Много дискусии се оформиха в Столичния общински съвет, след като има предложение да бъдат сменени директори на общински дружества. Дали хората, които спечелиха изборите в София с лозунга, че ще сменят модела, бранят статуквото… Пред ФАКТИ говори общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера.

- Г-н Контрера, вие внесохте предложение да бъдат сменени ръководителите на шест общински дружества. Защо сега и какво се цели?
- Целта е да променим хода на работа. Има неща, особено в транспорта и „Топлофикация“, които се нуждаят от нов подход. Мандатите на ръководствата са изтекли, част от хората си остават, разбира се. Съдът потвърди законността на решението, така че Терзиев и компания пак се изказаха неподготвени, като пълни лаици. ПП-ДБ-СС смятаха да ползват старите ръководства като боксова круша и универсално оправдание за собствената си некадърност. Донякъде със смяната на ръководствата дадохме шанс за тези хора да се явят на конкурсите, без да бъдат омаскарени. Тактиката на ПП-ДБ-СС е много проста - държиш едни ръководства във въздуха, тормозиш ги, оправдаваш се с тях, накрая ги омаскаряваш и тези хора излизат от ситуацията компрометирани и без възможност да си защитят репутацията... Не знам защо точно „промяната“ гласуваха против промяната, т.е. гласуваха да останат старите кадри на ГЕРБ. Кой сега брани статуквото?

- Сред тези директори е и проф. Стоян Братоев – шефът на столичния „Метрополитен”. Човекът, който изгради метрото. Ново начало ли давате, или е време за промяна?
- Професор Братоев има своя ключов и неотменим принос за изграждането на системата на метрото. Зад развитието на метромрежата стоят обаче много хора, много решения, много усилия. Никой не отрича персоналните заслуги, но метрото като система е плод на една системна политика на община, общински съвет, държава. Време е за нови подходи и ново начало, което не изключва професор Братоев.

- Какви проблеми има в транспорта в София…
- Транспортът в София е в технологична дисфункция заради грешните решения на Терзиев, екипа му, групата на ПП-ДБ-СС и най-вече заради „Спаси София“, които командват в общината ресор "Транспорт и градска мобилност".

Системата е недофинансирана, няма части за ремонт и поддръжка на автобусите, липсват водачи и сервизен персонал.

Това е следствие от грешната и лоша икономическа рамка на транспорта, приета на инат от ПП-ДБ-СС по давление най-вече на „Спаси София“. Скоро ще започнат затруднения с плащане и на заплатите в транспорта. Късно лято до есента ще има интервали на движение по 30-40-50-60 минути на градски линии, защото няма автобуси, няма и водачи.

В един момент дадени линии буквално ще спрат.

Предупреждавам от лятото на 2023 г., че се влиза в такъв сценарий. Чу ли ме някой от тогава до сега? Не. Сега ще се наложи да гасим пожари в движение... „Промяната“ се оказаха абсолютно неподготвени по всички управленски въпроси.


- Има ли гарантирано финансиране за градския транспорт в София?
- Няма. Има грешна икономическа рамка, която не гарантира нормалното функциониране на градския транспорт. За януари-април 2024г. има неизпълнени 300 000 км. пробег само в автобусния транспорт. Това са данни на ЦГМ от официално писмо. Това значи, че гражданите са висели по спирките по 20-30-40-50 минути.

Това значи, че въобще не са излезли част от автобусите, тролейбусите по някои линии.

Според данните към момента общината няма да усвои поне 12,5 млн. лв. от държавната субсидия за преференциални карти. Накрая на годината вероятно ще стигнем 20-25 млн. лв. дупка само от там. Март 2024 г. предупредих, че така ще стане, тогава „спасителите“ ми се смееха, а от ЦГМ им замазваха гафовете. Отхвърлиха ми тогава предложенията, сега ще страда целият град. Само че тия пари липсват. Задава се транспортен колапс есента-зимата заради глупавата политика на Столична община.

- В Центъра за градска мобилност (ЦГМ) се бавят заплати, защото…
- В ЦГМ не се бавят заплатите, а ЦГМ бави плащанията към операторите, което забавя плащането на заплати в тези дружества - автотранспорта, електротранспорта. Една от причините е, че Столична община не превежда на време парите към ЦГМ. В случая главният виновник е Терзиев и неумелият му "екип". Пак ще кажа - ако не се актуализира финансовата рамка на транспорта, есента-зимата ще има огромни проблеми с интервалите на движение, които могат да станат двойни и тройни.

- Какво се случва с организацията на движение по бул. „Патриарх Евтимий“?
- Продължава да седи едно незаконно нещо.

- Като оправдание след решението на съда чухме, че пропускът бил, че нямало генерален план. А като няма генерален план, как се правят промени…
- Въобще не е ясно какво се случва с казуса около Патриарха и Витошка. Там продължава да седи нещо незаконно. Казвам нещо, защото от една страна съдът го спря, защото е незаконно, от друга кметът не връща старата организация на движение.

Така хем е незаконно, хем седи като символ на общинската тъпота и простотия...

Ситуацията е безумна. Вероятно есента ще трябва да намерим механизъм СОС да се намеси, а в момента юристи проучват правните способи. Терзиев и дружинката му ни вкарват от казус в казус, все по-абсурдни. Такова чудо в София никога не е било...
Има решение на СОС от лятото на миналата година за възлагане на задание за генерален план за организация на движението. Терзиев да каже защо не го изпълнява!


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 31 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ТаУмВзе

    28 10 Отговор
    Колапсът го минахме вече, следва Крах!

    Коментиран от #9

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Местен

    50 12 Отговор
    Контрера е безсрамно и алчно човече.

    Коментиран от #11

  • 4 Емили с Тротинетката

    25 8 Отговор
    Важното е че направиха двупосочна алея за тротинетки.
  • 5 Трол

    17 19 Отговор
    София ще бъде един чудесен зимен град с подхъзнали се пешеходци, паднали клони върху коли и прелитащи наляво-надясно тротинетки и джигити.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 много се радвам

    16 0 Отговор

    До коментар #1 от "ТаУмВзе":

    Крахът на плановете ви е винаги добра новина!
  • 10 Спас

    30 6 Отговор
    Ако ги слушаш тия всичко пропада и народа измира от глад и нищета.А този вече не е интересен.В София всичко се вижда и трудно могат да лъжат нагло.А този не внимава и прекалява.В други градове и паланки където само гледат телевизия не знаят на кой свят са.Това да се радваш когато в Соифия има проблеми,да мразиш висшиститте,да мразиш лекарите и да се подиграваш на учителите е най- ниското ниво,български феномен и тростотия.Всички сме българи.Такива народи не оцеляват идват едни други и им вземат територияна напълно легално.
  • 11 Феликс Дж

    9 12 Отговор

    До коментар #3 от "Местен":

    Спасителя има ново име - КАРЛОС.
  • 12 Надпревара

    26 6 Отговор
    Този и старозагорския софиянец се надпреварват, кой повече да навреди на София.
  • 13 Кой ще работи в градския транспорт

    14 4 Отговор
    Да вози бедни хора и да се движи с автобус между скъпи автомобили по улиците да се чуди кой да пази от ПТП
    В Европа търсят тираджии
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Ваня Григорова

    31 2 Отговор
    Посредникът на мафията, пернишкият кубинец, единствен от партийката си в СОС - мисли и спасява София хахаха
    Целта е предвиденият за нови транспрортни средства 1 млрд. да бъде разпределен между "нашите хора", с "честни" обществени поръчки, а защо не и с един инхаус, както с незаконна декларация отстраниха бордовете, но не всички, а в тях останаха само "верните и точни" :)
  • 16 Дам

    25 5 Отговор
    Агентите на ДС може да ги познаете по това че са продавачи на страх. Когато шайката иска да постигне нещо тя праща един агент хубаво да стресне населението с предричане на някакъв апокалипсис, като да останем без отопление през зимата, да нямаме бензин в бензиностанциите, фалит на държавата и т.н.
  • 17 Реалист

    22 10 Отговор
    Много очевидно се вижда вече разликата между Фандъкова и Терзиев към по добро и хубаво. Не можеш да излъжеш хората Контреро Фандъков
  • 18 Казуар

    19 3 Отговор
    Контрата Контрера често пъти досажда.
  • 19 Софийски

    19 3 Отговор
    Пернишкия селянин, събул цървулите иска да управлява София. Жалко недоносче двуграмово.
  • 20 Отговарям ти веднага

    6 4 Отговор

    До коментар #8 от "cтрелок":

    Комплексите и провинциалният ти манталитет са причината първо да отваряш статия която не те интересува(по твои думи) и след това чак да коментираш. Провинциалъка не прощава на обитателите си. Тежка диагноза е манталитета, не се лекува!
  • 21 Терзиев a.k.a. пEсъка

    11 11 Отговор
    Терзиката по сталински ги решава проблемите- "Има човек, има проблем. Няма човек, няма проблем"
    Ще ликвидира градския транспорт, само въпрос на време е!!!
  • 22 Няма и ватмани

    11 4 Отговор
    На ватманите дават по един ден почивка на всеки 11-12 дни.

    Съгласно Кодекса на труда извънредният труд не може да надвишава 30 часа месечно.

    Тоест, Столична община с безхаберието си е причина за нарушаване на Закона, за да имат превоз софиянци...

    Ако утре ватман заспи по време на работа и премаже човек, вината ще е първо на новия кмет и на Столична община.
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 дом

    9 4 Отговор
    Гаден и противен мръсник, с единствена задача в СО да пречи. Нищо друго не прави.
  • 25 Национал

    3 1 Отговор

    До коментар #23 от "АЛТЕРНАТИВА ЗА БЪЛГАРИЯ":

    Прочети 10 и 20 и ще се видиш какаъв си б. м.
  • 26 Стамболов

    3 5 Отговор
    Щом Транспортът в София е в технологична дисфункция заради грешните решения на Терзиев, на есен,
    Точно за изборите ще лъсне некадърността на ПП ДП СС !!!
    София ще успее да ги оцени правилно, в своя вот!
  • 27 Комунистическо отроче

    6 0 Отговор
    Чучелото Карлос,никога през живота си не е работил
  • 28 Един

    2 0 Отговор
    Само за сравнение - живея в "Разсадника" и за 20 години управление на Толупа и Брадавицата беше асфалтиран само един тротоар от петдесетина метра. Не улица - тротоар. Само от началото на годината в целия квартал се правят нови тротоари, засега може би 10 пъти и повече от мизерните 50метра на ГРОБ. Така че, Карлос - у лево!
  • 29 Шофьорчето КК

    3 1 Отговор
    Аз като вътрешен човек да ви напомня, че пари за транспорта и за работниците му няма, защото такива като Карлос и неговото ВМРО бяха патерица на ГРОБ бая време. И откраднаха милиарди, ама милиарди. Това всички го знаем. Не съм от никоя партия, ама не прехвърляй от болния на здравия. Тази дивотия в транспорта е от поне пет години. И става все по-зле. Как така е виновен ПП-ДБ-СС за от преди толкова време. КК - Карлос крадеца да ни обясни. Хората не са идиоти, не разбрахте ли.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Факт

    0 0 Отговор
    Шум да са вдига!