Last news in Fakti

4 Януари, 2020 21:00 3 094 3

Рали Дакар поема по нов път

  • рали дакар-
  • 2020-
  • нов път-
  • саудитска арабия

От тази година, в следващите пет, състезанието ще се провежда в Саудитска Арабия

Рали Дакар поема по нов път - 1
Снимка: Ред Бул Контент Пуул

Легендарното рали Дакар тази година поема по нов път. Най-трудната автомобилна надпревара в света за първи път в историята си ще се проведе в Азия и по-специално в Саудитска Арабия. Страната подписа 5-годишен договор за домакинство, предава Clubs1.

Състезанието се провежда от 1979 г. насам. До 2007 г. то минаваше през Европа и Африка, като по традиция завършваше в столицата на Сенегал – Дакар. През 2008 г. обаче заради терористични заплахи то не се състоя. А от следващата година се премести в Южна Америка.

Постепенно обаче Чили, Аржентина и Боливия се отказаха от домакинството. През 2019 г. надпреварата бе само на територията на Перу. Тазгодишното ѝ издание, което ще е 42-о в историята, започва утре в Джеда и ще продължи до 17 януари. Предстоят 7500 км или 12 отсечки, които ще минават основно през пустинята. Очаква се участие да вземат над 500 състезатели.

Според директора на ралито Давид Кастера идването на Дакар в Саудитска Арабия е пътешествие в неизвестното. Трасетата са нови и непознати за всички, което е предпоставка и за изненади.

Според рекордьора по победи в Дакар Стефан Петерхансел, страната има много пустини и това я прави перфектното място за провеждане на това състезание.

За първи път в Дакар ще участва двукратният шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо. Той ще кара Тойота Хайлукс, а негов навигатор ще бъде сънародникът му и петкратен победител при мотоциклетите Марк Кома. Единствените бивши пилоти от Формула 1, които са триумфирали в Дакар, са белгиецът Джаки Икс и французинът Жан-Луи Шлесер.

„Предизвикателството Дакар е безспорно най-голямото, което съм срещал в време на кариерата си. Но е вълнуващо да се захванеш с нещо, на пръв поглед невъзможно на хартия, след 6-7 месеца подготовка. Формула 1 и рали Дакар са напълно различни като техника на каране, обясни испанецът.

– На ралито трябва да се гледа и пътя, тъй като на всеки километър има по нещо непознато. А в F1 си свикнал да въртиш обиколка след обиколка. Освен това в Гран при имаш 1 час и половина, в които трябва да си концентриран. Дори можеш да се отпуснеш малко на правите. А в Дакар всеки един метър е нов, трябва да внимаваш постоянно и то в продължение на 8-9 часа на ден.“

Рали Дакар поема по нов път


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 3 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    17 11 Отговор
    Поне да сменят името. Няма лошо да е на различно място, дори е по-интетесно, но името трябва да е различно. Дакар си е Дакар!
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 560

    2 6 Отговор
    ТАМ НЯМА ЛИ ДА ГИ УБИЯТ АРАБЕЛИТЕ ? ТОЙ ПРИНЦА Е ЛИКВИДИРАЛ ИЛИ ВКАРАЛ В ЗАТВОРА ПОЛОВИНАТА СИ /ОКОЛО 160/ БРАТОВЧЕДИ, СМЯТАЙТЕ КОЛКО МУ ДРЕМЕ ЗА ТЕЗИ