Изчерпателно проучване на германския автомобилен клуб ADAC, поръчано от Федералната служба за радиационна защита (BfS), установи, че електромобилите и хибридите излагат пътниците на много ниски нива на електромагнитни полета (често наричани „електросмог“), отколкото повечето хора предполагат.
Резултатите, получени от над 975 000 индивидуални измервания на единадесет електромобила, два хибрида с външно зареждане и един конвенционален бензинов модел, са категорични: електромобилите не са по-опасни от другите съвременни превозни средства. Всъщност, някои електромобили регистрират по-ниска електромагнитна активност от референтния модел с двигател с вътрешно горене.
Електрическите полета и плътността на тока, измерени в човешкото тяло при реалистични условия, остават значително под всички препоръчителни международни граници за безопасност (ICNIRP), което дава ясна увереност, че няма риск за клетките, нервите или чувствителните медицински импланти като пейсмейкъри.
Най-силните, макар и все още безвредни, показания са измерени последователно в областта на краката, най-близо до кабелите с високо напрежение и електрическите задвижващи устройства. Показанията в близост до главата и торса са значително по-ниски и регистрират почти никаква активност.
Краткотрайни, локализирани пикове в силата на магнитното поле са наблюдавани по време на изискващи сценарии като силно ускорение и регенеративно спиране, но те са нормален, краткотраен страничен ефект на високоволтовите системи и не оказват влияние върху цялостния профил на безопасност.
Елементът, който генерира най-постоянна ЕМП активност, са отопляемите седалки – констатация, валидна за всички тествани типове превозни средства (EV, PHEV и бензинови).
Противно на обществените опасения, зареждането представлява минимален риск. Бързото зареждане с постоянен ток всъщност генерира по-слаби полета от зареждането с променлив ток в интериора, а всички полета при зареждане бързо падат в рамките на безопасните норми, след като сесията бъде стартирана.
Данните показват, че електромагнитните полета са неизбежен страничен ефект на съвременния транспорт, задвижван с електричество, но нивата, открити в автомобилите, са като цяло сравними с тези, измерени в системите за обществен транспорт като трамваи и влакове, и са далеч от опасни.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Зевс
Коментиран от #5, #7
10:30 01.12.2025
2 ДрайвингПлежър
10:31 01.12.2025
3 Урсула фон дер Миндер
Коментиран от #8
10:33 01.12.2025
4 Шишарката
10:33 01.12.2025
5 Някой май
До коментар #1 от "Зевс":
бърка електромагнитната радиация с тази от Чернобил10:38 01.12.2025
6 Евродебил
Коментиран от #10
10:56 01.12.2025
7 ама кой да ви каже.........
До коментар #1 от "Зевс":
самото електричество е радиоактивно...........11:11 01.12.2025
8 шон дизел
До коментар #3 от "Урсула фон дер Миндер":
дай да ти ударя една кожана11:13 01.12.2025
9 Дик диверсанта
11:20 01.12.2025
10 Дик диверсанта
До коментар #6 от "Евродебил":
Световно известно е, че Рос дебилите имат в главите си повръщано от руски мужик алкохолик.11:21 01.12.2025
11 В. Путин
12:15 01.12.2025
12 Грета Тунберг
15:39 01.12.2025
13 Да да
22:43 01.12.2025
14 Ганяовцииии
05:50 02.12.2025
15 Абе не са радиоактивни
Що за глупости? С уран ли го правят това електричество? С плутоний ли?
08:51 02.12.2025
16 Вярно е
22:44 02.12.2025
17 ИВАН
09:31 03.12.2025