Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Зъбни колела от пластмаса вещаят революция в автоиндустрията

Публикувана: 27 Април, 2015 14:14
11 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 10241
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Японски учени са разработили нов метод за производство на зъбни колела от подсилена с въглеродни влакна пластмаса, които не отстъпват по здравина на металните. Революционната технология е била демонстрирана на изложението Intermold 2015 в Токио и ще бъде внедрена серийно още през пролетта на 2017 г.

Патентът за иновационния метод принадлежи на Центъра за напредничави технологии към Университета в Гифу и компанията Central Fine Tool Co. Ltd. Армирани с въглеродни влакна са само онези части от пластмасовите зъбни колела, които са подложени на най-големи натоварвания - в основите на зъбците.

Подобни зъбни колела не са новост. Благодарение на ниското тегло и високата якост такива се използват широко в авиацията, състезателните болиди и др., но досега цената и сложната изработка не позволяваха масовото им производство. Японците са успели да изобретят и патентоват уникални калъпи за отливки, специална форма на зъбните колела и плетка на въглеродните нишки. Съвкупността от тези нововъведения прави производството евтино и просто.

Революцията, която могат да предизвикат на пластмасовите зъбни колела в автомобилостроенето, се сравнява с масовия преход от стомана към алуминий и въглеродни нишки. Според експерти технологията ще предизвика намаляване на теглото на колите с десетки и дори стотици килограми, което означава не само рязък спад в разхода на гориво, а и подобрена динамика и управляемост.

Опитите на някои компании да използват пластмасови зъбни колела в едросерийни модели засега не са особено успешни. Преди време от BMW бяха принудени да заменят пластмасовите зъбни колела в системата си двойно задвижване с метални заради механично износване, довело до множество дефекти.

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Бате Цецо

Неутрално
1 Отговор
По-леки и с по-малък инерционен момент зъбни колела. Това звъчи много добре - по-малки загуби от триене, по-икономични и по-динамични автомобили, но дано срокът на годност на подобни елементи да е по-голям от 6 месеца или 30000 км.

Оценка:
-0 +1

Автоваз
(гост)

Неутрално
2 Отговор
Братята Китайци са го въвели преди много години и джапанките , ще има да ги гонят!

Оценка:
-1 +1

jurry
(гост)

Неутрално
3 Отговор
Стотици килограми икономия- като ,че ли има стотици зъбни колела в една скоростна кутия!!!

Коментиран от #11


Оценка:
-0 +0

диан
(гост)

Неутрално
4 Отговор
а де обяснете от де са взели технологията
привържениците на ВАГ
ка са го измислили през миналия век и тн

Оценка:
-0 +0

пепо гайката
(гост)

Неутрално
5 Отговор
На мойта мотофреза Бриг и Стратон,макар че е правена във Франция и се стопи зъбното колело ,почна да пуши,макар че беше още в гаранция на 12 ч. работа,почна да хвърля стопени парчета по голямата шайба на редуктора,че се наложи да я нося на ремонт и пак ми сложиха пластмасова,тъй че да не ми ги хвалите толкова пластмасовите зъбчатки,там има 3.500 об.,

Оценка:
-0 +0

onq s konq
(гост)

Неутрално
6 Отговор
Най-истинската революция обаче ще дойде когато дървото смени пластмасата.

Оценка:
-1 +0

гост
(гост)

Неутрално
7 Отговор
Най-истинската революция е дошла,защото хората монтират електродвигатели директно в колелата и забравят за трансмисии и зъбни колела,все едно от какво,а получават бонус много по съвършено и управляемо задвижване и могат да се откажат дори от спирачките,когато се променят законите

Оценка:
-0 +0

Ачо
(гост)

Неутрално
8 Отговор
Всичко на този свят е тръгнало от откриването на огъня и камъка като сечиво и , ще свърши там!

Оценка:
-0 +1

гост
(гост)

Неутрално
9 Отговор
Точно !

Оценка:
-0 +0

кара Лада
(гост)

Неутрално
10 Отговор
Ай, умре пазара нов внос... Сега наистина ще се разбере значението на думата "естествено износване" по време на гаранцията и тотален разпад няколко дни след като изтече. Оплаквахме се от съветските коли, ама като гледам света е тръгнал точно да прави същото, само че по евтино и по скъпо продадено.

Оценка:
-1 +0

ккк
(гост)

Неутрално
11 Отговор

До коментар #3 от "jurry":


При 4х4 колите- Преден диф. , заден диф. , междуосев диф, скоростна кутия.Ако включим и ангренажа-със сигурност ще са над 100 кила

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Веселин Марешки
Предприемачът Веселин Марешки коментира кандидата на ГЕРБ за президент
Вече грабят и малкото ни останало бъдеще"

Още бисери