Last news in Fakti

27 Април, 2015 14:14 11 420 11

Зъбни колела от пластмаса вещаят революция в автоиндустрията

  • зъбно колело-
  • пластмаса-
  • въглеродни нишки-
  • карбон-
  • intermold 2015-
  • central fine tool co. ltd.

Японски учени са разработили нов метод за производство на зъбни колела от подсилена с въглеродни влакна пластмаса, които не отстъпват по здравина на металните. Революционната технология е била демонстрирана на изложението Intermold 2015 в Токио и ще бъде внедрена серийно още през пролетта на 2017 г.

Патентът за иновационния метод принадлежи на Центъра за напредничави технологии към Университета в Гифу и компанията Central Fine Tool Co. Ltd. Армирани с въглеродни влакна са само онези части от пластмасовите зъбни колела, които са подложени на най-големи натоварвания - в основите на зъбците.

Подобни зъбни колела не са новост. Благодарение на ниското тегло и високата якост такива се използват широко в авиацията, състезателните болиди и др., но досега цената и сложната изработка не позволяваха масовото им производство. Японците са успели да изобретят и патентоват уникални калъпи за отливки, специална форма на зъбните колела и плетка на въглеродните нишки. Съвкупността от тези нововъведения прави производството евтино и просто.

Революцията, която могат да предизвикат на пластмасовите зъбни колела в автомобилостроенето, се сравнява с масовия преход от стомана към алуминий и въглеродни нишки. Според експерти технологията ще предизвика намаляване на теглото на колите с десетки и дори стотици килограми, което означава не само рязък спад в разхода на гориво, а и подобрена динамика и управляемост.

Опитите на някои компании да използват пластмасови зъбни колела в едросерийни модели засега не са особено успешни. Преди време от BMW бяха принудени да заменят пластмасовите зъбни колела в системата си двойно задвижване с метални заради механично износване, довело до множество дефекти.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бате Цецо

    1 0 Отговор
    По-леки и с по-малък инерционен момент зъбни колела. Това звъчи много добре - по-малки загуби от триене, по-икономични и по-динамични автомобили, но дано срокът на годност на подобни елементи да е по-голям от 6 месеца или 30000 км.
  • 2 Автоваз

    1 1 Отговор
    Братята Китайци са го въвели преди много години и джапанките , ще има да ги гонят!
  • 3 jurry

    0 0 Отговор
    Стотици килограми икономия- като ,че ли има стотици зъбни колела в една скоростна кутия!!!

    Коментиран от #11

  • 4 диан

    0 0 Отговор
    а де обяснете от де са взели технологията
    привържениците на ВАГ
    ка са го измислили през миналия век и тн
  • 5 пепо гайката

    0 0 Отговор
    На мойта мотофреза Бриг и Стратон,макар че е правена във Франция и се стопи зъбното колело ,почна да пуши,макар че беше още в гаранция на 12 ч. работа,почна да хвърля стопени парчета по голямата шайба на редуктора,че се наложи да я нося на ремонт и пак ми сложиха пластмасова,тъй че да не ми ги хвалите толкова пластмасовите зъбчатки,там има 3.500 об.,
  • 6 onq s konq

    0 1 Отговор
    Най-истинската революция обаче ще дойде когато дървото смени пластмасата.
  • 7 гост

    0 0 Отговор
    Най-истинската революция е дошла,защото хората монтират електродвигатели директно в колелата и забравят за трансмисии и зъбни колела,все едно от какво,а получават бонус много по съвършено и управляемо задвижване и могат да се откажат дори от спирачките,когато се променят законите
  • 8 Ачо

    1 0 Отговор
    Всичко на този свят е тръгнало от откриването на огъня и камъка като сечиво и , ще свърши там!
  • 9 гост

    0 0 Отговор
    Точно !
  • 10 кара Лада

    0 1 Отговор
    Ай, умре пазара нов внос... Сега наистина ще се разбере значението на думата "естествено износване" по време на гаранцията и тотален разпад няколко дни след като изтече. Оплаквахме се от съветските коли, ама като гледам света е тръгнал точно да прави същото, само че по евтино и по скъпо продадено.
  • 11 ккк

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "jurry":

    При 4х4 колите- Преден диф. , заден диф. , междуосев диф, скоростна кутия.Ако включим и ангренажа-със сигурност ще са над 100 кила