След, като видяхме как работи "отворения" диференциал, сега ще видим и как функционира единият от вариантите, който реално може да задвижва двете колела едновременно. Това е диференциал с ограничено приплъзване, а има още няколко по-известни варианта, като торсен, халдекс и виско диференциали. При наличието в автомобила на такъв диференциал на единия или двата задвижващи моста сцеплението се увеличава драстично, но се променя и усещането при управление. Във възникнала неконтролирана ситуация този заключващ се диференциал би бил много по-сигурен.
Повечето спортни автомобили и коли с висока проходимост са оборудвани с подобни диференциали. Има много фирми на пазара, които предлагат естествено и преминаването от единия към другия вариант, като при някои може да бъде сменяна само касетата, без да се налага цялостна подмяна. Степента на заключване също може да бъде променяна, като си представим , че отвореният диференциал е нулата, а пълното заключване или 100 % е, когато двете колела се движат напълно едновременно през цялото време, но това би довело до прекомерно износване на гумите и голямо напрежение за другите компоненти по задвижването. Съществуват и диференциали с лесни за подмяна предавателни числа, но те се използват най-често в автомобили пригодени за състезания.
Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА