Скоро ви показахме как функционират "отвореният" диференциал и този с ограничено приплъзване. Сега е ред и на Торсен диференциалът, който е и основния фактор в култовата система на Audi - quattro. Освен в Audi и други известни автомобили го ползват, като Toyota Supra, Mazda MX-5, Honda S2000 и рали класиката Lancia Delta Integrale.
Технологията е изобретена от американеца Върнан Глийсман и е произведен от корпорацията Gleason. Името му идва от съкращението на torque-sensing или засичащ въртящ момент. Той позволява заключването на колелата посредством изцяло механичен метод, като спестява негативите на този с ограничено приплъзване идващи от износването на фрикционните дискове.
Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 5 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 dhcp
20:01 27.07.2015
2 Киро
Колко прост и верен отговор!
Няма нищо общо с истинско 4 х 4.
23:46 27.07.2015
3 Халю
16:24 28.07.2015