Американецът Кейси Спенсър е успял да измине 810 км с Tesla Model S без да спира в продължение на 24 часа през територията на два щата със средна скорост 35 км/ч, което е почти два пъти повече от официално заявения заводски пробег на електромобила с едно зареждане (426 км). В края на експеримента в 85-киловатчасовата батерия все още е имало минимален заряд, което означава, че на теория дори това постижение може да бъде подобрено.
Новият рекорд е поставен с напълно сериен Model S. Спенсър е "хитрувал" единствено с внимателния подбор на условията и увеличеното налягане в гумите. Той е пътувал в прохладно и безветрено време, с максимално възползване от рехавия нощен трафик и прецизно избягване на задръстванията.
Кейси Спенсър подобрява с доста предишния рекорд на норвежците Бьорн Ниланд и Морган Терволт (728.7 км), които явно губят заради "бясната" си средна скорост от цели 39 км/ч. Постижението на американеца има нищожен практически смисъл, тъй като никой не се влачи като костенурка сам в колата си нощем, но пък илюстрира потенциала на съвременните електромобили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 некойси
Радвам че след всеки изминал ден намират все повече практическо приложение.
11:08 21.09.2015
2 Simeon
11:33 21.09.2015
3 ссссс
цената на тази кола е 72 000 евро.
забравя се момента че на 1000 заряда батериите са аут
нови батерии струват мисля че бяха 16 000 евро .
аре вадете елките и смятайте ..
аз лично бух ди купил едно ауди а6 за 42 000 евро и да карам на бензин поне 10 г за остатака от разликата до цената на тесла - 30 000 евро ..
вместо да карам на ток и да сменям батерии и да лъжа сам себе си че карам евтино .. освен това от къде идва тока в мрежата от аец и топлоцентралите на въглища - американските тецове мариците ..
далеч са времената когато ще се замени двигателя с вътрешно горене ..че и а е по икономично
всичко с надписа еко е по скъпо и всъщност не е еко .
фотоволтаичните централи ... продават токана 760 лв на мегават а един мегават от аец козлодуй е 40 лв.
и кое им е екто на фотоволтаиците ..някой има ли представа колко химикали вредни процеси се използват за наравата на един фотоволтаик и какво става с нивите под тях върху които са разположени
Коментиран от #8, #12, #13
13:46 21.09.2015
4 Гост
а като свърши петрола, какво ще си ссссссипваш в резервоара , а ?
14:45 21.09.2015
5 Тошо
14:57 21.09.2015
6 Тоше не така
второ:с кола може да замърсиш водата само ако паднеш в нея.Ако това се случи е теслата бъди сигурен,че ще искаш да си паднал с обикновенна кола.
трето:ако живееш в панелка къде ще я зареждаш тая тесла?
Госта-скоро петрола няма да свърши,бъди сигурен.
Имаше един коментар по долу:цял месец каране но както го пише в статията-нощно време,без вятър,без дъжд и всякакви други условия.
Айде тръгвсйте за работа,че идва вечер пък ние с обикновенните коли ще тръгнем сутринта😝
Коментиран от #7, #9
16:25 21.09.2015
7 гост
До коментар #6 от "Тоше не така":
Както бях написал в един друг пост , "глупавите" американци чакаха по две години за Тесла още когато суперчарджърите се брояха на пръсти в Калифорния , а и сега на старо Тесла е по-скъпа от нова с 15-20% , с което не може да се похвали никой сериен петролен автомобил . Това , че в момента не е по джоба на средния българин е ясно , но много скоро ще се промени , обаче да се опитваш да омаловажаваш техническите и показатели е или мазохизъм или чиста глупост . Ако се качиш само веднъж особено в модела с двойно задвижване , няма да помислиш повече за петролен автомобил и това го казват хора много по наясно с колите от теб . Всичко което си написал няма нищо общо с фактите , и за стартовете и за водата и за зареждането , а за петрола не е въпроса да свърши , ако не си разбрал развитите държави са решили да се откажат от него и да изградят нов тип икономики , а американците в добавка имат намерение да си върнат автомобилната индустрия и такива като теб само им помагат . Така че след няколко години като ходиш с метрото до центъра и даже на работа и гледаш как другите си карат "електрокарите" и даже не плащат синя зона , друга песен ще запееш .Коментиран от #11, #14
17:26 21.09.2015
8 Математик
До коментар #3 от "ссссс":
Я да направим математиката - Ауди А6 с 250 дизелови кончета и повечко оборудване е около 60 000 евро ново. Поне служебните във фирмата са над 50 000 евро а са с по-слабия дизелов мотор.Значи от 72 000 евро останаха 12 000 евро за гориво - при цена на дизела 1 евро за литър имаш кинти за 12 000 литра. При среден разход от 7 на 100 ще ти стигнат за 170 000 км. Теслата с хиляда зареждания прави около 480 000 км. На теб за оставащите 300 000 км ще ти трябват за гориво още 21 000 евро. Значи на 480 000 евро като се бръкна 16 000 евро за нова батерия ще съм точно 5000 евро напред спрямо аудито.
Коментиран от #15
17:44 21.09.2015
9 Някой си
До коментар #6 от "Тоше не така":
Не ми трябват идеални условия - от Бояна до Софийски университет са под 9 км в едната посока или 18 в двете посоки. Тоест за 21 работни дни са 380 км - без проблем се покриват с едно зареждане - и за да е кефа пълен - електричките паркират безплатно в Синя зона. Да Теслата е скъпичка но се очаква Рено Зое да се появи на БГ пазара и определено се изкушавам да си го взема като втора, но все пак основна кола за придвижване из София.17:51 21.09.2015
10 johndoe
18:26 21.09.2015
11 Гост
До коментар #7 от "гост":
За теб няма надежда - просто си яко заблуден! Коя икономика ще се откаже от петрола? Кой камион, кораб или самолет е на ток? Те са гръбнакът на икономиката, не смешната Тесла!А това с едномесечно каране с едно зареждане, си го избийте от главата - тези 800 км са за едно денонощие!
19:08 21.09.2015
12 миседниш накура
До коментар #3 от "ссссс":
ще си купиш ако имаш пари за такова ауди19:18 21.09.2015
13 стига простотия
До коментар #3 от "ссссс":
Приятел,16000 евра ги махни от сметката,защото 1000 заряда на батерията са почти 400 000 км.Няма нормален човек,който не е българин ,дето да кара колата си над 400 000.В тоя момент ни ги дават на нас.19:55 21.09.2015
14 на Тоше брат му
До коментар #7 от "гост":
Това с процентите сигурен ли си?Ферари от лимитирана серия щом го вземеш и може да го препродадеш с 30% и повече отгоре.За над млн.евро.Айде сега кажи и,че теслата е така.За едно си прав-сега електрокарите не плащат синя зона.Как мислиш дали ще остане така?Държавата да се лиши от данъци,синя зона.Знаеш ли ел.системата как трябва да се промени за да издържи това натоварване?Айде като не си наясно недей да гледаш като кон с капаци.Тесла та тесла.Виж колко ампера ти е главния предпазителвкъщи,виж колко натоварване може да ти понесе инсталацията вкъщи и тогава ела да пишеш колко е супер.12 киловата е мощноста на средна къща която отпуска енергото.За бързо зареждане на рено на ток ти иска 20киловата.Айде сега ходи да ги търсиш в полето.Бялото не е толкова бяло май.А забравих ти си умен-ще си направиш трафопост в гаража.😝20:06 21.09.2015
15 така е ма май не
До коментар #8 от "Математик":
Ти тока не го ли броиш или зареждаш от гаража на комшията?20:13 21.09.2015
16 гост
Коментиран от #19
20:16 21.09.2015
17 гост
20:39 21.09.2015
18 Станислав
Цената на колата в момента е висока заради батерията. В момента Тесла завършва завод за батерии, чиито капцитет ще е досегашната световна наличност на батерии за година. Това ще намали цените на батериите и ще позволи на компанията да пусне новия модел на обявената цена от $30к. Също така батериите се рециклират на 98%. Освен това правителстовото тук ти връща $7к от цената на колата, защото се води еко. т.е. цената става $23к.
Така че това е бъдещето. И в бг ще се случи рани или късно.
22:27 21.09.2015
19 Гост
До коментар #16 от "гост":
"Едно си баба знае, едно си бае"!!! Интересно бъдеще предначертаваш - ама много ми е чудно как ще правят любимите ти Тесли без доставки на части с камиони, самолети и кораби? След като няма нефт, сигурно Тесла ще прави електрически самолети, а?Хубаво е малко да се мисли, че така се излагаш като фанатичен и безмозъчен лумпен!
Няма да е лошо и да се научиш как се изчислява мощност от ток и напрежение!!!
23:02 21.09.2015
20 адафадг
08:55 22.09.2015
21 Електрик
За 2 години Бьорн Ниланд/Норвегия/ и Марк някой си от САЩ засега имат навъртяни по 240-250 000км с Тесла Модел S, а от гаранцията на батерията и електромора остават още 5 год. Тези активни шофьори докато им изтече ганцията ще направят по 1 милион километра без да са платили нищо за ремонт по батерията и електромотора. Хайде сега ми кажете за такъв седан с ДВГ кой ще ви даде такава гаранция на двигателя и безплатната му поддръжка за тази цена. Примерно смяната на масло и филтър за 1 мил.км ще е на всеки 12000км, което е 83 пъти. За нов автомобил с двигател над 400к.с. смяната ще е около 450лв с труда, защото надали някой ще си налее от 7-8лв/литърa на такава кола. И какво стана 83х450=37350лв. Горивния филтър на 20000км за 50 пъти по 100лв ще е 5000лв. Данъка МПС и той 1100лв на година за тази мощност. Смятам по двигателя още 4000лв годишно за ремъци, дюзи, турбина, скоростна кутия и др. А нужния бензин за 1 милион км ще е над 90 000литра, което на сегашни цени ще е минумум 180 000лв. В крайна сметка за автомобил с ДВГ и 400кс за 1мил.км разходите излязоха над 250 000лв, но не вярвам двигателя да издържи толкова.
11:54 22.09.2015
22 Електрик
Няма такова обслужване на коjто и да е друг производител като при Тесла. Дори да спукате гума при първите 4 години от покупката ви пращат майстор да ви я смени. Ако се повреди идват да я вземат и оставят заместваща. При проблем с електромотора, контролера или батерията ще ви ги подменят поне 5 пъти по-бързо от двигател с вътрешно горене.
В предния пост споменах за Модел S с електромотор на всяка ос и мощност 417кс. Като погледнах по сайтовете се оказа че Модел S 90D e по-евтин от нов автомобил 4х4 с ДВГ, близки размери и над 390кс.
Коментиран от #24
14:16 22.09.2015
23 Електрик
16:11 22.09.2015
24 гост
До коментар #22 от "Електрик":
7 местен , с два багажника и два пъти по сигурен , поради липса на двигател отпред който да влезе в купето при удар и да разкаже играта и на двамата отпред16:27 22.09.2015
25 АЗЛК
13:51 24.09.2015