Новата глобална стратегия на Toyota предвижда пълен отказ от автомобили с бензинови и дизелови двигатели до 2050 г. Програмата, публикувана на сайта на японската компания, носи името Toyota Environmental Global Challenge 2050.
"Вероятно ще си кажете, че за 35 години ще изтече много вода. Само че в представите на автопроизводителите отказът от традиционните двигатели с вътрешно горене си е грандиозна промяна", обяснява управляващият директор на Toyota Кийотака Исе пред Fox News. Японците все пак си оставят вратичка и вероятно ще продължат да продават малки количества бензинови коли на най-изостаналите пазари.
Toyota Environmental Global Challenge 2050 предвижда намаляване на вредните емисии с 90% в сравнение с 2010 г. За разлика от Nissan, чиито инженери са впрегнати в разработката на изцяло електрически возила, Toyota смята да се концентрира върху хибридите и водородните силови установки. Ръководството на компанията смята, че батериите изискват прекалено продължително време за зареждане, а автономният пробег ограничава повечето автомобили на ток в рамките на градовете.
Toyota планира да произвежда по 1.5 млн. хибрида годишно до 2020-а. Очаква се дотогава японците да са продали 15 млн. автомобила с комбинирано задвижване и да имат такъв модел във всеки сегмент.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 хаха
13:39 15.10.2015
2 ххх
13:52 15.10.2015
3 Косматия
А пък кой знае, може и да съм жив на 80.
Коментиран от #11
14:22 15.10.2015
4 mediator37
Отделен въпрос е в процеса на самото производство на акумулаторите и погребването им след като се скапят, дали не се замърсява природата повече.
14:39 15.10.2015
5 7777777
14:41 15.10.2015
6 гост
15:04 15.10.2015
7 Волен Сидеров
15:31 15.10.2015
8 Morgoth
16:20 15.10.2015
9 смехурко
под "хибрид" се има предвид водородно-електрически
16:44 15.10.2015
10 опсмопсус
Лоша реклама нема!Да живей ваг-.ната 1.9тди!
18:10 15.10.2015
11 Льольо
До коментар #3 от "Косматия":
Може и да си жив на 80 , но за какво ли? Само да се на.ираш в гащите!19:38 15.10.2015
12 qwerty
19:47 15.10.2015
13 ян бибиян
20:40 15.10.2015
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 onq s konq
21:45 15.10.2015
16 ташаки курояма
22:01 15.10.2015
17 с уважение
23:56 15.10.2015
18 трам
00:20 16.10.2015
19 гост
01:12 16.10.2015
20 Vasik Atanasova
ПИШЕТЕ ПРАВИЛНО НЕ ИЗОПАЧАВАЙТЕ
01:26 16.10.2015
21 от една страна браво на Тойота
Коментиран от #22, #23
09:44 16.10.2015
22 Киро
До коментар #21 от "от една страна браво на Тойота":
Абе ще ти сложат едно устройство, дето да ти ръмжи, като това толкова те притеснява!Иначе двигателите на ток са бъдещето, може би и на водород. Двигателя на ток е в пъти по-ефективен от дизела, да не говорим за бензина и тръпката ще е много по-голяма.
10:42 16.10.2015
23 гост
До коментар #21 от "от една страна браво на Тойота":
Има си цял раздел инжерна наука, за акустика и генериране на звук. Така може да се направи и електрическите коли да издават определн звук. Засега се правят тихи, за да са комфортни, но въпреки това пак си има виене и различни звуци от двигател, контролер и др.Така че не е без хич, но ако се поработи в тази насока може да се направи много и то не да излиза от аудио колонките както шмекерват от бмв, а да си има наистина спортен, по електрически му, звук. Водорода е най-доброто за бъдещето, просто трябва системите да станат по-евтини и масови, няма да е по-различно от газова система за кола за зареждане, само където няма да иан отработени газове, а пробега си е на стандартна кола, към 600км.
Коментиран от #24, #25
14:24 16.10.2015
24 гост
До коментар #23 от "гост":
Водород ама друг път , ще ви се нали , пак толкова пари разход като на петрол , монопол на производство и търговия и горе долу същата ненадежност и съответно скъпа поддръжка като ДВГ . Плюс поне 20% по лоша ефективност от акумулаторите . Поредния опит след "хибридите" на старите производители да задържат статуквото , ама няма да стане .Коментиран от #26
15:04 16.10.2015
25 гост
До коментар #23 от "гост":
А пробега на акумулаторите след 2-3 години ще е два пъти по 600 км. и то без резервоари на 700 атмосфери с цена колкото батерията на Тесла в момента .15:07 16.10.2015
26 Електрик
До коментар #24 от "гост":
Най-правилни са последните 2 коментара. Разгледайте Toyota Mirai и вижте спрямо електричка за тази цена колко по-малко получавате. И във водородните коли има батерии и големи бутилки. Във водородната колае по-сложна и има повече неща които може да се повредят. За карате на водород пак ще използвате електричество, за да го получите. Ефективността на автомобил с водород е по-ниска, защото докато енергията стигне до задвижващия електромотор минава през повече фази. На теория батериите с графен могат да имат по-висока енергийна плътност от бензина. И автоманиаците да не се притесняват за горивото, защото има и алтернативни методи за създаването му, но на по-висока цена. БМВ дори правят синтетичен бензин. Един англичанин прави бензин със слънчева енергия от въздух и вода.Коментиран от #32
17:18 16.10.2015
27 PlimP
18:30 16.10.2015
28 ташаки курояма
Коментиран от #29
22:37 16.10.2015
29 Електрик
До коментар #28 от "ташаки курояма":
Точно германците имат по-големи пристрастия към автомобилите с горивни клетки, отколкото с чисто електрическо задвижване, но не знам защо. Електромобилите също замърсявали, защото използват електричество от ТЕЦ-ове, но и за получаване на водород се използва електричество. Разхода на Mirai приравнен с бензин е 3,6л/100км срещу 2,6л/100км за Тесла Модел S, който е 3-4 пъти по-мощен и с 10% по-голям и по-тежък. Следователно в случая за Mirai производството на електричество ще замърсява с 30% повече.Вижте колко боклуци има в тове нещо. Втората бутилка от 175 литра е в багажника. Хората ги е страх да карат с газова уредба, други електричка, че може да ги удари голям волтаж ами комбинация от двете. Водорода няма мирис и е изключително лесно запалим.
И какви ви 600км с тази горивна клетка като от Тойота казват 480км. С покупката на Мирай не ти дават зарядно за водород и зареждането става само на станции каквито има в само 5-6 страни и то по десетина.
Искат му сума ти пари, а таблото изглежда като от миналия век. Май всичко освен задвижването е евтино изпълнение като от Дачия. Тази горивна клетка полива след себе си 7 литра на 100км, то да не караш през зимата след 2-3 такива.
https://www.toyota.bg/world-of-toyota/articles-news-events/2014/Toyota-Mirai/mirai-toyota-avtomobil-s-gorivni-kletki-10neshta.json
00:24 17.10.2015
30 Електрик
00:33 17.10.2015
31 Вафла
Направата на клетки,акумулатори и прочие (в това число рециклиране) е също толкова "щадящо", колкото и добива на нефт и употребата му във всичките му форми като гориво ;-)
03:41 23.10.2015
32 Палаузов
До коментар #26 от "Електрик":
Относно синтетичното гориво... ами немците още през ВСВ нямат друго, като изключим румънските рафинерии. И си произвеждат от въглища. Затова е мерака им към русия ;) Ама да не задълбаваме в историята.18:19 07.11.2015