След разярилия се скандал, получил гръмкото име "Дизелгейт", много от собствениците на автомобили по света започнаха да се чудят дали техните автомобили не изхвърлят повече вредни емисии от официално обявеното от производителя. Това естествено не важи за "милата родна картинка", но в "белите страни" определено е от значение. Последващата обработка на изгорелите газове е от изключителна важност за намаляване на вредните емисии на моторните превозни средства. Заедно с намаляване на емисиите на въглероден диоксид (CO2), намаляването на нивото на вредните азотни окиси е едно от най-големите предизвикателства за автомобилната индустрия.
Иновативният сензор използва свръхзвукови сигнали за измерване на карбамидната концентрация във водата и нивото на гориво в резервоара. За тази цел карбамидният сензор може да бъде заварен или в резервоара или в помпения агрегат. Впръснатото количество разтвор трябва да бъде изчислено спрямо моментното натоварване на двигателя. За да може да се изчисли точното количество за впръскване, реалното съдържание на урея в AdBlue разтвора (неговото качество) трябва да бъде известно. Също така урея разтворът не трябва да бъде много студен. Ето защо температурата в урея резервоара трябва да се следи, за да се гарантира постоянна готовност на системата, чрез активиране на отоплителната система, когато е необходимо. И на последно, но не и по важност, на място в резервоара трябва да има достатъчно количество урея като свръхзвуковият сензор дава възможността за измерване отвън течността в резервоара.
Това е не само ключов елемент за съпротивление при замръзване, но също така се избягва всякаква корозия по сензорните елементи или електрониката. Измерващата клетка в сензора съдържа два пиезо-керамични елемента, които излъчват и приемат свръхзвукови сигнали. Нивото и качеството на разтвора могат да бъдат изчислени чрез измерването на вертикалното време на пътуване на свръхзвуковите вълни до повърхността на течността и тяхната хоризонтална скорост. Сензорът използва способността на свръхзвуковите вълни да се движат по-бързо в разтвор с по-високо съдържание на карбамид. За да бъде подобрено измерването, дори и когато автомобилът е в наклонено положение, осигурено е измерване и на второ ниво, което да предостави надежден сигнал при висок наклон.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Васил
11:12 18.02.2016