Разработката на първия автомобил в историята на Apple ще продължи в "секретна лаборатория" в центъра на Берлин, твърди Frankfurter Allgemeine Zeitung. Според немския вестник електрическата кола ще излезе на пазара през 2020 г., а производството ѝ ще бъде възложено на австрийската корпорация Magna Steyr.
В момента берлинският екип на Apple включва 15-20 специалисти от "световно ниво", работили за различни германски производители на автомобили. Събеседник на Frankfurter Allgemeine Zeitung подчертава, че това са "млади професионалисти с напредничаво мислене, чиито иновационни идеи не са получили подкрепа от предишните им работодатели".
Немците ще отговарят за проектирането, конструирането на механични възли и софтуер, както и с развитието на пазарна стратегия. По непотвърдена информация в началото електромобилът на Apple ще бъде достъпен само под аренда и в рамките на програми за споделено ползване, тъй като американците нямало да могат да развият дилърска и сервизна мрежа достатъчно бързо.
Автомобилният проект на Apple носи кодовото име Titan, но серийният продукт най-вероятно ще се казва iCar. Информаторът на Frankfurter Allgeimene Zeitung твърди, че колата няма да разполага със система за автономно управление, както се говореше досега.
Преди няколко дни стана ясно, че работа в Apple започва бившият вицепрезидент на Tesla и ексглавен инженер на Aston Martin Крис Порит. Британецът ръководи разработката на новия Model 3, One-77 и V12 Zagato.
Magna Steyr, която според Frankfurter Allgeimene Zeitung ще стане "автомобилният Foxconn на Apple", произвежда автомобили за MINI, Mercedes-Benz и Peugeot. Ако информацията на вестника се потвърди, "ябълковата" кола най-вероятно ще се сглобява на конвейерите, които ще бъдат освободени след края на жизнения цикъл на сегашните MINI Paceman и Countryman.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 некойси
Дори могат да извадят по-качествен продукт, но на каква цена?
09:45 22.04.2016
2 тъй
Коментиран от #3, #12
10:00 22.04.2016
3 Нали така
До коментар #2 от "тъй":
Не се напъвай хейтърче с промито мозъче има още 3-4 години докато ябълката пусне кола на пазара, а дотогава Тесла дори няма да има нужда да инвестира толкова в зарядни станции защото ще са с развита мрежа.Ааааа да и след 3 години Тесла ще е продала 1 милион коли от 3 модела, а това ще и даде някакъв опит.
Коментиран от #6
10:16 22.04.2016
4 Николай
10:26 22.04.2016
5 гост
10:51 22.04.2016
6 тъй
До коментар #3 от "Нали така":
ооо миличко, свали си розовите очила! тесла ще да е продала милиони до 3 години на кого?-поне европейците няма да хукнат да купуват тесла, след като знаят, че ще има европейско производство. насадената ти наивност явно е в последствие на много филми и игри!Коментиран от #10
11:44 22.04.2016
7 гост
Коментиран от #9
12:14 22.04.2016
8 копеле
12:44 22.04.2016
9 мдаа
До коментар #7 от "гост":
напротив, теслата ще е нокиа!12:48 22.04.2016
10 Така е
До коментар #6 от "тъй":
аз съм написал 1 милион коли, но ти май не можеш да запомниш цифри които си гледал преди 1 минута или трудно осмисляш нещо което четеш.не знам за кво сънуваш, кво европейско производство?
кое ще е то?
затова ли ауди купуват модел х за да разучават?
май нещо мозъците им не го побират как се прави такава кола.
уж от 2009г ауди ще пуска ел.кола, ама още са нещо много далеч щом разучават чужди коли.
няма значение какво ще стане с Тесла, важното е че тя и BYD ще прокопаят началото.
Коментиран от #11
14:41 22.04.2016
11 тъй
До коментар #10 от "Така е":
вземи си оправи никовете, защото не помниш с кой ник си писал преди минута! какво ме интересува ауди и др. ...конкретно-европейската ябълка, реже крилете тесла в европа...никой не иска хамериканско, когато може да си купи европейскоКоментиран от #13
15:32 22.04.2016
12 Соната
До коментар #2 от "тъй":
Умник, прочети пак статията.Ето ти жокери:2020, няма да се продава, аренда, споделено ползване, без автономна система!
А за всички многознайковци, Тесла има завод в Холандия.
И Тесла и Епъл са американски, малки пъпчиви "анализатори"
Коментиран от #15
11:08 23.04.2016
13 Нали Така
До коментар #11 от "тъй":
Ти къде видя завода за коли на ябълката, а прототипа им, че дрънкаш за европейско производство. Ако беше поне малко информиран щеше да знаеш че БМВ и мерцедес отказаха да произвеждат колата на ейпъл, а за тези магна кой е чувал нещо. Ябълката ако иска може и Шкода й прави колата или пък Дачия, тъкмо ще им са леки и евтини.Коментиран от #14
11:14 23.04.2016
14 Иван Радев
До коментар #13 от "Нали Така":
ако не си чувал за Magna Steyr... със сигурност не ти е мястото да коментираш тук.22:33 23.04.2016
15 тъй
До коментар #12 от "Соната":
А бе акненце,не разбра ли, че хамериканците не могат и пирон да забият, па камо ли да го направят. Тесла ще е поредната хамериканска глупост,- уж първи на пазара, а последно по качество. Това си е чиста пирамида. Ходи да стискаш малко акнета с оркестара, а другия път се пиши ако щеш опера, то да беше амеба, щеше вече да разбере какъв балон е теслата.Коментиран от #16
11:38 24.04.2016
16 Оперета
До коментар #15 от "тъй":
Явно нищо не разбираш, дърто!Двг ще го има още дълго време, но на кораби, камьони и селскостопанска техника евентуално.
А на такива като теб, прогреса винаги им пречи!
И винаги ги е яд на другите успехи!
Коментиран от #17
22:47 24.04.2016
17 тъй
До коментар #16 от "Оперета":
Напротив, радвам се че ще си имаме европейско производставо!,ама докато свириш във фашивия оркестър и повтаряш заучени стари фрази, ще ходиш голо и босо!Коментиран от #18, #20
23:21 24.04.2016
18 Knight
До коментар #17 от "тъй":
Егати смехорията Ейпъл са искали сътрудничество с БМВ за да използват сапунерката и3 за основа, но германците са приключили преговорите. Ти смятай какъв кош са искали за основа. За кво смислено европейско производство говорим?11:04 25.04.2016
19 Knight
11:08 25.04.2016
20 Симфони
До коментар #17 от "тъй":
Европейско производство!Ти си голям наивник, всичко е американско и Тесла и Епъл!
Европейски са недоразвитите ел.коли на бмв, ауди и мерцедес!
Напълно скъпи боклуци с 20км пробег на ток!
22:01 25.04.2016