Представител на висшето ръководство на „Епъл“ (Apple) е обсъдил идеята технологичният гигант да купи медийната компания „Тайм Уорнър“ (Time Warner). Това е станало на среща със собственика на емблематичните медийни брандове HBO, Си Ен Ен (CNN) и „Уорнър брадърс“ (Warner Brothers), съобщава в. „Файненшъл таймс“.
Според изданието Еди Кю, под чието ръководство са бизнеси като „Айтюнс“ (iTunes), „Епъл мюзик“ (Apple Music) и „Айклауд“ (iCloud), предложил сделката на среща с Олаф Олафсон – шеф по корпоративна стратегия на „Тайм Уорнър“ в края на 2015 г.
Целта на срещата, която е станала в манхатънската централа на медийната групировка, е била да се обсъдят търговските връзки между двете компании, както и потенциалното включване на кабелните канали на „Тайм Уорнър“ в бъдеща видео стрийминг услуга на „Епъл“.
„Тайм Уорнър“ притежава българската телевизия bTV, след като през 2013 г. придоби медийната група CME (Central European Media Enterprises).
Освен bTV Media Group СМЕ притежава и телeвизии в Чехия, Унгария, Румъния, Словакия и Словения.
Шефът на „Епъл“ Тим Кук не е участвал е преговорите. В момента нито „Епъл“, нито от „Тайм Уорнър“ не са коментирали новината.
Фактът, че „Епъл“ иска да купи една от водещите в света компании с капитализация от $60 млрд. е ясен сигнал, че технологичният гигант иска да предлага и собствено съдържание.
От друга страна се виждат търсенията на ръководената от Тим Кук компания да намери нови източници на растеж след като флагманът на компанията iPhone подаде сигнали за забавяне на растеж.
„Епъл“ се е насочила към продажба на собствено съдържание за милиони долара годишно, разкрива пред деловия всекидневник източници, запознати със ситуацията.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Румен Янев
10:43 27.05.2016
2 БУМ БАМ
13:41 27.05.2016