Last news in Fakti

11 Май, 2016 12:51 54 490 17

Влекачът Nikola иска да бъде Tesla сред камионите

  • nikola motor company-
  • tesla-
  • nikola one-
  • камион-
  • влекач-
  • електромобил
Влекачът Nikola иска да бъде Tesla сред камионите - 1

Ако бащиното име на Никола Тесла бе по-известно, модата на електромобилите със сигурност щеше да роди и производител с името Milutin. Засега обаче примерът на Tesla Motors последван само от Nikola Motor Company.

Влекачът Nikola иска да бъде Tesla сред камионите

Малката фирма от щата Юта все още е непозната по света, но има амбицията да се превърне в сериозен играч на пазара на електрически возила, компоненти и задвижващи системи на ток. Основателят на компанията Тревър Милтън вече е готов с няколко проекта, сред които електрическото бъги Zero с мощност 520 к.с., ускорение от 0 до 100 км/ч за 3 сек. и автономен пробег между 160 и 240 км.

Влекачът Nikola иска да бъде Tesla сред камионите

Доста по-оригинален обаче е аеродинамичният влекач Nikola One, който би трябвало да въведе електрическата енергия в света на товарните автомобили. Ако влезе в серийно производство, камионът ще разчита на бордова турбина, за да си произвежда сам необходимия ток.

Влекачът Nikola иска да бъде Tesla сред камионите

Експлоатационно-техническите параметри на Nikola One са меко казано впечатляващи. По замисъл електрическият влекач ще може да изминава близо 2 000 км с един резервоар. Двигателят с мощност 2 000 к.с. и ще развива двойно по-висок въртящ момент от дизелов камион - 5 030 Нм, които ще се предават на шестте колела.

Влекачът Nikola иска да бъде Tesla сред камионите

С такова въоръжение и пълно натоварване Nikola One ще ускорява от 0 до 100 км/ч за около 30 секунди и ще може да изкачва пътища с наклон 6% със 105 км/ч.

Влекачът Nikola иска да бъде Tesla сред камионите

Nikola Motor Company вече набира поръчки за бъдещия влекач, чиято цена е изчислена на $375 000. Депозитът е само $1 500, а първите 5 000 клиенти ще получат безплатно гориво за изминаването на 1 600 000 км.

Влекачът Nikola иска да бъде Tesla сред камионите

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Боби

    4 0 Отговор
    Егати лудницата!
  • 2 Таблет

    4 4 Отговор
    Mда, а беенвее пускат двигател с 4 турбини!
    Ауди пък слагат еднакви мотори на Порше и S4!
    Немците толкова ли са си изгубили ума?

    Коментиран от #5

  • 3 Никито Иванов

    3 0 Отговор
    камионът ще разчита на бордова турбина, за да си произвежда сам необходимия ток..................която ще се задвижва с ......... гориво :)

    Коментиран от #11

  • 4 гост

    2 0 Отговор
    Да , явно ги е страх засега да разчитат на батерии , макар че турбината е по-добър вариант от ДВГ , но след 3-4 години като се подобрят батериите не е проблем да се смени , още повече че задвижването е готово
  • 5 KeineDeutschland

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "Таблет":

    Германия се е превърнала в "любяща родина" за черни арапи и мръсни поляци. Да, изгубили са си ума, деийствително
  • 6 НЕДЕЛЧО

    2 0 Отговор
    Турбините имат по добро КПД от буталните двигатели. По компактни с почти нулеви вибрации, по малко и движещи се части и нужда от мазане. Само дето са по скъпички. На за цената на един камион дето изкарва парици си струва.

    Коментиран от #7

  • 7 Краси

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "НЕДЕЛЧО":

    И са "малко" по-шумни, а концепцията за "гърнета" и отвеждане на отработените газове е доста "предизвикателна" меко казано.
  • 8 Гост

    1 0 Отговор
    Изглежда страхотна оферта, мога само да им пожелая успех и бързо преодоляване на детските болести съпътстващи подобни проекти
  • 9 гост

    0 0 Отговор
    Има такава разработка от Уолмарт, с акумулатори и газова турбина, мисля, че беше с каросерия от карбон. Не е нова технологията, газовата турбина е чиста, лека и може да работи на различни типове гориво, например метан от ферми. Дават гаранция 100х. часа работа, както и няма катализатори. Един вид тя е само рейндж-екстендър, не е основен генератор.
    - http://www.trucktrend.com/news/163-1403-walmart-peterbilt-team-up-hybrid-turbine-prototype-truck/
    - http://www.greencarcongress.com/2015/05/wrightspeed.html
  • 10 Bat Sande

    0 0 Отговор
    Някой беше казал "И един мармот завива шоколад..."
    Това всичкото са компютърни графики, фантазии. Няма снимка на работещ прототип = капан за балъци. 5000х1500=7500000 пари. Много добра (хипер) възвръщаемост за десетина графики. После идете го дирете.
  • 11 ездач

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Никито Иванов":

    Някой може ли да обясни за каква турбина иде реч?? Турбина, ако е с бензин или дизел...не съм чувал за такива, освен самолетните, но те имат ниско КПД и са с керосин. Ако нагрява пара и после турбината прави ток да...Ама нещо не ми е ясн.
  • 12 емо73канар

    1 0 Отговор
    Хубави картинки, ама поне едни чистачки да бяха нарисува ли.И както каза бат Санде, някой е изкарал едни лесни 7.5М.
  • 13 ездач

    0 1 Отговор
    Някой може ли да обясни за каква турбина иде реч?? Турбина, ако е с бензин или дизел...не съм чувал за такива, освен самолетните, но те имат ниско КПД и са с керосин. Ако нагрява пара и после турбината прави ток да...Ама нещо не ми е ясн.

    Коментиран от #15

  • 14 12345

    2 0 Отговор
    е нали имаше вече някво американско танкче с турбина и то от доста време насам
    отделно от много време насам се произвежда мотор с турбина (мисля, че беше y2k ili y2q) очевидно технологията я има, но е удачна за масово производство
    пък тия момчета какво са решили и дали ще го направят да видим, то в момента се отвориха широко вратите за разни алтернативни разработки спрямо буталния двигател , та даже и за ротори от известно време се заговори, така де ванкелови
  • 15 Alfist

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "ездач":

    https://en.wikipedia.org/wiki/Gas_turbine#Microturbines
  • 16 Bat Sande

    1 1 Отговор
    Какви чистачки?!? Този ще е боядисан с някаква хипер-супер-дупер-нано боя която нито мухи ще и се лепят, нито прах, нито вода...абе технологии. И милион и половина км. ще се возиш без пари, щото някой друг ти сипва горивото...Моля, моля на мен ми дайте два поне и всеки да си чака реда!
  • 17 Скит'ник

    1 0 Отговор
    Американския танк "Абрамс"-второ или трето поколение е с такава турбина ( може би, от там е взета й идеята), и е доработена. При Абрамс-а турбината може да работи със всички видове течни въглеводороди, като се монтират от механиците приставки за различните горива.при смяната на горивата. Да въртящият момент е "страшен", но все пак това е военна машина.