Волфганг Бернхард, член на ръководството на Daimler, вижда пазар за товарни превозни средства с електрически двигател не особено далечно бъдеще, пише ДПА. "Достигнали сме до етап, в който сериозно можем да помислим за електрически двигатели за леко- и тежкотоварни превозни средства в градския транспорт", каза шефът на Отдела за товарни превозни средства пред ДПА преди откриването на панаира IAA в Хановер.
"Цената на клетките и мощността на батериите ще достигнат от 2020 година ниво, при което технологията ще си струва“, казва Бернхард. Нямало да има нужда от междинни стъпки като при леките коли. "Тъй като сегментите при тежкотоварните возила били съвсем ясно разделени на кратки и далечни дестинации."
На IAA в Хановер Daimler ще представи повече или по-малко готови за серийно производство комерсиални превозни средства с електрически двигатели, които са предвидени за градския транспорт. Така например малкият камион Fuso Canter с електродвигател се произвежда в малки серии. Създаването му струва на марката Fuso до този момент 40 милиона евро.
През юли Daimler показа и един 26-тонен е-камион, който изминава 200 километра с едно зареждане. „Постепенно се доближаваме до същия полезен товар като при сравнимите дизелови камиони“, казва Бернхард пред ДПА. При 26-тонните камиони батерията тежи само 2,5 тона.
По отношение на цената тежкотоварните превозни средства с електродвигател все още не могат да се конкурират с дизеловите. Едва в началото на следващото десетилетие е реално стъпването на пазара на тежкотоварните електрически превозни средства. Концернът обяви, че междувременно още след две години ще стартира серийно производство на VAN с електрически двигател.
Daimler обаче не конкретизира точния модел. През 2011 година концернът предложи своя Vito с електрически двигател, но проектът бе преустановен поради липса на търсене. Дойче пост е поръчал създаването на собствен транспортер с електродвигател, като концерна е възложил производството на стартъп фирма в Аахен.
И конкурентът на Daimler фирмата MAN ще представи нови концепции за електромобилност в Хановер. Френският производител на тежкотоварни автомобили Renault Trucks, който е част от групата Volvo, вече е доставил 16-тонен тест-камион на френския козметичен концерн Guerlain. Френската поща тества една по-малка кола на Renault с горивни клетки.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА